Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
11781/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se miehenä on vähän ahdistava olo, jos nainen odottaa liikaa (tai itse saa käsityksen ainakin siitä, että odottaisi). Vaikka ajatukset "oonkohan mä nyt raskaana", terassirempat ja "järvirantatalo olis siisti" olisi vitsillä heitetty, niin kyllä niissä pieni totuus aina on.

Julkisen linkedin-profiilin mukaan Matti on töissä Postilla, joka on ollut viimeaikoina murroksessa ja yt-paineessa. Siinä voi vähän lamautua ja vaipua kuoreensa, jos huomaa että sinusta odotetaan vähän liikaa ehkä ja tämä saa sitten käyttäytymään huonosti ja ehkä jopa vähän "siitäs sait"-ilkikurisesti.

Vierailija
11782/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko asiantuntijat jatkossa ottaa osallistujien toiveet huomioon? Jos ja kun esim. Kati toivoi energistä ja sähäkkää miestä ja Matti rohkeaa ja heittäytyvää naista, näitä toiveita olisi voinut kunnioittaa. Se että ihminen ei ole löytänyt puolisoa, ei tee hänestä idioottia joka ei tunne itseään ja sitä mikä itselle sopii ja mikä ei. Monesti jopa päinvastoin. Epäonnisten yritysten myötä noita asioita nimenomaan oppii. Aivan turhaa väkisin vääntämistä lähes koko kausi, ja juuri siksi että ihmisille on naitettu jopa PÄINVASTAISET puolisot kuin mitä he ovat toivoneet.

Perhana!

T. Turhautunut katsoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11783/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

Kyllä täytyy sanoa että erittäin toivottomalta näyttää tällä hetkellä kaikkien parien tilanne. Ehkä ainoa pari jonka päätös jäänee jännitykseksi on Kati ja Janne. Kaksi hyvin erinlaista ihmistä kyseessä, ehkä tässä on tullut naitettua kaksi liian ääripäätä toisilleen. Tiettyjä luonteenpiirteitä ja juurikin tuota "kommunikaatiotahtia" ei pysty muuttamaan jos se kumpuaa omasta persoonasta. Helppoa ei varmasti tule olemaan.

Tämä loputon Juuditin kehuminen tällä palstalla hieman ärsyttää. Tommi voi olla hieman tökerö ja omituinen mutta ei ole pelkästään häntä syyttämisen ettei ns. kipinää oikein löydy. Valitettavasti näin hetero miehen näkökulmasta täytyy sanoa että Juudit ei ole seksuaalisesti millään tavalla puoleensa vetävä. Nätti toki, mutta ei seksuaalisessa mielessä. Lisäksi jatkuva nöyristely Tommin edessä on kerrassaan surkuhupaisaa katsottavaa. Kyllä miehet kaipaa myös naiselta luonnetta ja sitä kuuluisaa "kitkaa" että seksuaalinen kiinnostus herää. Kukaan ei halua kynnysmatto-vaimoa, ellei ole joku ääri konservatiivi mutta sitähän kumpikaan heistä ei ole. Valitettavasti näyttää liian "friend zone" meiningiltä Juudit ja Tommi, juurikin seksuaalisen vetovoiman puutoksesta. Hyviä ystäviä varmaan tulevat olemaan.

Emmasta ja Tuomaksesta aikalailla oleennaiset asiat sanottu. Uutena asiana se että alkujaksojen kohtelias kultapoika Tuomaksesta on kuoritunut jopa hieman häijy ihminen, joka tuli kyllä yllätyksenä. Emmalla varmasti on huono itsetunto ja elämänkokemuksen puute, josta käytös osittain selittyy, mutta riitelyyn tarvitaan kuitenkin aina kaksi, niin kuin vanha sananlasku kertoo. On raskasta yrittää kannatella huonolla itsetunnolla varustettua kumppania mutta jossain kohtaa voi vaan asian antaa oikeasti olla, jos toinen ei siihen kykene niin voi itse olla se fiksu joka lakkaa kannattelemasta negatiivisuuden auraa. Tuomas ei valitettavasti itsekään tähän kykene. Kokemattomuus ihmissuhteista on molempien tapauksessa päivän selvä asia.

