Esivaihdevuodet, onko se tällaista?
Kuukautiskierto lyhentynyt 5vko -> 4vko, pms aiemmin pari päivää, nyt viikko, kuukautiset kestää viikon ja limakalvot ärsyyntyy herkästi kuukautisten aikana ja jäkeen. Tuntuu että sellainen normaali vointi kuukautisten välillä on nykyään max viikko. Onko nämä vaihdevuosia enteleviä oireita vai mitä hittoa? Ikää 44.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mä 45v ja kierto lyhentynyt noin kolmeen viikkoon. Yhtä kivuliaat kuin teininä ja se vuodon määrä on järkyttävää! Ovulaation (tai mikäs se tässä iässä enää on) aikana tuhruttaa myös pari päivää. Yöunet max viisi tuntia, mielialat vaihtelee älyttömästi. Välillä todella synkkiä ajatuksia sit itkua ja minuutin päästä naama irtoo kun naurattaa. Kovia, jäykkiä partakarvoja, hiuksia lähtee, seksiä tekee mieli joko ihan por*ona tai oksettaa.
Kaikki mitä suuhun laitan lihottaa samantien jopa hammastahna. Kyllä on ihanaa.
Tämä 😂 kiitos tästä, juuri tuollaista tämä on
olen 38v ja pari vuotta ollut esivaihdevuodet. kk-kierto ollut aina 29pv, kun esivaihtarit alkoi kierto muuttui ollen 26-31pv.
ahdistuskohtauksia ,unettomuutta, hikoilua, nopeaa pulssia ja sellaista että iltaisin tunnen kun sydäntykyttää kun koitan nukkua, hermostuneisuutta, kuumia aaltoja, erakoitumista, tunne että en ole oma itseni. ovulaatioita en enää aina tunne, eli niitä ei tule enää usein.
Ei mulla kyllä tommosta ole ollut. Kuukautiset on edelleen 28pv välein eivätkä kestä kuin kolme pv, joista vain yksi on kovaa vuotamista.
Minulla on vissiin niitä.kuumia aaltoja, kun välillä on.pirun kuuma yhtäkkiä, ja sitten taas ei. Nytkin on villasukat jalassa mutta vaan alkkarit jalassa, paita päällä tulee kuuma mutta jalat on kylmät. Ja öisin on uni huonontunut, tulee usein kuluttua puolet yöstä.
Ja muutoinkin on ihan fyysisesti loppu ja hajonnut, tuntuu että sellanen hajoava ruumis joka vaappuu haudan partaalla. Ties mitä kasvaimia mullakin löytyisi, jos joku etsisi. Välillä niin outoja vihlasuja kehossa.
N48