Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidän itseäni muita parempana. Kysyttävää?

Vierailija
17.07.2013 |

Otsikossa oleellinen. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako ulkopuolinen helposti sen, että pidät itseäsi muita parempana. Mikäli ei huomaa, niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Jos käytöksessäsi näytät paremmuutesi, niin se varmaan tuo kitkaa ihmissuhteisiin.    

Vierailija
22/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:42"]

Vastaan, että yleinen elämänhallinta. Palikat on kasassa ja homma skulaa. 

[/quote]

En ole vielä törmännyt ihmiseen, jolta on elämänsä hallinta lähtenyt lapasesta, joka olisi tehnyt tietoisesti moisen valinnan - vaan taustalla on aina ollut jokin sattuma/tapahtuma/sairaus/epäonni, joka on sysännyt elämän raiteiltaan.

Onko mielestäsi siis sairas (masentunut) ihminen muita huonompi? Tai jos joku ei ole kestänyt vaikkapa lapsensa kuolemaa ja alkanut sen seurauksena juomaan, niin onko hän huonompi ihminen kuin sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:39"]
"Kyllä minäkin pidän itseäni parempana kuin perus palstamammaa, mutta oikeassa elämässä olen korkeintaan keskikastia"

Mielenkiintoista.

Mikä tekee toisesta ihmisestä paremman kuin muut? Onko se raha, koulutus, ulkonäkö, poliittinen suuntaus, luonne vai mikä?

Onko älykäs, koulututettu, varakas, mutta ilkeä, itsekäs ja muista piittaamaton ihminen parempi kuin köyhä, ruma, tyhmä, mutta empaattinen ja viimeiset roponsa kodittomille lahjoittanut ihminen?

[/quote]

Miksi automaattisesti on epäempaattinen, ilkeä ja itsekäs, jos on älykäs, koulutettu ja varakas?

Vierailija
24/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä luonteenpiirre, oli se sitten mikä tahansa, ei tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa. Käytös tekee.

Vierailija
25/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:49"] Miksi automaattisesti on epäempaattinen, ilkeä ja itsekäs, jos on älykäs, koulutettu ja varakas? [/quote]

Missä näin väitettiin?

Vierailija
26/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:48"]

Onko mielestäsi siis sairas (masentunut) ihminen muita huonompi? Tai jos joku ei ole kestänyt vaikkapa lapsensa kuolemaa ja alkanut sen seurauksena juomaan, niin onko hän huonompi ihminen kuin sinä?

[/quote]

Sanoin pitäväni itseäni parempana kuin perus palstamammaa. Onko perus palstamamma siis mielestäsi masentunut lapsensa kuolemaa sureva juoppo?

Vierailija
27/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 06:49"]

Huono kirjoittaja olet.

[/quote]

Väärin. "Olet huono kirjoittaja" on oikea muoto. Ap. Tarkoitankin luonnetta, en ominaisuuksia. Et kysynyt tätä, mutta vastaan silti. 

[/quote]

Voi että... joku vähän fiksumpi olisi tajunnut, että tuo kommentti vähän parodio tuota sinun kirjoitustyyliäsi ;) mutta ei sitä kaikille ehkä järjeä suoda niin paljon, että nyansseja ymmärtäisi. 

Vierailija
28/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:55"]

Sanoin pitäväni itseäni parempana kuin perus palstamammaa. Onko perus palstamamma siis mielestäsi masentunut lapsensa kuolemaa sureva juoppo? 

[/quote]

Ei minulla ole harmainta aavistusta minkälainen on perus palstamamma. Mikä sinusta tekee paremman kuin perus palstamammasta? Et vastannut vielä tähän.

Vierailija
29/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:55"]

[/quote]

Ei minulla ole harmainta aavistusta minkälainen on perus palstamamma. Mikä sinusta tekee paremman kuin perus palstamammasta? Et vastannut vielä tähän.

[/quote]

Kylläpäs tämä sinua kaihertaa kovasti. Osuiko arkaan paikkaan?

Minusta tekee paremman kuin perus palstamamma esimerkiksi se, etten istu täällä päivätolkulla haukkumassa värikästä Pipsaa tai anoppiani. Kelpaako?

Vierailija
30/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:06"]

Minusta tekee paremman kuin perus palstamamma esimerkiksi se, etten istu täällä päivätolkulla haukkumassa värikästä Pipsaa tai anoppiani. Kelpaako?

[/quote]

Arkaan paikkaan? No, siinä mielessä kyllä, että en minä pidä itseäni yhtään parempana ihmisenä mitä joku toinen ja mielestäni kenelläkään ei ole loogista perustetta sellaista väittää.

Tiedätkö muuten mikä sinua ja muita ihmisiä haukkuvia yhdistää.....? Niinpä.

Pitävät itseään parempina.

Vierailija
31/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:06"]

[/quote]

Arkaan paikkaan? No, siinä mielessä kyllä, että en minä pidä itseäni yhtään parempana ihmisenä mitä joku toinen ja mielestäni kenelläkään ei ole loogista perustetta sellaista väittää.

Tiedätkö muuten mikä sinua ja muita ihmisiä haukkuvia yhdistää.....? Niinpä.

Pitävät itseään parempina.

