No nih :( nyt se paino vaan nousi (dieettiasiaa).. mitä nyt?
Eli tänä aamuna eka kertaa oli paino noussut eilisestä hyvin alkaneen laihdutusohjelmani jälkeen.
Vajaa 2 vk sitten aamupaino oli 66,6 kg, eilen 62,1 kg (oli tasaisesti laskenu tkoko ajan), ja nyt tänään 62,5 kg :(.
Tuossa korkeassa lähtöpainossa oli toki aika paljon varmaan turvotusta mukana (mm. tultu lentomatkalta just ed. iltana, joka kai turvottaa myös, ja reissun huono ruokavalio).
Mutta kyllä muutenkin on paino ollut jossain 65 hujakoilla viime aikoina...
Onko tämä nyt katastrofi, miksi paino alkaa nousta??
Aloitin niin, että 3 pv nutrasin (vihanneksia kyllä lisäksi ja mansikoita ja vesimelonia nesteen poistajiksi), 2 pv osanutrasin (korvasin 2 ateriaa, muutenkin söin kevyest).
Sitten aloitin "litteän vatsan dieetiksi" mainostetun, jossa oltiin eka 4 pv tiukemmalla 1dieetillä jossa 1200 kcal/pv, ei varsinainen vhh, mutta käytännössä lähinnä broileria / kalaa ja kasviksia (aamulla vähän täysjyvämuroja, illalla vähän riisiä / perunaa).
Ja nyt se dieetti jatkuisi 1600 kcal/pv rytmillä. Sen ideana, että mikään ateria ei saa olla yli 400 kcal, ja joka aterialla pitää syödä vähän jotain "hyvää rasvaa" sisältävää: esim. oliiviöljyä, pähkinöitä, siemeniä tai vaikka tummaa suklaata.
Eilisen syömiseni olivat:
AAMUPALA: 1 siivu ruisleipää, päällä pestoa. Rasvaton viili. Vihreä tee.
LOUNAS: 130 g keitetettyä täysjyväpastaa, sekaan valmista tomaattipastakastiketta, 1 rkl oliiviöljyä, 2rkl parmesaanijuustoraastetta, pinaatinlehtiä, muutama sipulirengas.
VÄLIPALA: 1 ruisleipäsiivu, päällä 15% kevytkermajuustoa. N. 1 rkl siemeniä.
PÄIVÄLLINEN:150 g salaatinlehtiä, jossa 2 rkl kevytsalaatinkastiketta. 130g savulohta. 2 rkl cashewpähkinöitä.
Illalla vielä 30 g pop cornia (tosi kevysti suolattu).
Määrä jäi luullakseni vähän alle tuon 1600, koska laskin että olisin saanut välipalalla syödä vielä toisen juustoleivän.
Nuo reseptit ja muut oli siis valittu ihan sen dieetin ohjeiden mukaisista ehdotuksista.
Lisäksi tähän 1600 kcal/pv dieettiin kuuluu liikuntaohjelma: joka päivä kävelylenkki ja muutamia lihaskuntoliikkeitä. (Paitsi 1 lepopv/vk).
Kai tällä dieetillä voi laihtua...?? ONko tuo painonnousuni nyt vain tilapäistä?? Tuntuu että tämä dieetti olisi sellainen jota pystyisin noudattamaan pidempäänkin, koska tämän reseptit on kerrankin sellaisia joista pystyn kasaamaan itselleni maistuvaa ja monipuolista.
Kommentit (9)
400 gramman nousu. Et vaan ole käynyt paskalla ennen punnitusta.
Onko menkat tulollaan? Sillon tuppaa turvottamaan ja nestettä kertymään. Elä tuommoisesta huoli, voi johtua ihan vaikka planeettojen asennosta muutaman sadan gramman nousu :)
Menkat ei ole tulossa, loppuivat joitakin päiviä sitten...
Ja olen kyllä käynyt p.sk.ll. joka pv eli maha on toiminut eli ei siellä kauheaa lastia voi olla...
Alkupäivien lukemia (nutrauspäiviltä) mulla ei ole ylhäällä, mutta kun aloitin tän toisen dieetin (joka keskittyy "Hyviin rasvoihin", ja alkoi sillä 4 pv tehostartilla), on paino mennyt näin (aamupainot)
9.7. 63,5 kg
10.7. 63,1
11.7. 62,7
12.7. 62,6
(nuo oli 4 tehostarttipäivää, n. 1000-1200 kcal arviolta/pv)
13.7.62,2
14.7. 62,1
15.7. 62,5
ap
En olisi huolissaan tuollaisesta parinsadan gramman heitosta, miksi ylipäänsä käyt joka päivä puntarilla? Itse käyn kerran viikossa, sunnuntaiaamuisin. Paino on puolessatoista kuukaudessa minulla noussut melkein neljä kiloa, siinä sitä itkua ja hammastenkiristystä...
Kuulemma joka päivä itsensä punnitsevat onnistuvat paremmin, jonkin tutkimuksen mukaan...
Jatkat vain samalla linjalla, ei kannata yksittäisten päivien heittoja katsoa! Juuri tällaisten "vastoinkäymisten" takia monella laihduttaminen loppuu alkuunsa - nyt tarvitaan sitkeyttä!
Hmm, mun mielestä tuo 1600 kcal saattaa olla sulle hippasen liian paljon, kun en kuitenkaan paina tuon enempää. En tosin usko että tuolla lihotkaan, mutta tuskinpa kovin paljon laihdut? Ellet sitten harrasta hikiliikuntaa joka päivä?
ehkä mä koetan vähentää n. neljänneksellä kaikkia ruokamääriä, joita näissä dieettiohjeissa on... energialaskurin mukaan jonka löysin netistä, ilman mitään liikuntaa, ei mun ikäisen / painoisen peruskulutus levossa näkjöään olisikaan kuin reilu 1600 kcal/pv.
Ja vaikka tekisin jonkun puolen tunnin reippaan kävelylenkin & muutaman lihasliikeen ja venytyksen siihen päälle, ei sillä vielä kauheasti laihtumaan pääse...
Mua kuitenkin motivoisi suht nopea pudotus.
Mutta ei kuitenkaan niin, että ruokavalio on liian tiukka - esim. olen huomannut että liika proteiini alkaa heti tökkimään ja pahasti (jos yritän jotain vhh-tyyppistä). Sitten en syö kuin ihan tosi vähän, kun en saa mitään alas. Elimistö menee säästöliekille. Ja olen koko ajan vähän väsynyt ja voimaton.
Tartten siis kaikkia ruokaryhmiä - myös jonkin verran sitä viljaa/hiilihydraattipitoistakin, sopivasti.
ap
Ja lähtötilanteesta vielä, että jos pääsisin alle 62 kg, olisi painoindeksin mukaan normaalipainossa. Mutta vyötäröllä on enemmän kertymää (vyöt.ymp. navan kohdalta yli 90cm), eli tarttee kyllä enemmän pudottaa jotta tuo vajenisi...
ap