Matin kokemattomuus naisten ja parisuhteiden kanssa näkyy. 35 wee ja vakavia parisuhteita ei yhtään, kertoo jo aika paljon. MUTTA, mielestäni Mattia on myös lyöty ihan tarpeeksi tällä foorumilla. Miralla ja Matilla on selkeästi ollut täysin eri intressit ohjelman suhteen. Matti on lähtenyt enemmän sillä mentaliteelilla että "katsellaan mitä tästä tulee ja nautitaan kesästä", Mira taas haluaa löytää syntymättömälle lapselleen isän asap. Miralle sopivampi ohjelma olisi ollut "Lapsi tuntemattoman kanssa". Televisiosta katsottuna on ollut ALUSTA SAAKKA ilmiselvää että "friend zonea" kummempaa ei ole ollut. Sen näkee eleistä ja kosketuksista. Asiasta toki olisi pitänyt keskustella, se on selvää, mutta kyllä Mira on itsekin puusilmä jos ei ole tätä millään tavalla havainnut. Jälleen kerran, sama kuin Juuditissa ja Tommissa, naisessa pitää olla kitkaa jotta voi seksuaalisesti viehättyä ja oikeasti kiinnostua parisuhde mielessä. Ei voi vain jäädä odottelemaan josko romanttiset fiilikset mystisesti heräisi, jos ei ole seksuaalista vetovoimaa. Matilla on eittämättä ongelmansa mutta Miran ylistyksen voi lopettaa heti kättelyssä.

Tämän kauden teema on: SEKSUAALISEN VETOVOIMAN PUUTE. Se, mistä tämä johtuu, sitä taas voisi analysoida loputtomiin. Toisaalta, se sopii tämän hetkiseen länsimaiseen yhteiskuntaan kuin nenä päähän.

Missä kohtaa olet nähnyt Juuditilta nöyristelyä tai kynnysmatto-meininkiä? Minä en ole nähnyt. Se että ollaan ystävällisiä ja puhutaan mukavasti EI ole noita mainittuja.

Vierailija
11784/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta olisi kuollut jo aikaa sitten sukupuuttoon tai ainakin liikakansoitukselta olisi vältytty, jos vain kauniit kiihottuisivat ja kiihottaisivat. Itse asiassa kauneus ei ole mikään tae hyvälle seksille. 

Hauskaa aina tämä viittaus aikoihin jolloin seksi oli lähinnä raiskausta muistuttava miehen tarpeiden tyydytys. Jos sellaisesta haaveilee, kannattaa sitä ihannoida.

Se miksi kukaan ei halua ajatella rumien ihmisten harrastavan seksiä keskenään on ilmeistä, ajatus puistattaa. Se, että joku ei suostu yrittämään parisuhdetta siksi kun pitää toista rumana vaikka itsekin on, on koomista.

On koomista olla haluamatta seksiä ihmisen kanssa, joka puistattaa? Ok.

Vierailija
11785/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin logiikka menee suurin piirtein näin - jos et halua seksiä jokaisen vastaan tulevan naisen kanssa, olet homo. Kaikkihan nämä heteroita ovat ja entäs sitten, jos joku onkin biseksuaali? Ei se muuta mitään parien välisistä kemioista.

Kati on ainoa joka viehättää näistä fyysisesti.

Juudit olisi loistava työkaveri.

Emmaan suht neutraali suhtautuminen, ihan mukava tyttönen.

Miraa pyrkisin välttelemään.

Kenenkään kanssa tuskin syntyisi pidempää suhdetta. Se ei olisi kenenkään vika. Ja tämä kaikki siis sen perusteella, mitä tv:stä on nähnyt.

Miehistä kukaan ei herätä erityisen negatiivisia tunteita. Matista ei oikein tiedä, onko kyseessä lintu vai kala. Ei ehkä ystävyyttä mutta sellainen normi työkaveruus kaikkien kanssa tod. mahdollinen.

t. Mies

Täysin samat setit täällä. Seksuaalisesti olen kiinnostunut ainoastaan Katista, enkä usko että vakavaan suhteeseen päätyisin hänenkään kanssaan, on sen verran erilainen luonne kuin minä.

T. Toinen mies

Täällä käy miehet ilmoittelemassa, kenet naisista kelpuuttaisivat. Ovatko miehiä, en tiedä. Naisena voin sarjan miehistä sanoa, etten kelpuuttaisi yhtäkään.

Tuomas - amisjamppa, luigi, kaikkein vähiten kiinnostava

Matti - vähän yksinkertaisen oloinen, ekologisuus plussaa

Janne - pelkäisin, että ylirauhallisuus korreloi kammarin puolella. Kyselisikö koko ajan, teenkö näin vai näin? Hänestä tulee hyvä isä, jos isäksi haluaa!

Tommi - kasvot ok. Ei natsaisi. Toivoisiko dominaa? Sillai mielenkiintoinen, että hänet haluaisin kaveriksi.

