Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se Emman ennen häitä kameroille kertoma fakta, että hän on omasta mielestään niin ruma että mies tuskin hänestä pitää?
Eihän Emma mikään kaunotar ole. Kyllä ihminen tuohon ikään mennessä oman arvonsa oppii. Emma on varmasti kuullut sekä miehiltä että muilta naisilta, ettei kannata kuuhun kurkotella. Se jättää jälkensä itsetuntoon.
Ihminen joutuu elämään sen kroppansa kanssa, johon syntyy, ja vain hyvin harva ruma pystyy kehittämään yhtä hyvän itsetunnon kuin kaunis. Kas, kun se itsetunto on suorassa yhteydessä saatuun palautteeseen.
Jos koko aikaisemman elämänsä on saanut arvostelua ulkonäöstään, on järjetöntä olettaa, että pystyisi yhtäkkiä suhtautumaan siihen hyväksyvästi.
Miehenä tämän ymmärtäisin. Epävarmuus on Emman tilanteessa luonnollista eikä heikkous.
Mä olin Emman ikäisenä päähänpotkittavan asemassa. Otin lokaa sisään ja nielin. Nykyään pystyn kantamaan itseäni suht varmasti enkä suostu potkittavaksi. Ihmiset osaa olla julmia, sen opin.
Olen minäkin koulukiusattuna jonkinlaisen kuoren kehittänyt. Toisin sanoen en enää reagoi ympäristöön. Kuori ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin hyvä itsetunto. Tiedän edelleen olevani heikko. Olen vain oppinut elämään heikkouteni kanssa niin, että torjun sen ulkopuolelle kuorella, jolloin sitä ei tarvitse kohdata.
Lapsuuden ja nuoruuden haavoja on hyvin vaikea oikeasti korjata aikuisiällä, eivätkä edes kaikki terapeutit anna ymmärtää, että se olisi mahdollista. Useammin terapioissa on nimenomaan lähtökohtana se, että oppii elämään heikkouksiensa kanssa, eikä se, että pystyisi hävittämään ne.
Eikös homma mene niin, että fyysinen vetovoima on voimakasta, kun kumppani on geneettisesti riittävän erilaiseen kumppaniin, koska se takaa terveempiä jälkeläisiä. Tässä on siis taustalla ajatus, että voisimme tunnistaa tämän erilaisuuden välittömästi.
Sitten kuitenkin on naimanaamateoria - kasvot kertovat samanlaisuudesta, jota pidetään myös on suotavana. Tällä kaudella on kaksi naimanaamapariskuntaa eikä kummallakaan kipinöi kovin ihmeellisesti. Ne erilaiset tyypit taas - niiläl kipinöi ja leiskuu, mutta ei välttämättä hyvässä mielessä. On tämä pariutuminen vaikeaa. Luolamiehillä sujui varmaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se Emman ennen häitä kameroille kertoma fakta, että hän on omasta mielestään niin ruma että mies tuskin hänestä pitää?
Eihän Emma mikään kaunotar ole. Kyllä ihminen tuohon ikään mennessä oman arvonsa oppii. Emma on varmasti kuullut sekä miehiltä että muilta naisilta, ettei kannata kuuhun kurkotella. Se jättää jälkensä itsetuntoon.
Ihminen joutuu elämään sen kroppansa kanssa, johon syntyy, ja vain hyvin harva ruma pystyy kehittämään yhtä hyvän itsetunnon kuin kaunis. Kas, kun se itsetunto on suorassa yhteydessä saatuun palautteeseen.
Jos koko aikaisemman elämänsä on saanut arvostelua ulkonäöstään, on järjetöntä olettaa, että pystyisi yhtäkkiä suhtautumaan siihen hyväksyvästi.
Miehenä tämän ymmärtäisin. Epävarmuus on Emman tilanteessa luonnollista eikä heikkous.
Mä olin Emman ikäisenä päähänpotkittavan asemassa. Otin lokaa sisään ja nielin. Nykyään pystyn kantamaan itseäni suht varmasti enkä suostu potkittavaksi. Ihmiset osaa olla julmia, sen opin.
