Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä väitän, että Tuomas ihastui kyllä Emmaan aluksi. Ei muuten toisi pettymystään Emmaan ja hänen käytökseensä niin voimakkaasti esiin vielä eron jälkeenkin.
Ehkä Tuomas on pettynyt siihen, että lähti ohjelmaan löytämään vaimon ja lopputuloksena oli vain vääntöä ja hänelle sopimaton nainen. Ja kaikki tämä televisiokatsojien silmien alla.
Ei se mennyt ihan näin. Mikäli oikein muistan, Tuomas itse sanoi jotain loukkaavaa häämatkalla, mikä jäi taustalle aiheuttamaan epäluottamusta. Ja sitten toinen näkökulma: Tuomaksen ja Emman kommunikaatio sujui hyvin ja pystyivät puhumaan kaikesta, koko porukasta parhaiten. En tiedä oliko hyvä idea Emman käydä kuuntelemassa muiden hypeä ihastumisista ryhmätapaamisessa. Joku sanoi täällä, että sen jälkeen Emman ja Tuomaksen tilanne ja kommunikaatio muuttui.
Tästä voi itsekin oppia, että älä vertaa muihin, esim face tai muu some. Itsellä voi mennä ihan ookoosti sitten kuitenkin ja se vaikuttaa omaan toimintaan jos luulee, että asiat on huonommin kuin ovatkaan. Ei kai niistä kolmesta parista kukaan todellisuudessa varsinaisesti onnensa kukkuloilla ole.....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen, että Tommi on todella kokematon seksin suhteen.
Aivan taatusti näin. Se kiltti poika joka on koko elämänsä aina valunut kaverisektorille naisten kanssa ja jolla on siksi paljon naisia kavereina (synttäreillekin tuli pelkkiä naisia!). Nyt ei oikein tiedä mitä tehdä kun vierellä olisi ihan oikea nainen joka kuitenkin on jotain muuta kuin ne vuosien fantasioinnin aikana syntyneet mielikuvat.
Olin itse hyvin pitkään juuri Tommin kaltainen vähän kokenut mies ja minulle oli todella hankalaa luoda oikea hyvä seksuaalinen suhde naiseen sitten kun se kunnon tilaisuus vihdoin tuli. Kaikki oli oikean ihmisen kanssa niin totaalisen erilaista kuin kaikki se mitä oli itselle mielikuvissaan rakentanut. Jos omat tunteet eivät olisi muuten olleet niin voimakkaat naista kohtaan niin olisin varmasti lyönyt hanskat tiskiin nopeasti. Joten voin kyllä jotenkin samaistua Tommin käytökseen. On varmasti päässään todella hämmentynyt ja ihmettelee että miksi tuntee niin ristiriitaisia tunteita kuin tuntee. ja toisaalta haluaa ja toisaalta sitten taas ei.
Kiva kun kerroit karun tarinasi. Aivan hirveää kuulla, mutta kai nyt voit jo paremmin?
Minulle ei tommista tule mieleen noita asioita mistä puhut. Pikemminkin päinvastoin. Luulen Tommilla olevan sen verran kokemusta seksistä että on sen vuoksi ronkeli ja kuvittelee itsestään liikoja. Siksi ei innostu edes ajatuksesta läheisyydestä Juuditin kanssa.
Voin oikein hyvin kiitos vain kysymästä. Mutta jos Tommi olisi oikeasti kokenut ja "ronkeli" niin hänellä ei olisi pelkkiä naisia kavereina kuten ohjelman perusteella vaikuttaa. Seksuaalisesti kokenut mies ei tarvitse naiskavereita ympärilleen. Niitä tarvitsee mies joka haikailee näiden perään vaikka ei heitä saa.
Onpa kiva kuulla että voit nyt paremmin. Onhan sinulla edelleen hoitokontakti? Mitä jos ottaisit yhteyttä terapeuttiisi? Lopetat ainakin kirjoittelun internettiin. Itsesi paljastelu ei tee sinulle hyvää.
Tiedät sen itsekin.
Et sitten osannut enää mitään asiaan liittyvää kommentoida joten siirryt minun haukkumiseeni? Ja samaan aikaan olet mielestäsi kovinkin pätevä analysoimaan muiden tunne-elämää?
