Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
7381/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati on trikoissa tosi kuuma herkkupeppu.

Vierailija
7382/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Tommin ongelma on se, että Juudit on liian hyvä hänelle. Juudit on fiksu ja osaava, mikä saa Tommin tuntemaan alemmuutta.

Meinaat että Tommi ei pidä itseään fiksuna ja osaavana?

No en meinaa. En tiedä, mitä Tommi ajattelee itsestään ja taidoistaan. Tommi vaikuttaa myös ihan fiksulta ja osaavalta mieheltä. Ei siitä ole kysymys. Juudit kuitenkin tuntuisi olevan niin monipuolisesti taitava - sosiaalinen, tiivis perhe, lukee, soittaa ja harrastaa, että sellainen voi myös etäännyttää. Ehkä Tommille olisi parempi askeettisempi ja vähemmän topakka introverttinainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7383/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin luulen, että Emman ja Tuomaksen ongelma ei ole ihan niin yksiselitteinen. Emma on epävarma, mutta luulen että Tuomas omalla lämmön ja viileyden annostelulla tekisi kenelle tahansa epämukavan olon. Hyvänä esimerkkinä se ilmeisen flirttaileva ja suudelmaan kutsuva oven kahvassa roikkuminen uimaan lähtiessä, joka kuitenkin oikeasti oli vain hänen elämöintiään ja showtaan kameroille. Ei siinä ole varmasti Emmankaan helppo olla kun toisesta ihmisestä tulee milloin mikäkin puoli esille, varsinkin kameroiden edessä.

"joka kuitenkin oikeasti oli vain hänen elämöintiään ja showtaan kameroille."

Mistä sä muka tämän tietäisit näin varmasti?

Vierailija
7384/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyy todistusaineisto Matin suhteesta?

Vierailija
7385/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin luulen, että Emman ja Tuomaksen ongelma ei ole ihan niin yksiselitteinen. Emma on epävarma, mutta luulen että Tuomas omalla lämmön ja viileyden annostelulla tekisi kenelle tahansa epämukavan olon. Hyvänä esimerkkinä se ilmeisen flirttaileva ja suudelmaan kutsuva oven kahvassa roikkuminen uimaan lähtiessä, joka kuitenkin oikeasti oli vain hänen elämöintiään ja showtaan kameroille. Ei siinä ole varmasti Emmankaan helppo olla kun toisesta ihmisestä tulee milloin mikäkin puoli esille, varsinkin kameroiden edessä.

Ai kaiken näkemäsi perusteella arvioit, että sen tarkoitus oli saada Emmalta läksiäispusu? Miksi hän ei sitten vain lähestynyt Emmaa ja suudellut? Tai miksi hän ei ole sitä tehnyt kertaakaan koko ohjelman aikana?

Vierailija
7386/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma ja Tuomas puhuvat että ovat erittäin hyviä kommunikoimaan. Silti Emma ei uskalla sanoa ääneen, että on ihastunut Tuomakseen ja toivoisi Tuomaksen avaavan mielensä heidän suhteen. Jos Emma menisi tyrkylle niin en oikeesti usko, että Tuomas loppujen lopuksi pistäisi vastaan. Toivottavasti Emma pistää flirttivaihteen päälle.

Ja Tommi ja Juudit. Analyyttinen keskustelu on tietysti mukavaa ja mielenkiintoista, mutta ehkä he luulivat haluavan sellaisen kumppanin. Kavereiden kanssa on mukava analysoida yms mutta puolison kanssa olis kiva jos pystyisi tehdä muutakin. Onhan heillä varsin viralliset ja asialliset välit edelleenkin. Mutta ehkä olis ihan hyvä jos sitä tunnepuoltakin löytyisi, ihan spontaania tunteeseen perustuvaa tekemistä. Tässä kohtaa molemmille auttaisi jos oma puolisko olisikin pikkasen erilainen kuin itse, tietysti samat arvot jne, mutta rennompi spontaanimpi ote elämään saattaisi kiehtoa ja täydentää. Kylmää on ja en millään näe tästä tulevan yhtään tämän enempää.

Vierailija
7387/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen Juuditista ja Tommista, että ehkä Juuditille kuitenkin kävisi enemmän sellainen viime kauden Ollin tyyppinen mies? Joku humanisti, joka olisi avarakatseisempi. Ja Tommille joku joogaava vegaani, joka on myös ehdoton valinnoissaan? Nyt Juudit joutuu myötäilemään liikaa Tommia. Mielenkiintoista muuten uusimmassa jaksossa Juuditilla oli kirjakasa jossa oli Pauliina Rauhalan Taivaslaulu.