Olen minäkin koulukiusattuna jonkinlaisen kuoren kehittänyt. Toisin sanoen en enää reagoi ympäristöön. Kuori ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin hyvä itsetunto. Tiedän edelleen olevani heikko. Olen vain oppinut elämään heikkouteni kanssa niin, että torjun sen ulkopuolelle kuorella, jolloin sitä ei tarvitse kohdata.
Lapsuuden ja nuoruuden haavoja on hyvin vaikea oikeasti korjata aikuisiällä, eivätkä edes kaikki terapeutit anna ymmärtää, että se olisi mahdollista. Useammin terapioissa on nimenomaan lähtökohtana se, että oppii elämään heikkouksiensa kanssa, eikä se, että pystyisi hävittämään ne.
Sekään ei tarkoita sitä että ihmiset saa vapaasti hieroa ”totuutta” päin näköä. Mieluiten eroavat kuin jauhavat seläntakana sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös homma mene niin, että fyysinen vetovoima on voimakasta, kun kumppani on geneettisesti riittävän erilaiseen kumppaniin, koska se takaa terveempiä jälkeläisiä. Tässä on siis taustalla ajatus, että voisimme tunnistaa tämän erilaisuuden välittömästi.
Sitten kuitenkin on naimanaamateoria - kasvot kertovat samanlaisuudesta, jota pidetään myös on suotavana. Tällä kaudella on kaksi naimanaamapariskuntaa eikä kummallakaan kipinöi kovin ihmeellisesti. Ne erilaiset tyypit taas - niiläl kipinöi ja leiskuu, mutta ei välttämättä hyvässä mielessä. On tämä pariutuminen vaikeaa. Luolamiehillä sujui varmaan paremmin.
Luolakaudella ei ollut somea.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassua kun Emma perusteli käytöstään sillä että Tuomas sanoi häämatkalla että pillit pussiin, mutta Tuomas sanoi jotain ton tapasta Emman käytöksen takia...
Mä pidän koko Tuomasta ja sen käytöstä syyllisenä. Hääpäivänä ensimmäisenä sanoi, ettei E. olisi kiinnittänyt huomiota. Katseet kertoi myös samaisena päivänä, samoin se, että Tuomas ei millään tavalla osoittanut minkäänlaista kontaktia. Siitäkin Emma sanoi samana päivänä kameroille. Ja heti hääpäivän jälkeen Tuomas aloitti Emman välttelyn systemaattisesti, vaikka asuivat samassa kaupungissa. Kameroille sitten sanottiin, että eri rytmit ym. scheissea. Ts. Tuomaksella ei ollut edes yritystä koko aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kati vaikuttaa kilpailuhenkiseltä joka meinaa mennä jo sosiopatian puolelle. Naisena voin sanoa, että tuollaisia naisia tulee aika usein työpaikoilla vastaan ehkä 10%. Ei ehkä miehille näyttäydy, koska osaavat pelata peliä erittäin hyvin. Kaava naisten kesken menee niin, että tällainen nainen ei mistään hinnasta halua saada mielestään kielteistä arviota itsestään eikä varsinkaan halua olla porukan huonoin jossain piirteessä. Usein on joku tietty piirre jota hän halvekuu/pelkää eniten esimerkiksi tulla leimatuksi tylsäksi. Hänen koko maailmansa kääriytyy tämän pelon ympärille. Siksi hän jatkuvasti asettaa muille ryhmässä oleville miinoja, ansoja ja testejä. Hän voi vaikuttaa avuliaalta, esimerkiksi tekee töissä jonkin taulukko sovelluksen jota kaikkien tulee nyt käyttää (vaikka ei olisi esimies tai muuten päätäntävaltaa tässä asiassa). Mutta asia kiepsahtaa niin, että se joka ei osaa käyttää, on hitaampi oppimaan tms. niin tästä nainen tekee uhrin. Ihmisen joka on huonompi kuin hän jolloin hän saa hetken rauhan, että ei ole se kaikkein huonoin. Seuraava askel on, että nainen tuo äänekkäästi mutta ovelasti kiertäen kaikkien tietoon tämän toisen henkilön "nolouden". Ja näin se elämä jatkuu erilaisin kudoksin ja punoksin. Erittäin rasittava piirre ja kierrän nämä naiset kaukaa. (Onneksi heidän pelinsä on loppujen lopuksi aika simppeli kun sen hiffaa, niin ei ole vaikea jarruttaa sitä.) Voisiko johtua kiintymyssuhde ongelmista? Tämän kaltaiset vibat tuli Katista pahimmillaan siinä, kun pisti Jannen juoksemaan kaupassa kilpaa.