Lopeta jo Internetin lukeminen ja tänne kirjoittelu. Tiedät sen itsekin, että voit paremmin ilman jatkuvaa uhriutumista ja mielesi omatoimista pahoittamista. Ota tämä palkintona kun sanon, että voit lopettaa osoitteessa vauva.fi käymisen.
Noinko koville ottaa kun et saa ilman vastaväitteitä esiintyä täällä suurena ihmismielen tuntijana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä väitän, että Tuomas ihastui kyllä Emmaan aluksi. Ei muuten toisi pettymystään Emmaan ja hänen käytökseensä niin voimakkaasti esiin vielä eron jälkeenkin.
Ehkä Tuomas on pettynyt siihen, että lähti ohjelmaan löytämään vaimon ja lopputuloksena oli vain vääntöä ja hänelle sopimaton nainen. Ja kaikki tämä televisiokatsojien silmien alla.
Ei se mennyt ihan näin. Mikäli oikein muistan, Tuomas itse sanoi jotain loukkaavaa häämatkalla, mikä jäi taustalle aiheuttamaan epäluottamusta. Ja sitten toinen näkökulma: Tuomaksen ja Emman kommunikaatio sujui hyvin ja pystyivät puhumaan kaikesta, koko porukasta parhaiten. En tiedä oliko hyvä idea Emman käydä kuuntelemassa muiden hypeä ihastumisista ryhmätapaamisessa. Joku sanoi täällä, että sen jälkeen Emman ja Tuomaksen tilanne ja kommunikaatio muuttui.
Tästä voi itsekin oppia, että älä vertaa muihin, esim face tai muu some. Itsellä voi mennä ihan ookoosti sitten kuitenkin ja se vaikuttaa omaan toimintaan jos luulee, että asiat on huonommin kuin ovatkaan. Ei kai niistä kolmesta parista kukaan todellisuudessa varsinaisesti onnensa kukkuloilla ole.....?
Jaa sä olet näitä ihmisiä joiden mielestä on hyvää kommunikoimista ja vuorovaikutusta kun töksäyttelee ääneen kaiken mitä sylki suuhun tuo, ja päälle vetäisee vielä hermostuksissaan röhönaurua ja parit kirosanat päälle. Se on sitä aitoutta vai mitä, mielestäsi!
Se että sinulle on vaikeaa ymmärtää sosiaalisen median onnellisuus-kuplan epätodellisuutta, ei tarkoita että muut painisivat samojen ongelmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se juuri olikin pointtina, että Tommi on Juuditille liian tasokas eikä siksi kiinnostu eikä välitä hänestä. Mielestäni Tommi on ollut kyllä aika suora, mutta Juudit ei vain halua ymmärtää. Yleensä nämä suorapuheisuutta vaativat kuitenkaan eivät usko minkään tason suorapuheisuutta, vaikka kuinka hieroo totuutta naamaan.
Yleensä naiset kiinnostuvat juuri niistä liian tasokkaista miehistä, koska liian tasokas mies kohtelee naista oikein. Naista alemmalla tasolla oleva mies saa naisen tuntemaan olonsa ahdistuneeksi, koska pyrkii miellyttämään liikaa ja yrittää tehdä kaikkensa. Liian tasokas mies taas suhtautuu rennon välinpitämättömästi, mikä saa naisen tuntemaan olonsa turvallisemmaksi kuin niljakkaan alemman tason miehen kanssa.
Mitäs jos Tommi nyt menisit ihan muualle kertomaan näitä mielikuvitusjuttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emman valinta ohjelmaan oli aivan ala-arvoinen ja arveluttava valinta tuotannolta. Kai tuo toi viihdettä ja tunteita katsojille, mutta itse säälin Tuomasta joka oli mukana varmaankin tosissaan ja toivon että Emma löytää nopeasti mielenterveyspalvelut ja saa jotain hoitoa.