Juudit on ehkä haastatteluissa antanut itsestään radikaalimman kuvan kuin mitä onkaan. On ehkä radikaali suhteessa taustaansa, mutta muuten aika tavallinen perinteinen suomalainen nainen. Esim. ekassa jaksossa Juudit sanoi, että on feministi ja että "toivon, että mun tuleva puoliso on tasa-arvon ihminen ja myös valmis tarkastelemaan maailmaa ja itseään aina uuden tiedon valossa" (kopioin iltapulusta).

Mä sain sellainen kuva, että joku tosi radikaali äärifeministi, kun ei halua lapsiakaan. Mutta ei sitten ollutkaan. Mutta Tommi taas on enemmän äärimmäisyyksien ihminen.

Vierailija
7388/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun EA:n ekat kaudet tuli, niin avioliitto ja naimisiin meno otettiin aika vakavasti. Tai ainakin luulin, että se on tarkoitus. Kuvittelin, että ohjelmaan osallistujat ovat vuosia menneet kemia ja fyysiset kriteerit edellä, väsyneet ja nyt hakevat jotain muuta. Hirveän kevyesti avioliitto otetaan minun mielestä, tuntuu että osallistujille tämä on yksi napakymppimatka tai deitti muiden joukossa. En ole uskonnollinen, mutta avioliittolain hengessä on elättämisen lisäksi velvoitteita toimia perheen parhaaksi ja osoittaa luottamusta. Se on lakiin kirjattu, sanamuodon voi etsiä Finlexistä. Fyysisiä velvoitteita ei tietenkään ole.

Myös papin läsnäolo asiantuntijana hämmentää, koska pappi ei aina ole parisuhdeasiantuntija. Vaikka ei minulla ole mitään Kanalaa vastaan. Hänen panoksensa vain tuntuu yhdentekevältä hymistelyltä. Tanskan versiossa jollain kaudella painotettiin tieteellisyyttä eli pyrittiin etukäteen arvioimaan, mitkä parit tieteen valossa onnistuvat. Ruotsissa fyysistä kemiaa ja samankaltaisuutta. Tulokset eivät ole sen parempia. Suomessa on ehkä lähdetty liikaa ”vastakohdat täydentävät toisiaan”-linjalle ja fyysisen kemian merkitys häivytetty liikaa. Niin tai näin, ohjelman jännitys on kaikonnut, koska osallistujat eivät suhtaudu avioliittoon kovin isolla kunnioituksella. Tai jos toinen suhtautuu, niin toinen ei.

Pitäisikö myös karsia pois ne, jotka joku kaveri on houkutellut ohjelmaan? Tommin kohdalla tuntuu, että on ottanut kämppiksen haasteen vastaan miettimättä tarkoin, mitä itse haluaa. Vai onko se vain juoru, että kämppis houkutteli Tommin ohjelmaan?

Vierailija
7389/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kaiken näkemäsi perusteella arvioit, että sen tarkoitus oli saada Emmalta läksiäispusu? Miksi hän ei sitten vain lähestynyt Emmaa ja suudellut? Tai miksi hän ei ole sitä tehnyt kertaakaan koko ohjelman aikana?

Mistä me tiedetään, onko lähestynyt ja pussannut kameran takana. Ei mistään. Ovathan he ainakin kerran todistetusti pussailleet ja muutenkin on ollut välillä sellaista halimeininkiä heillä, esim se leukahieronta siellä metsässä.

Ja jos nyt itse muistelet vielä tuota kohtausta eteisessä, niin Tuomas oli kyllä hyvin odottavan ja vetoavan oloinen, ja katse oli ihan sellainen, että voisi hyvinkin pussata. Emma taas sen sijaan katseli aivan muualle, ei vilkaissutkaan Tuomaaseen päin. Emman kehonkieli oli hyvin varautuneen ja jopa torjuvan oloista. Eihän kukaan sellaisessa tilanteessa yritä oikeasti pussata toista, kun näkee sokeakin, että pakit siinä saisi.

Itselleni tuli kuva, että Emma tuossa tilanteessa vältteli läheisyyden osoituksia, ja lopulta laukaisi tilanteen ja veti vitsiksi koko jutun purskahtamalla nauruun, mikä kertoo usein vain kiusaatuneisuudesta ja epävarmuudesta.