[/quote]

Melkoinen Äiti Teresa ja laupeuden lähettiläs olet, jos et pidä itseäsi yhtään parempana ihmisenä kuin vaikkapa Anders Breivik. Onnittelen sinua vilpittömästi tästä asenteesta, itse en siihen pysty. Olen siis huonompi kuin sinä :)

Vierailija
32/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:22"]

Melkoinen Äiti Teresa ja laupeuden lähettiläs olet, jos et pidä itseäsi yhtään parempana ihmisenä kuin vaikkapa Anders Breivik. Onnittelen sinua vilpittömästi tästä asenteesta, itse en siihen pysty. Olen siis huonompi kuin sinä :) 

[/quote]

Noniin, kiitos!

Myönsit ensimmäisen väittämäni oikeaksi (ks. viesti 13)

"Aloituksesi on paradoksi.

Itseään muita parempana pitävä ihminen ei millään ilveellä ole yhtä hyvä ihminen kuin ne, jotka eivät korota itseään."

:)

Vierailija
33/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta pointti oli ehkä se, ettei hän vertaile itseään muihin ja pohdiskele onko parempi vai huonompi ihminen kuin joku toinen. En minäkään välitä siitä miten muut ihmiset toimivat ja mieti, miten heidän toimintansa on suhteessa minun toimintaani. Toiminko paremmin kuin joku toinen vai huonommin. Teen niin kuin itse teen ja sillä hyvä.

Vierailija
34/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:28"]

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta pointti oli ehkä se, ettei hän vertaile itseään muihin ja pohdiskele onko parempi vai huonompi ihminen kuin joku toinen. En minäkään välitä siitä miten muut ihmiset toimivat ja mieti, miten heidän toimintansa on suhteessa minun toimintaani. Toiminko paremmin kuin joku toinen vai huonommin. Teen niin kuin itse teen ja sillä hyvä.

[/quote]

Ai teitä laupeuden paasaajia ja parempia ihmisiä on täällä enemmänkin. Minä todellakin välitän, miten muut ihmiset toimivat, koska se vaikuttaa meidän kaikkien viihtyvyytyeen tässä yhteiskunnassa. Esimerkiksi Breivikin toimet tuomitsen täysin. En elä erillisessä kuplassa muista.

Vierailija
35/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:30"]

Ai teitä laupeuden paasaajia ja parempia ihmisiä on täällä enemmänkin. Minä todellakin välitän, miten muut ihmiset toimivat, koska se vaikuttaa meidän kaikkien viihtyvyytyeen tässä yhteiskunnassa. Esimerkiksi Breivikin toimet tuomitsen täysin. En elä erillisessä kuplassa muista.

[/quote]

Tottakai esim. Breivikin toimet tuomitaan jyrkästi (ja paaaaljon paljon muutakin mitä ympärillä tapahtuu) mutta ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajatella hänen tekosistaan että: "Haha! Minäpä en ole ampunut lähes sataa nuorta ja höynäyttänyt poliisia! Olen siis parempi ihminen kuin tuo!" Ei todellakaan... 

Vierailija
36/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:27"]

[/quote]

Noniin, kiitos!

Myönsit ensimmäisen väittämäni oikeaksi (ks. viesti 13)

"Aloituksesi on paradoksi.

Itseään muita parempana pitävä ihminen ei millään ilveellä ole yhtä hyvä ihminen kuin ne, jotka eivät korota itseään."

:)

[/quote]

En ole missään vaiheessa kiistänytkään väitettäsi viestissä numero 13. Sanoin olevani parempi kuin perus palstamamma, joka puhuu päivätolkulla paskaa Pipsasta ja anopistaan. Uskallan kuitenkin väittää, että sinä et ole perus palstamamma, koska et pidä kymmeniä viattomia nuoria lahdannutta sadistia huonompana ihimisenä kuin sinä itse. Sinulle kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja hyviä. Ihailen suunnattomasti tätä puhdasta hyvyyttä, joka sieluasi valaisee ja mielelläni myönnän, että olet minua parempi!

Vierailija
37/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Uskomatonta!! Tunnetko jotain tyydytystä siitä että joku todellinen sekopää on tappanut nuoria ja lapsia, ja sinä voit sitten tuntea itsesi paremmaksi ihmiseksi kuin Breivik? Hakeudu please hoitoon... 

Vierailija
38/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Käsitätkö lainkaan kuinka epäjohdonmukaista tekstiä kirjoitat?

Kerrot olevasi muita parempi ihminen ja heti perään haukut vastakommentoijaa siitä, että hän muka pitäisi itseään parempana ihmisenä? :D

Vierailija
39/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:34"]

[/quote]

Tottakai esim. Breivikin toimet tuomitaan jyrkästi (ja paaaaljon paljon muutakin mitä ympärillä tapahtuu) mutta ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajatella hänen tekosistaan että: "Haha! Minäpä en ole ampunut lähes sataa nuorta ja höynäyttänyt poliisia! Olen siis parempi ihminen kuin tuo!" Ei todellakaan... 

[/quote]

Mutta pointti onkin se, että pidätkö itseäsi parempana ihmisenä kuin Breivik? Jos asiaa sinulta suoraan kysytään.

Vierailija
40/50 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:37"]

Mutta pointti onkin se, että pidätkö itseäsi parempana ihmisenä kuin Breivik? Jos asiaa sinulta suoraan kysytään.

[/quote]

No en edes tajua miten tällaista asiaa voisi mitata, kuka on ihmisenä parempi ihminen ja kuka huonompi kuin toinen. En vain ajattele ihmisistä niin tai vertaile itseäni ihmisenä muihin.