Reklamaatio Ikean tuotteesta/huonekalusta. Kokemuksia!
Onko kukaan reklamoinut huonekalusta Ikealle? Miten asia hoitui? Saitko korvauksia?
Mietin tässä lähteäkö siihen rumbaan vai kannanko sohvan suosiolla suoraan kaatikselle?!
Kommentit (18)
Mun uudessa runkopatjassa ilmeni valmistusvirhe ja kun ilmoitin Ikealle, hakivat nopealla aikataululla rikkinäisen pois ja toivat uuden tilalle. Hyvin toimi ainaki Espoon Ikeassa. :)
Olen pari kertaa joutunut reklamoimaan ja homma sujui hyvin. Suosittelen kyllä reklamoimaan!
Ihan omaa huolimattomuuttani ostin väärän kokoisen kylpyhuoneen kaapin. Huomasín asian ennen kuin avasin paketin. Marssin takaisin Ikeaan ja vaihto sujui huomattavan kivuttomasti.
Konttorituoli hajosi raskaan ruhon alla kahdessa vuodessa. Olisin saanut uuden, mutta valitsin rahat takaisin. Täydellinen suoritus!
Meillä siis kyse sohvasta joka mennyt kahdessa vuodessa ihan linttaan. Edellinen saman mallinen on edelleen hyvässä kunnossa sukulaistytön käytössä. Tää uusi on ihan susi. Kangaskin nyppääntynyt joissan kohti todella pahasti. Ei tää ainakaan elämistä kestä. Ostimme jo uuden, uutta Ikeasta en halua. Voivat sitten korvata toisella tapaa.
Tätä nyt ei ihan raahaa sinne näytille, mutta jospa soitan heille ja koitan sitten sitä kautta saada asian hoidettua.
ap
Tietenkin reklamoit jos aihetta.
Joskus saattaa langan päähän osua asiaa osaamaton asiakaspalvelija mutta et tyydy siihen.
On kokemusta ja Ikea hoiti homman ERITTÄIN HYVIN!
Ongelmana oli siis sängyn pohja, jonka keskellä oleva rauta painui nukkujien painosta kaarelle. Laitoin Ikeaan sähköpostia, ja he lähettivät meille uuden keskiraudan sekä palkin pitämään se suorassa tulevaisuudessakin. Kaikki ilmaiseksi, vaikka minulla ei edes ollut kuittia enää tallessa eikä siis ostoajankohtaakaan.
Olin todella vaikuttunut, että Ikeasta sai niin hyvää palvelua.
Meilläkin reklamaatio kannatti. Vuoden vanhat rottinkityyppiset keittiöntuolit (6kpl) tekivät ikäviä pikkureikiä vaatteisiin. Otin muutaman kuvan ja kävin näyttämässä niitä ikeassa, ottivat tuolit takaisin ja palauttivat täyden hinnan. Sujuvaa toimintaa.
Minua suorastaan huijattiin Ikeassa ostamaan Klippan sohva mihin voi ostaa ja vaihtaa irtopäällisiä. Ostaessani irtopäällisissä oli hyvät värivalikoimat. Puolenvuoden kuluttua ei ollut enää samoja eikä vastaavia tarjolla. Ikeasta suosittelivat kääntymään ruotsalaisen Bemz firman puoleen ja tilaamaan sieltä, he kun valmistavat samanlaisia irtopäällisiä. Menin helppoon ja tilasin. Tuote tuli rahat meni ja tuote ei istu sohvaan eikä värikään ole mitä luvattiin, eikä Bemz anna palauttaa, vaikka lupaavat 14 päivän vaihto ja palautusoikeuden. Siis Bemz huijaa. Teettää tuotteet halpatyömaissa, Latvia/Liettua.
Vain hyvää sanottavaa Ikeaan reklamoimisesta. Aina on saatu uusi tuote tai rahat takaisin. Keittiön kanssa saatiin pari lahjakorttia Ikeaan, syy oli viivästynyt toimitus.
Pelkkiä hyviä kokemuksia täälläkin, ystävällistä ja nopeaa palvelua. Tehty tosi helpoksi!
Saa nähdä miten sujuu, meilöä ikean keottiön lanssa ongelmia. Toimitus takkusi ka ikean mainostama sopimus asentajayritys jätti homman puolitiehen.. Kuopiossa tämä.
toimii, saa ruokakupongit vielä
kaupan päälle (vaikka uusi tuote oli toki tärkeämpi ja ruoat maksaa pari egeä mutta kuitenkin)
Hyvin on sujunut, jos on tarvinnut jotain reklamoida.
