Miksi yhteiskunnan pitäisi antaa ilmaiseksi maskit kansalaisille?
Siksi, että se on paljon halvempi tapa suojata kansaa, kuin laittaa koko yhteiskunta taas kiinni. Puhumattakaan hoitomaksuista ja -kuluista. Ennaltaehkäisevä työ on aina halvempaa.
Kommentit (42)
Yhteiskunta on suositellut edelleen välttämään väkijoukkoja, mutta kansalaisia ei kiinnosta. Maksakoon itse maskinsa jokainen tai lopettakoon hengittämästä.
Mikäli yritykset haluavat minimoida sairauspoissaolot, nekin jakavat maskeja työntekijöilleen. Mikäli kaupat haluavat asiakkaita, nekin jakavat maskeja ilmaiseksi asiakkailleen.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on suositellut edelleen välttämään väkijoukkoja, mutta kansalaisia ei kiinnosta. Maksakoon itse maskinsa jokainen tai lopettakoon hengittämästä.
Eli haluat taas yhteiskunnan kiinni? Siihenhän se johtaa. Ja konkurssiaaltoon. Kun ihmiset ei niitä väkijoukkoja kuitenkaan vältä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli yritykset haluavat minimoida sairauspoissaolot, nekin jakavat maskeja työntekijöilleen. Mikäli kaupat haluavat asiakkaita, nekin jakavat maskeja ilmaiseksi asiakkailleen.
Niitähän jaettiin joissain kaupoissa jo keväällä, samoin kertakäyttöhanskoja. Ja mikä oli tulos? Kuolaiset maskit jätettiin ostoskärryihin ja koreihin, hanskoja löytyi pitkin lattioita ja parkkipaikkoja. Myyjä kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitähän jaettiin joissain kaupoissa jo keväällä, samoin kertakäyttöhanskoja. Ja mikä oli tulos? Kuolaiset maskit jätettiin ostoskärryihin ja koreihin, hanskoja löytyi pitkin lattioita ja parkkipaikkoja. Myyjä kiittää.
No kyllä se pelkkä suosituskin jo lisää maskien käyttöä ja kuolaisia maskeja on pitkin katuja.
Buranat tamppoonit vaipat ja kasvomaskit kuuluu jokaisen ostaa itse
Ei pidä maksaa. Tää on ihme kitinäkansa, joka on tottunut liian hyvälle. Maksoipa yksi maski vaikka vain sentin, niin siellä on joukko vasemmistolaisia ulisemassa miten kallista se on ja mitenkään ei nyt ole rahaa. Maskeja ei voisi noutaa ilmaiseksikaan postin toimipisteeltä, koska jalkoja särkee ja selkä on kipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat taas yhteiskunnan kiinni? Siihenhän se johtaa. Ja konkurssiaaltoon. Kun ihmiset ei niitä väkijoukkoja kuitenkaan vältä.
Kyllä, mieluusti. Itse haluat mielummin kuolla ja tapattaa myös läheisesi? Arvonsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ei yhteiskunta maksa bussilippuakaan, vaikka se auttaisi ihmisiä käymään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä maksaa. Tää on ihme kitinäkansa, joka on tottunut liian hyvälle. Maksoipa yksi maski vaikka vain sentin, niin siellä on joukko vasemmistolaisia ulisemassa miten kallista se on ja mitenkään ei nyt ole rahaa. Maskeja ei voisi noutaa ilmaiseksikaan postin toimipisteeltä, koska jalkoja särkee ja selkä on kipiä.
Eikun nämä kitisijät on niitä kelalenkkareita jotka otsa noessa kiskovat röökiä ja korostavat kuinka MINUN rahoilla ei ole varaa ostaa plaaplaa. Ensinnäkin ne tuet ovat minun, maksajan rahoja. Ja toisekseen jos tuet annettaisiin ruokalappuina niin kyllä olis varaa yllinkyllin. Mutku MINUN rahat päätyy kaljaostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ei yhteiskunta maksa bussilippuakaan, vaikka se auttaisi ihmisiä käymään töissä.
