Kannattaako Vancouveriin mennä? Kokemuksia?
Kommentit (17)
Siellä sataa aina! Poikkeuksena jotkut kesäviikot. Eli turisti voi kokea säät hyvinkin epävakaiksi.
Asuin siellä puolitoista vuotta, ennenkuin muutimme pois 2 vuotta sitten. Asuin West Vancouverissa jossa ihmisillä ei ollut muuta tekemistä kuin brassailla palkoillaan ja autoillaan eli lähinnä erikoismallisilla Hummereillaan, Jaguareillaan, Range Rovereillaan ja S-sarjan Mersuillaan. Naiset kilpailivat että kellä kalleimmat kengät ja laukut, ja parhaimmat plastikkakirurgit. Aika kallis kaupunki noin yleensä asumisen, syömisen ja shoppailun jne suhteen, koska siellä asuu nykyään paljon Kanadan wannabeitä ja uusrikkaita.
Pidän enemmän Montrealista, siinä on kivaa ja lämmintä eurooppalaista fiilistä eikä mitään jenkeistä matkitun tyylistä epäaitoa touhua.
jos tykkäät jatkolennoista ja vaihdoista, eli kokonaisuudessaan noin 22 tunnin matkustamisesta yhteen suuntaan, niin aivan ehdottomasti kannattaa :D
Ihana paikka! Voi kun pääsisin joskus uudelleen. Kade sulle, joka oot saanut siellä asuakin. Kade myös siitä, että sulla on viisumi Kanadaan. Mun dreamlandini.
Olin siellä viikon verran, kun kiertelin Kanadaa. Menin junalla ja palasin itään lentäen. Oli ihana kaupunki, mutta kaalliihko kyllä. Sen edustalla olevat saaret olivat vierailemisen arvoisia ehdottomasti.
Miks jenkkiläiset muuten aina nauraa kanadalaisille? Tietääks kukaan mistä se juontaa juurensa? Onks kaikki kanadalaiset niiden mielestä sivistymättömiä puunhakkaajamoukkia ja sukurutsaajia jotka puhuu rumaa englannin murretta?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:15"]
jos tykkäät jatkolennoista ja vaihdoista, eli kokonaisuudessaan noin 22 tunnin matkustamisesta yhteen suuntaan, niin aivan ehdottomasti kannattaa :D
[/quote]
Ei kai nyt kukaan noin kauas pikavisiitille menisikään, haloo. Itse olimme 3 viikkoa, Vancouverista aloitimme loman ja jatkoimme autolla alas pitkin Usan länsirannikkoa.
en tiedä ovatko vinkit siellä asuneilta parhaita, turistiksihan olet menossa ja asut hotellissa ja käyt katsomassa "nähtävyyksiä".
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:18"]
Ihana paikka! Voi kun pääsisin joskus uudelleen. Kade sulle, joka oot saanut siellä asuakin. Kade myös siitä, että sulla on viisumi Kanadaan. Mun dreamlandini.
[/quote]
Itseasiassa kanadalaisen ex-miehen kautta päädyin sinne West Vancouveriin, jonka jälkeen muutimme Torontoon, mutta erosimme vuosi sitten ja nyt olen Suomessa :) Onneksi.
Mä menisin mieluummin Amerikan puolelle samalle rannikolle, laaksoihin kiertelemään viinitiloja, kuulemma edullista mutta tosi luksusta.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:40"]
Miks jenkkiläiset muuten aina nauraa kanadalaisille? Tietääks kukaan mistä se juontaa juurensa? Onks kaikki kanadalaiset niiden mielestä sivistymättömiä puunhakkaajamoukkia ja sukurutsaajia jotka puhuu rumaa englannin murretta?
[/quote]
Sama homma kuin vaikka Suomi-Ruotsi. Yhtälailla ainakin tuntemani kanadalaiset pitävät jenkkejä tyhminä ja yksinkertaisina yms. Ja Kanadaan ei tietääkseni tarvitse viisumia. T: kanadalainen
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:48"]
[/quote]
Sama homma kuin vaikka Suomi-Ruotsi. Yhtälailla ainakin tuntemani kanadalaiset pitävät jenkkejä tyhminä ja yksinkertaisina yms. Ja Kanadaan ei tietääkseni tarvitse viisumia. T: kanadalainen
[/quote] Vuosia sitten radiossa oli USAssa (vitsi)ohjelma "Gay or Canadian?" Kansa soitti ja arvaili, useimmiten "gay" mutta olikin "canadian". ;)
[/quote]
Yhdysvallat=Ruotsi
Kaanda=Suomi
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 22:45"]
Mä menisin mieluummin Amerikan puolelle samalle rannikolle, laaksoihin kiertelemään viinitiloja, kuulemma edullista mutta tosi luksusta.
[/quote]
Nyt on kyllä ehta AV-mamma linjoilla! :D
On kiva ja kaunis kaupunki :) käy ihmeessä Kalliovuorilla samalla reissulla. Eiköhän siellä riitä helposti nähtävää noin viikoksi.
Siellä on aika kylmä, paljon lämmintä vaatetta mukaan vaan.
Viehättävä kaupunki! Meri, vuoristo ja upea luonto. Runsaasti Aasiasta muuttaneita ihmisiä. Muuttaisin mielelläni Vancouveriin asumaan.
Todella kiva kaupunki. Tykästyin siihen heti ensisilmäyksellä ja minä olen matkustanut paljon. :) En tiedä mihin vuodenaikaan suunnittelet matkaa, mutta jos esimerkiksi tykkäät laskettelusta, voit helposti yhdistaa matkaan Whistlerin. Siellä on todella kivat rinteet ja muutaman vuoden takaisten olympialaisten kaikki alppilajitkin kisattiin siellä. Myös Seattleen USA:n puolella on vain parin tunnin matka, joten sekin on helppo halutessaan yhdistää. Miinuksena on sanottava, että se on melkoisen sateista aluetta joten ota sateenvarjo mukaan. ;)
Yksi parhaista paikoista missä olen ollut ja olen matkustellut paljon. Viikko kevyesti. Toki pitää liikkua esim Vancouver Island jne.