Onko elokuu jo syksyä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syys saa kirjoitti:
Ehdottomasti elokuu on syksyä. Elo (vilja / sato) korjataan. Koulut alkavat. Luonnossa kaikki on kosteaa. Aamukaste kestää pitkälle päivään, usvaa nousee yöllä. Muuttolintujen tahti kiihtyy. Luonto alkaa ränsistymään. Mätäkuun aika. Jaakko on "heittänyt kylmän kiven" uimavesiin jo heinäkuussa. Ulkona ei tarkene istua iltaa ilman toppatakkia. Hirvikärpäset tunkevat metsässä iholle. Valoisat kesäyöt ovat auttamatta takanapäin. Muutamia syitä mainitakseni.
Mä tuun lauantaina kattoon, kun istuskelet toppatakissa.
Tervetuloa! :D Tarjoan sienikeittoa ja muurinpohjalettuja.
Otan vaan jälkkärin. Mihis päin tuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syys saa kirjoitti:
Ehdottomasti elokuu on syksyä. Elo (vilja / sato) korjataan. Koulut alkavat. Luonnossa kaikki on kosteaa. Aamukaste kestää pitkälle päivään, usvaa nousee yöllä. Muuttolintujen tahti kiihtyy. Luonto alkaa ränsistymään. Mätäkuun aika. Jaakko on "heittänyt kylmän kiven" uimavesiin jo heinäkuussa. Ulkona ei tarkene istua iltaa ilman toppatakkia. Hirvikärpäset tunkevat metsässä iholle. Valoisat kesäyöt ovat auttamatta takanapäin. Muutamia syitä mainitakseni.
Riippuu mistä päin lähdet.
Kesää, joka päivä uimassa toisin kuin heinäkuussa. Huvilakausi päättyy venetsialaisiin, joka on elokuun viimeinen lauantai.
Elokuun alku on kesää, mutta keskivaiheen jälkeen aletaan kääntyä loppukesän ja alkusyksyn välivaiheille.
Suomen kesä on lyhyt, mutta kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syys saa kirjoitti:
Täältä Jyväskylästähän minä.
Talvi = joulu-, tammi- ja helmikuu
Kevät = maalis-, huhti- ja toukokuu
Kesä = kesä-, heinä- ja elokuu
Syksy = syys-, loka- ja marraskuu
Ketjusta huomaa, miten pitkä maa Suomi on. Mereltä tuntureille. Kevään tulon voisi kokea monta kertaa, kun matkaisi aina pohjoisemmaksi.
Elokuu on ehkä loppukesää. Illat pimenevät, mutta on edelleen lämmintä. Elokuun loppu saattaa olla jo hieman syksyistäkin, kun lehdet alkavat pikkuhiljaa kellastua.
Odotan kyllä syksyä, tulisipa oikein hieno, kirpeä ja kauniin ruskainen syksy! Ja kunnollinen talvi (vaihteeksi) perään.
Kesä on aivan liian lyhyt Suomessa, sitä pitäisi olla puolet vuodesta, kuten esim. jo etelä-Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syys saa kirjoitti:
Täältä Jyväskylästähän minä.
Sitten suunta pitäisi ottaa koilliseen. Minut tunnistaa sammaleenvihreästä toppatakista. Ympärillä voi leijailla hyttysmyrkyn käyhää. Terveisiä Jyväskylään!
Minulla on jo ikävä kesää. Viiden kuukauden päästä päivät alkavat pitenemään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun mielestä elokuun alku on syksyä, on saman henkilön mielestä kesäkuun lopun oltava kevättä. Tämä siitä syystä, että kesäkuun lopulla on keskimäärin yhtä lämmintä kuin elokuun alkupuolella.
Itse en määritä syksyn tai kesänkään alkamista lämmön mukaan.
No sitten kyse on omasta kummallisesta määrittelystäsi. Vuodenajat määritellään lämpötilojen mukaan.
Termiset vuodenajat.
elokuvaa on suomes kesä tosi kuuma viel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun mielestä elokuun alku on syksyä, on saman henkilön mielestä kesäkuun lopun oltava kevättä. Tämä siitä syystä, että kesäkuun lopulla on keskimäärin yhtä lämmintä kuin elokuun alkupuolella.
Itse en määritä syksyn tai kesänkään alkamista lämmön mukaan.
No sitten kyse on omasta kummallisesta määrittelystäsi. Vuodenajat määritellään lämpötilojen mukaan.
Minulla puhekielessä ehkä toiminta määrittelee ajan; mitä toimintaa kulloinenkin vuodenaika mahdollistaa.
Joulu-, tammi-, helmikuu=talvi.
Maalis-, huhti-, toukokuu= kevät.
Kesä-, heinä-, elokuu= kesä.
Syys-, loka, marraskuu= syksy.
Syksy alkaa elokuun puolesta välistä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kaikkia kauniita vuodenaikojamme on kutakin 3 kk, eli siis kevät, kesä syksy talvi.
Kauniita ilman muuta kaikki. Kevät, kesä, syksy ja joulu. Sitten tuleekin taas kevät.
Elokuu on vielä kesää. Päivisin voi olla hellettä, luonto vielä vihreä. Työpaikoilla edelleen kesälomien kausi.