Itse naisena en tunnista tuollaista ilmiötä ollenkaan.
Näin naisena olen joskus vain miettinyt mistä johtuu, että osa naisista (kuten sinä) kokee muut naiset jotenkin negatiivisesti ja heillä tulee helposti ongelmia nimenomaan toisten naisten kanssa?
Joku persoonallisuuspiirre ilmeisesti?Samaa miettinyt. Ei yhtä paljon törmää miehissä vastaavaan kaunaisuuteen kuin naisissa. Ja etenkin naisvaltaisilla työpaikoillahan tuo myrkynkeittäminen on aika tavallista, tai että työyhteisöstä löytyy joku myrkyn hämmentäjä, joka oman kaunaisuutensa, katkeruutensa ja ennen kaikkea kateutensa piilottaa mallityöntekijn kaapuun, mutta selän takana pelailee ilkeitä pelejään. Kateus yhdistettynä heikkoon itestuntoon on hyvin tuhovoimaista. Koulukiusaajatytöt saattavat olla opettajien silmien edessä hymytyttöjä, mutta välitunnin nokkimisjärjestyksessä itse piruja. Ja nimenomaan henkisen väkivallan käyttäjiä: eristämistä, mustamaalaamista. No, miten tähän päädyin? Nuo toistuvat Kati-spämmit kertovat minusta jostain hyvin perustavanlaatuisesta kateudesta, joka heijastuu täällä ala-arvoisena kommentointina. Tyyppi kokee selkeästi Katin jotenkin kilpailijanaan, vaikken usko häntä oikeasti edes tuntevan. Katin olemus edustaa jotain, jota ehkä itselle toivoisi, mutta jota täytyy suunnattomasti vihata, koska itse on toisenlainen ja samalla on pelko, että Kati saa jotain mitä itse ei saa. Katin tyyppiset naisethan ovat niitä syöjättäriä, seireenejä, jotka houkuttelevasti keimaillen nauravat ja esiintyvät itseriittoisesti ja nielevät kaikki miehet, jopa omani. Siitäkö tuo vimmattu paniikki? Mikä muu saa kommentoimaan niin vimmatun kielteisesti koko ajan samasta henkilöstä?
Laajentaisin pohdintaa: Miksi ihmeessä niin monet tuntuvat ottavan niin henkilökohtaisesti tvssä nähdyn, niin voimallisesti samastuvat johonkin hahmoon ja tekevät näkemästään hyvän ja pahan taistelua (samastunut hahmo se hyvä, puoliso paha)? Kun nämä kommentit kertovat huomattavasti enemmän kirjoittajista kuin tvssä nähdyistä henkilöistä. Eikö itselle parempi olisi seurata parien taivalta empaattisesti, molempien vuorovaikutustaitoja seuraten ja niistä itselle vinkkejä ottaen? Nyt joku keski-ikäinen täti on päättänyt, että suhteet kaatuvat naisten ulkonäköihin, ja jos vaan olisivat stailanneet itseään hänen neuvojensa mukaan onni nyt kukoistaisi. Joku toinen näkee Katissa työpaikkansa/perhepiirinsä inhokki-ihmisen ja kommentoi enemmän noita tuntemiaan ihmisiä kuin tvn klippejä. Rakkaudessa pettynyt näkee Tuomaksessa samoja piirteitä kuin ex kumppanissaan ja Tuomitsee omien aavistelujen perusteella miehen kelvottomaksi sarjaan... Eniten koen myötähäpeää teidän kirjoittajien puolesta, aika harva tekisi tuota omalla nimellään, täällä voi paljastaa ne omat kateudet, katkeruudet ja pelot ilmoille käyttäen välineenä näitä tvn hahmoja? Kun kuitenkin on kyse peruspositiivisesta ohjelmasta jossa yritetään löytää kumppania sellaista toivoville.
