Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
On muuten aivan mahdollista, että Tommilla ei ole sellaista yhtenäistä kaverikööriä, joka viettäisi juhannusta yhdessä, vaan sekalainen kaverijoukko, jota tavataan erikseen. Ja ura on voinut kuljettaa kaverit eri puolelle maata. Tommi on 36, joten siinä iässä usein kaverit ovat jo perheellisiä, jotka taas viettävät juhannusta oman perheen kanssa.
Tommilla ja Juuditilla on tosiaan voinut olla sellainen tilanne, että heillä ei juhannuksena ollut muuta seuraa kuin toisensa.
Miesoletettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin kauden vasta nyt ja katsoin kaikki telkussa näytetyt jaksot putkeen. Tällaisia vaikutelmia:
- Tommi ja Juudit: Ei tule mitään, kun Tommia ei pätkääkään kiinnosta. Ei se yhteinen arvomaailma auta, jos muuten vain ei nappaa. Juudit yrittää urhoollisesti, puhuu kauniisti ja vakuuttelee Tommille, kuinka hyvin menee. En tiedä uskooko itsekään, mitä puhuu. Pitää yllä kulissia, ei uskalla (Elina Tanskasen sanoin) olla haavoittuva, antaa sen kunnolla satuttaa ettei olekaan Tommin unelmanainen. Juuditista tulee olo, että on pohjimmiltaan aika epävarma. (Tuollaista fiksuin lausein ylläpidettyä kulissia olen muulloinkin kuullut juuri akateemisilla.) Tämä pari ei muuten halaile, fyysinen kontakti rajoittuu kädestä pitämiseen. Tuntuu kuin Tommi työntäisi Juuditia koko ajan vähintään käsivarren mitan päähän.
- Matti ja Mira: Tässä kumpikin on kovin varovainen ja tunnusteleva, ei uskalla heittäytyä. Taitaa olla niin, etteivät toiveet kunnolla kohtaa. Matti haluaa sekä pitää kakkunsa että syödä sen, ts. jatkaa poikamiespäiviä harrastuksineen ja kaverimenoineen, mutta niin että kotona olisi vaimo aina silloin kun haluaa. Mira haluaisi kovasti lapsiperhe-elämää, mutta ei Matista taida olla tenavien kanssa puuhaavaksi isukiksi. Matti haluaa parisuhteen joka ei liiaksi sido, Mira perheen. Matti antoi ymmärtää, että sama se tuleeko lapsia vai ei, ts. ajatus lienee että jos tulee niin vaimo hoitaa. Ei tiedä, että todellisuus olisi ihan muuta. Jos pysyvät yhdessä ja Miran toiveesta hankkivat muksun tai pari, ero tulee ennen pitkää.
- Janne ja Kati: Tässä voisi olla onnistumisen mahdollisuus. Janne vaikuttaa samuelmaiselta viilipytyltä, eli ehkä pystyykin kestämään Katin orastavat skitsoilut ja tunteiden vuoristoradat. Molemminpuolinen fyysinen viehätys on tarpeeksi vahvaa, ja elämäntyylissä tarpeeksi samaa. (Itse en muuten voi sietää Katin ääntä, mutta sillähän ei ole väliä, kun ei taida Jannea häiritä. Jannen puheessa taas kuuluu häivähdys itäistä nuottia, ja mainitsi mökistä Pohjois-Karjalassa. Lieneekö sieltä kotoisin?)
- Tuomas ja Emma: Mukavan tavallisia. Ehkä kun asuin itse pitkään Joensuussa, kuulen sanailun ihan normaalina, en piikittelynä. Kyllähän Tuomas myös tukee Emmaa tämän epävarmuuden hetkinä. Voi tietysti olla, ettei sittenkään pidemmän päälle jaksa kaikkia pelkoja (olihan siellä myös ahtaat paikat ja ne hämpyt). Paljon on kiinni siitä, löytyykö fyysistä vetovoimaa. Hääjakso oli kyllä kamalaa katsottavaa, kun Emman epävarmuus pääsi oikein valloilleen, ja Tuomas joko siitä syystä tai ihan omankin jännittämisensä vuoksi oli ihan paskanjäykkänä.
