Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Kommentit (18026)
Itse en todellakaan muuttaisi koko ikäni pääkaupunkiseudulla asuneena täältä mihinkään! Eli toivottavasti asiantuntijat ovat selvittäneet muuttohalukkuuden alussa. Lähinnä ajattelen Miraa ja Mattia.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä, että millaisia johtopäätöksiä sitä tulee itse vedettyä illalla, kun toinen jakso on nähty.
Siis toinen hääjakso.
Vierailija kirjoitti:
Hippi kirjoitti:
Minä pidän Emman tyylistä, rillejä ja otsista myöten. Just hyvä!
Minä en pidä formaalista pikkusievästä tyylistä. Meitä on moneksi.
Hippityylissä ei sinänsä ole vikaa. Emman toteutus hipsterityylistä huono. Tämä on vain mielipiteeni. Kivittäkää jos haluatte. Tekisi mieli stailata Emma.
En kivitä vaikka tosiaan itse tyylistänsä tykkäänkin. Mutta kiinnostaa miten stailaisit, kerro!
Minulla on itselläni ollut nuo samat lasit kuin Emmalla. Minusta ne oli niin ihanat että ostin vaikka ne eivät sopineet minulle yhtään. Lopulta murruin ja ostin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa vähän miten yllätyksenä kaikille tälläkin palstalla riehuneille pinnallisille ihmisille tulee se, että Emma ja Tuomas vaikuttavat tosiasiassa oikein hyvältä parilta. Toisille se tuli puun takaa ihan yllätyksenä, toisille ei. Ehkä tässä on osalla hieman peiliin katsomisen paikka.
Joillekin se on kova pala, että ihminen voi kelvata myös ihan omana itsenään ja saada silti elämäänsä rakkautta. Jopa oman ulkonäkönsä eteen vaivaa näkemätön, rääväsuinen naishenkilö, kuvitelkaa! Kyllä hyvät miehet ja rakkaus on pelkästään pinnallisten pyrkyrien etuoikeus.
Ja joillekin tuntuu olevan tosi kova pala, jos ihmisten ulkonäöstä mainitaan yhtään mitään. Veikkaan, että kyseessä on henkilöt, jotka eivät syystä tai toisesta ole sinut kehonsa kanssa, ovat saaneet haukkuja osakseen ulkonäkönsä takia, ovat ylipainoisia tms. Ulkonäkö on kuitenkin asia, johon voi itse vaikuttaa hyvin paljon. Ei Mirakaan ole mikään missi ja hänellä on ylipainoa, mutta en muista että kukaan olisi täällä arvostellut häntä ulkonäöllisesti. Kyse on siitä, että hän on huoliteltu. Emma poikkeaa suuresta massasta siinä, että häntä ei näytä pätkääkään kiinnostavan laittaa edes ripsiväriä. Tuntuu se ainakin minusta omituiselle jos tv-ohjelmaankin osallistuu! Totta kai hän saa olla sellainen kuin on. Mutta saa kai sitä ääneen ihmetellä, että miksihän hän on valinnut tuollaisen tyylin. Henkilökohtaisesti meikkaan siksi, että ikään kuin juhlistan omaa hyvää oloani. Tykkään itseni vuoksi näyttää hyvältä. Ei haittaa jos joku mies tai nainenkin vähän ihastelee siinä sivussa.
...mutta et hoksaa kuinka siirrät omat arvosi ja oletuksesi myös muille. esimerkiksi jos itse olet 50+ merkonomi, oletatko hieman harhaisesti, että sinun käsityksesi tyylistä on juuri se oikea kolmekymppiselle akateemiselle tai alle kolmekymppiselle eläväiselle naiselle? Jokainen saa ilmaista omaa persoonaansa pukeutumisellaan, joku täällä jo totesikin, että kannattaa pukeutua laittautua niin, että on oma itsensä, viihtyy vaatteissa ja tyylissä. Sinulla omasi, pidä kiinni siitä, mutta se ei varmasti muille ole paras.
