En ole ennen laittanut merkille mut nyt laitoin et nykyään pienimmille ei opeteta perus käytöstapoja
Laitetaan mummojen ja pappojen hoitoon, vuorokauden ajasta piittaamatta, vanhemmat ties missä, lapsi kiljuu ja huutaa vielä 20.00 jälkeen illalla, mielestäni 4 vuotiaan pitäisi olla nukkumassa melkein jo, kun haluaa jotakin huutaa et anna! Mä haluan! Ei mitään saisinko, tai kiitos, jos jotain saa
Nyt olen huomannut tämän ilmiön, kun tuttavana seurailen sukulaisen luona ollessa
Ja nyt huomannut et suurimmalla osalla vanhemmista käytäntö: törkätään lapsi/lapset väkisin isovanhemmille hoitoon kysymättä saako tuoda, lähdetään huitelemaan jonnekin (jotkut töissä mutta eivåt hae sovittuna kellonaikana), lapsi huutaa isovanhemmilla jotka mykkänä ja lepsuna katsovat vierestä kun lapsi heittelee leluja, kiipeilee tasojen päälle yms, kun lapsella nälkä/jano, huutaa mulle, anna! Mä haluun, ei mitään kiitosta, tai annatko... Isovanhempi tuijottaa vaan hymyillen vierestä. Lapsi huutaa ja kiljuu vielä 21.00 jälkeen... Lisäksi lapsi komentelee mitä jokainen saa tehdä ja mitä itse haluaa tehdä.
Joo sain tarpeeksi ja lähdin lätkimään, ärsyttää seurata vierestä ja lapsi huutamalla ja kiljumalla puhuu että mitään ei saa selvää eikä kuuntele mitä sanotaan, vaikea puuttua ulkopuolisena ja kaukaisena tuttava sukulaisena kun lastahan ei saa torjua tai komentaa...
Kommentit (5)
En kyllä tunne yhtäkään joka noin toimii. Kyllä meilläkin lapsi saa joskus näitä huutokohtauksia mutta niihin puututaan.
Ruokaa laitetaan, neulalla pistetään ja kaikkea muuta pannaan. Naurettavaa kuinka ihmisistä on tullut niin hyperkorrekteja, että ei voi käyttää sanaa "panna" ihan tavallisissa lauseissa.
Se on sitä vapaata kasvatusta