Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä liitän tasapainoisuuteen kyvyn ilmaista itseään, pitää puoliaan, mutta selvitellä ristiriitatilanteet rakentavasti..
Rakentavuuteen kuuluu suuttumuksen ilmaisu.
Suomi on täynnä erilleen kasvamisesta ja etääntymisestä seuranneita eroja, koska ihmiset eivät uskalla ilmaista tunteitaan. Kun suuttumus korvataan joustavuudella ja alistumisella, ollaan eron äärellä.
Toinen osapuoli voi kuvitella olevansa rakentava, mutta samaan aikaan toinen kokea olevansa alistettu, koska ei saa ääntään kuuluviin.
Suhde kannattaisi rakentaa alusta saakka sille mallille, että tunteiden ilmaisun uskaltaa tehdä spontaanisti, vaikka tunteet eivät olisikaan salonkikelpoisia.
Nykyihminen, erityisesti -nainen, lukee elämässään valtavan määrän ammattilaisten parisuhdeohjeita, mutta siitä huolimatta sarja-avioisuudesta on tullut yleisin normi. Suhteita ei vain saada toimimaan, koska luontevaa kommunikaatiota ei synny suhteen alkuvaiheessa. Myöhemmin sitä on vaikea rakentaa.
Minun on vaikea uskoa rakentaviin suhteisiin. Pahoin pelkään, että niissä on usein kysymys vain konfliktipelosta, joka kumpuaa jo lapsuudesta. Esimerkiksi hyvin voimakastahtoiset vanhemmat kasvattavat usein lapsia, jotka aikuisinakin kokevat olevansa velvoitettuja sopeutumaan sen sijaan että kipinöisivät.
Rakentavasti käyttäytyvä osapuoli menee usein rakentavan käytöksensä taakse piiloon. Hän olettaa, ettei ole vastuussa toisen tunteista vaan ainoastaan omasta käytöksestään. Rakentavallakin käytöksellä voi kuitenkin alistaa vaikka kuinka paljon, jos suhteen dynamiikka on sellainen, ettei toinen saa tunteitaan esiin.
Peruskunnioittava käytös yhdistettynä satunnaisiin voimakkaisiin kielteisten tunteiden purkamiseen on paljon varmempi tapa pitää suhde kasassa kuin varovainen hipsuttelu, joka johtaa epätasa-arvoon.
Siis tunteita ei tietenkään pidä pantata, mutta ei niitä tarvitse raivoamalla tuoda julki. Jotenkin tuntuu, että et itse ole hyvä kommunikoimaan, asioiden selvittäminen keskustelemalla on sinulle vierasta. Ja haluat rakentaa ajoittaisesta raivoamisesta itsellesi turvarajat, niin kauan kuin läheinen ei raivostu, sinun ei tarvitse itse pohtia mitä teet ja sanot. Aika rasittavaa, iso lapsi taloudessa.
Tässä on kyllä nyt joku todella tylsä keskustelu menossa, eikä ole liittynyt aiheeseen enää pitkään aikaan. Puitte nyt jotakin omia asioitanne ohjelman Juuditin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleensä arvostele ihmisten ulkonäköä, mutta tämä on nyt pakko saada sydämeltä: voi jumalaare mua hirvittää nuo Miran koltut. Miksi sillä on aina tuommoinen tanttamekko päällä? Vanhentaa tosi paljon eikä imartele vartaloakaan.
Enkä nyt tarkoita, että pitäisi olla joku makkarankuori tai skinny jeans tms. mutta nuo tämän naisen yllä nähdyt muodottamat verhokankaat näyttävät vain omaan silmään ihan kammottavilta eivätkä häntäkään oikein pue.
Olen todella pahoillani jos hänen tyylinsä on jonkun mielestä kiva, ja luonnollisesti pahoittelut myös Miralle itselleen jos joskus tähän avautumiseen törmää. :D
Samaa mieltä. Mistä ihmeestä hän löytääkin noita muodottomia mekkoja, pikkuisen eri kuosi mutta sama malli kaikissa? Eihän nykyaikana tuollaisia pidä kukaan kuin korkeintaan yöpaitoina.
Kyllä siinä alkaa väljät mekot kiinnostaa, kun keskivartaloon on eksynyt pari ylimääräistä kiloa. Voin kertoa. Eikä kiloja ole vasta kuin 60 kg.
