Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustelkaa mulle, mitä hyötyä häistä on?

Vierailija
14.07.2013 |

Siis häistä juhlina, ei avioliitosta.

Häät vievät rahaa, monta tuhatta euroa yhden päivän takia. Miksi tuhlata sellainen määrä rahaa yhteen päivään? Tai vielä pahempaa - ottaa lainaa sitä päivää varten?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvinhän tässä voisi verrata, että mitä hyötyä on syntymäpäiväjulista, joulusta, ravintolassa käymisestä, kyläilystä, shoppailusta, risteilyistä jne jne...

Vierailija
22/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään hyötyä, ei sitten mitään!

Mitä hyötyä on kutsua kavereita kylään? Juovat vaan sun kaapista oluet ja syö sun tilaamat pitsat? Rahaa menee.

Mitä hyötyä on meikata, saunoa, käydä elokuvissa? Rahaa menee.

Rahaa tulee ja rahaa menee, kiva elämä maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ap totesi, häät ovat juhlat. Juhlat on kivoja, siksi.

Vierailija
24/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 22:38"]rakastan omaa arkeani - - - En halua katkaista sitä suorittaakseni jotain kummallista seremoniallista poseerausta

[/quote]

Et siis käy koskaan kylässä tai matkoilla, koska se "katkaisee arkesi"? Meinaan vaan, että jos nyt jätetäänkin pois kustannukset ja häiden suunnitteluun menevä aika, niin normaalisti häät kestävät yhden päivän (eikä sitäkään kokonaan, jos ei halua). Aika erikoista, että sinä et parin tunnin tilaisuutta kestäisi.

[/quote]

No matkoilla ei ole juuri varaakaan käydä, mutta enpä sellaista kaipaakaan. Kylässä käyn joskus, se kuuluu ihan normaaliin arkeen että näkee silloin tällöin ystäviä. Silloinkaan ei puuhata mitään erikoista, käyn esim. tapaamassa kummipoikaani ja vanhempiaan ja heidän arkensa rullaa tapaamisen aikana ihan normaalisti.

Kyllä mä "kestäisin" parin tunnin hääjuhlan, jos olisi ihan pakko. Mutta kun siinä on kysymys minun ja mieheni elämän tärkeimmästä päivästä (tai yhdestä niistä), niin miksi ihmeessä suunnittelisin päivän sellaiseksi että minun täytyy oikein erikseen skarpata kestääkseni sen? Mieluummin teemme jotain, mistä nautimme kuin sellaista, joka täytyy käydä läpi hampaat irvessä ja koittaa kestää. Suhteemme on meidän kahden välinen asia eikä kuulu sukulaisille millään tavalla, emmekä muutenkaan koe sukulaisia läheisiksi meille. Joten on hauskinta mennä naimisiin ihan vain kaksistaan. Emme kutsu sukulaisia mukaan myöskään synnytykseen tai muihin intiimeihin tilanteisiin.

9

Vierailija
25/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaa mulle, mitä hyötyä elämästä on!

Vierailija
26/31 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 00:01"]

Niin, hyvinhän tässä voisi verrata, että mitä hyötyä on syntymäpäiväjulista, joulusta, ravintolassa käymisestä, kyläilystä, shoppailusta, risteilyistä jne jne...

[/quote]

Ei näitä voi verrata. Esim synttäreitä. Pidetään synttärit ja sitten tapetaan parin vuoden päästä synttärikalu.

Vrt. Pidetään isot häät ja erotaan parin vuoden päästä.

Nykyään ihmiset pysyy niin vähän aikaa naimisissa, etten todellakaan näe hääjuhlia muuten kuin kornina tyttöjen prinsessaleikkinä.

[/quote]

Ironista on sekin, että näyttävimmin juhlivat yleensä eroavat ensimmäisenä. Vaatimattomasti naimisiin menneiden avioliitot puolestaan kestävät. Näin ainakin omassa tuttavapiirissäni/suvussani poikkeuksetta! Varmasti kaikilla tämä ei mene näin, mutta silti hämmentävä havainto.

Vierailija
27/31 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kiva tarjota kaverille kunnon pippalot, ei kaikesta tarvitse aina hyötyä =) jestas

Vierailija
28/31 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meillä suku kokoontuu lähinnä hautajaisten merkeissä, joten sellaiset iloiset tapaamiset (häät, ristiäiset, synttärit) ovat tosi kivaa vaihtelua. Ei niistä mitään muuta hyötyä olekaan kuin iloinen yhdessäolo, kaikki kokoontuu yhteen viettämään mukavaa aikaa yhdessä. VOISIHAN sen tehdä ilman juhliakin, mutta ei vaan tule tehtyä. Mä itse haluaisin vaan maistraattihäät perheen kesken, mutta suku on sen verran rakas että haluan heille kuitenkin tarjota mukavan päivän, hyvän ruoan ja kivaa aikaa. On se sen arvoista.

Vierailija
29/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 22:47"]

Jos teille muuten siunaantuu lapsia, niin aiotko järjestää heille kaste- tai syntymäjuhlat, entä myöhemmin synttärit? Vai onko niissäkin oltava hyötysuhde balanssissa (riittävästi lahjoja esim.?) Itse paneuduin suurella innolla esikoiseni kastejulien järjestämiseen ja ne olivatkin todella liikuttava juhla, lapseni ensimmäiset.

[/quote]

Öh, mikä "hyötysuhde" (en ole ap)? Minäkin väittäisin olevani tunneihminen, mutta sosiaalisuudessa ehkä olemme erilaisia. Minun tunteeni ovat yksityisasia tai minun ja minulle läheisimpien ihmisten asia, hyvin sosiaalinen ihminen puolestaan halunnee jakaa omansa mahdollisimman monen kanssa.

Kastejuhlia emme järjestä missään nimessä, emmehän ole uskovaisia. Nimiäisiin minulla ei ole kantaa, saa nähdä sitten jos se lapsi siunaantuu, mikä on fiilis. Lapsen itsensä vuoksihan näitä harva järjestää, eihän lapsi niistä mitään muista kun on siihen vielä aivan liian pieni. Sitten isompana kun ymmärtävät ja muistavat, järjestän heille juuri sellaiset syntymäpäivät kuin haluavat. Sehän on heidän päivänsä ja juhlansa, ei minun.

Omat hääni puolestaan ovat nimenomaan minun ja mieheni päivä, ja sen päivän aiomme viettää juuri meille mieluisimmalla tavalla.

9

Vierailija
30/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 22:09"]

Siis häistä juhlina, ei avioliitosta.

Häät vievät rahaa, monta tuhatta euroa yhden päivän takia. Miksi tuhlata sellainen määrä rahaa yhteen päivään? Tai vielä pahempaa - ottaa lainaa sitä päivää varten?

[/quote]

Miksi pitäisi tuhlata aikaa siihen et perustellaan asia sulle?

Vierailija
31/31 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 00:01"]

[/quote]

Ei näitä voi verrata. Esim synttäreitä. Pidetään synttärit ja sitten tapetaan parin vuoden päästä synttärikalu.

Vrt. Pidetään isot häät ja erotaan parin vuoden päästä.

Nykyään ihmiset pysyy niin vähän aikaa naimisissa, etten todellakaan näe hääjuhlia muuten kuin kornina tyttöjen prinsessaleikkinä.