Vierailija
11786/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matin ilmeitä katsoessa tulee vain tahtomatta sellainen fiilis, että on jotain salattavaa, esim. joku toinen nainen kiikarissa jo kuvausten aikana.

Vierailija
11787/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivatko asiantuntijat jatkossa ottaa osallistujien toiveet huomioon? Jos ja kun esim. Kati toivoi energistä ja sähäkkää miestä ja Matti rohkeaa ja heittäytyvää naista, näitä toiveita olisi voinut kunnioittaa. Se että ihminen ei ole löytänyt puolisoa, ei tee hänestä idioottia joka ei tunne itseään ja sitä mikä itselle sopii ja mikä ei. Monesti jopa päinvastoin. Epäonnisten yritysten myötä noita asioita nimenomaan oppii. Aivan turhaa väkisin vääntämistä lähes koko kausi, ja juuri siksi että ihmisille on naitettu jopa PÄINVASTAISET puolisot kuin mitä he ovat toivoneet.

Perhana!

T. Turhautunut katsoja

Juuri näin! Osallistujien ymmärrys aliarvioidaan, toiveet ohitetaan.

Vierailija
11788/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Juudit on ollut ajoittain yliymmärtävä ja heitellyt kyllä minä ymmärrän-kliseitä ihan ärsyttävyyteen saakka.

Väkisin on tullut mieleen, että voiko olla ihan aitoa.

Liian hyvä ollakseen totta-efekti, olisi joskus terävöitynyt ja sanonut suoraan, ei aina tarvitse väistellä ja hymistellä.

Vierailija
11789/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä jäikö tällä kaudella perinteinen Ikean reissu ja yhdessä kasaaminen näkemättä? 

No eihän näistä yksikään pari ollut mikään pariskunta. Aiemmilla kausilla on ainakin se yksi pari ollut mikä on täysin selvä tapaus jatkoon, kun yhteistä kotia ja elämää rakentavat. 

Tällä kaudella meno todella laimeeta jokaisella. 

Vierailija
11790/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa olet nähnyt Juuditilta nöyristelyä tai kynnysmatto-meininkiä? Minä en ole nähnyt. Se että ollaan ystävällisiä ja puhutaan mukavasti EI ole noita mainittuja.

Tämänpäiväisessäkin jaksossa näkyy. Juudit puhuu siinä, että jatko riippuu siitä, haluaako Tommi hänet vai ei.

Juudit ei tunnu miettivän, mitä hän itse haluaa ja onko Tommi ylipäätään sellainen mies, jonka hän haluaa. Tärkeää on vain se, haluaako Tommi jatkaa.

Vierailija
11791/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommin synttärit olivat teennäiset. Neljä aikuista lusikoi kermakakkua ja joi limpparia kuin taaperot.

Vierailija
11792/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

Kyllä täytyy sanoa että erittäin toivottomalta näyttää tällä hetkellä kaikkien parien tilanne. Ehkä ainoa pari jonka päätös jäänee jännitykseksi on Kati ja Janne. Kaksi hyvin erinlaista ihmistä kyseessä, ehkä tässä on tullut naitettua kaksi liian ääripäätä toisilleen. Tiettyjä luonteenpiirteitä ja juurikin tuota "kommunikaatiotahtia" ei pysty muuttamaan jos se kumpuaa omasta persoonasta. Helppoa ei varmasti tule olemaan.

Tämä loputon Juuditin kehuminen tällä palstalla hieman ärsyttää. Tommi voi olla hieman tökerö ja omituinen mutta ei ole pelkästään häntä syyttämisen ettei ns. kipinää oikein löydy. Valitettavasti näin hetero miehen näkökulmasta täytyy sanoa että Juudit ei ole seksuaalisesti millään tavalla puoleensa vetävä. Nätti toki, mutta ei seksuaalisessa mielessä. Lisäksi jatkuva nöyristely Tommin edessä on kerrassaan surkuhupaisaa katsottavaa. Kyllä miehet kaipaa myös naiselta luonnetta ja sitä kuuluisaa "kitkaa" että seksuaalinen kiinnostus herää. Kukaan ei halua kynnysmatto-vaimoa, ellei ole joku ääri konservatiivi mutta sitähän kumpikaan heistä ei ole. Valitettavasti näyttää liian "friend zone" meiningiltä Juudit ja Tommi, juurikin seksuaalisen vetovoiman puutoksesta. Hyviä ystäviä varmaan tulevat olemaan.

