Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin perheesi/sinä olet ollut viimeksi sairaana? Onko koronanpelko edesauttanut välttämään muitakin tauteja?

Vierailija
03.08.2020 |

Mietin tässä, että itse olen viimeksi ollut sairaana helmikuussa. Sen jälkeen kontakteja on ollut vähän ja hygienia tosi tarkkaa. Mites teillä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... olisko ollut 6 vuotta itten äkillinen korvtulehdus Pilttipurkin jälkeen. Ei ehtinyt edes kipua olla, mutta sen jälkeen en ole askorbiinihappoon koskenut missään muodossa.

Sairastanet siis juuri nyt keripukkia. Mahtaa olla kurjaa.

Vierailija
22/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat sairastaneet pari kesäflunssaa ja itse yhden. Perussaldo siis. Tai itseasiassa lasten kaksi flunssaa on enemmän kuin normaalisti.

Emme ole olleet supertarkkoja hygieniasta, mutta pyrkineet noudattamaan normaaleja ohjeita sekä viettäneet aikaa lähinnä ulkotiloissa. Kaupassa olemme käyneet pääasiassa ilman lapsia. Mistä lie pöpöt tulleet.

Kävittehän kaikki testissä ja pysyitte karanteenissa koko oireilun ajan?

Tämä kysymyksesi hyödyttää valtavasti näin viikkojen jälkeen, hysteerikko.

Jos osaa lukea edes vähän niin ei ole voinut välttyä tiedolta että tällä hetkellä kaikki vähäisestikin oireilevat pitää testata jotta kaikki tartuntaketjut saadaan kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja vauva nappas kuukausi sitten flunssan veljeltäni, joka kutsui meidät kylään, mutta ei maininnut olevansa flunssassa. Mies kerää kaikki taudit, kun sairas vain vilkaiseekin päin, itse en ole flunssassa ollut pitkään aikaan. Mies ja vauva oli keväälläkin kipeänä, ja mulla oli samaan aikaan rintatulehdus. Yleensä kyllä jonkun flunssan saan vuodessa, että omalla kohdalla kontaktien vähentäminen ja tehostettu hygienia on tepsinyt.

Vierailija
24/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tammikuulla tyttärellä oli flunssaa ja vähän kuumetta, muilla ei mitään. Itse olen ollut sairaana viimeksi v. 2011, silloin oli kova flunssa ja kuume. Meillä sairastetaan todella vähän, ihan normaalia mennä koko vuosi niin, ettei kukaan sairasta mitään. Ja koronaa meillä ei pelätä tippaakaan.

Just tuollaiset ihmiset sitä koronaa levittää. "Ei meihin mikään tartu", sitten ollaan hövelejä käsihygienian kanssa ja tungetaan joka paikkaan. Mitäs sillä on väliä jos naapurin mummo sattuu kupsahtamaan kun itselle ei käy mitään. 

En ole kuule höveli käsihygienan kanssa milloinkaan ja olemme varsin kotona pysyvää sakkia muutenkin. Uskonkin, että hyvä käsihygienia on yksi syy, miksi meillä sairastetaan niin vähän. Lapset on pienestä asti opetettu pesemään kädet huolella aina kun tarve vaatii ja kaikkihan tietää milloin kädet on pestävä, joten en luettele. Toisekseen pyrimme pitämään vastustuskyvyn hyvänä, eli syömme terveellisesti, otamme d-vitamiinilisää, ulkoilemme paljon (myös siellä metsässä), liikumme, nukumme riittävästi jne. Ja kun joku tauti sitten tulee, se pyritään hoitamaan mahdollisimman luonnonmukaisesti. Aika hyvin on pärjätty, lapsilla ei ole ollut koskaan ab-kuureja. 

Jos jokainen hoitaa oman tonttinsa hyvin, niin se pienentää muidenkin tautiriskiä, olipa kyse mistä tahansa tartuntataudista. Mitä hyötyä olisi korona pelkäämisestä?

Vierailija
25/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja vauva nappas kuukausi sitten flunssan veljeltäni, joka kutsui meidät kylään, mutta ei maininnut olevansa flunssassa. Mies kerää kaikki taudit, kun sairas vain vilkaiseekin päin, itse en ole flunssassa ollut pitkään aikaan. Mies ja vauva oli keväälläkin kipeänä, ja mulla oli samaan aikaan rintatulehdus. Yleensä kyllä jonkun flunssan saan vuodessa, että omalla kohdalla kontaktien vähentäminen ja tehostettu hygienia on tepsinyt.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä, että miksi pitää pyytää ketään kylään jos on sairas. 

Itselläni on astma ja tenttaan aina ihmisiltä että olethan terve... Sillä minulla tavallinen flunssa kestää yleensä kuukauden. Vähintään 7 päivää joudun yleensä olemaan saikulla, välillä 2 vko menee täysin sängyn pohjalla ja sitten sitä päivystyksessä ravaamista kun henki ei kulje. Nykyään päästän todella harvoja kotiini kylään, kun ei kerta voi yhtään luottaa siihen että ihminen on oikeasti terve jos sanoo sellainen olevansa. 

