Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri perheineen asuu meillä viikon, ja

Vierailija
15.07.2013 |

kysyisin teiltä, olisitteko te ihmeissänne tästä:

Minun vanha opiskelukaverini majailee miehensä ja kolmen pienen lapsensa kanssa meillä viikon, kun ovat lomailemassa kotikaupungissani. He ovat siis muuttaneet ulkomaille jokunen vuosi sitten. Minä ja mieheni asumme miehen vanhemmilla tämän viikon (vanhemmat mökillä). Ratkaisu oli minun ehdotukseni, sillä ajattelin, että lasten kanssa mukavampaa asua oikeassa asunnossa kuin hotellihuoneessa, ja sitä paitsi paljon halvempaa.

Kaikki onkin mennyt oikein mukavasti, mutta minua hieman ihmetytti, kun toissapäivänä olimme kaikki menossa erääseen paikkaan, jonne pääsymaksu oli 20e. Vieraani halusivat maksaa minun pääsymaksuni kiitokseksi, mutta mieheni ehti ostaa liput meille molemmille. Vieraat olivat vähän närkästyneitä, kysyivät että ostiko se nyt sullekin kun heidän piti maksaa mut kiitokseksi kämpän lainasta, että miksei mies maksanut vain itseään.

No, me ei jatkettu juttua aiheesta, mutta mua rupes jälkikäteen ihmetyttämään, että miksi ihmeessä he kiittäisivät vain minua, miehenihän on myös 'evakossa'? Kaiken lisäksi nämä ihmiset ovat MINUN vanhoja ystäviäni, mieheni ei ole heitä ennen nähnytkään, eli on luovuttanut kotinsa ventovieraille.

Emme mitään erityisiä kiitoksia odota, tai siis ovat vieraat useasti tietenkin kiittäneet verbaalisesti, mutta kyllä mieheni ansaitsee samat kiitokset kuin minäkin.

Vai?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolloja vieraita joilla ei sosiaalista silmää, tai vaihtoehtoisesti rahat niin tiukassa että ei olis ollut varaa maksaa teitä molempia.

Vierailija
22/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei ole niin pahaa pulaa, että 20e olis budjetin kaatanut. Mietin että oisko syynä se, että ovat minun kavereita niin ajattelevat että kiittävät minua? Asuntokin on kyllä minun omistuksessani, mutta ihan samalla tavalla se on jo useita vuosia ollut mieheni koti. Ja olivat siis tietoisia miehestä, ja tavanneetkin tämän muutaman kerran ennen tuota pääsymaksupäivää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Mutta jos teillä toimii tuo systeemi myös toisinpäin eli sinä perheesi kanssa voit majoittua kaverisi kotiin, niin tosi hyvä järjestelmä mielestäni!

Vierailija
24/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sinun ehdotuksesi, ei sinun ja asunnossa ilman vuokrasopimusta asuvan miehen ehdotus. Ei minulle tulisi mieleenkään kiittää = maksaa sisäänpääsyä henkilölle, jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa, että olemme saaneet asunnon lainaan.

Tuolla ajattelumallilla ap:n kutsumien vieraiden pitäisi korvata ap:n miehen vanhemmille siitä, että nämä lainasivat asuntonsa ap:lle.

Vierailija
25/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivathan he voineet antaa sen rahan miehellesi jolloin sinun sisään pääsysi olisi maksettu heidän rahoillaan.  Useimmissa tilanteissa ihmiset eivät ajattele järkevästi 

Tosin ystävyyssuhteissa ei kannata ajatella rahaa ellei sen suunta ole yksipuolinen ja vain saajapuolella on hauskaa tilaisuuksissa jonne mennään.

Vierailija
26/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pihi kaveri. Me käytiin perheeni kanssa viime vuonna yötä kaverin luona Helsingissä, kun käytiin Linnanmäellä. Oltiin kaksi yötä. Tää kaveri oli sen aika mökillä ja oli itse tarjonnut tätä kämppää. Jätettiin kiitokseksi kahdesta yöstä 50 euroa ja olen yhä sitä mieltä, että kaksi yötä Kalliossa siistissä asunnossa (4h perhe) tuolla hinnalla on halpaa. Kaveri ei pyytänyt mitään, mutta luulen, että 50euroa on ihan ok, koska muutenhan kämppä olisi ollut tyhjillään, koska hän kuitenkin olisi ollut mökillä, vaikka me ei oltais tultukaan yöksi.

Vierailija
27/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tästä ei tule mitään ryppyä ystävyyssuhteeseen! Musta vaan itestäni tuntuu siltä, että enemmän mulla olis kiitollisuudenvelkaa ihmiselle, joka mua tuntematta antaa kotinsa mun käyttöön! Enkä mä tietenkään ole ehdottanut asiaa kysymättä mieheltä ensin, joten tavallaan ehdotus on meidän molempien, vaikka minun suustani se on tullut.