Minä olen arvostellut Tuomasta, en kuitenkaan ole rakkaudessa pettynyt. Olen ihan onnellisesti aviossa jo kohta 20v. Mutta ihan kiva keittiöpsykologinen arviointi sulla 😂
No enpä niin tarkasti ole viestejä lukenut, että yrittäisin oikeasti profiloida kirjoittajia, heittelin vain erilaisia motiivimahdollisuuksia esiin. Sinäpä itse tiedät, voisi olla melkein Tuomaksen äiti, mikä laittaa ilkeästi kirjoittamaan itselle ihan oudosta ihmisestä? Miksi otat niin tosissaan sarjan, ja miksi pitää kehitellä tarinoita ja olettaa luonteenpiirteitä tvn lyhyiden klippien pohjalta? Kirjoituksesi kertoo enemmän luonteestasi kuin Tuomaksen luonteesta, sen kai olet ymmärtänyt?
Arvostelun on siis sinusta oltava aina ilkeää, muunlaista arvostelua ei ole olemassakaan? Oletat, että olen kehitellyt tarinoita ja olettanut luonteenpiirteitä yms? Tämän kaiken tiedät, vaikket yhtään tiedä mitä minä olen kirjoittanut ja miten olen Tuomasta arvostellut. Tämä kirjoitus kertoo sinun luonteestasi enemmän kuin minun luonteestani, kai sinä sen ymmärrät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
CMORE
Spoiler
Seuraavan jakson lopussa.
Tuomas on kaverinsa kanssa kalliokiipeilemässä.
Tuomas: ”Ei mennyt mussukka ihan nappiin”
Kaveri (naurua): ”Kuin ostaisi sian säkissä”
Tuomas: ”Ei minua kaduta, hävettää vähän”
Kaveri: ”Eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee”
Naureskelua puolin ja toisin. Pojat kyllä ymmärtävät toisiaan.Sitä ennen Tuomas tuo vakuuttavasti esiin omat mielipiteensä Emmasta ja Emman vioista.
Hän on kyllä kaikkensa yrittänyt, Emma vaan on mitä on. Parempi kun ei olla enää missään
tekemisissä.Emma toisaalla vielä haikailee kaverillisten välien perään, mutta ymmärtää ettei mihinkään
romanttisiin väleihin ole enää mahdollisuuksia.”Kuin ostaisi sikaa säkissä” ?!
Nämä jätkät ei halua treffata mitään tavanomaisia naisia vaan just niitä jotka voi tyyliin ostaa omaan käyttöön. Vetää sanattomaksi :(Olipahan taas syväanalyysi yhden lausahduksen perusteella :D
Tuo on sanonta, jos et tiennyt. Eli kun lähtee johonkin mukaan tietämättä mitä on vastassa, niin kyllä sitä tilannetta voi kuvata noin, vaikkei kyseessä olekaan mikään oikea ostotilanne.
Jotain rajaa nyt näihin joka sanasta loukkaantumisiinkin...
Milloin hyväksytään faktat? Jokaiselle ei tule riittämään noita melkolailla kaikkien havittelemia kauniita ja hoikkia naisia iloisella luonteella. Ei ainakaan Suomessa.
Jaa, no missähän maassa niitä kauniita ja hoikkia naisia riittää kaikille rasvamaha rumilus miehille? (en nyt tarkoita ketään tämän ohjelman ihmisiä, vaan noin yleensä.)
Vastaan itse. Ei missään. Eikä tarviikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassua kun Emma perusteli käytöstään sillä että Tuomas sanoi häämatkalla että pillit pussiin, mutta Tuomas sanoi jotain ton tapasta Emman käytöksen takia...
Mä pidän koko Tuomasta ja sen käytöstä syyllisenä. Hääpäivänä ensimmäisenä sanoi, ettei E. olisi kiinnittänyt huomiota. Katseet kertoi myös samaisena päivänä, samoin se, että Tuomas ei millään tavalla osoittanut minkäänlaista kontaktia. Siitäkin Emma sanoi samana päivänä kameroille. Ja heti hääpäivän jälkeen Tuomas aloitti Emman välttelyn systemaattisesti, vaikka asuivat samassa kaupungissa. Kameroille sitten sanottiin, että eri rytmit ym. scheissea. Ts. Tuomaksella ei ollut edes yritystä koko aikana.