Vierailija
26/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat sairastaneet pari kesäflunssaa ja itse yhden. Perussaldo siis. Tai itseasiassa lasten kaksi flunssaa on enemmän kuin normaalisti.

Emme ole olleet supertarkkoja hygieniasta, mutta pyrkineet noudattamaan normaaleja ohjeita sekä viettäneet aikaa lähinnä ulkotiloissa. Kaupassa olemme käyneet pääasiassa ilman lapsia. Mistä lie pöpöt tulleet.

Kävittehän kaikki testissä ja pysyitte karanteenissa koko oireilun ajan?

Tämä kysymyksesi hyödyttää valtavasti näin viikkojen jälkeen, hysteerikko.

Jos osaa lukea edes vähän niin ei ole voinut välttyä tiedolta että tällä hetkellä kaikki vähäisestikin oireilevat pitää testata jotta kaikki tartuntaketjut saadaan kiinni. 

Siis tottakai kaikki tuon tietää, juuri siksi on todella typerää kysellä tuolla tavoin jälkikäteen.

Vierailija
27/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tammikuulla tyttärellä oli flunssaa ja vähän kuumetta, muilla ei mitään. Itse olen ollut sairaana viimeksi v. 2011, silloin oli kova flunssa ja kuume. Meillä sairastetaan todella vähän, ihan normaalia mennä koko vuosi niin, ettei kukaan sairasta mitään. Ja koronaa meillä ei pelätä tippaakaan.

Just tuollaiset ihmiset sitä koronaa levittää. "Ei meihin mikään tartu", sitten ollaan hövelejä käsihygienian kanssa ja tungetaan joka paikkaan. Mitäs sillä on väliä jos naapurin mummo sattuu kupsahtamaan kun itselle ei käy mitään. 

En ole kuule höveli käsihygienan kanssa milloinkaan ja olemme varsin kotona pysyvää sakkia muutenkin. Uskonkin, että hyvä käsihygienia on yksi syy, miksi meillä sairastetaan niin vähän. Lapset on pienestä asti opetettu pesemään kädet huolella aina kun tarve vaatii ja kaikkihan tietää milloin kädet on pestävä, joten en luettele. Toisekseen pyrimme pitämään vastustuskyvyn hyvänä, eli syömme terveellisesti, otamme d-vitamiinilisää, ulkoilemme paljon (myös siellä metsässä), liikumme, nukumme riittävästi jne. Ja kun joku tauti sitten tulee, se pyritään hoitamaan mahdollisimman luonnonmukaisesti. Aika hyvin on pärjätty, lapsilla ei ole ollut koskaan ab-kuureja. 

Jos jokainen hoitaa oman tonttinsa hyvin, niin se pienentää muidenkin tautiriskiä, olipa kyse mistä tahansa tartuntataudista. Mitä hyötyä olisi korona pelkäämisestä?

Täällä pitää pelätä tai muuten ei ole kunnon ihminen! Nämä pelkääjäreppanat ei tajua, että toiminta on se joka on oleellista. Pelkääjät on niitä jotka sairastuu, kun niiden vastustuskyky laskee pelon ja stressin seurauksena. Ja sitten ne tartuttaa muitakin. Toiset toimii eivätkä pelkää ja suojelevat samalla näitä hysteriikkojakin, jotka siis levittävät tautia. Kaikki hysteerikot pitäs sulkea kotiinsa karanteeniin ainakin vuodeksi.

Vierailija
28/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava kommentti. Aika moni on harvoin sairaana nimenomaan sen takia, että huolehtii mm. käsihygieniasta huolellisesti. Minä mukaanlukien. Minuakaaan ei korona pelota, mutta siitä huolimatta noudatan viranomaisten ohjeita ja suosituksia. Tuntuu että tällä palstalla nähdään vain ääripäät, paniikissa kiljuva hysteerikko ja hälläväliä kansalainen joka aivastelee ilman suojaa, liikkuu sairaana ja nuolee jokaisen ovenkahvan. Totuus on, että suurin osa sijoittuu noiden väliin.

Vierailija
29/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna vtuttaa olla nuori riskiryhmään kuuluva. Ei kaikki riskiryhmäläiset ole jotain mummoja jotka voisivat eristäytyä torppaansa. Vaan osa meistä on opiskelijoita jotka joutuvat opintojensa ohella myöskin tekemään töitä ja altistumaan myöskin siellä töissä koronalle. Lääkäri käski pysyä karanteeninomaisissa olosuhteissa, mutta minkäs teet kun opintotukikuukaudet finito jolloin edes opintolainaa ei saa. 

Vierailija
30/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen ollaan oltu keskimääräistä terveempiä. Ennen en pystynyt edes painoa tiputtamaan vaikka millä keto tai kitupaastolla olisi ollut. Taudin sairastettuani laihtuminenkin sujuu tuosta vaan. Ihon kuntokin on parempi kuin ikinä. 

