Millainen suhde teillä on anoppiin?
Omaani näen harvakseltaan, käydään siellä kylässä. Meillä on pitkä matka. Anoppi kestitsee silloin kun käydään. Puhelimessa mies puhuu viikottain. Ihan kiva ihminen anoppi on.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät välit on. Mutta en kerro enää ikinä mitään henkilökohtaisia tai oman perheeni asioita hänelle. Riitti se ainoa kerta kun anoppi möläytti, että on varmaan ollut vaikea olla lähtöisin tunnevammaisesta perheestä. Oli siis tehnyt psykoanalyyttisiä päätelmiä aikaisemmista puheista.
Suosikkiminiä on se, joka laittaa kaikkiin FB-päivityksiin sydämiä ja rakkautta ja kehua retostaa ihania appivanhempia ja anopin viljelmiä ja milloin nyt mitäkin.
:D
Eli anoppis oli oikeassa. Tunnevammainenhan sä tunnut olevankin, ihan vaan tämän perusteella.
Kuinka niin?
Yllätyksekseni välit ovat lämpimät ja hyvät. Anoppi on monessa asiassa hyvinkin vanhoillinen ja konservatiivinen, mutta on kuitenkin hyväksynyt mieheni ja minun yhteisen päätöksen olla avioitumatta ja pysyä lapsettomina. Ei mitään murinaa tai vihjailuja häistä, ainoa kommentti oli aikoinaan "teidän asianne, elätte juuri niinkuin haluatte".
Hyvät välit on, ei puutu meidän asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok välit, ei mitään riitaa tai muuta. Nähdään melko usein, mutta on niin iso ikäero ettei oikein ole mitään yhteistä.
Ja kuitenkin molemmat rakastatte samaa ihmistä? Hän äitinä, sinä puolisona?
Anoppi on ollut edesmennyt jo vuosikausia, mutta joskus tuntui, että tulin anopin kanssa paremmin toimeen kuin puolison kanssa.
Anoppi päätti jo ensikohtaamisella, että en ole tarpeeksi hyvä hänen pojalleen, ex-tyttöystävä olisi pitänyt saada takaisin. Anoppi ei tiedä, että kyseinen tapaus hyppi sängystä toiseen ja suhde päättyi sen takia.
Naimisiinmenomme oli aivan myrkkyä anopille, ja lapsenlapset eivät vauvaiässä kiinnostaneet pätkän vertaa, nyt lasten ollessa vähän isompia vingutaan, miksi lapsenlapset eivät käy kylässä. En ole mustamaalannut anoppia lapsille, vaan he ovat itse huomanneet, että heidän asiansa eivät kiinnostaneet, en siis aio pakottaa heitä vierailulle nyt isompina.
Mies puhuu äidilleen yleensä kaiuttimen kautta, joten olen sattunut kuulemaan useampaan otteeseen anopin erikoiset päätelmät minusta, joita hän on tehnyt kysymättä lainkaan, miten asia oikeasti on. Olemme lasten takia pitäneet kesälomamme miehen kanssa putkeen, jotta lapsilla on pitkä loma. Kun oli minun vuoroni lomailla lasten kanssa, oli anoppi sitä mieltä, että "jaaha, ei ole lapset sitten päässeet ollenkaan ulos, kun äiti ei vie heitä ulos". Siis WTF? Minä ulkoilen lasten kanssa säässä kuin säässä useimmiten kaksi kertaa päivässä vapaapäivinä ja lomalla! Lakkoaikana, kun päiväkotiin piti ottaa omat eväät, niin anoppi totesi lapselle illalla puhelimessa, että "sulla on varmaan kova nälkä, kun äiti ei laittanut tarpeeksi eväitä mukaan tarhaan". Lapsi vastasi siihen huomattavan hämillään, että "ei, vaan mulla oli niin paljon eväitä, että en jaksanut syödä niitä kaikkia". Anoppi sitten siihen, että "äiti ei siis osaa arvioida, paljonko sinä tarvitset ruokaa". Eli tämän tädin kanssa ei voi voittaa, teit niin tai näin, niin persiilleen menee.
Ja tätä rataa, näitä juttuja riittäisi. Avioerokin on ollut mielessä, kun välillä menee jutut niin överiksi, että en jaksaisi niitä kuunnella ja minun tuurillani hautaankaan tuo tapaus ei ihan lähivuosina joudu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli riitaa anopin kanssa viime vuonna ja tuohtuneena sanoin, etten aion enää olla appivanhempieni kanssa tekemisissä, kun ei siitä seuraa kuin itkua ja hammasten kiristystä. No, anoppi laittoi sitten välit poikki koko meidän perheeseen, eli jopa omaan poikaansa ja lapsenlapsiinsa. Riita oli tyhmä ja olisin ollut valmis unohtamaan koko jutun, mutta tätä välien katkaisemista en tule hänelle enää koskaan antamaan anteeksi.