Se on jännä miten toisten mielestä tuo Emman touhu on ihanan tavallista ja normaalia, kun minä saan kylmiä väreitä tuollaisesta käyttäytymisestä. Mun mielestä Tuomakselle ei nyt oikein annettu edes mahdollisuutta ohjelman puitteissa, koska hän selkesäti on tosissaan osallistunut, mutta eihän tuollaisen naisen kanssa oikeasti kukaan jaksa olla, jos ei jo alunperin ole täysin lätkässä(jostain kumman syystä) ja tässä konseptissahan näin ei ole. Hääjaksossa Emma taisi järkyttyä enemmän omasta valinnastaan osallistua ohjelmaan, joka siinä sitten konkretisoitui. Se jäätävä palikka-juttu oli ihan silkkaa tilanteen luomaa huumoria, ja jokainen katsoja varmasti ymmärsi että Tuomas tarkoitti sillä "vähän niin kuin sinä"-heitolla jotain ihan muuta kuin sitä että Emma olisi iso.
Katin mielestä maailma ja kaikki taitaa pyöriä aika lailla hänen tunteidensa kautta, ja ympräillä. Erikoista oikeuttaa itselleen vuoristoratamaisuus vain itsessä olevana luonteenpiirteenä, kun moni meistä näkee sen kyllä ihan kehityskohteena ihmisessä. Eli ei ole hyvä ja "hehheh, mä nyt vaan olen tällainen!"-asia, vaan sellainen joka kanssa pitää tehdä töitä.
Mirasta ja Matiista ottaisin ennemmin Miran kuin Matin, vaikka heteronainen olenkin. Ymmärrän että Matti on peräkammarinpoika ja pitkän linjan sinkku, mutta näyttäisi vähän siltä että syy siihen on hänessä itsessään, eikä tarjokkaissa. Ensimmäisten jaksojen Pirkanmaalle asumaan-vänkääminen joka väliin oli turn off.
Tommi ja Juudit. Musta vähän tuntuu että Juudit ei nyt kelpaa ulkonäöllisesti Tommille.
Minusta Juudit on kaunis. Lempeä, sielukas katse.
Lapsetkin voivat olla kauniita, mutta monille miehille seksikkyys on se vielä painavampi ulkoinen asia naisessa. Että jonkin verran laittautuu edukseen, vietteleväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miesoletettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin kauden vasta nyt ja katsoin kaikki telkussa näytetyt jaksot putkeen. Tällaisia vaikutelmia:
- Tommi ja Juudit: Ei tule mitään, kun Tommia ei pätkääkään kiinnosta. Ei se yhteinen arvomaailma auta, jos muuten vain ei nappaa. Juudit yrittää urhoollisesti, puhuu kauniisti ja vakuuttelee Tommille, kuinka hyvin menee. En tiedä uskooko itsekään, mitä puhuu. Pitää yllä kulissia, ei uskalla (Elina Tanskasen sanoin) olla haavoittuva, antaa sen kunnolla satuttaa ettei olekaan Tommin unelmanainen. Juuditista tulee olo, että on pohjimmiltaan aika epävarma. (Tuollaista fiksuin lausein ylläpidettyä kulissia olen muulloinkin kuullut juuri akateemisilla.) Tämä pari ei muuten halaile, fyysinen kontakti rajoittuu kädestä pitämiseen. Tuntuu kuin Tommi työntäisi Juuditia koko ajan vähintään käsivarren mitan päähän.