Mitä miehen vuokrasopimuksella olisi tässä tekemistä?? Mies kuitenkin maksaa yhtiövastikkeen ja sähkölaskun.

Rahaa en ajattele ystävyyssuhteissa.

ap

Vierailija
28/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:00"]

Se oli sinun ehdotuksesi, ei sinun ja asunnossa ilman vuokrasopimusta asuvan miehen ehdotus. Ei minulle tulisi mieleenkään kiittää = maksaa sisäänpääsyä henkilölle, jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa, että olemme saaneet asunnon lainaan.

Tuolla ajattelumallilla ap:n kutsumien vieraiden pitäisi korvata ap:n miehen vanhemmille siitä, että nämä lainasivat asuntonsa ap:lle.

[/quote]

Mä en ihan oikeasti tajua tätä logiikkaa... Siis asunto on meidän yhteinen kotimme. Ei kenenkään TARVI korvata kenellekään mitään, ystävä on minulle kuin sisko mutta asuu niin kaukana että olemme viimeksi nähneet viisi vuotta sitten (silloinkin asuivat yhden lapsen kanssa luonamme, mutta mies oli työmatkalla).

Miehen vanhempien asunto joka tapauksessa kesän tyhjänä kun ovat mökillä. Ehkä sun mielestä sitten HEIDÄN pitäisikin maksaa mulle, koska hoidan heidän kukkiaan enkä ole edes sukua?

ap

Vierailija
29/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon majailivat ja vain 20 eu maksoivat. En ota ketään loisia kotiini.

Vierailija
30/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa mennä perheen kanssa heidän kotiinsa ulkomaille. Miten käy? Sanovatko että he etsii kivan hotellin vai menevätkö ite vaikka vanhempien luo ellei ole nk kakkos asuntoa.Mulla loppuis ystävyys hyvin pian.

Vierailija
31/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:08"]

Onpa pihi kaveri. Me käytiin perheeni kanssa viime vuonna yötä kaverin luona Helsingissä, kun käytiin Linnanmäellä. Oltiin kaksi yötä. Tää kaveri oli sen aika mökillä ja oli itse tarjonnut tätä kämppää. Jätettiin kiitokseksi kahdesta yöstä 50 euroa ja olen yhä sitä mieltä, että kaksi yötä Kalliossa siistissä asunnossa (4h perhe) tuolla hinnalla on halpaa. Kaveri ei pyytänyt mitään, mutta luulen, että 50euroa on ihan ok, koska muutenhan kämppä olisi ollut tyhjillään, koska hän kuitenkin olisi ollut mökillä, vaikka me ei oltais tultukaan yöksi.

[/quote]Ihan oikein teit.

Vierailija
32/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:25"]

Kokeilepa mennä perheen kanssa heidän kotiinsa ulkomaille. Miten käy? Sanovatko että he etsii kivan hotellin vai menevätkö ite vaikka vanhempien luo ellei ole nk kakkos asuntoa.Mulla loppuis ystävyys hyvin pian.

[/quote]

Heillä on kolme pientä lasta, en todellakaan edes suostuisi siihen että menevät muualle jos menisimme kylään! Tässä ei tosiaan ole ystävyys katkolla eikä edes ohenemassa, ihana rakas ystäväni on tärkeä ihminen, mutta mietinpähän vaan.

Tai ehkä he valmistelevat jotain jättipottiylläriä miehelleni :) Tosin ei onnistu, mies lähti just viikon työmatkalle ja vieraat  lähtevät huomenna.

ap

Vierailija
33/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ajatteli vain sua kiittää :) Just tajusin, että olen aina toiminut noin, vähän noloa... Siis jos pariskunta ei ole tasaveroisen läheinen, niin olen sekä tuliaisissa että kiitoksissa keskittynyt siihen 'omaan' ihmiseeni. Ja pidän itseäni sentään kohtuullisen hyvätapaisena ja ystävällisenä ja anteliaana ihmisenä.

Kerran jopa olen joutunut autosta juoksemaan takaisin hääjuhlaan, kun olin halannut ja vuolaasti onnitellut ja kiitelyt morsianta, hyvää ystäväni, ja unohtanut tyystin sulhon!

Ihmiset harvoin tajuaa ajatella tai toimia kovin konimutkaisesti, ikävä kyllä.

Vierailija
34/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kummallista. Olisin maksanut molemmat ja tuonut viinit taxfreestä ja lapsille jotain kivaa/hyvää. Jos maksaminen olisi epäonnistunut niin olisin keksinyt jonkun muun jutun ilman mitään ihmettelyjä.