Ja anopin olisi pitänyt sinulle olla valmis antamaan anteeksi? Olet typerä ja naurettava.
Oikein hyvä ja lämmin suhde.
Olen nähnyt valokuvan joskus ja kuullut nimenkin.
En muista tosin.
Anoppi helvetistä kirjoitti:
Anoppi päätti jo ensikohtaamisella, että en ole tarpeeksi hyvä hänen pojalleen, ex-tyttöystävä olisi pitänyt saada takaisin. Anoppi ei tiedä, että kyseinen tapaus hyppi sängystä toiseen ja suhde päättyi sen takia.
Naimisiinmenomme oli aivan myrkkyä anopille, ja lapsenlapset eivät vauvaiässä kiinnostaneet pätkän vertaa, nyt lasten ollessa vähän isompia vingutaan, miksi lapsenlapset eivät käy kylässä. En ole mustamaalannut anoppia lapsille, vaan he ovat itse huomanneet, että heidän asiansa eivät kiinnostaneet, en siis aio pakottaa heitä vierailulle nyt isompina.
Mies puhuu äidilleen yleensä kaiuttimen kautta, joten olen sattunut kuulemaan useampaan otteeseen anopin erikoiset päätelmät minusta, joita hän on tehnyt kysymättä lainkaan, miten asia oikeasti on. Olemme lasten takia pitäneet kesälomamme miehen kanssa putkeen, jotta lapsilla on pitkä loma. Kun oli minun vuoroni lomailla lasten kanssa, oli anoppi sitä mieltä, että "jaaha, ei ole lapset sitten päässeet ollenkaan ulos, kun äiti ei vie heitä ulos". Siis WTF? Minä ulkoilen lasten kanssa säässä kuin säässä useimmiten kaksi kertaa päivässä vapaapäivinä ja lomalla! Lakkoaikana, kun päiväkotiin piti ottaa omat eväät, niin anoppi totesi lapselle illalla puhelimessa, että "sulla on varmaan kova nälkä, kun äiti ei laittanut tarpeeksi eväitä mukaan tarhaan". Lapsi vastasi siihen huomattavan hämillään, että "ei, vaan mulla oli niin paljon eväitä, että en jaksanut syödä niitä kaikkia". Anoppi sitten siihen, että "äiti ei siis osaa arvioida, paljonko sinä tarvitset ruokaa". Eli tämän tädin kanssa ei voi voittaa, teit niin tai näin, niin persiilleen menee.
Ja tätä rataa, näitä juttuja riittäisi. Avioerokin on ollut mielessä, kun välillä menee jutut niin överiksi, että en jaksaisi niitä kuunnella ja minun tuurillani hautaankaan tuo tapaus ei ihan lähivuosina joudu.
Anoppisi näyttää olleen oikeassa. Olet hirveä ihminen.
Aika huonohkot, pitää vissiin nimiäisten takia mykkäkoulua. Mies ei käy kotonaan kahvilla ilman meitä, minusta vähän outoa.. Ehkei näe tarvetta käydäkään?
En ole tavannut. Eivät ole puolison tai minun kanssa missään tekemisissä.
Ei anopin eikä apen pidä puuttua lastensa elämään vaan keskittyä elämää omaa elämää.
Ei lastensa kautta.
Yksi tuttu murehtii jopa sellaista lapsensa asiaa kun asuntolaina!! Pojalla 6000 e palkka ja asuntolainaa 20 000 e. Näinkin mummi saa oman elämänsä pilattua.
Puolisosta tuli ex-puoliso.Anopista ex-anoppi.
Eipä ole ikävä kumpaakaan.
Vaihtelevat välit. Mukava mutta välillä tunkee liiaksi perheemme asioihin. Kalustanut väkisin asuntoamme, pommittanut kasvatusohjeilla, soittelee maraton-puheluita lähes päivittäin udellen kuulumisia
Itselläni on seksisuhde anopin kanssa.
Ex-anoppi halusi minun maksavan siitä että tulen hänen asuntoonsa kyläilemään jossa silloinen poikaystävä asui. Kävin muutamana päivänä viikossa ja hän halusi että syön heidän ruokia jotta voi vaatia maksua. Aloin tuoda omia eväitä josta suuttui
Jos ottaa puolison onko ihan pakko ottaa anoppi myös?
Olen hyvin vähän tekemisissä anopin ja appiukon kanssa. Välit ovat etäiset ja appivanhemmat asuvat kaukana. Nähdään vain muutaman kerran vuodessa, ei soitella eikä laiteta viestejä. En halua pyytää heiltä mitään apua. Ollaan ihan tyytyväisiä, kun pärjätään itse. Isovanhempi ole mikään 24/7 ilmainen lastenhoitaja, kotiapulainen tai rahoittaja.