Mä taisin olla ilkeä siskolleni :(
Pitkään on menny sillain, että se olen ollut minä, joka olen pitänyt siskooni yhteyttä. Ja silloinkin se olen ollut minä, joka on liikkunut, eli olen mennyt siskoni luo kahville.
Nyt sisko on kesälomalla ja hänestä ei kuulunut mitään muutamaan viikkoon. Kylläistyin itseni tyrkyttämiseen enkä laittanut mitään viestiä. Sitten siskoni laittoi viestiä, että mitä kuuluu ja että lapselleni olisi hänen luonaan käytettyjä vaatteita joltain kaveriltaan.
Tiedän, että olen liian herkkis, mutta musta ois ollu kivaa, jos sisko ois kutsunu mut ihan muuten vaan käymään. En just sillon päässy käymään ku viesti tuli ja kahtena päivänä sen jälkeen kysyin, että voisinko piipahtaa. No, siskolla oli muita kiireitä ja minä vähän lisää herkkiksenä vetäsin hernettä nenään ja vastasin vähän tylysti. Nyt harmittaa ja hävettää, mutta taidan siltikin odotella ihan "oikeaa" vierailukutsua.
Kommentit (11)
Okei, taas näitä aloituksia, joista ei ota oikein mitään tolkkua. Tsemppiä kuitenkin ap:lle.
Mullakin meni juttu vähän yli hilseen, mutta soita nyt hyvä ap sille siskollesi. Kysy vaikka koska voisit tulla käväisemään ja hakee ne vaatteet. Ei sinne muuten tarvii kylään ängetä, jos on kiireitä niin on kiireitä, niin voi olla sinullakin. Et kai nyt ihan kirjallista kutsua odota? Tai jos et pääse kylään, niin ehdota vaikka, että menette lounaalle yhdessä. Älä nyt tee ongelmaa asiasta, joka ei ole ongelma, kyllä täällä maailmassa on vaikeampiakin asioita, joista huolehtia.
Sisko antaisi sinulle vaatteita, ja sinä loukkaannut, syystä jota en ihan ymmärrä. Eikö sisarusten välit voisi olla sen verran rennommat, ettei tarvitsisi miettiä jotain vierailukutsuja. Kiittämätön olet muutenkin, siskosihan tekee sinulle palveluksen.
Jaha, mitähän valopäitä täällä on kun eivät selvää asiaa tajua. Minä tajuan, koska mullakin on välinpitämätön sisar. Otan osaa, ap.
onko sun sisko ehkä muutenkin sellainen, ettei pidä yhteyttä juuri kehenkään ainakaan mitenkään kovin usein, jos ei ole oikeaa asiaa? Oma siskoni on tällainen, kesti aikansa, ennenkuin tajusin, että ei hän oikeasti muutu, eikä hänelle voi/kannata siitä suuttua. Viihtyy hyvin perheensä kanssa ja itsekseen, muiden kanssa satunnaisesti. Vähän siis erakkoluonne vapaalla, kun työssä asiakaspalveluammatissa, niin tarvinnee sitten enemmän omaa aikaa, jossa ei ole sosiaalisuuspaineita.
Pitäisikö siskon lähettää ihan virallinen kirjallinen kutsu sulle, että menisit käymään? Kyllä meillä ainakin vieraillaan puolin ja toisin juurikin tuolla lailla ihan "pieneistä syistä". Esim. sisko hakee jonkun lehden tai kirjan multa ja samalla sitten istutaan ja jutellaan tunteja.
Soitas nyt vaan sille siskolles tai mee käymään. Aina menee asiat vaikeemmaks kun aikaa kuluu kauemmin.
Mun mielestä tämmöset 'herkkikset' ovat ahdistavia ihmisiä. Hellitä vähän ja anna siskollesi tilaa olla omanlaisensa persoona. Ihmeellistä kontrollointia ja toisen kyttäämistä..kutsuiko sinut nyt just oikein käymään jne..huoh. Taidat olla aika rasittava tyyppi.
Harmittaahan tuollainen, mutta oikeasti ap, anna siskosi olla omanlaisensa, ei siitä oikeasti kuulu vetää herneitä nokkaan...
Lopeta tuo hölmöily ja soita siskollesi ja kysy milloin voit tulla vaatteet hakemaan. Tuolla käytöksellä aiheutat vain vastentahtoisuutta siskollesi olla sun kanssa tekemisissä. Älä viitsi olla noin hankala ja lapsellinen.
MITÄ?