Mutta niinhän tekin, jotka korostatte, jopa suututte, että on se ihmeellistä kun ihminen ei kelpaa omana itsenään tai kyllä nyt aikuisen ihmisen pitäisi olla sinut itsensä kanssa ilman laittautumista ja puunaamista tms. siirrätte omia arvojanne muihin.
Miten se nyt vain toisinpäin "siirtyy".Koska ystäväiseni, se ihmisen persoona, sisin, ajatukset ja teot ovat se ratkaiseva asia missä tahansa ihmissuhteessa. Tottakai jokainen saa laittautua ja puunata juuri niin paljon kuin haluaa tai halua, eikä se tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa. Mutta se mitä ihminen aidosti on ja miten hän toimii suhteessa toisiin ihmisiin määrittelee hänet.
Tämä on nyt päivänselvä asia vähänkään ihmisten kanssa toimineelle, älkää nyt tätä enää jankatko.
Mutta ei se laittautuminen mitenkään ota pois ihmisen persoonaa, sisintä, ajatuksia ja tekoja.
Ihan kuin ajatus olisi: kun ei laittaudu nämä asiat ovat ihmisellä. Kun laittautuu ihmisiä mieli ja teot ovat kuin tyhjä paperi.
Laittautuminen tai laittautumattomuus ei poissuljettu mitään ominaisuutta tai ajatusmaailmaa mitä ko. ihmisellä joko on tai ei ole. Eikä myöskään lisää.
Pakostakin nyt tulee mielleyhtymä, että joidenkin mielestä laittautujat ovat jotenkin vähemmän arvokkaita ja heillä ei ole niin paljon älyllistä toimintaa kuin näillä laittamattomilla.
Ja se ei kyllä pidä mitenkään paikkaansa.
Se on vain sinun pääsi sisällä. Hyvin överi tyyli (ylilaitettu luonnoton vs täysi rönttä) voi herättää jotain kysymyksiä ihmisen sisimmästä, mutta muutoin laittautumisen asteesta ei kannata mitään johtopäätöksiä vetää.
Ja minusta kaikki osallistujat ovat olleet häissään juhlavasti laitettuja tässä ohjelmassa. Osa enemmän, osa vähemmän, mutta kaikki tilanteeseen nähden järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka perustaisi EA 2020 Official SPOILER -ketjun? Itse en kännykällä jaksa näpyttää. Ärsyttää kauheasti nuo spoiler-kommentit.
Taas tätä iänikuista.... Mielestäni niiden, joita tämä ketju häiritsee, kuuluu siirtyä johonkin muuhun ketjuun, joka palvelee heitä paremmin. Toisin päin se ei toimi, sillä ei spoilerikommentoijilla ole mitään motiivia siirtyä. Niillä, joita ne häiritsee, on. Se on tietenkin tosi ikävää, että on tällaista eritahtisuutta, mutta ei yksittäinen keskustelija voi määritellä, mitä tässä ketjussa kirjoitellaan. Ja tosiaan spoilerien siirtymistä ei vain käytännössä tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en todellakaan muuttaisi koko ikäni pääkaupunkiseudulla asuneena täältä mihinkään! Eli toivottavasti asiantuntijat ovat selvittäneet muuttohalukkuuden alussa. Lähinnä ajattelen Miraa ja Mattia.
Joo, itse voisin muuttaakin, jos kunnolla kolahtaisi, mutta kyllä se todella iso asia olisi. Täällä on kuitenkin työt, perhe, ystävät.
Tässä ohjelmassa ei kannattaisi parittaa ihmisiä kovin pitkien välimatkojen päästä. Se ei ole mikään lupaava alku, että pitäisi alkaa uusia töitä hakemaan, uutta ystäväpiiriä uudelta kotipaikkakunnalta jne. Jos ei ole umpirakastunut ja täysin varma suhteesta, en ryhtyisi.