Jännä kun tätä Emman älytöntä ja ala-arvoista käytöstä ei varsinaisesti ole kertaakaan näytetty missään jaksossa. Sen sijaan alusta lähtien on nähty Tuomaksen ylianalysoivaa ja kärkästä käyttäytymistä. Edellisillä kausilla on ollut oikeasti ala-arvoisesti käyttäytyviä naisia kuten Rosa ja Katja sillä erotuksella vielä että nämä naiset eivät itse olleet kiinnostuneet miehistään ja Emma taas sai omalla tavallaan pakit heti alttarilla. Itse en ainakaan muista yhtään kohtausta jossa Emma olisi käyttäytynyt täysin kohtuuttomasti. Ehkä tässä onkin ollut Tuomaksella tarkoituksena vain Emman mustamaalaaminen ja omien ongelmien projisoiminen toiseen.
No ainakin häissä Emma huusi v-sanaa. Ja huomenlahja ei hänelle kelvannut. Mutta en tiedä jatkuiko se tyyli läpi kesän. Sen muistan että Tuomas antoi pakit tunnetasolla jo aluksi.
Oliko Katja se nutturapään vaimo? Ala-arvoista? Mulle ala-arvoista on v-sanan käyttö ja esim känniräyhääminen, mikä Suomessa ei ihan tavatonta ole. En muista Katjan olleen mitenkään törkeän ala-arvoinen.
Mielestäni Mirakin oli hyvin takakireä ja estynyt, tuli vaikutelma nalkuttavasta vaimosta heti alusta asti ja se jatkui lähes sinä. Se yhdistettynä isoihin suunnitelmiin talosta ja vauvakuume niin en ihmettele miksei Matti ihastunut. Ja ei, en ole Matti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole Cmorea, joten olen Maikkarin varassa. Onhan Matti venkoillut koko ohjelman ajan ja sellaista aitoa läheisyyttä ei ole Miran kanssa syntynyt. Välillä päässyt sammakoita suusta, kuten se Miran "kutsuminen" rippijuhlaan, kaveri-zone kommentti, jne. Onhan hän myös vältellyt koko ajan keskustelua suhteen tilasta. En ole kuitenkaan pitänyt Mattia ilkeänä tyyppiä, ainoastaan ihmisenä, joka on kokematon ja osaamaton parisuhteiden osalta, ja ehkä hieman myös sellaisena stereotypisenä insinöörimiehenä, jolla on kyllä paljon älyä, mutta ei välttämättä yhtä paljon tunneälyä. Olen myös ajatellut, että Miralla oli erityisen suuret odotukset ohjelmasta ja Matista, mutta kun ei homma lähtenyt oikeille urille, Mira turhautui ja purki tätä Mattiin. Ja tämä taas sai Matin entistä enemmän lukkoon. Mutta nyt nämä seuraavan jakson spoilerit antavat kyllä ymmärtää, että Matista kuoriutuukin melkoinen p*skapää.
Matti ei ole insimööri. Käynyt jonkun AMK-tutkinnon logistiikkaan. Samaa alaa kuin muukin perheensä.
Niin eli tuossa ammatinvalinnassakin näkyy, että Matilla ei ole "omaa persoonaa", vaan hän on tehnyt ratkaisut muun perheen vanavedessä. Hukassa itseltäänkin!
Emma ja Tuomas.
Saivat esiin toisistaan ne huonoimmat puolet, kun ei vaan natsannut. Liian nuoria ja alhainen koulutus tähän ohjelmaan. Tämä muistiinpanoihin tuotannolle. Keskustelun asiasta voikin lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ymmärsin, että Tuomas totesi, että "ihan jäätävä pönttö" nähdessään Emman huulirasvan. Ei siis tarkoittanut, että Emma on se jäätävä pönttö, kuten Emma sen otti. Siitä hehittyi kamala tappelu ja jolla Emma myrkytti turhaan mielensä ja romutti koko avioliiton.
En tiedä sitten, käsitinkö oikein.
Vierailija kirjoitti:
Janne, Matti ja Tommi ovat tunneköyhiä/ insinöörejä, jotka eivät ymmärrä naisten päälle. Ei jatkoon!
Mitäs väärää se Janne on tehnyt? Sen ettei ole luonteeltaan sinun tyyppiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näen näissä osallistujissa paljon sitä, että he ovat modernin länsimaisen kulttuurin kasvatteja. Kulttuuri vaikuttaa myös, ei pelkästään henkilökohtaiset psykologisen tason ominaisuudet ja kokemukset. Meidän kulttuurissa on vahvana individualismi, tunteiden mukaan ratkaisujen tekeminen, seksuaalisten tarpeiden korostaminen, oman vapauden arvostaminen ja perhekeskeisen elämän kyseenalaistaminen.
