Hengitysvaikeudet ja ripuli jatkuneet kuukausia
Mikä mulla voi olla kun olen jo kuukausien ajan kärsinyt lievistä hengitysvaikeuksista ja kummallisista vatsaoireista? En tiedä liittyvätkö nuo edes toisiinsa eivätkä oireet eivät ole kokoajan päällä, mutta kuitenkin ajoittain ja usein yhdessäkin samaan aikaan. Olen käynyt lääkärissä (pef-tulokset ovat ihan normaaleja/hyviä) ja useasti hierojalla siltä varalta että rintalihakset ovat jumissa ja siksi hengitys tuntuu raskaalta. Nyt olen kuitenkin alkanut pohtimaan myös voisiko olla psykosomaattista, sillä ahdistuneisuus voi ilmeisesti aiheuttaa molempia vaivoja?
Minulla on todettu vuosia sitten ahdistuneisuushäiriö mutta en tällä hetkellä mielestäni ole mitenkään erityisen ahdistunut, vaikka melko neuroottinen persoona olenkin ollut aina. Voiko kehoni olla jossakin stressitilassa joka tekee hengityksestä pinnallista ja saa mahan jännittämään tiedostamattani sitä? Mitä muuta tämä voi olla, mistä saan apua? Olen muuttanut välissä uuteen paikkaan ja oireet jatkuvat kuten ennenkin, eli tuskin oli sisäilmasta tms. kyse. Aloitin nyt oire- ja ruokapäiväkirjan jotta näkisin onko näillä yhteyttä. Astmaa ei ole diagnosoitu mutta allergiaa on, hengitysvaikeudet ovat tosin ihan talvellakin eivätkä pahene siitepölyn aikaan. Mitä tehdä?. :(
Kommentit (23)
Jos paskot kuukausia housuihis, niin ihmekös tuo kun alkaa vety- ja rikkikaasut jo ahistammaan.
Ja ennen kuin ehdotatte koronaa, nämä ovat siis jo alkaneet paljon aiemmin koko pandemiaa. Kävin lääkärissä ekan kerran jo yli vuosi sitten, mutta en saanut apua. Lievää ylipainoa on, voisiko se olla syynä? Tai olenko jollekin yliherkistynyt? Olen alkanut vaihtamaan tuotteita yksi kerrallaan hajusteettomiin ja lopettanut esim hajuveden käytön ihan varmuuden vuoksi. En ole toistaiseksi huomannut eroa mutta toisaalta en ole karsinut vielä kaikkea. Ap
M57 Stadista kirjoitti:
Jos paskot kuukausia housuihis, niin ihmekös tuo kun alkaa vety- ja rikkikaasut jo ahistammaan.
En pasko housuihini, vaan tarkoitan että vatsa on löysällä jatkuvasti. Vessassa joutuu myös käymään useammin, mutta pidätyskyky on ihan ennallaan. Ruoka ei vain tunnu sulavan normaalisti. Ap
Oletko syönyt antibiootteja? Sinulla voi olla Clostridium difficile. Sinun pitää käydä testeissä ja testauttaa myös ribotyyppi 027.
Sen lisäksi sinulla voi olla puhjennut astma.
Vierailija kirjoitti:
Oletko syönyt antibiootteja? Sinulla voi olla Clostridium difficile. Sinun pitää käydä testeissä ja testauttaa myös ribotyyppi 027.
Sen lisäksi sinulla voi olla puhjennut astma.
En ole pitkään aikaan syönyt antibiootteja. Myöskin astma mietityttää siksi, että en kärsi lainkaan yskästä. Olen ymmärtänyt että astman yleisimmät oireet ovat nimenomaan yskä ja hengenahdistus? Minulla on siis vain jokin outo paineen tunne keuhkoissa/rinnassa ja hengitys ei ole yhtä syvää kuin normaalisti.
Ferritiini alhainen? Siinä voi olla hengenahdistusta.
Tuskin on koronaa tosiaan. Minulla pieneni pef tulokset 43% koronan aikana. Testattu ennen koronaa kun avaava otettu ja koronan aikana kun olin ottanut avaavan. Ero tuo. Miten olisi joku vitamiinin puutos?