Muuttohaluista... tiedän rekrytoijan, joka kysyy jokaiselta hakijalta myös tämän asian. Isossa yrityksessä unelmien työ voi löytyä ihan toiselta paikkakunnalta. Kun tietää heti, että joku on valmis muuttamaan avoimesti minne vain, hänelle on paljon helpompi löytää työ, kuin sille, jolle kelpaa vain yksi ainoa kaupunki/kunta.
Voiko hämähäkkiin luoda samanlaisen kiintymyssuhteen kuin koiraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, itse voisin muuttaakin, jos kunnolla kolahtaisi, mutta kyllä se todella iso asia olisi. Täällä on kuitenkin työt, perhe, ystävät.
Tässä ohjelmassa ei kannattaisi parittaa ihmisiä kovin pitkien välimatkojen päästä. Se ei ole mikään lupaava alku, että pitäisi alkaa uusia töitä hakemaan, uutta ystäväpiiriä uudelta kotipaikkakunnalta jne. Jos ei ole umpirakastunut ja täysin varma suhteesta, en ryhtyisi.
Tuo on aivan totta, että pitkät välimatkat kyllä laskevat onnistumisen mahdollisuuksia. Mutta tällä kaudella ei taida ollakaan liian pitkiä välimatkoja? Järvenpää ja Pirkkala eivät mielestäni ole liian kaukana toisistaan. Muutoin pitäisi käytännössä asua samassa kaupungissa ja sitten ei kyllä matcheja löydy.
Se, että inhoaisi/pelkäisi toisen koiraa olisi kyllä paljon isompi ongelma. Koira ei elä rajatusti häkissään, vaan liikkuu kodissa ja ottaa kontaktia. Hämäåhäkkiin ei tarvitse ottaa kontektissa, ei välttämättä juuri edes nähdä sitä. Tuomas vaikuttaa myös sen verran tasapainoiselta, että ei valtavasti loukkaanu hämähäkkiensä puolesta, ja ymmärtää, että aika moni ihminen vierastaa hämähäkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...kuitenkin useampi onnistunut pari on asunut eri paikkakunnilla: Turku -Hki (Johanna ja Markus), Tampere - Alavus (tai joku muu pikkupaikka, Sini-Vesa)... Vähän kummallista, että heti nostavat liian korkealle tuon paikkakunta-asian, olisko sellainen takaportti paniikissa? Kun ihan hyvin voi kesän yhteiselon jälkeen jatkaa rauhallisemmin seurustellen, muuttaa yhteen rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Ne Emman kommentit niistä hämähäkeistä meni yli. Joo, tuli selväksi ettei tykännyt niistä, mutta Tuomakselle ne on rakkaita.
En itsekään menisi kaverille sanomaan "hyi helvetti noita sun koiria, mä en kyllä koske noihin. Ai monta koiraa sulla on? Hyii"
Onhan nyt koira ja hämähäkki kaksi aivan eri asiaa. Herrajestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Ne Emman kommentit niistä hämähäkeistä meni yli. Joo, tuli selväksi ettei tykännyt niistä, mutta Tuomakselle ne on rakkaita.
En itsekään menisi kaverille sanomaan "hyi helvetti noita sun koiria, mä en kyllä koske noihin. Ai monta koiraa sulla on? Hyii"
Totta, koira on ällöttävämpi. Tiputtaa karvoja joka paikkaan, tulee väkisin nuolemaan ja kiehnäämään. Hämähäkki sentään pysyy kiltisti häkissään.
Odotan tätä kautta kyllä paljon. En ole lukenut kaikkia kommentteja, mutta omasta puolesta vähän jännittää miten Emman ja Tuomaksen käy. Tässä katselen uusinta jaksoa ja mietin minkä takia pappi kysyy "tahdotko ottaa tämän Mira Helena aviopuolisoksi?" Eikös se kuulu sanoa Mira Helenan? Tämä sama virhe on ollut jokaisen kohdalla, jännä juttu.