Poikkeuksena osallistujista Juudit, joka on kasvanut perinteisiä arvoja kunnioittavassa kristillisessä ilmapiirissä. Hänelle sitoutuminen avioliittoon on luontevaa ja tulee itsestään.
En väitä, että tämä on AINOA puoli näissä ihmisissä, mutta tätäkään puolta ei pidä unohtaa, kun analysoi, miksi parisuhteet eivät toimi. Ei tässä ohjelmassa eikä meidän kulttuurissa ylipäätään, jos ajattelee, kuinka paljon eroja tulee.
Samaa mieltä.
Olen ajatellut, että monilla osallistujilla (vars. Mira ja Kati) on vahvasti sellainen lähestymiskulma, että mitä MINÄ tarvitsen, millaisen parisuhteen MINÄ tarvitsen ja haluan, millaisen puolison MINÄ haluan ja tarvitsen, että MINULLA olisi mahdollisimman hyvä olo (esim. miehen pitää kertoa kaikki ajatuksensa ja tunteensa, jotta MINÄ pystyisin häneen luottamaan) ja saisin kaiken haluamani (nopeesti lapsia, isomman talon ja yhteiset piharemontit).
Juudit vaikuttaa katselevan mieli avoimena, mitä puolison kanssa voisi syntyä, miten elämä voisi lähteä menemään sen sijaan, että puolisolle olisi suunniteltu valmis roolin elämän täydellistäjänä.
Ohjelmassa on kyseessä Miran ja Katin avioliitot tosiaan tässä nykyaikaisessa yhdessä maailman individualistisimmassa maassa. Niin kenen h’lvetin jos ei itsensä kannalta sitä miettii että onko tämä avioliitto sopiva?
Jotain naapurin Pekan ajatuksiako siinä pitää miettiä vai mitä ihmettä? Ihan järjettömän ärsyttäviä nämä kommentit joissa annetaan ymmärtää että vapaassa nykymaailmassa liitto tuntemattoman kanssa varmasti kyllä kestäisi, jos sillä naisella vaan ei olisi mitään turhia mielipiteitä ja toiveita omasta liitostaan! Varsinkin jonkun Moukka-Matin kanssa. Valoja päälle nyt.
Ei kai tämä ole mikään sukupuolikysymys. Aihe koskettaa miehiä ihan yhtä lailla. Kun suhteessa on kaksi ihmistä, niin kompromisseja täytyy tehdä ja sopeutua. Muuten liitosta ei tule pitkäikäistä. Mikä sitten on liian suuri määrä kompromisseja tai sopeutumista, sen päättäköön kukin itse tahoillaan. Ja tähän loppuun voisi sopia vaikka joku Kari Kanalan kliseisen sitaatti. Varmasti osaisi sanoa tähän jotakin viisasta :D
Satunnainen palstalle eksyjä tuli surulliseksi tästä ketjusta. Periaatteessa ohjelma on positiivinen: parisuhteesta pitkään haaveilleet laitetaan yhteen, yritetään etsiä mahdollisimman hyvät mätsit. Ohjelmaformaatti on onnistunut tuottamaan useampia pysyviä pareja, ja ilmeisesti monet muutkin ohjelmaan osallistuneet ovat oppineet paljon itsestään ja löytäneet kumppanin omin päin myöhemmin, ja ehkä jotkut huomanneet, että ovat onnellisempia yksin kuin parisuhteessa.
Entä tämä kommentointi: räävitään ulkonäkö, luonteet. Parien ongelmat aina jomman kumman syy, toisesta tehdään hyvis toisesta pahis. Blokkiudutaan kannattamaan ja vastustamaan kommenteissa, käytetään hyvin törkeää kieltä niin ohjelmaan osallistuneista kuin tänne kommentoijista. Olisi ymmärrettävää jos kommentoijat ovat alaikäisiä, murrosiän pahaa oloa purkavia tai omassa elämässään syrjäytyneitä mielenterveysongelmissaan katkeroituneita. Mutta kun näin ei taida olla. Kirjoittajat paljastavat itsestään enemmän kuin ehkä huomaavatkaan. Osa teksteistä, myös niistä hyökkäävistä ja solvaavista, on kirjoitettu kieliopillisesti oikein ja käytetyistä sivistyssanoista voi arvailla koulutuspohjaa. Kuinkahan moni noista kommentoijista haluaisi laittaa omaan CV:hen/portfolioon näytteitä näistä teksteistä? Tai ne useat kumppanista haikailevat, laittakaapa viestinne näytille Tinder tms. treffikumppanille, saa heti rehellisen kuvan luonteestanne?