- Matti ja Mira: Tässä kumpikin on kovin varovainen ja tunnusteleva, ei uskalla heittäytyä. Taitaa olla niin, etteivät toiveet kunnolla kohtaa. Matti haluaa sekä pitää kakkunsa että syödä sen, ts. jatkaa poikamiespäiviä harrastuksineen ja kaverimenoineen, mutta niin että kotona olisi vaimo aina silloin kun haluaa. Mira haluaisi kovasti lapsiperhe-elämää, mutta ei Matista taida olla tenavien kanssa puuhaavaksi isukiksi. Matti haluaa parisuhteen joka ei liiaksi sido, Mira perheen. Matti antoi ymmärtää, että sama se tuleeko lapsia vai ei, ts. ajatus lienee että jos tulee niin vaimo hoitaa. Ei tiedä, että todellisuus olisi ihan muuta. Jos pysyvät yhdessä ja Miran toiveesta hankkivat muksun tai pari, ero tulee ennen pitkää.
- Janne ja Kati: Tässä voisi olla onnistumisen mahdollisuus. Janne vaikuttaa samuelmaiselta viilipytyltä, eli ehkä pystyykin kestämään Katin orastavat skitsoilut ja tunteiden vuoristoradat. Molemminpuolinen fyysinen viehätys on tarpeeksi vahvaa, ja elämäntyylissä tarpeeksi samaa. (Itse en muuten voi sietää Katin ääntä, mutta sillähän ei ole väliä, kun ei taida Jannea häiritä. Jannen puheessa taas kuuluu häivähdys itäistä nuottia, ja mainitsi mökistä Pohjois-Karjalassa. Lieneekö sieltä kotoisin?)
- Tuomas ja Emma: Mukavan tavallisia. Ehkä kun asuin itse pitkään Joensuussa, kuulen sanailun ihan normaalina, en piikittelynä. Kyllähän Tuomas myös tukee Emmaa tämän epävarmuuden hetkinä. Voi tietysti olla, ettei sittenkään pidemmän päälle jaksa kaikkia pelkoja (olihan siellä myös ahtaat paikat ja ne hämpyt). Paljon on kiinni siitä, löytyykö fyysistä vetovoimaa. Hääjakso oli kyllä kamalaa katsottavaa, kun Emman epävarmuus pääsi oikein valloilleen, ja Tuomas joko siitä syystä tai ihan omankin jännittämisensä vuoksi oli ihan paskanjäykkänä.
Se on jännä miten toisten mielestä tuo Emman touhu on ihanan tavallista ja normaalia, kun minä saan kylmiä väreitä tuollaisesta käyttäytymisestä. Mun mielestä Tuomakselle ei nyt oikein annettu edes mahdollisuutta ohjelman puitteissa, koska hän selkesäti on tosissaan osallistunut, mutta eihän tuollaisen naisen kanssa oikeasti kukaan jaksa olla, jos ei jo alunperin ole täysin lätkässä(jostain kumman syystä) ja tässä konseptissahan näin ei ole. Hääjaksossa Emma taisi järkyttyä enemmän omasta valinnastaan osallistua ohjelmaan, joka siinä sitten konkretisoitui. Se jäätävä palikka-juttu oli ihan silkkaa tilanteen luomaa huumoria, ja jokainen katsoja varmasti ymmärsi että Tuomas tarkoitti sillä "vähän niin kuin sinä"-heitolla jotain ihan muuta kuin sitä että Emma olisi iso.
Katin mielestä maailma ja kaikki taitaa pyöriä aika lailla hänen tunteidensa kautta, ja ympräillä. Erikoista oikeuttaa itselleen vuoristoratamaisuus vain itsessä olevana luonteenpiirteenä, kun moni meistä näkee sen kyllä ihan kehityskohteena ihmisessä. Eli ei ole hyvä ja "hehheh, mä nyt vaan olen tällainen!"-asia, vaan sellainen joka kanssa pitää tehdä töitä.
Mirasta ja Matiista ottaisin ennemmin Miran kuin Matin, vaikka heteronainen olenkin. Ymmärrän että Matti on peräkammarinpoika ja pitkän linjan sinkku, mutta näyttäisi vähän siltä että syy siihen on hänessä itsessään, eikä tarjokkaissa. Ensimmäisten jaksojen Pirkanmaalle asumaan-vänkääminen joka väliin oli turn off.