Tämä, muuten ei valittamista tähän mennessä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa vähän miten yllätyksenä kaikille tälläkin palstalla riehuneille pinnallisille ihmisille tulee se, että Emma ja Tuomas vaikuttavat tosiasiassa oikein hyvältä parilta. Toisille se tuli puun takaa ihan yllätyksenä, toisille ei. Ehkä tässä on osalla hieman peiliin katsomisen paikka.
Joillekin se on kova pala, että ihminen voi kelvata myös ihan omana itsenään ja saada silti elämäänsä rakkautta. Jopa oman ulkonäkönsä eteen vaivaa näkemätön, rääväsuinen naishenkilö, kuvitelkaa! Kyllä hyvät miehet ja rakkaus on pelkästään pinnallisten pyrkyrien etuoikeus.
Ja joillekin tuntuu olevan tosi kova pala, jos ihmisten ulkonäöstä mainitaan yhtään mitään. Veikkaan, että kyseessä on henkilöt, jotka eivät syystä tai toisesta ole sinut kehonsa kanssa, ovat saaneet haukkuja osakseen ulkonäkönsä takia, ovat ylipainoisia tms. Ulkonäkö on kuitenkin asia, johon voi itse vaikuttaa hyvin paljon. Ei Mirakaan ole mikään missi ja hänellä on ylipainoa, mutta en muista että kukaan olisi täällä arvostellut häntä ulkonäöllisesti. Kyse on siitä, että hän on huoliteltu. Emma poikkeaa suuresta massasta siinä, että häntä ei näytä pätkääkään kiinnostavan laittaa edes ripsiväriä. Tuntuu se ainakin minusta omituiselle jos tv-ohjelmaankin osallistuu! Totta kai hän saa olla sellainen kuin on. Mutta saa kai sitä ääneen ihmetellä, että miksihän hän on valinnut tuollaisen tyylin. Henkilökohtaisesti meikkaan siksi, että ikään kuin juhlistan omaa hyvää oloani. Tykkään itseni vuoksi näyttää hyvältä. Ei haittaa jos joku mies tai nainenkin vähän ihastelee siinä sivussa.
...mutta et hoksaa kuinka siirrät omat arvosi ja oletuksesi myös muille. esimerkiksi jos itse olet 50+ merkonomi, oletatko hieman harhaisesti, että sinun käsityksesi tyylistä on juuri se oikea kolmekymppiselle akateemiselle tai alle kolmekymppiselle eläväiselle naiselle? Jokainen saa ilmaista omaa persoonaansa pukeutumisellaan, joku täällä jo totesikin, että kannattaa pukeutua laittautua niin, että on oma itsensä, viihtyy vaatteissa ja tyylissä. Sinulla omasi, pidä kiinni siitä, mutta se ei varmasti muille ole paras.
Mutta niinhän tekin, jotka korostatte, jopa suututte, että on se ihmeellistä kun ihminen ei kelpaa omana itsenään tai kyllä nyt aikuisen ihmisen pitäisi olla sinut itsensä kanssa ilman laittautumista ja puunaamista tms. siirrätte omia arvojanne muihin.
Miten se nyt vain toisinpäin "siirtyy".Koska ystäväiseni, se ihmisen persoona, sisin, ajatukset ja teot ovat se ratkaiseva asia missä tahansa ihmissuhteessa. Tottakai jokainen saa laittautua ja puunata juuri niin paljon kuin haluaa tai halua, eikä se tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa. Mutta se mitä ihminen aidosti on ja miten hän toimii suhteessa toisiin ihmisiin määrittelee hänet.
Tämä on nyt päivänselvä asia vähänkään ihmisten kanssa toimineelle, älkää nyt tätä enää jankatko.
Mutta ei se laittautuminen mitenkään ota pois ihmisen persoonaa, sisintä, ajatuksia ja tekoja.