Netissä saa kirjottaa vapaasti nimettömänä, se houkuttaa purkamaan pahaa oloaan. Mutta jokainen tietää itse millaisia viestejä on lähettänyt, niitä voisi joskus jälkikäteen lukea ja miettiä sitä omaa syvintä olemusta - olenko oikeasti noin mustavalkoinen, pahansuopa ja ilkeä ihminen? Koska tämän ohjelman yksi pointti on saada ihmiset pysähtymään ja katsomaan itseään ja omia vuorovaikutustaitojaan: ajattelen olveni tällainen ja käyttäytyväni näin, mutta miten muut minut näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Emma ja Tuomas.
Saivat esiin toisistaan ne huonoimmat puolet, kun ei vaan natsannut. Liian nuoria ja alhainen koulutus tähän ohjelmaan. Tämä muistiinpanoihin tuotannolle. Keskustelun asiasta voikin lopettaa.
Koulutustasolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole Cmorea, joten olen Maikkarin varassa. Onhan Matti venkoillut koko ohjelman ajan ja sellaista aitoa läheisyyttä ei ole Miran kanssa syntynyt. Välillä päässyt sammakoita suusta, kuten se Miran "kutsuminen" rippijuhlaan, kaveri-zone kommentti, jne. Onhan hän myös vältellyt koko ajan keskustelua suhteen tilasta. En ole kuitenkaan pitänyt Mattia ilkeänä tyyppiä, ainoastaan ihmisenä, joka on kokematon ja osaamaton parisuhteiden osalta, ja ehkä hieman myös sellaisena stereotypisenä insinöörimiehenä, jolla on kyllä paljon älyä, mutta ei välttämättä yhtä paljon tunneälyä. Olen myös ajatellut, että Miralla oli erityisen suuret odotukset ohjelmasta ja Matista, mutta kun ei homma lähtenyt oikeille urille, Mira turhautui ja purki tätä Mattiin. Ja tämä taas sai Matin entistä enemmän lukkoon. Mutta nyt nämä seuraavan jakson spoilerit antavat kyllä ymmärtää, että Matista kuoriutuukin melkoinen p*skapää.
Matti ei ole insimööri. Käynyt jonkun AMK-tutkinnon logistiikkaan. Samaa alaa kuin muukin perheensä.
Niin eli tuossa ammatinvalinnassakin näkyy, että Matilla ei ole "omaa persoonaa", vaan hän on tehnyt ratkaisut muun perheen vanavedessä. Hukassa itseltäänkin!
Onkohan Suomessakin mahdollista ostaa noita tutkintoja? Kävisi nimittäin järkeen, että vanhempien kotona pelipaitoja seinille ripustelevalle aikuislapselle on vanhemmilta jopa koulutus ostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma ja Tuomas.
Koulutustasolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Kyllä se alhainen koulutustaso valitettavasti korreloi heikkojen vuorovaikutustaitojen kanssa erittäin vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen, että Tommi on todella kokematon seksin suhteen.
Aivan taatusti näin. Se kiltti poika joka on koko elämänsä aina valunut kaverisektorille naisten kanssa ja jolla on siksi paljon naisia kavereina (synttäreillekin tuli pelkkiä naisia!). Nyt ei oikein tiedä mitä tehdä kun vierellä olisi ihan oikea nainen joka kuitenkin on jotain muuta kuin ne vuosien fantasioinnin aikana syntyneet mielikuvat.