Vierailija
7390/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaisiko teitä muita että oma mies olisi bi-seksuaali?

No kyllä mua ainakin haittaisi.

Miksi haittaisi? Voi se heteromieskin pettää.

Olen eri, mutta kyllä muakin haittaisi.

En voisi kiinnostua tai kiihottua miehestä, jonka tietäisin olevan myös miehiin päin tai puhumattakaan, jos hän olisi joskus ollut miehen kanssa. Mun silmissä tällaisen miehen miehisyys kärsisi niin paljon, ettei olisi toivoakaan suhteesta. Usein bimiehet ovat myös jollain tavalla enemmän tai vähemmän feminiinisempiä kuin perusheterot, mikä jo sekin vähentää seksuaalista vetovoimaa ja kiinnostusta miestä kohtaan.

Osa homoista on niin maskuliinisia, että et edes huomaisi asiaa.

Vierailija
7391/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun EA:n ekat kaudet tuli, niin avioliitto ja naimisiin meno otettiin aika vakavasti. Tai ainakin luulin, että se on tarkoitus. Kuvittelin, että ohjelmaan osallistujat ovat vuosia menneet kemia ja fyysiset kriteerit edellä, väsyneet ja nyt hakevat jotain muuta. Hirveän kevyesti avioliitto otetaan minun mielestä, tuntuu että osallistujille tämä on yksi napakymppimatka tai deitti muiden joukossa. En ole uskonnollinen, mutta avioliittolain hengessä on elättämisen lisäksi velvoitteita toimia perheen parhaaksi ja osoittaa luottamusta. Se on lakiin kirjattu, sanamuodon voi etsiä Finlexistä. Fyysisiä velvoitteita ei tietenkään ole.

Myös papin läsnäolo asiantuntijana hämmentää, koska pappi ei aina ole parisuhdeasiantuntija. Vaikka ei minulla ole mitään Kanalaa vastaan. Hänen panoksensa vain tuntuu yhdentekevältä hymistelyltä. Tanskan versiossa jollain kaudella painotettiin tieteellisyyttä eli pyrittiin etukäteen arvioimaan, mitkä parit tieteen valossa onnistuvat. Ruotsissa fyysistä kemiaa ja samankaltaisuutta. Tulokset eivät ole sen parempia. Suomessa on ehkä lähdetty liikaa ”vastakohdat täydentävät toisiaan”-linjalle ja fyysisen kemian merkitys häivytetty liikaa. Niin tai näin, ohjelman jännitys on kaikonnut, koska osallistujat eivät suhtaudu avioliittoon kovin isolla kunnioituksella. Tai jos toinen suhtautuu, niin toinen ei.

Pitäisikö myös karsia pois ne, jotka joku kaveri on houkutellut ohjelmaan? Tommin kohdalla tuntuu, että on ottanut kämppiksen haasteen vastaan miettimättä tarkoin, mitä itse haluaa. Vai onko se vain juoru, että kämppis houkutteli Tommin ohjelmaan?

Matti on ainakin lehtihaastattelussa kertonut, että lähti ohjelmaan naispuolisen ystävänsä houkuttelemana. Ystävä täytti kaavakkeen, kun Matti pelasi pleikkaa ja huikkaili väliin vastauksia tms.

Ei tämä sinänsä yllätä. Ohjelman myötä on tullut kuva, että päätöksenteko ei ole hänen vahvuusaluettaan.

Vierailija
7392/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Tommin ongelma on se, että Juudit on liian hyvä hänelle. Juudit on fiksu ja osaava, mikä saa Tommin tuntemaan alemmuutta.

Meinaat että Tommi ei pidä itseään fiksuna ja osaavana?

No en meinaa. En tiedä, mitä Tommi ajattelee itsestään ja taidoistaan. Tommi vaikuttaa myös ihan fiksulta ja osaavalta mieheltä. Ei siitä ole kysymys. Juudit kuitenkin tuntuisi olevan niin monipuolisesti taitava - sosiaalinen, tiivis perhe, lukee, soittaa ja harrastaa, että sellainen voi myös etäännyttää. Ehkä Tommille olisi parempi askeettisempi ja vähemmän topakka introverttinainen.

Hmmm.. mun mielestä Juudit vaikuttaa introvertilta ja suht askeettiselta. Topakaksi häntä ei kyllä voi kuvailla.