Ihan kuin ajatus olisi: kun ei laittaudu nämä asiat ovat ihmisellä. Kun laittautuu ihmisiä mieli ja teot ovat kuin tyhjä paperi.
Laittautuminen tai laittautumattomuus ei poissuljettu mitään ominaisuutta tai ajatusmaailmaa mitä ko. ihmisellä joko on tai ei ole. Eikä myöskään lisää.
Pakostakin nyt tulee mielleyhtymä, että joidenkin mielestä laittautujat ovat jotenkin vähemmän arvokkaita ja heillä ei ole niin paljon älyllistä toimintaa kuin näillä laittamattomilla.
Ja se ei kyllä pidä mitenkään paikkaansa.Ihmiset heijastavat ulkonäöllään arvojaan. Leikitäänpä, että nämä parit sekoitettaisiin. Katia ihaillaan täällä hääpukeutumisestaan. Tyyliltään huoliteltu, hyvin konservatiivinen. Mitä jonkun Tommin päässä olisi liikkunut jos puolisoksi olisi kävellyt Katin tyylinen ihminen? Todennäköisesti "joo ei" jo ennen kuin morsian olisi suutaan avannut. Aika todennäköisesti sama juttu myös Tuomaksella, hän näyttää hakevan avointa ja suoraa kumppania jonka kanssa vaeltaa, tuskin iskisi Katin pikkusievä tyyli - ne rinkat kun maastossa kantaa jokainen itse. Eikä se kaunis meikki taida auttaa ensirepliikkejä pidemmälle. Jos siinä vaiheessa huomaa, että kauniisti meikattujen silmien takana ei välähdä äly, huumorintaju puuttuu eikä ihmisestä irtoa mitään aitoa ei suhde taida kovin edetä.
Luit kirjoittamani täysin laput silmillä. Kirjoitin:
Laittautuminen tai laittamattomuus EI ota pois mitään ominaisuutta EIKÄ lisää mitään ominaisuutta mitä ihmiselle ei itsessään jo ole.
Jos ihmisellä ei ole huumorintajua niin sitä ei ole silloinkaan laittaako itseään tai ei laita.
Rinkka selässä voi kulkea metsässä niin se joka laittaa itseään, ei toki sinne metsään mennessään ehkä, ja se joka ei koskaan laita itseään.
Kauniisti laitettujen silmien takana voi välähtää äly niinkuin myös sen puhtaalla naamalla katsovankin. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Niin on. Mä ghostaisin heti naisen jolta paljastuisi koira (tai kissa). Hämähäkki olisi ihan ok. M40
Vierailija kirjoitti:
Odotan tätä kautta kyllä paljon. En ole lukenut kaikkia kommentteja, mutta omasta puolesta vähän jännittää miten Emman ja Tuomaksen käy. Tässä katselen uusinta jaksoa ja mietin minkä takia pappi kysyy "tahdotko ottaa tämän Mira Helena aviopuolisoksi?" Eikös se kuulu sanoa Mira Helenan? Tämä sama virhe on ollut jokaisen kohdalla, jännä juttu.
Se on todellisuudessa kysytty koko nimellä kuten vihkikaavaan kuuluu, mutta telkkariversiosta sukunimi on leikattu pois. Se puuttuva N on ollut siellä sukunimen perässä.
Vierailija kirjoitti:
... noista klipeistä leikataan pois sukunimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on todellisuudessa kysytty koko nimellä kuten vihkikaavaan kuuluu, mutta telkkariversiosta sukunimi on leikattu pois. Se puuttuva N on ollut siellä sukunimen perässä.
Noniin, hyvä, selvisi tämäkin kun en tiennyt, että se sukunimi editoidaan pois. Nykyään on niin paljon suomen kielen virheitä, että ajattelin että ehkä nyt sitten tässäkin.
SPOILER SPOILER
.
.
Toivottavasti Juudit ja Tommi löytävät kipinää. Toivon niin että heidän liittonsa kestäisi!