Tommi ja Juudit. Musta vähän tuntuu että Juudit ei nyt kelpaa ulkonäöllisesti Tommille.
Minusta Juudit on kaunis. Lempeä, sielukas katse.
Lapsetkin voivat olla kauniita, mutta monille miehille seksikkyys on se vielä painavampi ulkoinen asia naisessa. Että jonkin verran laittautuu edukseen, vietteleväksi.
Kyllä. Tosin tässä on mielestäni myös miehellä tehtävänä olla puoleensa vetävä ja panostettava itseensä.
Paljonkohan asiantuntijat selvittävät fyysisiä mieltymyksiä ja ulkonäkötoiveita?Jos osallistuja sanoo, ettei ulkoisella olemuksella väliä, vain sisäinen hehku tms. merkitsee - pitäisi asiantuntijoiden hälytyskello soida. Yhteinen arvopohja, älykkyysosamäärä tai elämäntilanne ei synnytä suoraan romantiikkaa. Makukysymykset voivat olla aika yllättäviäkin. En minäkään syty niistä julkkiksista, joita työkaverini kovasti ihailevat.
Odottikohan Tommi kuitenkin Li Andersson tyyppistä poliittisesti valveutunutta feministiä? Tuomas urheilullista ja tavanomaisen nättiä Katia?
Entä uskonto? Juudit tuntuu luottavan avioliittoon. Kun on naimisiin menty, jotenkin tämä tilanne pitää nyt parhain päin järjestää. Suhtautuukohan Tommi avioliittoon samalla tavalla pyhänä asiana?
Jos olisin itse ohjelmassa, toivoisin että ulkonäköön liittyvät kynnyskysymyksen käytäisiin läpi tarkkaan. Ehkä juuri siksi, etten itse ole perinteisesti kaikkien mielestä hirveän hyvän näköinen.
Mitä se Tuomas kirjoitti instaan? Näin että joku kommentoi häntä nettikiusaajaksi, mutten löytänyt mitä se Tuomas oli kirjottanu. En oo ite instassa ni en voi kattoo sieltä
Matti on ollut niin paljon sinkkuna että odotukset naisista on epärealistiset. Kukaan ei ole täydellinen , vaikka esimerkiksi jonkun kaverin vaimo saattaa sellaiselta tuntua.
Juudit & Tommi - Täytyy minunkin olla samaa mieltä muiden miesten kanssa että Juuditista puuttuu valitettavasti naisellinen vetovoima. On toki nätti kasvoiltaan, hyvä käytöksinen ja persoonaltaan vaikuttaa ihanalta, mutta naisellisuus puuttuu. Hyvin poikamainen olemus. Tämä on toki hyvin tavallista feministeillä. Tommi ei syty seksuaalisesti vaikka Juudit yrittää. Tämä on valitettavaa mutta totta, tästä syystä Tommi on niin jäykkä olemukseltaan. Tommin pitäisi ehkä itsekin miettiä uudestaan millaisen naisen haluaa.
Mira & Matti - Tosiaan se potentiaalisin pari mutta ihme himmailua kyllä, kumpikaan ei mene täysillä eteenpäin. Mira antaa selkeästi itsestään enemmän, biologinen kello varmasti tikittää. Mattikaan ei torpannut ajatuksia lapsista mutta muistaakseni ekassa jaksossa sai sellaisen kuvan että on "Ei lapsia vielä, sitten joskus" -tyyppinen mies. Onko heillä aitoa ihastusta kummallakaan? Sitä on vaikea tulkita.
Kati & Janne - Se perinteinen elikkä impulsiivinen eteenpäin liitäjä ja hidas analyytikko naitettu toisilleen. Nämä on nähty jo aiemmilla kausilla. Tulinen ja intohimoinen alku mutta lässähtää nopeasti. Kati syttyy enemmän miehestä joka näyttäisi kaapin paikan. Jannelle Kati ehkä kelpaisi toistaiseksi mutta pidemmän päälle kontrollointi ja pomottelu alkaa ottamaan päähän. Janne vaikuttaa huipputyypiltä mutta liian pehmo, elikkä se klassinen tilanne että tämän tyyliset naiset eivät syty.