Jokainen pukeutujan miten viihtyy, enkä pidä itsestäni, kun tätä kommentoin, mutta itselläkin on varmaan saman verran ekstraa kuin Miralla, ja ikääkin enemmän, mutta silti minusta nuo leikkaukset/materiaalit ja ennen muuta helman pituus ja 'liehuvuus' tekee Miran lpokin paljon ikäistään vanhemmaksi.
Kun vielä ilme, naaman rakenne ja hiukset on jotenkin kovin tätimäisiä (hiuksissa varmaan sopisi vähän enemmän melko luonnollista väriä, vähän raitaa joukkoon. Tuo blondi on kovin ""wannabe-20kymppinen".) - mun mies ihmetteli ääneen, miten vanha puoliso Matille oli valittu (vaikkei Mattikaan mikään kovin nuorekas ole...). Hän arvioi, että Mira olisi mun kanssa saman ikäinen, abouttia 50.Ja kun vielä joku täällä oli havannoinut, että Mira oli kovasti Matin ÄIDIN näköinen, niin voipi olla, että Matin on vaikeahkoa nähdä Mirassa elämänkumppaniainesta?
Mutta toki Mirankin tyylistä ja ulkonäöstä ollaan varmaan montaa mieltä - mikä on hyvä, ja kyllähän hän oikein mukavalta ihmiseltä vaikuttaa, varovaiselta mutta tavallaan varsin tietoisena siitä, mistä itse pitää.
Mun mielestä Miralla on ihania, kesäisiä mekkoja! Olen itse 30-vuotias. Kannattaa muistaa, ettei se teidän oma tyyli välttämättä iskis sitten taas kovin moneen, kun ihmisillä on erilaisia makuja. Eli teidän mielipide ei ole suinkaan ainoa oikea, vaikka selkeästi siltä tuntuukin.
Eikö tuossa alunperin todettukin, että jokainen saa olla millainen tykkää, ja varmasti jotkut tykkää Mirankin tyylistä?
Ja kiva, että sinäkin pidät, mutta hassua, että kun täällä joku kertoo 'omasta mielipiteestä' poikkeavan mielipiteen niin heti keräännytään sellaiseen "ei leikitä ton kanssa, ghostataan se koko palstalta" (tulee vähän mieleen kouluikäisten vallankäyttö...)
Sinällään, kuka tuollaiseen ohjelmaan menee, asettaa itsensä samalla ihmisten arvioitavaksi (Kuten vaikka politiikkaan, musiikkibisnekseen tai muuhun viihteeseen). Toivon todella, että kukaan EA hahmoista ei käytä elämäänsä lukemalla tätä ketjua.
Mutta erikseen sitten pitäisi nimetä ketju Ensitreffit Alttarilla - vain positiivisten kommenttien ketjuksi, jos mitään omaa, ketään kohtaan kallistuvaa negatiivista mielipidettä ei saa ilmaista.Mukavaa aamua kaikille!
Ketju näyttää ihmisten kyvyn keskustella. Palstalla joku (sinä?) kokee oikeudekseen arvostella voimakkaasti osallistujien ulkonäköä ja pukeutumistyyliä erittäin tylyjä sanavalintoja käyttäen - ja oikeutus on tuo "kun ovat ohjelmaan menneet, sietäköön arvostelun". Samaa logiikkaa käytetään esimerkiksi naispoliitikkojen kritiikissä: Li Anderssonin tennarit, Sanna Marinin ja Maria Ohisalon puvut ja Krista Kiurun kampaukset räävitään armotta läpi aikana jolloin naiset puskevat töitä vähillä yöunilla ja hurjat paineet niskassaan. OK, voi ajatella noin, keskittyä aivottomasti ulkokuoreen jos ei kykene sisältöä analysoimaan. Mutta arvostelijat laittavat myös itsensä kritiikille alttiiksi: ihminen joka arvostelee epämiellyttävän törkeästi toisten ulkonäköä ja pukeutumista antaa itsestään hyvin tökerön kuvan. ETAssa kun ei ole kyse missikisoista, mitä täällä on yritetty huomauttaa näille toisten ulkonäköä kommentoijille joiden hyvä maku ei ulotu pukeutumisesta omaan käyttäytymiseen.