Emmasta ja Tuomaksesta aikalailla oleennaiset asiat sanottu. Uutena asiana se että alkujaksojen kohtelias kultapoika Tuomaksesta on kuoritunut jopa hieman häijy ihminen, joka tuli kyllä yllätyksenä. Emmalla varmasti on huono itsetunto ja elämänkokemuksen puute, josta käytös osittain selittyy, mutta riitelyyn tarvitaan kuitenkin aina kaksi, niin kuin vanha sananlasku kertoo. On raskasta yrittää kannatella huonolla itsetunnolla varustettua kumppania mutta jossain kohtaa voi vaan asian antaa oikeasti olla, jos toinen ei siihen kykene niin voi itse olla se fiksu joka lakkaa kannattelemasta negatiivisuuden auraa. Tuomas ei valitettavasti itsekään tähän kykene. Kokemattomuus ihmissuhteista on molempien tapauksessa päivän selvä asia.

Matin kokemattomuus naisten ja parisuhteiden kanssa näkyy. 35 wee ja vakavia parisuhteita ei yhtään, kertoo jo aika paljon. MUTTA, mielestäni Mattia on myös lyöty ihan tarpeeksi tällä foorumilla. Miralla ja Matilla on selkeästi ollut täysin eri intressit ohjelman suhteen. Matti on lähtenyt enemmän sillä mentaliteelilla että "katsellaan mitä tästä tulee ja nautitaan kesästä", Mira taas haluaa löytää syntymättömälle lapselleen isän asap. Miralle sopivampi ohjelma olisi ollut "Lapsi tuntemattoman kanssa". Televisiosta katsottuna on ollut ALUSTA SAAKKA ilmiselvää että "friend zonea" kummempaa ei ole ollut. Sen näkee eleistä ja kosketuksista. Asiasta toki olisi pitänyt keskustella, se on selvää, mutta kyllä Mira on itsekin puusilmä jos ei ole tätä millään tavalla havainnut. Jälleen kerran, sama kuin Juuditissa ja Tommissa, naisessa pitää olla kitkaa jotta voi seksuaalisesti viehättyä ja oikeasti kiinnostua parisuhde mielessä. Ei voi vain jäädä odottelemaan josko romanttiset fiilikset mystisesti heräisi, jos ei ole seksuaalista vetovoimaa. Matilla on eittämättä ongelmansa mutta Miran ylistyksen voi lopettaa heti kättelyssä.

Tämän kauden teema on: SEKSUAALISEN VETOVOIMAN PUUTE. Se, mistä tämä johtuu, sitä taas voisi analysoida loputtomiin. Toisaalta, se sopii tämän hetkiseen länsimaiseen yhteiskuntaan kuin nenä päähän.

En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllähän Juuditista ajoittain tulee olo että pistää Tommin tarpeet jatkuvasti omiensa edelle. Ja nuo "olet hyvä tuollaisena, olet ihana tyyppi" hokemat on kauniisti sanottu, mutta joka päivä toisteltuna voi olla vaivaannuttavaa toiselle osapuolelle, varsinkin jos omat tunteet eivät ole samalla levelillä. Itse ainakin kaipaan kumppanilta myös sellaista (hyväntahtoista) naljailua ja sitä, että osaa sanoa myös silloin kun ei huvita/ei jaksa/ei kiinnosta. 

Vierailija
11793/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viittasi Tuomaksen kohdalla venäläiseen perimään. Saattaa olla paljonkin perää. Itselläni on venäläinen sukujuuri ja olen luonteeltani samantyylinen kuin Tuomas. Emman mieskopio olisi ollut minulle täysin epäsopiva. Ja minä hänelle.

Olen huomannut, että oma käytökseni joskus ärsyttää, käsitetään ihan väärin, luullaan ilkeäksi, liian suorapuheiseksi jne. En ole todellakaan tahallaan. No, suorapuheinen olen kyllä, kun joku todella ärsyttää. En osaa oikeastaan yhtään pelata.

Sitten taas jotkut sanovat, että olen oikeudenmukainen, laajasydäminen, avarakatseinen, ajattelen tosi monelta kantilta asioita ja minulla on hyvä ihmistuntemus.

Olen itsekin huomannut, että ilmeisesti olen hyvin ristiriitainen persoona, erilainen kuin monet suomalaiset. Ja varsin ärsyttävä joillekin ihmisille. Ja varsin pidetty taas toisille.

Ymmärrän, että jos Tuomas on samantyyppinen, niin moni ymmärtää hänet väärin.