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ole muuten testauttanut, kiitos vinkistä. Tilaan testin! Ja tuolle aloitusta alapeukuttaneelle, mistä alapeukku? Ap
Minulla on vuoden ollut myös hyvin samankaltaisia oireita. Sain diagnoosiksi refluksin.
Mullakin on ollut ap:n kuvaamia oireita jo muutaman vuoden. Olen hypännyt kaikissa mahdollisissa kokeissa, kiitos työterveyden. Ferritiinikin oli aivan loistavissa lukemissa.
Työterveyslääkärin mukaan kyseessä on mitä ilmeisimmin IBS eli ärtyneen suolen oireyhtymä. Kaikki muut on nyt suljettu pois. Se pahenee aina, kun stressitasoni nousee. Kai tämän kanssa oppii elämään...
Mulla on myös hengenahdistusta ollut monta kuukautta ja karheat hengitysäänet hentoine vinkunoineen. kortisoniakin vetänyt keuhkoihin monta kk. Pientä apua on ollut. Kokeillut olla ilman ja samantien oireet pahenee. Liikunnasta ollut pientä hyötyä myös. Spirometriassa jotain pientä poikkeavuutta, muttei riitä minkäänlaiseen diagnoosiin. Taidan olla pysyvästi keuhkovammainen. Välillä lähtee äänikin ja kuivaa yskää jatkuvasti. Keuhkoröntgenkuvissa ei näkynyt poikkeavuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ollut ap:n kuvaamia oireita jo muutaman vuoden. Olen hypännyt kaikissa mahdollisissa kokeissa, kiitos työterveyden. Ferritiinikin oli aivan loistavissa lukemissa.
Työterveyslääkärin mukaan kyseessä on mitä ilmeisimmin IBS eli ärtyneen suolen oireyhtymä. Kaikki muut on nyt suljettu pois. Se pahenee aina, kun stressitasoni nousee. Kai tämän kanssa oppii elämään...
https://www.studyandscore.com/studymaterial-detail/lac-culture-introduc…
Tiedätkö, paljonko tuota l a c c a a siedät? Ei sitä tarvis kenenkään sietää:-D
Voi johtua kaikista muoti-ilmiöistä, kuten kilpparista, ferritiinistä, hiivasyndroomasta, sisäilmaoireista, sähköallergiasta, monikemikaaliyliherkkyydestä ja post-koronasta.
Googlettele ja katso mihin parhaiten sopii ja valitse sitten mieleisesi diplomipoppamies. Ehdottomasti kuitenkin itseoppinut terapeutti, jolla paljon someaktiviteettiä ja räväkät mielipiteet. Lääkärit ei näitä tiedä.
Esim vaikka yksi muusikon vaimo joka varsinaisesti on arkkitehti, mutta tuntee kaikkien vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.studyandscore.com/studymaterial-detail/lac-culture-introduc…
Tiedätkö, paljonko tuota l a c c a a siedät? Ei sitä tarvis kenenkään sietää:-D
"History of Lac
Lac is been in use in India since Vedic period. Its earliest reference is found in Atharva Veda. The name lac seems to be derived from the word Laksha meaning one lac in Sanskrit which is suggestive of the large number of insects settled on young succulent shoots of the host plant. The great Indian epic ‘Mahabharata’ also mentions a ‘Laksha Griha’, an inflammable house of lac, cunningly constructed by ‘Kauravas’, for the purpose of burning their great enemy ‘Pandavas’ alive. There are also evidences that ancient Greek and Roman knew the use of lac.
Other given names
Father Tuchard studies lac insect for the first time in 1709. The name Coccus lacca was given by Kerr in 1782. Later Chaterjee called the lac-insect as called as Tachardia lacca or Kerria Lac and finally the name Laccifera lacca was given.
There are six genera of lac insects, out of which only five secrete lac but only one of them, Laccifer secretes recoverable lac. The commonest and most widely occurring species of lac insect in India is Laccifer lacca (Kerr) which produces the bulk of commercial lac.
Distribution in India and abroad
India held virtual monopoly of lac until 1950 and accounted for about 85% of the world’s production of sticklac. After 1950, Thailand became the main competitor of India. Other countries like Africa, Australia, Brazil, Burma, Sri Lanka, China, France, Japan and West Germany also produce lac.