Kaikki parit ovat aivan ihania, just sellaisina kuin ovat. Toivon heille kaikkea hyvää❤️ kaikki on mennyt hienosti tähän asti, vaatetuksista alkaen!
Ihana kausi! Parit sopivat mielettömän hyvin toisilleen.
Uskon, että tässä on viime peleissä kyse tosiaan siitä puhkikuluneesta sanonnasta, 'tahdon asiasta' - että eivät luovuta kun arki aikatauluineen kaatuu päälle. Tuskin luovuttavat, ovat fiksuja koko poppoo.
Jotenkin olen itse saanut voimaa arkeemme: Katilta olen napannut iloisen inspiraation extraliikkumiseen, Miralta sisustamiseen, Juditin lempeää olemusta pystyn vaan tavoittelemaan ja joensuulaisten huumorista otan kopin!
Voi kun tämä kausi jatkuisi ylimääräisin jaksoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin näin jakson ja luin Tuomaksesta ja Emmasta täältä, luulin siis että Emma töksäyttelee asioita ihan silkkaa pahuuttaan, mutta siis nyt jakson nähtyäni sanoisin että tuohan on vain sarkasmia, huumoria :D Eikö ihmiset oikeesti ymmärrä täällä?
Ehkä tämä on toki makuasia, kun omasta mielestäni muiden parien meno näyttää enemmän teennäiseltä ja imelältä (jälleen huom, makuasia, ei absoluuttinen totuus).
En kuitenkaan kiellä, etteikö sarkasmi huumorinlajina olisi haastava: raja sarkasmin ja puhtaan ilkeyden välillä saattaa joskus hämärtyä tai jos sillä yritetään ainoastaan peittää epävarmuutta tai jos toinen osapuoli kokee sen raskaana. Noh, saa nähdä.
Mielenkiinnolla kuitenkin jään seuraamaan jokaista paria.
Kun tuollaisia töksäytyksiä kuuntelee jatkuvasti, vuositolkulla, niin harva jaksaa enää nauraa. Ei nuo töksyt ole edes hauskoja. Sarkasmi on taitolaji, sitä ei voi liiaksi korostaa.
Toisen ihmisen ymmärtäminen se vasta taitolaji onkin.
Hyvää settiä savolaisilta.
Haloo! Ketkä ovat savolaisia? Ei ainakaan Tuomas ja Emma. Joensuu ei ole savoa nähnytkään.
Savolaismurrettahan tuo on ja se kyllä kuuluu vaikkei näy.
Totta, karjalan murre kuuluu savolaismurteisiin. Se ei silti tee karjalaisista savolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleensä arvostele ihmisten ulkonäköä, mutta tämä on nyt pakko saada sydämeltä: voi jumalaare mua hirvittää nuo Miran koltut. Miksi sillä on aina tuommoinen tanttamekko päällä? Vanhentaa tosi paljon eikä imartele vartaloakaan.
Enkä nyt tarkoita, että pitäisi olla joku makkarankuori tai skinny jeans tms. mutta nuo tämän naisen yllä nähdyt muodottamat verhokankaat näyttävät vain omaan silmään ihan kammottavilta eivätkä häntäkään oikein pue.
Olen todella pahoillani jos hänen tyylinsä on jonkun mielestä kiva, ja luonnollisesti pahoittelut myös Miralle itselleen jos joskus tähän avautumiseen törmää. :D
Samaa mieltä. Mistä ihmeestä hän löytääkin noita muodottomia mekkoja, pikkuisen eri kuosi mutta sama malli kaikissa? Eihän nykyaikana tuollaisia pidä kukaan kuin korkeintaan yöpaitoina.
Menkkahaukan syksyn mainoksessa ainakin on just samanmallisia kolttuja. Ihan on kuule kuuminta hottia nyt. Et taida itse olla muodin aallonharjallä. ; )
En varmasti olekaan.
Ja se että on halpisketjun kovinta kamaa, ei kyllä silti tee siitä tyylikästä eikä "kuuminta hottia", mut kukin pukeutuu mihin lystää, mut sen takia on niitä tyylikonsultteja ja pukeutumisneuvojia, että joku ulkopuolinen voisi sanoa, minkä malliset, materiaaliset jne näyttää hyvältä sun päällä.
