Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajan työnhaku

Vierailija
14.07.2013 |

Miten yksinhuoltajat voivat hoitaa täysipainoisesti työnhakua kun kotona on pieni alle 3-vuotias lapsi jolla ei ole päiväkotipaikkaa. Olen nyt täysillä aloittanut työnhaun ja huolestuin jo alussa siitä että entäs sitten kun kutsu työhaastatteluun tulee? Hakemustenkin tekeminen on täyttä työtä mutta senhän voin tehdä yön tunteina kun lapsi nukkuu. Se joka väittää että kyllä nyt yhden työhakemuksen lähettää napin painalluksella ei ole varmaan tänä päivänä paljon hakemuksia tehnyt sillä itsekin yllätyin kuinka paljon lähes joka työnantajalle on omat nettisivut minne pitää kirjautua ja kirjata kaikki opiskelu- ja työhistoria johon voi mennä puolisen tuntiakin. Ei riitä se että lähettää vain yhden sähköpostin johon on liitetty CV.

Mutta palatakseni työhaastatteluun minne yksinhuoltaja laittaa lapsen hoitoon? Naapuriin: ei käy, ei ole sellaisia naapureita jotka olisivat päivisin kotona tai pystyisivät ottamaan lapsen hoitoon. Sukulaiset: on yksi sukulainen satunnaisesti käytettävissä mutta ei joka kuukausi tai joka viikko. (sukulaisiin sisältyy siis isovanhemat jo) Isä: on itse töissä ja sen laatuinen työ että ei voi lähteä ihan koska huvittaa kesken työpäivän sen takia että minä käyn työhaastattelussa.

Joten täytyy vaan toivoa että työhönhaastattelu osuu viikolle jolloin sukulainen on käytössä ja ainoa toimiva vaihtoehto näyttää olevan päivähoitopaikan hakeminen ja ottaminen lapselle jo ennen työpaikan saamista koska näillä keinoin se hakeminen vähän tökkii.

Ja neuvoihin hoitajan palkkaamisesta sanon että ei ole varaa näin kotihoidontuella koska mikään yhden tunnin hoito ei riittäisi vaan matkoineen päivineen yhteen haastattellun pitäisi varata hoitaja ainakin kolmeksi tunniksi ja eihän se ole edes varmaa poikiiko kyseinen haastattelu edes työpaikkaa joten mikään yhden kolmen tunnin satsaus ei välttämättä riitä mihinkään.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kun niin paljon parjataan niitä vanhempia jotka ovat kotona ja laittavat lapsen hoitoon jo ihan sen takia että työnhaku olisi mahdollista niin tosiasia on että moni, ei vain yksinhuoltaja olisi pulassa työnhaun ja haastattelujen kanssa jos lapsella ei ole päivähoitopaikkaa. Onko siis parempi muka se että työttömät ovat kotona ilman aktiivista työnhakua jotta eivät turhaan hae lapselle päivähoitopaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan