Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka salaisit Google Drive tiedostot puolisoltasi?

Vierailija
03.08.2020 |

Kännykkääni on synkronoitu Google Drive, jossa säilön kaiken näköistä mitä tarvitsen arkielämässä ja tuon kautta niihin on helppo pääsy. Nyt olen alkanut pitämään siellä myös päiväkirjaa, sekä terapiassa oppimiani asioita. En tahdo että puolisoni tonkii näitä, ne on kuitenkin sen verran intiimejä asioita. Hänellä on siis pääsy kännykkääni ja välillä käyttää sitä jos omansa on jossain kaukana ja se on ihan ok (jos siis lukee uutisia tai muuten selaa nettiä). Eilen hoksasin, että yksi päiväkirjatiedostoistani oli pompannut kännykän yläilmoituspalkkiin ilmoittaen "saatavilla offline tilassa", sen jälkeen kun hän oli käyttänyt sitä. Tarkoittaako tuo että hän kävi lukemassa sitä? Toisaalta loin tiedoston vasta edellispäivänä kännykällä, ja se saattoi olla vain joku vaki-ilmoitus, en tiedä. Kun avasin tiedoston, ilmoitus yhä jäi, ja tajusin vasta myöhemmin että tiedoston tiedoista olisi voinut tarkistaa onko sitä avattu sinä päivänä (tunneittain Google ei ilmeisesti asiaa rekisteröi. Eli jos en olisi itse avannut tiedostoa, olisin nähnyt tiedoista onko sitä avattu, mutta nyt en voi tietää koska oma avaamiseni "sotki" sen.).
Onko mitään konstia miten tehdä Drivessa yksittäisistä kansioista/tiedostoista salasanasuojattuja, jottei toinen pääse niitä käpälöimään? Drivessa haluan pitää sitä juuri siksi, jotta olisi helppo ja nopea pääsy ja pystyn myös terapiassa äkkiä etsimään sieltä jonkun asian jonka olen tallettanut muistiin.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisissa kartanoissa te asutte jotka käytätte toistenne puhelimia sen takia että oma on "jossain kaukana"?!? Meillä puhelimet on omia ja yksityistä aluetta. Ei niin, että siellä jotain salaista olisi - ei mulla ainakaan - mutta kyllä sen verran jaksetaan nostaa per settä ylös penkistä, että haetaan oma puhelin. Ja meillä on aika iso talo! :D

Ohis.

Tätä samaa ihmettelen. Meilläkin on kolmekerroksinen talo ja neliöitä kolmisensataa, mutta ei tulisi mieleenkään pyytää toisen kännykkää lainaksi siksi, että oma on unohtunut toiseen huoneeseen.

Ap, parisuhteessakin on oikeus yksityisyyteen. Laita kännykkäsi salasanan taakse. Kun puolisosi muutaman kerran hakee oman kännykkänsä sieltä talon toisesta päädystä, niin hän oppii kyllä muistamaan pitää sen mukana.

Vierailija
62/63 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihmeen ongelma suomalaisilla on puolison kännykän käyttämisen kanssa? Jos molemmat vapaaehtoisesti antaa puolison sitä puhelinta käyttää (eikä siellä oletettavasti mitään ihmeellistä ole), niin mitä väärää siinä on? En vaan ymmärrä. Kuulostaa ihan naurettavalta, että mun pitäisi kieltää mieheltäni vaikka sään tarkistaminen tai musiikin kuuntelu puhelimellani ihan vaan koska se on puhelin (?)

Lähetin itse eilen viimeksi lähimmälle ystävälleni sähköpostin, joka ei ole tarkoitettu kenenkään muun silmille. Jos minulle selviäisi, että hänen miehensä käyttää hänen kännykkäänsä, lopettaisin henkilökohtaisten asioiden kertomisen hänelle. Asumme kaukana toisistamme, tapaamme vain kerran vuodessa, eikä kumpikaan tykkää soittelemisesta, joten viestittely on jo vuosien ajan ollut tapa pitää yhteyttä. Jos se loppuisi, loppuisi käytännössä koko ystävyytemme.

Toivottavasti sinun ystäväsi tietävät, ettei sinulle voi kirjoittaa mitään sellaista, mikä ei saisi mennä myös puolisosi tietoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään salattavaa -> Nyt on, joten yhteiskäyttö loppuu.

Keskustelette asian läpi, ei pitäisi olla mitään ongelmaa, ellei sitten ongelmia ole muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä