Maskeja pitää olla 10 per vrk jokaisella
Kommentit (94)
Emme ole lestadiolaisia, niin meidän perheessä ei tarvita puoltasataa maskia.
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän huivi?
Ei hyödytä. Jos hyvä kertaköyttömaski suodattaa 95% ja itsetehty kangasmaski 85%, niin huivit suodattavat 20-30%. Netissä on eri materiaaleja selvitetty.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pandemian aikana ei kannata ihan kymmentä kertaa päivässä käydä väenpaljoudessa. Turvavälit ja ylimääräisten kontaktien välttäminen ovat edelleen ne tärkeimmät keinot ja maskit vain lisäsuojaksi, jos on pakko olla ihmisjoukossa.
Nuhakuume joka on vähän vaarallisempi 85v moni sairaille. Tämä tauti on niiden maiden ongelma joissa lääketiede on pitänyt hengissä 85v toinen jalka haudassa olevia jotka luonnon kannalta jatkoajalla. Nyt nuhakuume epidemia niittää näitä. Luulitteko vanhusten elävän ikuisesti? Nyt perheiden pitäisi tuhlata omaisuuksia että joku 85-95v monisairas kroonikko pidetään hengissä tuurilla vielä pari kuukautta tai kenties ensi kesään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin kouluun julkisilla - maski
Paluumatkalla salille - uusi maski
Paluumatka kotiin - taas uusi maskiJa jos et joka päivä pyykkää niin 10 riittää pariksi kolmeksi päiväksi
eli töissä / koulussako korona ei tartu ja ei tartte maskia? ei tässä teidän maskihysteriassa oo päätä eikä häntää.
No minulla esim. kurssit etänä ja työt onnaa etänä. Jos menen toimistolle, niin pärjää varmaan ilman. On väljää ja kyseessä ei ole julkinen tila. 🙂
Höoö höpö.
Minä olen tänäänkin ollut koko päivän yksin. Teini oli omassa huoneessaan, nyt ulkona.
Ruokalähetys tuli, mutta siinäkään hetkessä ei maskia tarvitse, koska en ole kontaktissa enkä samassa tilassa tuojan kanssa.
Tarvitsen maskia siis aika vähän viikossa. Useimmat päiväni ovat tällaisia.. ilman tota ruuantuojaa, sitä ei ole sentään joka pv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän huivi?
Ei hyödytä. Jos hyvä kertaköyttömaski suodattaa 95% ja itsetehty kangasmaski 85%, niin huivit suodattavat 20-30%. Netissä on eri materiaaleja selvitetty.
Jos julkisissa liikennevälineissä maskipakko, niin pääseekö kyytiin jos peittänyt huivilla suun ja nenän. Eihän kotitekoiset kangasmaskit välttämättä parempia ole, riippuu kankaasta ja tekotavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paluumatka kotiin - taas uusi maskiJa jos et joka päivä pyykkää niin 10 riittää pariksi kolmeksi päiväksi
eli töissä / koulussako korona ei tartu ja ei tartte maskia? ei tässä teidän maskihysteriassa oo päätä eikä häntää.
No minulla esim. kurssit etänä ja työt onnaa etänä. Jos menen toimistolle, niin pärjää varmaan ilman. On väljää ja kyseessä ei ole julkinen tila. 🙂
no sinulla, mutta todellakaan ei kaikilla. ja valitettavasti juuri ne vähäpalkkaisimmat alat on ne, joita ei kotona tehä.
itellä alkaa koulu 24.8 ja ei todellakaan varaa 253 euron opintotuesta ostaa 8-10 maskia päiväksi. koska tunnin välein vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkukaupungissa helppoa, yhtään tartuntaa ei ole vielä ollut, ainakaan kukaan ei ole sairastunut, mieheni on johtava lääkäri, niin tiedän.
Käymme kaupassa 1 krt/vko, silloin menee yksi maski. Lenkillä ei tarvita, kauppa on vieressä ja töihin mennään kävellen. Toki ollaan nyt kotitoimistoilla mahdollisimman paljon, meille töissä maskit on työnantajan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan Espanjasta kanarialta. Minulla on jo kuukauden ollut sama 20 sentin maski. (en ole korona accident denialisti) Mutta maski ei kiinnosta minua. Voin sen sanoa aidosti. Ei maskin uusiminen tai tietysti pesukaan. Pidän sitä takataskussa kun menen kauppaan, ja otan ovella pois. Sitten kotona heitän sitten keittion kaappiin. Olen tietoisesti päättänyt että siitä ei tule minulle vaatetta, tai sanokaa sellaista miksi hyvänsä. Se ei ole osa minua, vaan muiden mieli, jota en ole ottanut vastaan. Olen valinnut eniten vapaamieliset kaupat, joissa ei ole vahteja, ja vaikka maski on kaupassa oltava, niin pidän nenän suht vapaana. Maskeja on kadulla, ja kaikkein huvittavin tapahtui tänään. Maski tuli vastaan, ja kun maskittomana hiukan provosoiden hengitin hänen kohdallaan sisään, niin mokoma alkoi yskiä minulle, maskinsa takaa!
Jäi kiinni siitä.
Katsotaan mitä erilaista huomenna tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no sinulla, mutta todellakaan ei kaikilla. ja valitettavasti juuri ne vähäpalkkaisimmat alat on ne, joita ei kotona tehä.
itellä alkaa koulu 24.8 ja ei todellakaan varaa 253 euron opintotuesta ostaa 8-10 maskia päiväksi. koska tunnin välein vaihto.