Emma & Tuomas - Näillä mielestäni on kipinää! Esim. tuo hieronta kohtaus joka nähtiin edellisessä jaksossa. Nyt on vain työkuviot niin sekavia että ei voi mitään. Tuomas vaikuttaa kyllä jo luovuttaneen. Yrittää solidaarisuuttaan ja kohteliaisuuttaan jatkaa. Tuomas voisi lakata hetken olemasta kiva ja ymmärtävä niin ehkä Emman kiukuttelu loppuisi ja kipinä roihahtaisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo Matin seinällä oleva HIM -taulu/LP oli?
Näytti olevan HIMin 'Razorblade Romance' -vinyyli kehyksiin laitettuna.
Spoiler
Sanoihan Tuomas aika selkeästi, että älä nyt v#ttu tee tästäkin ongelmaa, kun Emma jotain vikisi tiskatessa.
Luulen että Tuomaksessakin on kestämistä, vaikka tv:ssä esiintyy edukseen.
Tommi on todella takakireä.
Miten nämä urpot eivät saa sovittua lomia häiden jälkeen? Joka ikinen kausi jollain on töitä hela tiden. Kyllä nyt pari viikkoa saa vuosilomaa käytettyä jos yhtään jaksaa järjestää. 😩 😩
Oon ehkä nähnyt hoikan Matin yöelämässä aikanaan. Hengailiko kauppakamarin jantterien kanssa?
Oon ehkä nähnyt hoikan Matin yöelämässä aikanaan. Hengailiko kauppakamarin jantterien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Spoiler
Sanoihan Tuomas aika selkeästi, että älä nyt v#ttu tee tästäkin ongelmaa, kun Emma jotain vikisi tiskatessa.
Luulen että Tuomaksessakin on kestämistä, vaikka tv:ssä esiintyy edukseen.Tommi on todella takakireä.
Miten nämä urpot eivät saa sovittua lomia häiden jälkeen? Joka ikinen kausi jollain on töitä hela tiden. Kyllä nyt pari viikkoa saa vuosilomaa käytettyä jos yhtään jaksaa järjestää. 😩 😩
En tiedä oletko kuullut koronaviruksesta? Aiheutti lomakiellot hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Onko Matti nyt sitten joku pullukka? Ihan tavallisen pulliaisen näköinen se minusta näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään parin eroon liittyy miehen löytämä uusi nainen. Tämä selvinnee lopussa. Siitä tosin en mene takuuseen.
Tuomas?
Mikähän on uudella naisystävällä tunne miehestä, kun avioliitosta huolimatta on etsiskellyt uusia naisia?
Voi voi, noita naisia riittää, jotka viis veisaa siitä, että miehellä on vaimo ja lapsiakin.
Ihan sama meneekö perheet hajalle vai ei, kunhan MINÄ saan miehen. Sitä voi kylläkin sitten itsekseen miettiä, että miksi se mies sitten tekisi minun kohdallani poikkeuksen, kun kerran ennenkin on voinut pettää ;)
Vierailija kirjoitti:
On muuten aivan mahdollista, että Tommilla ei ole sellaista yhtenäistä kaverikööriä, joka viettäisi juhannusta yhdessä, vaan sekalainen kaverijoukko, jota tavataan erikseen. Ja ura on voinut kuljettaa kaverit eri puolelle maata. Tommi on 36, joten siinä iässä usein kaverit ovat jo perheellisiä, jotka taas viettävät juhannusta oman perheen kanssa.
Tommilla ja Juuditilla on tosiaan voinut olla sellainen tilanne, että heillä ei juhannuksena ollut muuta seuraa kuin toisensa.