In India major lac producing regions are Assam, Bengal, Bihar, Delhi, Gujarat, Hyderabad, Kashmir, Madhya Pradesh, Chennai, Coimbatore, Mysore, Rajasthan and Uttar Pradesh. Over 90% of Indian lac produced comes from the states of Bihar, Jharkhand, West Bengal, Madhya Pradesh, Chhattisgarh, Eastern Maharashtra and northern Orissa. Some pockets of lac cultivation also exist in Andhra Pradesh, Punjab, Rajasthan, Mysore, Gujarat, and Mirzapur and Sonebhdra districts of Uttar Pradesh."
No syötkö ja liikutko suositusten mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua kaikista muoti-ilmiöistä, kuten kilpparista, ferritiinistä, hiivasyndroomasta, sisäilmaoireista, sähköallergiasta, monikemikaaliyliherkkyydestä ja post-koronasta.
Googlettele ja katso mihin parhaiten sopii ja valitse sitten mieleisesi diplomipoppamies. Ehdottomasti kuitenkin itseoppinut terapeutti, jolla paljon someaktiviteettiä ja räväkät mielipiteet. Lääkärit ei näitä tiedä.
Esim vaikka yksi muusikon vaimo joka varsinaisesti on arkkitehti, mutta tuntee kaikkien vaivat.
Vähättelet siis koko hengenahdistusta ja monia vakavia sairauksia, nice. Hoitamaton kilpirauhassairaus voi johtaa ennenaikaiseen kuolemaan, mut eihän sitä tietenkään pidä ottaa vakavasti kun se on kerran yleistymässä. Ei voi olla tietenkään kyse siitä, että syömme koko ajan enemmän esim. epäterveellistä ruokaa ja käytämme kaikenlaisia kemikaaleja, vaan tuon täytyy tietenkin olla vain turha muoti-ilmiö kun on niin hauskaa esittää sairasta vaikkei ole. Mikä olisi sen hauskempaa, kuin kamppailla terveytensä kanssa tai vähintään esittää sitä. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
No syötkö ja liikutko suositusten mukaan?
Viime kuukausina olen herkutellut ja stressannut tavallista enemmän (nämä ruokkivat toisiaan ja kierrettä on ollut vaikeaa katkaista) ja olen lihonut jonkin verran, alle 10kg mutta olin siis jo valmiiksi lievästi ylipainoinen. Olenkin tässä alkanut epäilemään voisiko ylipaino aiheuttaa hengenahdistuksen, sillä minulla riittää etenkin tuossa rintamuksessa tavaraa eikä varmaan olisi ihan tavatonta että tällainen lisää jumeja kehossa. Toinen vaihtoehto on tuo stressi, jos tiedostamattani hengitän pinnallisesti enkä pysty rentoutumaan? Tämä taas lisää ahdistusta, mikä lisää stressiä, mikä lisää tunnesyömistä jne.
Kävin hoitajalla ja hän sanoi että verikokeet (rauta ja ferritiini) olivat olleet ainakin viime toukokuussa vielä ok. Sain nyt astmatestin kotiin jos haluan poissulkea sen, mutta vähintään yhtä tärkeää olisi varmasti pudottaa painoa edes se vajaa 10kg takaisin normaaliin. Ehkä elintapojen parantaminen auttaa samalla kaikista parhaiten myös stressiin, kun on kuitenkin melko kokonaisvaltaisesta ilmiöstä kyse. Tuo IBS on myös yksi vaihtoehto jos laihdutus eikä stressin välttely auta. Hyvin vaikeaahan stressiä on välttää kokonaan, mutta täytyy karsia nyt ainakin ne tekijät joihin VOIN vaikuttaa. Kiitos kaikille vastauksista, tämä herätti nyt todellisuuteen ja tsemppaa muutokseen mikä on onneksi vielä ihan mahdollista toteuttaa. Ap
rintaranka jumissa koska et liiku tarpeeksi ja istut huonosti.
Se aiheuttaa myös pahoinvointia joillekkin.
Hyvät naiset,ei kaikki johdu ferritiinistä ja kilpparista vaan hyvin usein ihan omista huonoista elintavoista.
Vierailija kirjoitti:
Alhainen ferritiini atistaa koronalle, sanottiin mulle Life-myymälässä
Käy koronan vasta-ainetesteissä?