Olin itse hyvin pitkään juuri Tommin kaltainen vähän kokenut mies ja minulle oli todella hankalaa luoda oikea hyvä seksuaalinen suhde naiseen sitten kun se kunnon tilaisuus vihdoin tuli. Kaikki oli oikean ihmisen kanssa niin totaalisen erilaista kuin kaikki se mitä oli itselle mielikuvissaan rakentanut. Jos omat tunteet eivät olisi muuten olleet niin voimakkaat naista kohtaan niin olisin varmasti lyönyt hanskat tiskiin nopeasti. Joten voin kyllä jotenkin samaistua Tommin käytökseen. On varmasti päässään todella hämmentynyt ja ihmettelee että miksi tuntee niin ristiriitaisia tunteita kuin tuntee. ja toisaalta haluaa ja toisaalta sitten taas ei.
Kiva kun kerroit karun tarinasi. Aivan hirveää kuulla, mutta kai nyt voit jo paremmin?
Minulle ei tommista tule mieleen noita asioita mistä puhut. Pikemminkin päinvastoin. Luulen Tommilla olevan sen verran kokemusta seksistä että on sen vuoksi ronkeli ja kuvittelee itsestään liikoja. Siksi ei innostu edes ajatuksesta läheisyydestä Juuditin kanssa.
Voin oikein hyvin kiitos vain kysymästä. Mutta jos Tommi olisi oikeasti kokenut ja "ronkeli" niin hänellä ei olisi pelkkiä naisia kavereina kuten ohjelman perusteella vaikuttaa. Seksuaalisesti kokenut mies ei tarvitse naiskavereita ympärilleen. Niitä tarvitsee mies joka haikailee näiden perään vaikka ei heitä saa.
Onpa kiva kuulla että voit nyt paremmin. Onhan sinulla edelleen hoitokontakti? Mitä jos ottaisit yhteyttä terapeuttiisi? Lopetat ainakin kirjoittelun internettiin. Itsesi paljastelu ei tee sinulle hyvää.
Tiedät sen itsekin.
Et sitten osannut enää mitään asiaan liittyvää kommentoida joten siirryt minun haukkumiseeni? Ja samaan aikaan olet mielestäsi kovinkin pätevä analysoimaan muiden tunne-elämää?
Lopeta jo Internetin lukeminen ja tänne kirjoittelu. Tiedät sen itsekin, että voit paremmin ilman jatkuvaa uhriutumista ja mielesi omatoimista pahoittamista. Ota tämä palkintona kun sanon, että voit lopettaa osoitteessa vauva.fi käymisen.
Noinko koville ottaa kun et saa ilman vastaväitteitä esiintyä täällä suurena ihmismielen tuntijana?
Lainaanpa sinulle annettua ohjetta. Lue se sanasta sanaan huolella, ja saatat ymmärtää sinulle annetun lahjan. Ole siitä kiitollinen. Noudata sitä.
"Lopeta jo Internetin lukeminen ja tänne kirjoittelu. Tiedät sen itsekin, että voit paremmin ilman jatkuvaa uhriutumista ja mielesi omatoimista pahoittamista. Ota tämä palkintona kun sanon, että voit lopettaa osoitteessa vauva.fi käymisen."
Terveisin: Eri.
Montako viestiä jaksat kirjoittaa joissa ei ole mitään varsinaista aihetta eteenpäinvievää asiaa vaan vain jonkun muun kirjoittajan henkilökohtaista mollausta? Teet vain itsestäsi naurettavan tällä jankkauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommi vaikuttaa olevan miehistä tasokkain. Hän ei kerro täysin suoraan, ettei mitään toivoa ole. Juudit elättelee toiveita, koska Tommi vaikuttaa niin hyvältä, ja kohtelee Juuditia joka tapauksessa kunnioittavasti, vaikka ei olekaan kiinnostunut Juuditista ja on melko välinpitämätön. Tämä vain lisää Juuditin mielenkiintoa häntä kohtaan. Kuitenkin pinnan alta huokuu se, ettei hän pidä Juuditia täysin tasavertaisena. Juudit tekee vielä sen virheen, ettei itse yhtään vetäydy. Jos Juudit rupeaisi hieman jo katselemaan ympärilleen, ja Tommi huomaisi Juuditilla olevan halutessaan vientiä, niin voisi Tomminkin mielenkiinto herätä.
Janne voisi olla enemmän naisten mieleen, jos olisi hieman kokeneempi. Luulen, että hänellä on ollut pari pitempää suhdetta, mutta ei tuollaista tasokkaampaa Katin kaltaista naista. Katin seurassa hänestä kuoriutuu hieman epävarma naisen miellyttäjä.
