Mistä 20-30 -vuotiaat juttelevat? Entä 30-40 -vuotiaat?
Tai yli 40 -vuotiaat? Oletko huomannut, että juttujen aiheet olisivat muuttuneet iän myötä?
Kommentit (13)
musta parikymppiset puhuu paljon bilettämisestä, shoppailusta, harrastuksista, ihastuksista tai seurustelukumppaneista.
Sitten kolmekymppiset puhuu jo lapsista (jos niitä on), aviopuolisostaan(jos sellainen löytyy), vastakaisesta sukupuolesta noin yleinsäkin vaikka ei olisi parisuhteessa, ehkä työstä.
Sitten nelikymppinen puhuu taasen lapsista, luultavasti jotain jo harrastuksista, ehkä matkustamisesta...
Ensin mainitut vastakkaisesta sukupuolesta ja jälkimmäiset vatsan toiminnasta.
Ei juttujen aiheet välttämättä muutu. Saattaa muuttua se, missä hengessä asioista puhutaan.
6, mulla ei ole lapsia enkä ole parisuhteessa. Olen kolmikymppinen. Mistä siis puhun ja onko mulla vain yksi puheenaihe?:D
Toi sun listaus on muutenkin, että jepjep..Mun kaksikymppinen kaveri ei käy baareissa eikä juuri shoppailekaan. Silti meillä riittää yhteistä puhuttavaa. Kuinka se on mahdollista?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 17:39"]
musta parikymppiset puhuu paljon bilettämisestä, shoppailusta, harrastuksista, ihastuksista tai seurustelukumppaneista.
Sitten kolmekymppiset puhuu jo lapsista (jos niitä on), aviopuolisostaan(jos sellainen löytyy), vastakaisesta sukupuolesta noin yleinsäkin vaikka ei olisi parisuhteessa, ehkä työstä.
Sitten nelikymppinen puhuu taasen lapsista, luultavasti jotain jo harrastuksista, ehkä matkustamisesta...
[/quote]
Onpa sulla ja tuttavillasi suppeat keskustelunaiheet. Mä olen jutellut 12-vuotiaasta 45-vuotiaaksi mm. kirjoista, elokuvista, politiikasta, julkkiksista, matkailusta, ruuasta ja kokkauksesta, taiteesta, uskonnoista, urheilusta, kauneudesta ja terveydestä, töistä, koulusta, kuolemasta, seksistä, ja sadoista muistakin aiheista.
Hyvin outo kysymys.
Minä olen 47 ja voin puhua kaikkien ystävieni kanssa, olivat he sitten 20, 30, 40, 50, 60, 70 tai 80-vuotiaita.. Millainen ihminen ei tee samoin vaan rasistisesti lajittelee ihmiset karsinoihin iän perusteella.
Olen itse päälle 40 ja se, mistä puhun riippuu täysin seurasta. Jos juttelen n. 20-vuotiaiden kanssa, aiheina ovat usein musiikki, leffat, elämänkatsomukselliset tai politiikkaan liittyvät asiat, jos juttelen 80-vuotiaan äitini kanssa, juttelun aiheet ovat ehkä samoja mutta näkökulmat ehkä hieman erilaiset... Jos juttelen 50-vuotiaan mieheni kanssa, aiheet ovat kaikkiea maan ja taivaan välillä. Tietysti ihmisen elämänkokemukset ovat erilaisia eri ikävaiheissa, mutta juuri se tekee keskusteluista eri-ikäisten kanssa erittäin mielenkiintoisia.
toiset puhuvat siitä mitä heistä tulee ja toiset siitä mitä he ovat
Olipa outo kysymys.Ihmiset puhuvat mielenkiinnonkohteistaan kaikenikäisinä.
No, analysoidaanpa sua. Vuosi sitten puhuit varmasti kaikenlaisista aiheista. Sitten exäs löysi nyxänsä ja sen jälkeen et oo puhunu mistään muusta kuin 20-25-vuotiaista.
Mee nyt vittu hoitoon.
Kyllähän ne puheenaiheet muuttuvat iän myötä. Kun tulee lapsia, puhutaan niistä. Vanhemmiten kun kaikenmoiset vaivat lisääntyvät, ne ovat myös keskusteluissa keskeisellä sijalla.