Eikö siis mulla ole tavoitteenakaan olla "muodin aallonharjalle", sen hylkäsin jo siinä vaiheessa kun kuuminta hottia oli pukea vyötärölle asti nousevat tangat matalavyötäröisten farkkujen "alle" näytille (puistatus...)
Jos halpisketjujen vaatteet eivät ole muodikkainta mitä päällensä voi laittaa, niin mikä sitten? Käsittääkseni juuri ne seuraavat muotitalojen ohjaamia trendejä.
Jokainen poimii tietysti muodista sen, mitä itse haluaa. Minusta mekon malli sopi hyvinkin Miran vartalolle ja olipa vielä muodikaskin.
Olen tuon ekan viestin kirjoittaja, ja aivan oikein, en seuraa muotia enkä ole kovin tyylitajuinen. En juuri koskaan käytä mekkoja koska oon perus persjalkainen suominainen ja ne kaikki saavat minut näyttämään lyhyelle ja lihavalle, vaikka olen hoikka ja keskinkertainen. Joten kyllä, olen varmasti huono arvostelemaan yhtään ketään.
Tämä (Miran tyyli) nyt vain pistää mun silmään joka jaksossa ja minun mielestäni saa hänet näyttämään vanhemmalle, enkä sano että mielipiteeni on ainoa oikea.
Jokainen pukeutuu kuten kokee hyväksi ja Mira on toki kaunis jokatapauksessa. :)
Vaatetuksen ym. tyyliseikkojen arviointi on siitä vaikeaa, että mielipiteitä on juuri monia, samoin vastaanottajia. Itse henkilökohtaisesti olisin tyytyväinen jos joku sanoisi minulle miten omaa vaatetusta, meikkiä tai hiustyyliä voisi kehittää paremmin sopivaksi, toinen ottaa sen loukkauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä alkaa väljät mekot kiinnostaa, kun keskivartaloon on eksynyt pari ylimääräistä kiloa. Voin kertoa. Eikä kiloja ole vasta kuin 60 kg.
Jokainen pukeutujan miten viihtyy, enkä pidä itsestäni, kun tätä kommentoin, mutta itselläkin on varmaan saman verran ekstraa kuin Miralla, ja ikääkin enemmän, mutta silti minusta nuo leikkaukset/materiaalit ja ennen muuta helman pituus ja 'liehuvuus' tekee Miran lpokin paljon ikäistään vanhemmaksi.
Kun vielä ilme, naaman rakenne ja hiukset on jotenkin kovin tätimäisiä (hiuksissa varmaan sopisi vähän enemmän melko luonnollista väriä, vähän raitaa joukkoon. Tuo blondi on kovin ""wannabe-20kymppinen".) - mun mies ihmetteli ääneen, miten vanha puoliso Matille oli valittu (vaikkei Mattikaan mikään kovin nuorekas ole...). Hän arvioi, että Mira olisi mun kanssa saman ikäinen, abouttia 50.Ja kun vielä joku täällä oli havannoinut, että Mira oli kovasti Matin ÄIDIN näköinen, niin voipi olla, että Matin on vaikeahkoa nähdä Mirassa elämänkumppaniainesta?
Mutta toki Mirankin tyylistä ja ulkonäöstä ollaan varmaan montaa mieltä - mikä on hyvä, ja kyllähän hän oikein mukavalta ihmiseltä vaikuttaa, varovaiselta mutta tavallaan varsin tietoisena siitä, mistä itse pitää.
Mun mielestä Miralla on ihania, kesäisiä mekkoja! Olen itse 30-vuotias. Kannattaa muistaa, ettei se teidän oma tyyli välttämättä iskis sitten taas kovin moneen, kun ihmisillä on erilaisia makuja. Eli teidän mielipide ei ole suinkaan ainoa oikea, vaikka selkeästi siltä tuntuukin.
Eikö tuossa alunperin todettukin, että jokainen saa olla millainen tykkää, ja varmasti jotkut tykkää Mirankin tyylistä?
Ja kiva, että sinäkin pidät, mutta hassua, että kun täällä joku kertoo 'omasta mielipiteestä' poikkeavan mielipiteen niin heti keräännytään sellaiseen "ei leikitä ton kanssa, ghostataan se koko palstalta" (tulee vähän mieleen kouluikäisten vallankäyttö...)