Erittäin hyvin on toiminut IKEAn kanssa reklamaatiot meillä
Mä ostin eilen sen family-tarjouksessa olevan Hemnes-sivupöydän. Mies kokosi ja napautti yhen puutapin paikalleen niin pöytälevy halkesi. Mietin että jaksanko alkaa tekeen rekkua mutta ehkä siis kandee. Kauhee vaiva vaan lähtee taas ajaan ja kokoon.
Hyvä esimerkki "mukahyvästäasiakaspalvelusta", joka ei pyrikään ratkaisemaan helposti ja asiakasystävällisesti ongelmaa, mutta annetaan sellainen kuva ja jos oltaisiin Amerikassa, niin joka väliin varmasti lisättäisiin lopuksi tömäkkä Sir!
Ikean tietosuojakäytäntö yrittää saada tällaisen käytännön "salaiseksi" ja ymmärrän hyvin ettei tällaiselle haluta yhtään julkisuutta. Sen vuoksi tuonkin esille, että alla olevat viestit ovat fiktiivisiä ja mahdolliset yhteneväisyydet viesteihin tai henkilöihin ovat puhdasta sattumaa:
Minä asiakaspalvelulle: Mistä saa vaihtolamput STORJORM Peilikaappi 2 ovea/integr led-lamput
Kiitos yhteydenotostanne.
Valitettavasti STORJORM- peilikaappiin ei ole vaihdettavia led- lamppuja.
Onko lamput lopettaneet toimintansa ajansaatossa? Milloin tuote on ostettu?
Mukavaa viikonloppua!
Aika huijaukselta kuulostaa. 2 vuotta vanha kaappi ja nyt jo epäkuntoinen eikä korjattavissa? Pitääpä laittaa sana somessa kiertämään että ihmiset varoo ostamasta tällaisia tuotteitanne.
Hei,
Voimme tehdä asiasta reklamaation, kun kyseessä on vasta 2 vuotta vanha tuote ja normaalikäytössä tuotteen pitäisi olla pitkäikäinen.
Pystyisittekö kertomaan lisää:
Onko sen asentanut valtuutettu sähköasentaja?
Lakkasivatko lamput toimimasta kerralla vai hiljalleen? Onko tuotteessa muuta viallista, kuten kulumaa, osumajälkiä tai muuta vastaavaa? Lähetättekö kuvan kuitista tai tilausnumeron, jos tuote on nettikaupastamme? Myös kuvan itse tuotteesta läheltä ja kaukaa? Kuvan tuotteen aikaleimatarrasta laadunvalvontaa varten. Ilman näitä en voi auttaa tekemään reklamaatiota.
Haluan kovasti auttaa STORJORM-peilikaapin kanssa.
Otamme mielellämme vastaan palautetta palvelustamme.
No onhan tää nyt ihan naurettava tämä teidän käytäntö, että somekin nauraa. Ensin pitää tehdä kaikki pyytämänne kommervinkit, oletatte että 2 vuotta vanhasta ostoksesta säilytetään kuittia (=arvaatte että ei todennäköisesti löydy), sitten vasta on kyseessä reklamaatio eli itse päätätte miten sen käsittelette. Sitten pitäisi varmaan ottaa uudestaan sähkömies, joka ottaa työstä matkoineen melkein kaapin hinnan. Ainoa mitä olisin tarvinnut oli normaalit vaihto ledit palaneiden tilalle, joten tässä nyt ainoastaan yritetään näytellä hyvää palvelua, mutta oikeasti vaan kyykytetään ja väsytetään luopumaan vaateista.
Pitääpä tämäkin kokemus jakaa netissä, jolloin tämä on pieni haitta minulle, mutta tulee kalliiksi teille, kun jaan tämän asiakaskokemuksen tuhansien, jopa kymmenien tuhansien ihmisten kanssa. Luulenpa että sympatiat tässä asiassa on minun puolella ja aika moni alkaa empiä kannattaako Ikeasta ostaa, ainakaan näitä kalusteita, joissa integroidut valaisimet.
Palauta Ikealle, saat uuden. Jos selkee vika sohvassa, ei ne kysele sen kummempaa.