Vierailija
7393/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti on ainakin lehtihaastattelussa kertonut, että lähti ohjelmaan naispuolisen ystävänsä houkuttelemana. Ystävä täytti kaavakkeen, kun Matti pelasi pleikkaa ja huikkaili väliin vastauksia tms.

Ei tämä sinänsä yllätä. Ohjelman myötä on tullut kuva, että päätöksenteko ei ole hänen vahvuusaluettaan.

Ei tule kovin aloitekykyistä vaikutelmaa aikuisesta ihmisestä. Vaikka kuinka olisi meneviä harrastuksia ja pelipaitoja seinillä, jotka vanhempansa omistavat.

Vierailija
7394/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä me tiedetään, onko lähestynyt ja pussannut kameran takana. Ei mistään. Ovathan he ainakin kerran todistetusti pussailleet ja muutenkin on ollut välillä sellaista halimeininkiä heillä, esim se leukahieronta siellä metsässä.

Ja jos nyt itse muistelet vielä tuota kohtausta eteisessä, niin Tuomas oli kyllä hyvin odottavan ja vetoavan oloinen, ja katse oli ihan sellainen, että voisi hyvinkin pussata. Emma taas sen sijaan katseli aivan muualle, ei vilkaissutkaan Tuomaaseen päin. Emman kehonkieli oli hyvin varautuneen ja jopa torjuvan oloista. Eihän kukaan sellaisessa tilanteessa yritä oikeasti pussata toista, kun näkee sokeakin, että pakit siinä saisi.

Itselleni tuli kuva, että Emma tuossa tilanteessa vältteli läheisyyden osoituksia, ja lopulta laukaisi tilanteen ja veti vitsiksi koko jutun purskahtamalla nauruun, mikä kertoo usein vain kiusaatuneisuudesta ja epävarmuudesta.

Missä jaksossa Emma ja Tuomas ovat pussailleet?

Vierailija
7395/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILERmietteet kirjoitti:

C more spoiler

Alati häsäävä, mutta aurinkoinen Kati, ja koiranpentukatseella vaimoaan ihaileva Janne on kauden THE pari. On kipinää, on lämpöä ja molemmat hehkuttavat toisiaan keskustelussa. Keskustelussa oli hieman aistittavissa, että muut miehet olivat hieman kateellisia Jannen onnesta. Tai ehkä se sattuu tajuta että ”noinkin olisi voinut käydä.”

Loppuinsertissä Emma kertoo, että heillä oli tullut joku riita Tuomaksen kanssa, ja Tuomas sanoo kiukkuisesti kameralle jotain tyyliin että ”ei voisi nyt vähääkään kiinnostaa nähdä Emmaa.” Tuomaksesta on nyt täällä yritetty tehdä jotain kylmää miestä, joka jätti leikin kesken ennenkuin se alkoi. Itse kyllä ihmettelen Emman käytöstä - Tuittuileva, mököttävä draamakuningatar- ainakin editoinnin perusteella. Varmasti hyvin herkkä kaiken tuon äksyilyn alla, mutta minusta aivan liian epävarma ja keskenkasvuisen oloinen tälläiseen ohjelmaan. No, hyvää viihdettä tästäkin parista syntyy vaiheiluineen. Tuomas kyllä aika ikävästi puhui siinä sängyllä syödessään, kuinka meillä on tälläistä kaverimeininkiä ja toisilla vähän toisenlaista. Olisi ehkä voinut ilmaista hienovaraisemmin asiat.

Aikamoinen veto Tommilta ottaa vaimoaan vyötäröltä kiinni. Mietin että mitä nappeja mies on nyt syönyt, mutta ehkä se keskustelu sai Tommin hieman vapautumaan. Kuuli mm. Jannen hehkutukset kuinka Kati oli pussannut ennen papin aamenta. :D

Juudit katsoo keskustelussa hieman haikeana, kun (muistaakseni) Emma kertoo Tuomaksen olevan todella avoin mies, tai jotain sen tyyppistä. Juuditille olisi sopinut joku vapautuneempi ja lämpimämpi mies.

Itse mietin myös, minkä takia Emma on otettu mukaan sarjaan jos ammattilaiset ovat valinneet osallistujat. Hän on niin epävarma itsestään, ettei kykene suhteeseen kenenkään kanssa ennenkuin tuo ongelma on ratkaistu. Tuomaskin olisi saattanut hyvinkin ihastua Emmaan, jos Emma olisi sellainen rento, iloinen ja itsensä kanssa sinut oleva ihminen jonka kanssa on mukava olla. Nyt ei kyllä ole mukavaa kellään.