Vierailija
31/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tauti kurkkukivulla, kuivalla yskällä, makuaistin menetyksellä ja kovalla päänsäryllä oli maaliskuussa etätöiden alkamisen aikaan, sen jälkeen ei mitään. Tauteja taas odotettavissa työkavereiden lapsilta, kun palaamme ensi viikolla toimistolle.

Vierailija
32/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olleet kipeänä viimeksi viime vuoden lopulla. Itse sairastin miniflunssan pahimpaan korona-aikaan, testi oli negatiivinen. Keskimääräistä terveempiä ollaan oltu. Ihan normaalisti käytiin töissä kevät, kuopus oli päiväkodissa ja esikoinen etäkoulussa.

Vierailija
33/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkip erheeseen kuuluvat ja lähipiiri on ollut terveenä koko koronana ajan, varsinkin influenssa ja vatsataudit loistaneet poissaolollaan. Se mikä tästä jäi itselle käteen on että desinfiointiainetta on aina mukana kauppareissuille jne paikoissa joissa ihmiset käplivät kaikkea. Harmi että joka paikkaan tuntuu nyt tulleen kaupan omaksi desinfiointituotteeksi pumppupulloihin nätä ketunkusenhajuiset käsidesit, joita ei pysty kyllä käsillensä valuttaa, joten oma on oltava mukana. Desinfioin myös kärryn/korin kahvan. Uskon tämän vaikuttaneen taudittomuuteen.

Vierailija
34/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastellut ihan samat flunssat kuin ilman tehostettua hygieniaa ja eristäytymistä. En ymmärrä miten edes saatoin sairastaa melkein koko kevään vaikka meillä ei ollut mitään ulkopuolisia kontakteja. Vain ruokakaupan lähetti toi ostokset ovelle ja oli jo takaisin autossa kun avattiin ovi. Mystistä.

Vierailija
35/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastellut ihan samat flunssat kuin ilman tehostettua hygieniaa ja eristäytymistä. En ymmärrä miten edes saatoin sairastaa melkein koko kevään vaikka meillä ei ollut mitään ulkopuolisia kontakteja. Vain ruokakaupan lähetti toi ostokset ovelle ja oli jo takaisin autossa kun avattiin ovi. Mystistä.

Joku muu perheenjäsen tartutti ne itse oireettomana?

Vierailija
36/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollu millään tavalla kipeänä, en edes pienessä nuhassa, ainakaan vuoteen. Ehkä pidempään, en muista edes milloin viimeksi.

Mielenkiintoista muuten, nyt kun rupesin miettimään, ennen olin nuhassa vähintään 3-4 kertaa vuodessa aina ja joskus useamminkin! Mikä muuttui? Olin koko elämäni varsinainen sohvaperuna joka ei liikkunut ollenkaan koskaan, kunnes pari vuotta sitten, 27-vuotiaana päätin että ennen kolmikymppisiä minun täytyy päästä hyvään fyysiseen kuntoon. 9 kuukautta myöhemmin juoksin puolimaratonin. Nykyään juoksen 30-40km viikossa ja treenaan kovaa lihaskuntoa vaativaa harrastuslajia 3-4x viikossa. Enkä ole tuon 27v päätöksen jälkeen ollut kuin ehkä kerran kipeänä, lievässä nuhassa. Nyt siis 29v ja muutama kuukausi 30v synttäreistä.

Sori, tulipa pitkä ja asiaan liittymätön viesti, koin valaistuksen tässä just :D konkreettinen esimerkki miten hyväksi säännöllinen liikunta on ihmiselle!

Vierailija
37/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu-tammikuun vaihteessa olin kolmen viikon flunssassa. Perheenjäsenistä kukaan ei ole ollut kipeänä koko vuonna.

Vierailija
38/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saispa olla tauditonna koko loppuvuoden.

Vierailija
39/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sairaana viime vuoden marraskuussa, kun oli rintatulehdus (lopettelin imetystä) ja kuumetta 41,6 astetta. Se oli aika rajua.

Lapsi aloitti nyt kesällä päiväkodin ja on sitten ollutkin nuhassa aina 2 viikkoa putkeen eli ensin käy 5 päivää päiväkodissa ja tulee nuha, jonka takia joudutaan jäämään kahdeksi viikoksi kotiin ja sama taas uudestaan. Sykysyllä lopetamme päiväkodin toistaiseksi tämän loppukoronan ajaksi.

Vierailija
40/43 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin sairaana viime vuoden marraskuussa, kun oli rintatulehdus (lopettelin imetystä) ja kuumetta 41,6 astetta. Se oli aika rajua.

Lapsi aloitti nyt kesällä päiväkodin ja on sitten ollutkin nuhassa aina 2 viikkoa putkeen eli ensin käy 5 päivää päiväkodissa ja tulee nuha, jonka takia joudutaan jäämään kahdeksi viikoksi kotiin ja sama taas uudestaan. Sykysyllä lopetamme päiväkodin toistaiseksi tämän loppukoronan ajaksi.

Huhhuh. Ja jostainhan se tartunta aina tulee, eli joku muu vie kipeät lapsensa hoitoon...