Sinällään, kuka tuollaiseen ohjelmaan menee, asettaa itsensä samalla ihmisten arvioitavaksi (Kuten vaikka politiikkaan, musiikkibisnekseen tai muuhun viihteeseen). Toivon todella, että kukaan EA hahmoista ei käytä elämäänsä lukemalla tätä ketjua.
Mutta erikseen sitten pitäisi nimetä ketju Ensitreffit Alttarilla - vain positiivisten kommenttien ketjuksi, jos mitään omaa, ketään kohtaan kallistuvaa negatiivista mielipidettä ei saa ilmaista.Mukavaa aamua kaikille!
Ketju näyttää ihmisten kyvyn keskustella. Palstalla joku (sinä?) kokee oikeudekseen arvostella voimakkaasti osallistujien ulkonäköä ja pukeutumistyyliä erittäin tylyjä sanavalintoja käyttäen - ja oikeutus on tuo "kun ovat ohjelmaan menneet, sietäköön arvostelun". Samaa logiikkaa käytetään esimerkiksi naispoliitikkojen kritiikissä: Li Anderssonin tennarit, Sanna Marinin ja Maria Ohisalon puvut ja Krista Kiurun kampaukset räävitään armotta läpi aikana jolloin naiset puskevat töitä vähillä yöunilla ja hurjat paineet niskassaan. OK, voi ajatella noin, keskittyä aivottomasti ulkokuoreen jos ei kykene sisältöä analysoimaan. Mutta arvostelijat laittavat myös itsensä kritiikille alttiiksi: ihminen joka arvostelee epämiellyttävän törkeästi toisten ulkonäköä ja pukeutumista antaa itsestään hyvin tökerön kuvan. ETAssa kun ei ole kyse missikisoista, mitä täällä on yritetty huomauttaa näille toisten ulkonäköä kommentoijille joiden hyvä maku ei ulotu pukeutumisesta omaan käyttäytymiseen.
Mitä väliä sillä on, vaikka kuva olisikin tökerö? Miksi nämä kirjoittelijat välittäisivät, tai miksi heidän pitäisi välittää, siitä mitä joku toinen kirjoittelija heistä ajattelee?
Eri
Elllu kirjoitti:
Mitähän viimekauden Heidille kuuluu? Niin jäänyt verkkokalvoille se, kun istuu vähän kuin lootusasennossa kasvot kiukusta kivettyneenä. Oli kyllä kamala nainen!
Oli kyllä kamala se mieskin, hhhrrrr, ei ollut yksin Heidin syy.
Ohis
Aika tylsää olisi keskustelu jos kaikki vain täällä ihastelisivat: voi miten ihanat parit, kyllä on hyvin valittu tänä vuonna, kaikki parit ovat ihkuja, 8 X ihanaa osallistujaa, todella suloisia/kauniita/älykkäitä/huumorintajuisia/sopivia, ei nyt tehdä numeroa, vaikka joku hieman on tökerö, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, vaikka kuva olisikin tökerö? Miksi nämä kirjoittelijat välittäisivät, tai miksi heidän pitäisi välittää, siitä mitä joku toinen kirjoittelija heistä ajattelee?
Eri
Tosi on. Mutta kun me ollaan suomalaisia. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkkahaukan syksyn mainoksessa ainakin on just samanmallisia kolttuja. Ihan on kuule kuuminta hottia nyt. Et taida itse olla muodin aallonharjallä. ; )
En varmasti olekaan.
Ja se että on halpisketjun kovinta kamaa, ei kyllä silti tee siitä tyylikästä eikä "kuuminta hottia", mut kukin pukeutuu mihin lystää, mut sen takia on niitä tyylikonsultteja ja pukeutumisneuvojia, että joku ulkopuolinen voisi sanoa, minkä malliset, materiaaliset jne näyttää hyvältä sun päällä.
Eikö siis mulla ole tavoitteenakaan olla "muodin aallonharjalle", sen hylkäsin jo siinä vaiheessa kun kuuminta hottia oli pukea vyötärölle asti nousevat tangat matalavyötäröisten farkkujen "alle" näytille (puistatus...)
Jos halpisketjujen vaatteet eivät ole muodikkainta mitä päällensä voi laittaa, niin mikä sitten? Käsittääkseni juuri ne seuraavat muotitalojen ohjaamia trendejä.