Miksi oi miksi näin nuoria ja itsestään epävarmoja ihmisiä otetaan ohjelmaan? Emma on vielä ihan teini-ikäisen tasolla ohjelman perusteella ja tuntuu, että on paritettu Tuomakselle vain koska asuvat samassa kaupungissa. Emma vaikuttaa siltä, ettei hänellä ole hirveästi kokemusta parisuhteista eikä itsetuntemusta tai -luottamusta vielä lainkaan. Asiantuntijoiden tehtävä olisi ollut karsia hänen keltainen ihminen pois ja antaa kasvaa ja kehittyä vielä monta vuotta.

Itse olin 30-vuotiaaksi ihan samanlainen, huono itseluottamus ja olin parisuhteessa todella epäkypsä ja ärsyttävä, ihan hirveä suoraan sanottuna. Olisi ollut ihan hirveää joutua tv:ssä julkisesti arvosteltavaksi. Onneksi tapasin nykyisen mieheni vasta 30-v jolloin olin jo aika paljon kypsempi ihmisenä.

Hankala varmaan asiantuntijoille löytää sopivia ihmisiä ohjelmaan - ja vielä sellaisia jotka TV formaattiin käyvät. Ne kuvaamasi kaltaiset jotka ovat sosiaalisesti taitavia, kypsiä ja parisuhteeseen kykeneviä taitavat olla jo suhteissa tai erotessaan löytävät yleensä kumppanin suht helposti. Vanhemmat viisikymppiset eivät formaattiin oikein taivu, eivät halua esitellä itseään ja lähipiiriään TVssä, ja osa on tapoihinsa niin urautuneita ettei uudelle suhteelle oikeasti ole tilaa vaikka sitä kaipaisikin. Kun vielä tuotantoyhtiön haasteena on tarjota samaistumispintaa suurelle katsojakunnalle on pakko ottaa mukaan niitä nuoria ja epävarmoja. Jos kaikki osallistujat olisivat kypsiä, rauhallisesti reagoivia ja tasapainoisia onnistujia parisuhdekokeilussa voisi aika moni katsoja kyllästyä katsomiseen: liian tylsää ja väritöntä.

Vierailija
7396/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaisiko teitä muita että oma mies olisi bi-seksuaali?

No kyllä mua ainakin haittaisi.

Miksi haittaisi? Voi se heteromieskin pettää.

Olen eri, mutta kyllä muakin haittaisi.

En voisi kiinnostua tai kiihottua miehestä, jonka tietäisin olevan myös miehiin päin tai puhumattakaan, jos hän olisi joskus ollut miehen kanssa. Mun silmissä tällaisen miehen miehisyys kärsisi niin paljon, ettei olisi toivoakaan suhteesta. Usein bimiehet ovat myös jollain tavalla enemmän tai vähemmän feminiinisempiä kuin perusheterot, mikä jo sekin vähentää seksuaalista vetovoimaa ja kiinnostusta miestä kohtaan.

Osa homoista on niin maskuliinisia, että et edes huomaisi asiaa.

En ole kiinnostunut homoista, joten aivan sama.

-tuo, jota lainasit

Vierailija
7397/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä jaksossa Emma ja Tuomas ovat pussailleet?

Tais olla siellä häämatkalla, kun olivat soudelleet ja ottaneet veneessä skumppaa.

Vierailija
7398/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Sillä trollilla on kiire väsätä keksitty keskustelu, ennen kuin saa jaettua linkkiä siihen.. kieltämättä ehtymätön mielikuvitus tällä tyypillä, joka väittää milloin olevansa lähipiiriä, ex, salarakas ja mikä vielä :D 

Vierailija
7399/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanalalla ei ole koskaan mitään omaperäistä sanottavaa, hokee vain laulujen kertosäkeitä kuin mikäkin suurempikin filosofi! 😂

Vierailija
7400/18026 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Sillä trollilla on kiire väsätä keksitty keskustelu, ennen kuin saa jaettua linkkiä siihen.. kieltämättä ehtymätön mielikuvitus tällä tyypillä, joka väittää milloin olevansa lähipiiriä, ex, salarakas ja mikä vielä :D 

Ainakin minä uskon tätä ”trollia”. Ei ole mitään syytä olla uskomatta. Hän on kertonut jutut uskottavasti, ja ne kertomukset täydentävät kuvaani Matista.

Ketju on lukittu.