Mitä tasokkainta ja kunnioittavaa siinä on, että Tommi ei rehellisesti kerro Juuditille, että toivoa ei ole, vaan antaa Juuditin olla löysässä hirressä? Ja: "niin voisi Tomminkin mielenkiinto herätä?" Jos toinen välittää niin mielenkiintoa ei tarvitse kissa-hiiri -leikillä ansaita.
Sehän se juuri olikin pointtina, että Tommi on Juuditille liian tasokas eikä siksi kiinnostu eikä välitä hänestä. Mielestäni Tommi on ollut kyllä aika suora, mutta Juudit ei vain halua ymmärtää. Yleensä nämä suorapuheisuutta vaativat kuitenkaan eivät usko minkään tason suorapuheisuutta, vaikka kuinka hieroo totuutta naamaan.
Yleensä naiset kiinnostuvat juuri niistä liian tasokkaista miehistä, koska liian tasokas mies kohtelee naista oikein. Naista alemmalla tasolla oleva mies saa naisen tuntemaan olonsa ahdistuneeksi, koska pyrkii miellyttämään liikaa ja yrittää tehdä kaikkensa. Liian tasokas mies taas suhtautuu rennon välinpitämättömästi, mikä saa naisen tuntemaan olonsa turvallisemmaksi kuin niljakkaan alemman tason miehen kanssa.
Ei, vaan juuri toisinpäin. (En puhuisi tasoista mitään, vaan käyttäytymistyyleistä.) Viileän välinpitämätön mies saa olon tuntumaan epävarmaksi ja turvattomaksi. Kiltti ja miellyttämishaluinen mies saa taas tuntumaan olon turvalliseksi ja arvostetuksi.
Jos on saanut omalta isältään välinpitämätöntä kohtelua niin silloin sellaiseen mieheen aina ihastuu aikuisena, koska henkilö tuntuu tutulta. ("Naiset rakastuvat aina renttuihin" -ilmiö. ) Tällöin lämmin ja mukava mies tuntuu ärsyttävän nössöltä mielistelijältä. Älkää kysykö mistä tiedän.
Voi olla, että tämä on se, mikä Katia alitajuisesti Jannessa ärsyttää(?). Voi toki olla muitakin asioita kyllä.Tuo on totta, että harva nainen pitää liian nössöistä mielistelijöistä. Harva nainen syttyy liian kilteistä ja kunnollisista miehistä, vaikka olisi ihan normaali isäsuhde. Oletko sitä mieltä siis, että Juuditilla on ollut välinpitämätön isä, jos kerran Juudit syttyy Tommin kaltaisesta liian kylmästä miehestä?
Katin mainitsin, en voi tietää, mutta arvelin että häntä ärsyttää Jannen pehmeys. Juuditin tapa edetä kohti pitkäjänteistä suhdetta on ihan erilainen kuin ( länsimaissa) yleensä. Ei se välttämättä liity Tommin kylmyyteen, vaan siihen, että Juudit on periaatteen nainen ja sitoutuu siihen mihin on lupautunutkin.
Tietääkseni Juudit ei ole Tommista fyysisesti syttynyt edes. Jos olisi, niin ei herralla voisi olla vähemmän seksihössötystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne, Matti ja Tommi ovat tunneköyhiä/ insinöörejä, jotka eivät ymmärrä naisten päälle. Ei jatkoon!
Mitäs väärää se Janne on tehnyt? Sen ettei ole luonteeltaan sinun tyyppiä?
Janne ainakin on ilmiselvästi bi-seksuaali. Tommin uskon olevan ihan ehta homo.
CMoren uusimman jakson perusteella tuli mieleen että Miralla ja Matilla on ehkä ollut seksiä jonka Mira on sitten luullut olevan merkki vakavemmasta suhteesta. Uskon että siksi Mira oli niin loukkaantunut. Seksi kelpasi Masalle mutta muu ei.
Eikös se Mira vitsaillut jossakin jaksossa että onkohan hän raskaana. Jos seksiä ei olisi niin miksi heittää tuollaista.
Juudit on Tommille liian tasokas. Tommi on sitäpaitsi ihan väärässä ohjelmassa.