Vierailija
11794/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CMORE: 

Olen pahoillani Miran ja Matin puolesta. Jos Matti oikeasti oli päätöksessään niin fifty-sixty-kun antoi ymmärtää, olis mielestäni viisasta ollut oikeasti keskustella asiasta Miran kanssa ja myös antaa aikaa sille jatkolle. Erota olisi voinut myöhemminkin. Mutta liekö mennyt paniikkiin siitä, kun Mira halusi jotain päätöstä? Siihen sopisi se itkeskely kameran edessäkin.

Miralle 10 pistettä ja papukaijamerkki siitä, miten jämäkän asiallisesti ja ystävällisesti sai Matille ilmaistua, miten tämän päätös ja erityisesti se tapa jolla siihen päädyttiin, loukkasi häntä.

Vierailija
11795/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta lopultahan on kyse siitä että Juudit ei kelpaa hänelle vaikka on ns saman tasoinen. Tommi luulee itsestään liikoja ja se jos jokin estää löytämästä kumppania.

Vierailija kirjoitti:

Juudit tänään iltaläpyskässä.. Odottelen onko Tommi valmis etenemään fyysiselle tasolle tai jotain sinne päin. Eli seksiä ei ole ollut kuten on näyttänytkin. Tommikin on sanonut aika suoraan, ettei sitä kipinää ole syntynyt, fyysistä vetovoimaa ei ole. Kyllähän se niin on, että olisi jo syntynyt, jos olisi syntyäkseen. Ei kai Tommia voi siitä syyttää, miksi pitäisi valehdella. Ymmärrän kyllä, että moni on pahoillaan Juuditin puolesta. Oikein mukavan oloinen ja fiksu nainen ja lähtenyt ohjelmaan oikealla asenteella. Tommia on silti turha lytätä ihmisenä ja tehdä noita naurettavia  diagnooseja. Varmasti itsekin olisi toivonut toisenlaista lopputulosta.

Olen varma, että Juudiilla riittä ohjelman jälkeen sulhasehdokkaita.

Tehdäänkö testi: koitat kiinnostua seksuaalisesti eteesi tuotavista sadasta ihmisestä, joista tiedämme, että ovat samantasoisia sinun kanssasi. Ja kun ei kelpaa, toteamme että ronkeli ja luulet olevasi parempikin, kun ei kelpaa. Tasohan on sama, kyllä pitäisi. 

Vierailija
11796/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommin synttärit olivat teennäiset. Neljä aikuista lusikoi kermakakkua ja joi limpparia kuin taaperot.

Sanopa muuta! Olisi nyt ainakin 6 kuoharia pitänyt saada kumottua!

11797/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänpäiväisessäkin jaksossa näkyy. Juudit puhuu siinä, että jatko riippuu siitä, haluaako Tommi hänet vai ei.

Juudit ei tunnu miettivän, mitä hän itse haluaa ja onko Tommi ylipäätään sellainen mies, jonka hän haluaa. Tärkeää on vain se, haluaako Tommi jatkaa.

Juuri näin. Tässä kiteytyy aika hyvin se mitä nöyristelyllä tarkoitin. Ystävällisyys on ok uutta ihmistä kohtaan mutta yli-ystävällisyys on nöyrtymisen merkki, onko Tommilla ja Juuditilla ollut minkäänlaista vääntöä yhtään mistään? Se on huono merkki parisuhteen kannalta, ja ennen kaikkea, kaveruuden merkki. Toki, voi olla luontaistakin mutta veikkaan että Juuditin tapauksessa lestadiolaisuuden dogmat vaikuttavat aika vahvasti.

Vierailija
11798/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsevarmasti Mira pystyi viime jaksossa suhtautumaan Mattiin vaikka varmasti on ilman kameroita muutamat kyyneleet vierittänyt, niin kuin sanoikin. Matin käytös kun kävelivät pois Elinan vastaanotolta oli todella typerää ja suorastaan noloa käytöstä. Ja se kun sanoi jotenkin näin että "en mä pyydä anteeksi sitä jos emme vaan sopineet yhteen" kun selkeästi Mira ei sitä tarkoittanut tuossa alunperinkään. Matti ei vaan osannut keskustella siitä asiasta tai oikeesti ei vaan tajua!

Vierailija
11799/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samantasoisuus ei ole mikään tae seksuaalisesta kiinnostavuuudesta.

Jos näin olisi niin pariutuminen olisikin helppoa.

Vierailija
11800/18026 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmasti näkyy Juuditin tausta. Itsekin uskovaisena miettisin pitkälle näin, koska avioliitto on minulle pyhä. En ottaisi eroa kevyin perustein, mikä sitä sitten on, on tulkintakysymys.

Mutta enpä ohjelmaan koskaan uskaltaisi mennäkään!

Ketju on lukittu.