Jokainen poimii tietysti muodista sen, mitä itse haluaa. Minusta mekon malli sopi hyvinkin Miran vartalolle ja olipa vielä muodikaskin.Olen tuon ekan viestin kirjoittaja, ja aivan oikein, en seuraa muotia enkä ole kovin tyylitajuinen. En juuri koskaan käytä mekkoja koska oon perus persjalkainen suominainen ja ne kaikki saavat minut näyttämään lyhyelle ja lihavalle, vaikka olen hoikka ja keskinkertainen. Joten kyllä, olen varmasti huono arvostelemaan yhtään ketään.
Tämä (Miran tyyli) nyt vain pistää mun silmään joka jaksossa ja minun mielestäni saa hänet näyttämään vanhemmalle, enkä sano että mielipiteeni on ainoa oikea.
Jokainen pukeutuu kuten kokee hyväksi ja Mira on toki kaunis jokatapauksessa. :)
Vaatetuksen ym. tyyliseikkojen arviointi on siitä vaikeaa, että mielipiteitä on juuri monia, samoin vastaanottajia. Itse henkilökohtaisesti olisin tyytyväinen jos joku sanoisi minulle miten omaa vaatetusta, meikkiä tai hiustyyliä voisi kehittää paremmin sopivaksi, toinen ottaa sen loukkauksena.
Kuten itsekin totesit, vaatetuksen ym tyyliseikkojen arviointi/arvostelu on vaikeaa, koska ne on makuasioita. Eli kannattaa jättää kokonaan arvoimatta/arvostelematta toisten vaatteet + muut ulkoiset seikat. Keskitytään arvioimaan parien yhteensopivuutta ja jätetään ne pukeutumisasiat jokaisen omaan harkintaan. niitä meidän eitarvitse tässä ohjelmassa arvostella, koska kyse ei ole muotiohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsää olisi keskustelu jos kaikki vain täällä ihastelisivat: voi miten ihanat parit, kyllä on hyvin valittu tänä vuonna, kaikki parit ovat ihkuja, 8 X ihanaa osallistujaa, todella suloisia/kauniita/älykkäitä/huumorintajuisia/sopivia, ei nyt tehdä numeroa, vaikka joku hieman on tökerö, jne.
Ja nytkö keskustelu ei ole tylsää, kun arvostellaan ja haukutaan yhden nenä ja toisen mekot? Arvostelustako sinusta syntyy hyvä keskustelu? Asiat voi kertoa niin molella eri tavalla ja myös niin, että ne kehtaisi kertoa kasvotusten sille, josta puhutaan. Nettikeskustelukin pitäisi pitää tasolla, jota kehtaisi käydä kasvotustenkin ihmisten kanssa, eikä niin, että nimettöminä huudellaan kaiken näköistä kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lainasin väärin, kun tarkoitus oli lainata kommenttia, missä kirjoittaja ylpeänä kirjoitti, että oikein miehensäkin ihmetteli, kuinka vanhalta Mira näyttää. Tuli niin sellaiset koulukiusaajavibat siitä, että piti oikein piiloutua toisen näennäisen auktoriteetin mielipiteen taakse. Tää nyt on ot, mutta mulla oli työkaveri, joka aina haukkui muita työyhteisössä niin, että kertoi miehensä "Matinkin" aina nauravan, millainen mörökölli se työpaikan "Pekka" on. Ihmettelin, kuinka kehtaa kertoa, mikä törkimys miehensä on. Hassua jotenkin, että se, ettei ymmärrä ulkonäköön menevää ilkeilyä ja puolustaa toista, on mielestäsi kiusaamista ja ghostaamista?! Ymmärrätkö, että ulkonäön arviointi on joidenkin mielestä epäkypsää, eikä sellaiseen halua mukaan? Nimenomaan koulussa usein kiusattiin ihmisten ulkonäköä yms. ja lapset ovat usein liian pelokkaita puolustamaan kiusattuja.
Ja sekin, että mielestäsi politiikkaan mukaan menevä altistaisi itsensä arvostelulle, kuten musiikkibisnekseen menevä... Olenkin aina miettinyt, kuka ruotii poliitikkojen ulkonäköä, kun suurin osa heistä varmasti lähtevät mukaan politiikkaan kiinnostuksesta yhteisiin asioihin ja halusta vaikuttaa, mutta silti usein naispoliitikkoihin suhtaudutaan kuin olisivat lähteneet missikisoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti olekaan.