Jos et osta bussilippua tai tamponia tai buranaa tai vaippoja, teet vahinkoa vain itsellesi. Sen sijaan maskin käyttö suojaa MUITA ihmisiä, ei itseäsi. Sen takia maskien vertaaminen noin ontuu pahasti.
Siksi kun meillä on rahaa jopa muualle annettavaksi.
Niin jotain voisi välillä omalle kansallekin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun nämä kitisijät on niitä kelalenkkareita jotka otsa noessa kiskovat röökiä ja korostavat kuinka MINUN rahoilla ei ole varaa ostaa plaaplaa. Ensinnäkin ne tuet ovat minun, maksajan rahoja. Ja toisekseen jos tuet annettaisiin ruokalappuina niin kyllä olis varaa yllinkyllin. Mutku MINUN rahat päätyy kaljaostoksiin.
Sinunlaistesi kitisijöiden takia laitetaan siis lock down taas päälle. SIitä kärsit sinäkin sen sijaan että antaisit köyhille maskeja.
Japanilaiset ovat kehittäneet puhuvan maskin. Se vastaanottaa tiedotteita ja osaa kääntää ne kahdeksalle kielelle. Puhuva maski laitetaan tavallisen maskin päälle.
https://coolhunting.com/tech/this-smart-mask-can-translate-japanese-int…
Ei yhteiskuntaa laiteta enää kiinni, vaan toimitaan hallitusti koronan kanssa. Opetellaan elämään niin, että tiedostetaan sen olemassaolo koko ajan. Osa käyttää maskeja ja osa ei. Osa sairastuu ja osa ei. Ei siinä sen kummempaa tapahdu.
Suomalainen on niin kateellinen, ettei halua antaa mitään ilmaiseksi toiselle. Ennemmin kärsii itse. No hyvä on, sittenpähän näkevät. Jos maskeja ei ilmaiseksi jaeta eikä maskipakkoa tule, sairaalat täyttyy toisessa aallossa. Tapahtumia ei ole. Kaupat rajoittavat sisäänpääsyä. Suomi syöksyy lopulliseen lamaan ja vaan siksi, että kateelliset ei halunneet antaa kaikille maskeja.
Jos tulisi maskipakko (josta ei ole ollut vielä puhettakaan, vain suosituksesta), niin useimmat käyttäisi sitä samaa kertakäyttömaskia viikkoja. Siksi pakossa ei olisi mitään järkeä ellei ihmisille tarjottaisi ilmaiseksi maskit julkisissa tiloissa.
En mä tiedä, onko se kateellisuutta. Pikemminkin itsekkyyttä ja oman navan ja omien oikeuksien ympärillä pyörimistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi maskipakko (josta ei ole ollut vielä puhettakaan, vain suosituksesta), niin useimmat käyttäisi sitä samaa kertakäyttömaskia viikkoja. Siksi pakossa ei olisi mitään järkeä ellei ihmisille tarjottaisi ilmaiseksi maskit julkisissa tiloissa.
Miksi en käyttäisi samaa maskia viikkoja?
A) virus kuolee maskista tunneissa, se ei säily elossa seuraavaan päivään
B) kaikki toiminta, joka suodattaa edes vähän viruksia pois - vaikkase vanha ja vettynyt maski- edesauttaa sitä, että mahdollinen saatu tauti on lievää sorttia.
Eri asia sitten on, jos haluan suojautua sataprosenttisesti, kuten sairaaloissa.
Ja jos maskia suositellaankin käytettäväksi, on osa ihmisistä ilman maskia syystä tai toisesta. Ja lopulta yhteiskuntaa menee taas kiinni. Maskipakko ja ilmaiset maskit kaikille jolloin yhteiskunta voi pysyä avoimena ja kulut minimoitua.