Vierailija
35/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 19:48"]

Kyllä ne ajatteli vain sua kiittää :) Just tajusin, että olen aina toiminut noin, vähän noloa... Siis jos pariskunta ei ole tasaveroisen läheinen, niin olen sekä tuliaisissa että kiitoksissa keskittynyt siihen 'omaan' ihmiseeni. Ja pidän itseäni sentään kohtuullisen hyvätapaisena ja ystävällisenä ja anteliaana ihmisenä.

Kerran jopa olen joutunut autosta juoksemaan takaisin hääjuhlaan, kun olin halannut ja vuolaasti onnitellut ja kiitelyt morsianta, hyvää ystäväni, ja unohtanut tyystin sulhon!

Ihmiset harvoin tajuaa ajatella tai toimia kovin konimutkaisesti, ikävä kyllä.

[/quote]

Miten voi olla noin putkiaivoilla varustettu?

Vierailija
36/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljätoista kirjoitti hyvin. Ei kaikki näe asioiden joka puolta helposti. Kaunis ajatus ystävältäsi ja tietenkin teiltä, kun kotinne järjestitte käyttöönsä. 

Vierailija
37/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt samoin eli kaverini perheineen tulivat meille asumaan ja me mentiin minun vanhemmille, joilla iso asunto. Olin ikionnellinen kun lähtiessä olivat kiitokseksi siivonneet koko kämpän a:sta ö:hön!!! Paras kiitos ikinä. Itse kun en ole mikään siivousintoilija. =)

Vierailija
38/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 18:51"]

kysyisin teiltä, olisitteko te ihmeissänne tästä:

Minun vanha opiskelukaverini majailee miehensä ja kolmen pienen lapsensa kanssa meillä viikon, kun ovat lomailemassa kotikaupungissani. He ovat siis muuttaneet ulkomaille jokunen vuosi sitten. Minä ja mieheni asumme miehen vanhemmilla tämän viikon (vanhemmat mökillä). Ratkaisu oli minun ehdotukseni, sillä ajattelin, että lasten kanssa mukavampaa asua oikeassa asunnossa kuin hotellihuoneessa, ja sitä paitsi paljon halvempaa.

Kaikki onkin mennyt oikein mukavasti, mutta minua hieman ihmetytti, kun toissapäivänä olimme kaikki menossa erääseen paikkaan, jonne pääsymaksu oli 20e. Vieraani halusivat maksaa minun pääsymaksuni kiitokseksi, mutta mieheni ehti ostaa liput meille molemmille. Vieraat olivat vähän närkästyneitä, kysyivät että ostiko se nyt sullekin kun heidän piti maksaa mut kiitokseksi kämpän lainasta, että miksei mies maksanut vain itseään.

No, me ei jatkettu juttua aiheesta, mutta mua rupes jälkikäteen ihmetyttämään, että miksi ihmeessä he kiittäisivät vain minua, miehenihän on myös 'evakossa'? Kaiken lisäksi nämä ihmiset ovat MINUN vanhoja ystäviäni, mieheni ei ole heitä ennen nähnytkään, eli on luovuttanut kotinsa ventovieraille.

Emme mitään erityisiä kiitoksia odota, tai siis ovat vieraat useasti tietenkin kiittäneet verbaalisesti, mutta kyllä mieheni ansaitsee samat kiitokset kuin minäkin.

Vai?

[/quote]Olisi tietenkin pitänyt maksaa myös miehesi lippu. Sitäpaitsi oisivat tuoneet jotain hyvää viiniä (taxfree) lapsille jotain jne. Mulla on nyt tilanne sellainen kun putkiremppa tulee ja voin asua omassani (melua jne) mutta en lähde kenenkään nurkkiin. Lähden käymään kahdessa osassa ulkomailla.

Vierailija
39/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran suomalainen nainen poikaystävänsä kanssa saksasta käymässä ja olivat 3 viikkoa mun kodissa. Itse menin maaseudulle kuten menen aina kuukaudeksi. Oli ne jättäneet graham jauhoja sun muuta vähä arvoista. Silloin päätin että ei ikinä kotia luusereille.

Vierailija
40/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 18:55"]

Rahasta ei ole niin pahaa pulaa, että 20e olis budjetin kaatanut. Mietin että oisko syynä se, että ovat minun kavereita niin ajattelevat että kiittävät minua? Asuntokin on kyllä minun omistuksessani, mutta ihan samalla tavalla se on jo useita vuosia ollut mieheni koti. Ja olivat siis tietoisia miehestä, ja tavanneetkin tämän muutaman kerran ennen tuota pääsymaksupäivää.

ap

[/quote]

No törkeää, etteivät sokealle miehelle voineet lippua piffata!