Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin perheesi/sinä olet ollut viimeksi sairaana? Onko koronanpelko edesauttanut välttämään muitakin tauteja?

Vierailija
03.08.2020 |

Mietin tässä, että itse olen viimeksi ollut sairaana helmikuussa. Sen jälkeen kontakteja on ollut vähän ja hygienia tosi tarkkaa. Mites teillä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat sairastaneet pari kesäflunssaa ja itse yhden. Perussaldo siis. Tai itseasiassa lasten kaksi flunssaa on enemmän kuin normaalisti.

Emme ole olleet supertarkkoja hygieniasta, mutta pyrkineet noudattamaan normaaleja ohjeita sekä viettäneet aikaa lähinnä ulkotiloissa. Kaupassa olemme käyneet pääasiassa ilman lapsia. Mistä lie pöpöt tulleet.

Vierailija
2/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat sairastaneet pari kesäflunssaa ja itse yhden. Perussaldo siis. Tai itseasiassa lasten kaksi flunssaa on enemmän kuin normaalisti.

Emme ole olleet supertarkkoja hygieniasta, mutta pyrkineet noudattamaan normaaleja ohjeita sekä viettäneet aikaa lähinnä ulkotiloissa. Kaupassa olemme käyneet pääasiassa ilman lapsia. Mistä lie pöpöt tulleet.

Kävittehän kaikki testissä ja pysyitte karanteenissa koko oireilun ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tammikuulla tyttärellä oli flunssaa ja vähän kuumetta, muilla ei mitään. Itse olen ollut sairaana viimeksi v. 2011, silloin oli kova flunssa ja kuume. Meillä sairastetaan todella vähän, ihan normaalia mennä koko vuosi niin, ettei kukaan sairasta mitään. Ja koronaa meillä ei pelätä tippaakaan.

Vierailija
4/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huhtikuussa kipeä. Sinänsä erikoista, sillä en oikeasti käynyt yhtään missään muualla kuin kaupassa ja sielläkin täysin ruuhkien ulkopuolella. Pidin myös koko ajan vähintään parin metrin turvaväliä kaikkiin. Ja käsien pesu heti kotiin tultaessa ja uudelleen vielä ostosten purkamisen jälkeen. En sitten tiedä pitääkö ottaa maski käyttöön uuden aallon aikaan. 

Vierailija
5/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä jo vuosia.

Vierailija
6/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tammikuulla tyttärellä oli flunssaa ja vähän kuumetta, muilla ei mitään. Itse olen ollut sairaana viimeksi v. 2011, silloin oli kova flunssa ja kuume. Meillä sairastetaan todella vähän, ihan normaalia mennä koko vuosi niin, ettei kukaan sairasta mitään. Ja koronaa meillä ei pelätä tippaakaan.

Just tuollaiset ihmiset sitä koronaa levittää. "Ei meihin mikään tartu", sitten ollaan hövelejä käsihygienian kanssa ja tungetaan joka paikkaan. Mitäs sillä on väliä jos naapurin mummo sattuu kupsahtamaan kun itselle ei käy mitään. 

Vierailija
7/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viimeksi sairaana lokakuussa. Ei mitään kummallista, sairastan muutenkin yleensä noin kerran vuodessa.

Vierailija
8/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on aikaa. En muista milloin olin kipeenä.

Vierailija
9/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin marraskuun lopulta joulukuun puoleen väliin influenssan joka ei parantunut edes lääkärin määräämällä antibioottikuurilla. Jälkikäteen oon miettiny, että ei kai vaan oo voinut olla koronaa jo silloin liikkeellä. Tosi pitkään oli sellainen ei täysin palautunut olo vaikkei enää sairaskaan. Nuhakuumeet ja mahataudit vältetty vielä. Pitää koputtaa puuta.

Vierailija
10/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä kun ihmiset noudatti turvavälejä ja pesi käsiään oli myös influenssaa ja noroa huomattavasti normaalia vähemmän. Nyt taas leviää jo jotkut kesäflunssat koronan lisäksi. Mikä ihme siinä on että pakko hönkiä kassalla niskaan, ei voi pestä niitä saamarin käsiä jne? 

Vierailija
11/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin marraskuun lopulta joulukuun puoleen väliin influenssan joka ei parantunut edes lääkärin määräämällä antibioottikuurilla. Jälkikäteen oon miettiny, että ei kai vaan oo voinut olla koronaa jo silloin liikkeellä. Tosi pitkään oli sellainen ei täysin palautunut olo vaikkei enää sairaskaan. Nuhakuumeet ja mahataudit vältetty vielä. Pitää koputtaa puuta.

Jännä juttu, että influenssa viruksen aiheuttamana tautina ei parantunut.

Vierailija
12/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2019 alussa oli nuhakuume. Sairastan harvoin onneksi. Pelkään koronaa kyllä ja yritän olla varovainen.

Vierailija
13/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronatesti voi näyttää negatiivista vaikka olisikin korona, joten pitää pysyä koko oireilun ajan pois ihmisten ilmoilta. Sen lisäksi on muutenkin tosi mulkkua tällä hetkellä levittää yhtään mitään tautia kun tästä koronasta tulee jo tarpeeksi isot tappiot kaikille yrityksille. Ei tarvitse erikseen enää huonontaa myöskään niiden asemaa jotka joutuvat jäämään kotiin nuhaisia lapsiaan hoitamaan... 

Vierailija
14/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että influenssa viruksen aiheuttamana tautina ei parantunut.

Siis antibiootilla. Miksi kukaan lääkäri määräisi influenssaan antibioottikuurin. Lisäksi jos sinulle diagnosoitiin influenssa, miksi epäilet koronaa? Influenssa diagnosoidaan tunnistamalla virus hengitysteistä.

Vierailija
15/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että on muitakin kaltaisiani. Korona huolestuttaa minua sillä tavalla, että pelkään olevani kantaja, joka tartuttaa sen muihin.

Vierailija
16/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just nyt jokin flunnsa :( Harvoin olen kipeänä mutta nyt on ollut muutaman päivän pönttö ja kipeä olo, kurkku kipeä ja yskittää.

Vierailija
17/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi on saanut antibiootit varmasti influenssan aiheuttamaan jälkitautiin. Ei suomessa todellakaan nykypäivänä enää turhia antibiootteja määräillä.

Vierailija
18/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just nyt jokin flunnsa :( Harvoin olen kipeänä mutta nyt on ollut muutaman päivän pönttö ja kipeä olo, kurkku kipeä ja yskittää.

Menithän koronatestiin?

Vierailija
19/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... olisko ollut 6 vuotta itten äkillinen korvtulehdus Pilttipurkin jälkeen. Ei ehtinyt edes kipua olla, mutta sen jälkeen en ole askorbiinihappoon koskenut missään muodossa.

Vierailija
20/43 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kysymyksesi hyödyttää valtavasti näin viikkojen jälkeen, hysteerikko.