Jep, Tuomas oli se joka torppasi yhteenmuuton vedoten työvuoroihin. Mikä oli mun mielestä typerää. Yhdessä asuessa olis ollut huomattavasti enemmän yhteistä aikaa. Emma olisi halunnut muuttaa yhteen. Mun mielestä Tuomas ei oikeasti ollut missään vaiheessa tosissaan mukana jutussa. Alkaen heti hääpäivästä tai jopa jo ennen sitä. Homma oli hälle pelkkää leikkiä. Emma tajus sen joko tietoisesti tai tiedostamattaan, siitä johtui kiukkuisuus Tuomaksen lähellä. Emma halusi suojella itseään. On turha antaa parastaan ja jopa ihastua/rakastua, kun tietää jo, että toinen ei lähde siihen mukaan. Harva tuossa tilanteessa varmaan olis jaksanu koko ajan hymyillä ja olla iloinen. Sua on vedätetty oikein kunnolla. Itse olet oikeasti mukana ja toiselle tämä onkin joku kaverien keskeinen hauska kokeilu, jossa päästään telkkariin ja kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa naistaan kohtaan alfa on rakastava, lempeä ja hellä eikä tahdo turhan päiten pahoittaa tämän mieltä mutta laittaa rajat.
Hmm... Tuota, eh?
Nainen, tuo heikko, sieluton ja järjetön olento tarvitsee ylempänsä - alfauroksen - osoittamaan rajat. Ilman tuota alfaa tämä onneton olentohan karkaisi, sinkoilisi sinne tänne kuin mieletön alhaisten vaistojensa, biologiansa ajamana, hyppäisi viettiensä vallassa muiden alfojen syliin - tuo älyä ja harkintaa vailla oleva kehittymätön olento. No onneksi alfat näyttää kaapin paikan...
(Kun taas betat nöhjöttävät sohvalla, ovat täysin kykenemättömiä pitämään kurissa eläimellisten vaistojensa vallassa elävää naistansa. Ei ihmekään jos beetojen naiset karkaavat ja vaihtavat alfaan!)
Rajojen laittaminen tarkoittaa sitä, että tehdään toiselle selväksi, millainen käytös on siedettävää ja mikä ei. Ei-nyhverö mies ei niele huonoa käytöstä siksi, ettei jaksa sanoa asiasta tai siksi ettei halua mielipiteellään pahoittaa toisen mieltä tai siksi, että pelkää hylkäämistä. Siitä on rajojen laittamisessa kyse.
Onko tässä kyseessä parisuhde vai ongelmakoiran koulutus? Muuten, koiria yritetään nykyään kouluttaa positiivisen vahvistamisen kautta eikä laumateorian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
CMORE
Spoiler
Seuraavan jakson lopussa.
Tuomas on kaverinsa kanssa kalliokiipeilemässä.
Tuomas: ”Ei mennyt mussukka ihan nappiin”
Kaveri (naurua): ”Kuin ostaisi sian säkissä”
Tuomas: ”Ei minua kaduta, hävettää vähän”
Kaveri: ”Eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee”
Naureskelua puolin ja toisin. Pojat kyllä ymmärtävät toisiaan.Sitä ennen Tuomas tuo vakuuttavasti esiin omat mielipiteensä Emmasta ja Emman vioista.
Hän on kyllä kaikkensa yrittänyt, Emma vaan on mitä on. Parempi kun ei olla enää missään
tekemisissä.Emma toisaalla vielä haikailee kaverillisten välien perään, mutta ymmärtää ettei mihinkään
romanttisiin väleihin ole enää mahdollisuuksia.”Kuin ostaisi sikaa säkissä” ?!
Nämä jätkät ei halua treffata mitään tavanomaisia naisia vaan just niitä jotka voi tyyliin ostaa omaan käyttöön. Vetää sanattomaksi :(Olipahan taas syväanalyysi yhden lausahduksen perusteella :D
Tuo on sanonta, jos et tiennyt. Eli kun lähtee johonkin mukaan tietämättä mitä on vastassa, niin kyllä sitä tilannetta voi kuvata noin, vaikkei kyseessä olekaan mikään oikea ostotilanne.