Osta yksi halpis kertakäyttömaskipaketti ja tilaa heti ulkomailta kangasmaskeja esim etsy tms nettikaupasta. Ovat siellä paljon halvrmpia ja nätimpiä. Toimitus kestää aina vähän, jotrn voit köyttää sitä ennen kertaköyttöisiä. Tai vielä halvrmmalla pääset, ilmaiseksikin, jos ompelet pari itsetehtyä kangasmaskia alkuun. Olen ommellut jo kolme tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pikkukaupungissa helppoa, yhtään tartuntaa ei ole vielä ollut, ainakaan kukaan ei ole sairastunut, mieheni on johtava lääkäri, niin tiedän.
Käymme kaupassa 1 krt/vko, silloin menee yksi maski. Lenkillä ei tarvita, kauppa on vieressä ja töihin mennään kävellen. Toki ollaan nyt kotitoimistoilla mahdollisimman paljon, meille töissä maskit on työnantajan puolesta.
Onko hän niitä Natoinal Geographyn Plastic Corpse Johtavia lääkäreitä?
Kiedo vanhus kelmuun!
Mutta nuku oman koronaisen lääkärisi kanssa samassa vuoteessa.....
(koronatartuntoja on ollut eniten terveydenhuollon henkiloissä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan Espanjasta kanarialta. Minulla on jo kuukauden ollut sama 20 sentin maski. (en ole korona accident denialisti) Mutta maski ei kiinnosta minua. Voin sen sanoa aidosti. Ei maskin uusiminen tai tietysti pesukaan. Pidän sitä takataskussa kun menen kauppaan, ja otan ovella pois. Sitten kotona heitän sitten keittion kaappiin. Olen tietoisesti päättänyt että siitä ei tule minulle vaatetta, tai sanokaa sellaista miksi hyvänsä. Se ei ole osa minua, vaan muiden mieli, jota en ole ottanut vastaan. Olen valinnut eniten vapaamieliset kaupat, joissa ei ole vahteja, ja vaikka maski on kaupassa oltava, niin pidän nenän suht vapaana. Maskeja on kadulla, ja kaikkein huvittavin tapahtui tänään. Maski tuli vastaan, ja kun maskittomana hiukan provosoiden hengitin hänen kohdallaan sisään, niin mokoma alkoi yskiä minulle, maskinsa takaa!
Jäi kiinni siitä.
Ei ihme, että siellä etelässä on niin paha epidemiatilanne.
#covidiots
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi kiinni siitä.
#covidiots
Minusta tilanne on aika hyva 8000 tartuntaa viikonlopulta, ja toista tuhatta päivässä jo useamman viikon, mutta silti miltei nolla vahinkoa.
Tilanne ihan eri kuin keväällä.
Naapuri kertoi, että hänen suurperheensä menee serlarulla + kuminauha maskeilla mikäli maskipakko tulee.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kertoi, että hänen suurperheensä menee serlarulla + kuminauha maskeilla mikäli maskipakko tulee.
Kerro heille, että se tulee heille paljon kalliimmaksi kuin kangasmaskit.
Ihmetyttää tosin, että eikö suurperheeläiset osaa ommella nykyään. Saisivat tehtyä kaikille kestomaskit ilmaiseksi.
Ehkä heillä on suurperhe kun ovat olleet yhtänpäteviä ehkäisyn suhteen 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta yksi halpis kertakäyttömaskipaketti ja tilaa heti ulkomailta kangasmaskeja esim etsy tms nettikaupasta. Ovat siellä paljon halvrmpia ja nätimpiä. Toimitus kestää aina vähän, jotrn voit köyttää sitä ennen kertaköyttöisiä. Tai vielä halvrmmalla pääset, ilmaiseksikin, jos ompelet pari itsetehtyä kangasmaskia alkuun. Olen ommellut jo kolme tällä viikolla.
siis tosissasko luulet et jotku etsyn kangasmaskit tai sun vanhoista t-paidoista tehdyt maskit suojaa ketään? + nekin pitää tunnin välein vaihtaa ja illalla pestä vähintään 90 asteessa. ei ole varaa eikä aikaa pyöritellä 4 tunnin pesuohjelmaa muutaman maskin takia.
Maskin lisäksi pitäisi olla visiiri tai ainakin silmälasit. Lentäähän ne pisarat silmiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi kiinni siitä.
#covidiots
Epidemia alkoi nousta juuri siina kohtaa kun espanja julisti maskipakon. Siihen asti tartunnat tulivat alas.
Itseasiassa olen aika kovin vakuuttunut, että korona kuten muutkin räkätaudit tarttuvat juurikin muuten kuin ilmasta, myos koronasta tulee nuhaa vaikka ensin muuta väitettiin. Nuhaisesta naamasta pöpö tarttuu käsiin, siitä hissin nappuloihin, kaiteisiin, ovenkahvoihin, ja ihan joka paikkaan!
Ja kaikki väitteet muuten siitäkin etta korona veisi jotenkin epätavallisesti haju ja makuaistin ovat nekin täyttä puppua. KAIKKI räkätaudit vievat haju- ja makuasitin, enpä muista koska olisin flunssaisena maistanut saati haistanut juuri yhitikas mitään. Ja saman sanoisi? Tietävän jokainen. Yksi kummallisista koronamyyteistä muiden joukossa, mutta siis sanoipas.
Menin tänään lounaalle ja uimaan julkisilla, neljällä maskilla olisin siis pärjännyt.