Me ollaan puolison kanssa aina juhannukset kahdestaan, toivottavasti sitä nyt ei niin kauhean outona pidetä :) On meillä kavereita, mutta ei mitään yhtenäisiä porukoita kyllä tosiaankaan. Olisi ihan kiva jos joku joskus kutsuisi mökille, mut.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä mainittu jo miten urheilulliselta Janne näyttää?
Jostakin syystä Jannen vaimoa täällä on kutsuttu epäurheilulliseksi läskiksi, mutta Jannen pömppömahasta ei ole motkotettu. En ole koskaan nähnyt urheilullisella miehellä tuollaista pömppää ja niin kovin ohuita jalkoja...
jeesusonherra kirjoitti:
Emma & Tuomas - Näillä mielestäni on kipinää! Esim. tuo hieronta kohtaus joka nähtiin edellisessä jaksossa. Nyt on vain työkuviot niin sekavia että ei voi mitään. Tuomas vaikuttaa kyllä jo luovuttaneen. Yrittää solidaarisuuttaan ja kohteliaisuuttaan jatkaa. Tuomas voisi lakata hetken olemasta kiva ja ymmärtävä niin ehkä Emman kiukuttelu loppuisi ja kipinä roihahtaisi paremmin.
Minä en näe sitä kipinää, Tuomas vaan yrittää kohteliaisuuttaan ja huomaavaisuuttaan olla toista kohtaan kiva vaikka Emma on koko ajan tosi vaikea ja Emmalla on koko ajan tosi vaikeaa. Jos Tuomas sanoisi ihan oikeasti tylysti (ei mitään vähän pieleen mennyttä "jäätävä pönttö" -läppää, joka sekin oli Emmalle liikaa), niin Emmalle se olisi vain vahvistusta siitä, että ei tästä mitään tule, tuo vihaa minua, en minä kelpaa sille, paskaks vaan ja palamaan kaikki. Tai en tiedä, ehkä se sitten säikäyttäisi Emman ja hän peloissaan yrittäisi itse skarpata, pystyisi sen voimin vähän aikaa käyttäytymäänkin kunnolla mutta pian kuitenkin uupuisi siihen. Toivottavasti ehditään sarjan aikana nähdä, kuinka sellaisessa kävisi, eikä niin vaan kiltisti jatkaa Emman jaksamista tasan ohjelman tekemisen ajan, päätetään "jatkaa ystävinä" ja ei enää sen jälkeen nähdä. Tuskin heidän yhteinen tulevaisuutensa Tuomaksen ärähtämiselläkään toisenlaiseksi muuttuisi, mutta tulisipa vähän uutta nähtävää heidän suhteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä mainittu jo miten urheilulliselta Janne näyttää?
Jostakin syystä Jannen vaimoa täällä on kutsuttu epäurheilulliseksi läskiksi, mutta Jannen pömppömahasta ei ole motkotettu. En ole koskaan nähnyt urheilullisella miehellä tuollaista pömppää ja niin kovin ohuita jalkoja...
Nyt sanoit pahasti!!!!
Vierailija kirjoitti:
SPOILER SPOILER
.
.
Mirassa oli vähän katimaisia piirteitä kun 8. jaksossa tekivät niitä pihatöitä ja Mira koko ajan puuttui siihen miten Matti laittoi koristekiviä. Toivon, että heidän liittonsa kestäisi, mutta ei tuo nyt kovin hyvältä näytä! Tuntuu ettei heidän välillään ole tarpeeksi tunnetta mutta toivottavasti olen väärässä!On tosiaan vähän surullista ettei tälläsessä ohjelmassa ollut yhtään pussailua kenenkään parin osalta, alkuhuumassahan sitä ei malttaisi pitää näppejään erossa toisesta.
Nalkuttava ihminen on aina parisuhteen tuho, oli kysessä sitten nainen tai mies.
Et vissiin ymmärrä. Kosketus tuntuu pahalta jos ei tunnu hyvältä toisen seura. Suhde ei ollut vielä jäissä kun menivät naimisiin. Paljastui vasta myöhemmin Katille, millainen Janne on ihmisenä.
Eivät sovi yhteen ollenkaan. Harmi.