Jotain rajaa nyt näihin joka sanasta loukkaantumisiinkin...
Milloin hyväksytään faktat? Jokaiselle ei tule riittämään noita melkolailla kaikkien havittelemia kauniita ja hoikkia naisia iloisella luonteella. Ei ainakaan Suomessa.
Jaa, no missähän maassa niitä kauniita ja hoikkia naisia riittää kaikille rasvamaha rumilus miehille? (en nyt tarkoita ketään tämän ohjelman ihmisiä, vaan noin yleensä.)
Vastaan itse. Ei missään. Eikä tarviikkaan.
Valitettavasti on maita missä rasvamahat nähdään ainoana ulospääsynä köyhyydestä. Nehän onneksi jätetään tietyn ajan sisään tai jatketaan imemistä kunnes ei ole mitään imettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää miksi Matti on tässä ohjelmassa ja miksi hänet on matchattu Miran kanssa. Matti vaikuttaa parisuhdemielessä joltain 12-vuotiaalta. 35 vuotias mies eikä yhtään seurustelusuhdetta takana. Matti on ihan ok kivannäköinen, on hyvä työ, elämänhallinta kunnossa, on kavereita, harrastuksia jne. eli ei mitään varsinaista syytä siihen, miksei parisuhdetta voisi olla. Mutta ehkä suhtautumisessa naisiin on jotain epäkypsää.
Mira taas sen sijaan on hyvällä tavalla perinteisen naisellinen nainen, joka ansaitsisi ja tarvitsisi perinteisen miehekkään miehen. Oma mieleni olisi objektiivisesti ajatellen varmasti paljon parempi match Miralle kuin minulle. Miehelläni on asenne, että nainen on kuningatar, jota hemmotellaan ja jota miehen pitää pitää hyvänä mutta mies on kuitenkin perheen pää ja vastuunkantaja. Mieheni on myös äärimmäisen perhekeskeinen, olisi halunnut suurperheen ja kotona ja puutarhassa viihtyvän sievän emännän, jota hemmotella ja pitää hyvänä. Voin kuvitella, miten hän pitäisi Miran kaltaisesta naisesta ja saisi varmasti Miran parhaat puolet esiin. Matti taas omalla epävarmuudellaan, "epämiehekkyydellään" ja kyvyttömyydellään tehdä päätöksiä saa Miran varuilleen. Mira ei selvästikään koe oloaan turvalliseksi Matin seurassa ja sitten kommunikaatio lähtee tuolle vinoilulinjalle, mistä ei seuraa mitään hyvää.
Summa summarum: Miralle sopisi joku vanhan ajan perheen pää-herrasmies, Matille taas ehkä joku 40+ vuotias eronnut nainen, joka ei enää haluakaan mennä naimisiin eikä asua pysyvästi miehen kanssa yhdessä. Voisivat käydä silloin tällöin golfaamassa, keikoilla, lätkämatseissa, matkustella, jne ilman vakavia sitoumuksia.
Jatkan vielä omaan viestiini lisää tuosta Matin kyvyttömyydestä tehdä pieniä arkisia päätöksiä. Olivat juhannuksen alla Prismassa ja Mira olisi halunnut, että Matti päättää mitä syödään ja mitä siihen hemmetin salaattiin laitetaan. Matti kiermurteli jo noin yksinkertaisen asian kanssa, oli selvästi vaikea tilanne hänelle. Voisin kuvitella, että tuollainen kyvyttömyys tehdä päätöksiä luo turvattomuuden tunnetta Miralle, tulee tunne että mikä ihmeen vätys tuossa on aviomiehenä. Vaikea myös kunnioittaa vätys-miestä.
Vielä hirveämpää oli katsoa jaksoa, missä Matti oli kutsuttu sukulaisen rippijuhliin eikä Matti osannut sanoa kantaansa haluaako Miran tulevan sinne vai ei. Kiemurteli ja kaarteli eikä kantanut vastuutaan päätöksenteosta. Jos Matin mielipide olisi ollut kielteinen, olisi sanonut sen sitten suoraan. Tyyliin vaikka "meidän suhde on vielä niin alussa, että tässä vaiheessa mielesestäni on parempi, ettet tule rippijuhliin". Toki pehmennetyillä kommenteilla höystettynä eikä noin töksäyttäen, mutta väitän että Miralle olisi ollut helpompi jos Matti olisi kyennyt tekemään päätöksen, vaikkakin kielteisen, verrattuna tuohon selkärangattomaan venkoiluun.
