Ihmisellä, joka sanoo lihavia ihmisiä ja
jopa lihavia lapsia läskeiksi, on päässään jotain pahempaa kuin läski.
Kommentit (38)
Läski on ruma ilmaisu ihmiselle, joka on lihava. Nimittely on tahallista ilkeyttä.
Olen samaa mieltä. Meidän perheessä ei käytetä tuollaisia negatiivisia arvostelusanoja toisten ulkonäöstä ja ominaisuuksista. Ei sanota ruma, läski, finninaamainen tms. Enkä anna lasteni sellaisia käyttää.
Se on kieltämättä moukkamaista ja sivistymätöntä, mutta tälläkin palstalla on tietty WT-sakki, jolta se onnistuu. Kurkkaapa ketju "Elin" -nimestä niin löydät lisää samaa sivisty(mättömyy)stasa...
Kyllä mun mielestä on ihan yhtä paha sanoa lihava kuin läski, ne on täysin synonyymeja. Ehkä ylipainoinen on neutraalimpi kuin muut sanat, mutta loppupeleissä jos ihminen on liian iso, eli läski, niin on ihan sama millä sanoilla sitä kuvailee, ei se läski itse kuvittele hoikka olevansa. Läski mikä läski.
T: 133kg
Mutta kun se ylipaino on sitä läskiä!! Asioista pitää voida puhua niiden oikeilla nimillä. Sitä paitsi nänä läskit nimittelevät normaalipainoisia ja hoikkia muun muassa luuviuluiksi ja anorektikoiksi.
Läski on synonyymi ihralle ei lihavalle.
No on neekerikin teoriassa ihan sama asia kuin mustaihoinen ja kuvaa vain ihon väriä mutta toisen sanan käytöstä saa sakot kunnianloukkauksesta ja toisen ei. Sanoilla ja nimityksillä on erilaisia merkityksiä. Läskiksi nimittely ei käy, ei myöskään rumaksi tms.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 15:34"]
[/quote] juuri näin, mutta se tyhmin, kouluttamattomin ja sivistymättömin kansanosa tuskin sitäkään asiaa ymmärtää...
Lihavalla ihmisellä on läskiä, mutta hän itse ei ole läski. ap
[/quote]
Nimitystä läski kyllä käytetään ihan normaalisti tarkoittamaan ylipainoista ihmistä. Sanat muuttaa aikojen kuluessa merkitystään, joten sopeutukaa vaan siihen.
Kuinka moni teistä kommentoijista on muuten itse ylipainoinen?
Läskittelystä tuomittiin juuri 2 ihmistä tuhansien eurojen sakkoihin. Läski on haukkumasana, siinä missä n-kirjaimella alkava haukkumanimi tummaihoisistakin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 15:42"]
[/quote]
Nimitystä läski kyllä käytetään ihan normaalisti tarkoittamaan ylipainoista ihmistä. Sanat muuttaa aikojen kuluessa merkitystään, joten sopeutukaa vaan siihen.
Kuinka moni teistä kommentoijista on muuten itse ylipainoinen?
[/quote] En ole ylipainoinen ja minulla on käytöstavat.
Ei tulisi mieleenkään nimitellä ihmisiä fyysisten ominaisuuksiensa mukaan.
Käytöstavat estävät myös sen sanomisen, mitä vietsisi kertoo henkisistä ominaisuuksistasi.
Miksi läskit saavat nimitellä normaalipainoisia ja hoikkia? Niin ja tuntuu olevan hoikkien nimittely ja hoikkuuden päivittely ääneen ja ihan ventovieraalle sallittua.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 15:59"]
Miksi läskit saavat nimitellä normaalipainoisia ja hoikkia? Niin ja tuntuu olevan hoikkien nimittely ja hoikkuuden päivittely ääneen ja ihan ventovieraalle sallittua.
[/quote] Se on ihan yhtä mautonta kuin sinun kielenkäyttösi.
[/quote]
Koska tuokin tekee niin minäkin, niinkö? Kasva aikuiseksi rakas ihminen.
[/quote]
Mä en tajua mistä moisen olet saanut päähäsi. Mä en ole kuullut kenenkään ylipainoisen haukkuvan hoikkia ihmisiä miksikään. Ja olen itse ylipainoinen enkä koskaan hauku hoikkia ihmisiä, päinvastoin: ihailen. Jos olet jonkun kuullut moista tekevän, miten voit yleistää, että " läskit haukkuvat..". Kasva aikuiseksi ja siisti puheesi.
Miksi pitää nimitellä ihmisiä? Jos joku tietyn sanan käytöstä loukkaantuu, niin silloinhan on käyttäydytty vääriin ja se loukkaantunut ansaitsee anteeksipyynnön.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 15:45"]
Läskittelystä tuomittiin juuri 2 ihmistä tuhansien eurojen sakkoihin. Läski on haukkumasana, siinä missä n-kirjaimella alkava haukkumanimi tummaihoisistakin.
[/quote]
Näin juuri. Itse olen hoikka, mutta omaan myös käytöstavat.