Jokainen poimii tietysti muodista sen, mitä itse haluaa. Minusta mekon malli sopi hyvinkin Miran vartalolle ja olipa vielä muodikaskin.Olen tuon ekan viestin kirjoittaja, ja aivan oikein, en seuraa muotia enkä ole kovin tyylitajuinen. En juuri koskaan käytä mekkoja koska oon perus persjalkainen suominainen ja ne kaikki saavat minut näyttämään lyhyelle ja lihavalle, vaikka olen hoikka ja keskinkertainen. Joten kyllä, olen varmasti huono arvostelemaan yhtään ketään.
Kuten itsekin totesit, vaatetuksen ym tyyliseikkojen arviointi/arvostelu on vaikeaa, koska ne on makuasioita. Eli kannattaa jättää kokonaan arvoimatta/arvostelematta toisten vaatteet + muut ulkoiset seikat. Keskitytään arvioimaan parien yhteensopivuutta ja jätetään ne pukeutumisasiat jokaisen omaan harkintaan. niitä meidän eitarvitse tässä ohjelmassa arvostella, koska kyse ei ole muotiohjelmasta.
...eikä kauneuskilpailusta! Kaikkein karseintahan olisi lukea netistä arvosteluja esim. minun hampaistani, joiden asennosta olen kärsinyt koko ikäni, tai leukani asennosta, isoista korvista, vinoista silmistä, silmäpusseista, paksuista jaloista, pituudesta, yms. Miltä Sinusta tuntuisi? Oletko koskaan miettinyt sitä, Sinä, joka olet niin innokkaasti arvostelemassa ihmisen ulkonäköä? Jokainen saa syntymässään sellaisen kropan ja ulkoisen olemuksen, kuin sattuu saamaan. Sitä asiaa kun ei voi itse valita. On siis suoranaista typeryyttä ja idiotismia arvostella/haukkua jonkun ihmisen ulkonäköä. (Missikisat ovat ihan eri asia).
Olen nyt yrittänyt katsoa kaikkia sarjan henkilöitä, että onko ne niin rumia jne huonoja ihmisiä ja huomasin, ettei heissä yhdessäkään ole rumuutta tai huonoutta. Kukaan noista henkilöistä ei ole minun elämääni ja yhdenkään onni ei ole minulta pois.
Kaikkea hyvää ja iloa ja onnea kaikille jotka tämän lukee... teidän onni ei ole minulta pois.
Paljon tekstiä, mutta haluan sanoa vain yhden asian:
Toivoisin, että Kati ei nauraisi niin paljon. Toivon suorastaan, että Kati olisi hiljaa. Edes hetken. Olisi edes kikattamatta. Pienen. Hetken.
Täällä voi laittaa sen alapeukun jos ei tykkää jostakin kommentista.
Janne on tosi hyvä tyyppi. Tykkään miten rauhalliselta ja turvalliselta hänen olemus ja käytös tuntuu, ja miten kunnioittavasti hän on tilanteessa. Vaikuttaa myös sivistyneeltä ja kohteliaalta. Jos hänen liitto ei onnistu, voisiko hän olla seuraavan bachelorin aihe, jo nyt on jos ei noin hyvälle miehelle kumppania löydy. Minulla on jo samanlainen ihana mies. Jannesta huokuu pelkkiä hyviä viboja kestävään suhteeseen.
Sitä ihmettelen ohjelmassa, miksi osallistujat ovat jotenkin niin epäsiistejä? Varsinkin Emma, tukka rasvassa koko ajan.
Siis tunteita ei tietenkään pidä pantata, mutta ei niitä tarvitse raivoamalla tuoda julki. Jotenkin tuntuu, että et itse ole hyvä kommunikoimaan, asioiden selvittäminen keskustelemalla on sinulle vierasta. Ja haluat rakentaa ajoittaisesta raivoamisesta itsellesi turvarajat, niin kauan kuin läheinen ei raivostu, sinun ei tarvitse itse pohtia mitä teet ja sanot. Aika rasittavaa, iso lapsi taloudessa.