Miks päätöstenteko pitää antaa miehen tehtäväksi, ettei naiselle tule turvattomuudentunnetta? Puhutaanko me lapsi-vanhempi-suhteesta vai parisuhteesta? Jos Matille on yks hailee, mitä ruokaa ja mennäänkö rippijuhliin. Kaikki ei jaksa ottaa kantaa itselleen yhdentekeviin asioihin.
Kaikkea päätöksentekoa ei tarvi antaa miehen tehtäväksi, ei todellakaan. Mutta kyllä minusta molempien pitää siihen pystyä. Se tuo sitä turvallisuudentunnetta kun tietää, että tarvittaessa se toinen pystyy ne päätökset tekemään ja hommat sujuu. Oli se puoliso sitten mies tai nainen. Ja kyllä pidemmän päälle sellanen "ihan sama mulle" puoliso on melkoinen kiviriippa. Sen oman mielipiteensä voi ihan sanoa ääneen. Ei siihen kukaan kuole, ei edes siihen että ollaan välillä eri mieltä.
Sukulaiset on vissiin kovasti kyselleet et eikös meidän Matti jo naimisiin. Kaverit päättäny et nyt Matille täsmänainen Enskareista. Matti luuli et silikoni-tekokynsipimu ampparivyötäröllä odottaa alttarilla ja sitten on elämä kondiksessa kerralla. Voi, kun Matin pitäis havahtua todellisuuteen ja tajuta et kukin sen oman tason mukaan. Miksi Matti luulee itsestään liikoja? Kuitenkin hän on estynyt ja umpimielinen itse.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset on vissiin kovasti kyselleet et eikös meidän Matti jo naimisiin. Kaverit päättäny et nyt Matille täsmänainen Enskareista. Matti luuli et silikoni-tekokynsipimu ampparivyötäröllä odottaa alttarilla ja sitten on elämä kondiksessa kerralla. Voi, kun Matin pitäis havahtua todellisuuteen ja tajuta et kukin sen oman tason mukaan. Miksi Matti luulee itsestään liikoja? Kuitenkin hän on estynyt ja umpimielinen itse.
Ite luulet itestäs liikoja!
Telkun kiertopalkintomiehissä jotain häikkää. Viime kauden Oskari ja nyt Matti. Mikä pistää miehen kierteeseen?
Ehkä he satsaa voimalla valtakunnan näkyvyyteen. Toiveissa, et joku täydellisyys sen perusteella kirjottaa kirjeen tai ottaa facessa yhteyttä ja sitten se taivas aukeaa. Sitä odotellessahan se aika kuluu.
Muilta äärettömiä vaatiessa pitäis muistaa räknätä et mitä itsellä on antaa ja miten itse suhtautuu ja kuinka panostaa asiaan. Miten tuo asia on näiltä ohjelman kolmelta mieheltä ( Tommi, Matti, Tuomas) nyt jo unohtunut?
Matti on vaikuttanut alusta alkaen että "ihan sama". Tuntuu että jos heistä ei tulisi paria jatkossa, sekin olisi OK. Ei minkäänlaista jämäkkyyttä mielipiteissään suhteestaan. Myötäilee vaan ja puhuu ympäri pyöreitä. Voiko tuollaista tunnistaa millään muotoa kiinnostuneeksi naisestaan ?
Niistäkin rippijuhlista...... JOS tykkäsi oikeesti Mirasta, olisi varmaankin sanonut " että toivon että sinä tulet sinne ". Nyt vaan, että päätä itse.....
Jos Matti tykkääkin mieluummin miehistä? Välinpitämättömyys kaikkeen selittyisi sillä.
Matti ei noudata tässä leikissä sovittuja ja luvattuja sääntöjä ja sitoumuksia.
TÄMÄ 😂GREAT 😂