Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä et kehdannut kertoa edes terapiassa

Vierailija
14.07.2013 |

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 13:52"]

Kuinka voit käydä terapiassa kertomatta mitään? Vai käytkö taikinaterapiassa? 

[/quote]

tosikot ootte typeriä tällä palstalla.

Vierailija
2/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä mitään semmoista mitä en oisi kehdannut tai voinut kertoa terapeutille. Itse sinne hakeuduinkin niin vastasin kyllä ihan kaikkeen ja kerroin ihan kaiken mitä hän halusi tieätää. Missään kohtaan en miettinyt, että ehkä tätä ei pitäisi sanoa ääneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta kertoa kaikkia asioita kellekään, haluan pitää omat salaisuuteni.

Vierailija
4/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 18:19"]

Ei ole mitään tarvetta kertoa kaikkia asioita kellekään, haluan pitää omat salaisuuteni.

[/quote]En ole koskaan käynyt terapiassa ja elämässä ollut ikäviäkin asioita.

Vierailija
5/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, onko terapiassa käynti palstalla yleistäkin?

Sen kyllä jotenkin uskoo kun lukee näitä juttuja :D

Vierailija
6/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut, että pystyn lukemaan ajatuksi ja kuulemaan keskusteluja vaikka miten kaukaa - vaikka kun olen päättänyt puhelun jonkun kanssa, kuulen, mitä hän ja muut puhuvat siellä. Tai että tiedän, mitä tulevaisuudessa tapahtuu ihmisille, joihin minulla on lähikontakti. Hullunahan se terapeutti olisi minua pitänyt. En kertonut hänelle, että tiesin hänen pitävän minua säälittävänä hyväksikäytettävänä hölmönä. En kertonut myöskään, että hänen toyboynsa tulee viemään tuhkatkin pesästä.

Vierailija
7/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 18:22"]

[/quote]

Niin, terapiassa käyminen ja se että pystyy työskentelemään omien ongelmiensa parissa on heikkous. <3

Vierailija
8/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sunkin pitäisi varmaan kokeilla.

Vierailija
9/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanokaa mitä sanotte mut ei normaali ihminen terapiassa ole käynyt.

Vierailija
10/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon näitä asioita. Siksi olenkin miettinyt, että minun olisi varmaan parasta vaihtaa terapeuttia, mutta toisaalta olen kiintynyt häneen kaikessa ahdistavuudessaan.

En ole kertonut/vältän mainitsemasta mm.

- sitä että tupakoin

- että minulle on tehty abortti

- että mieheni juo oikeasti paljon enemmän kuin kerron

- että olen väkivaltainen

- että olen todennäköisesti jonkin sortin nymfomaani ja melkein jo hajottanut tämän suhteen sen takia

En pysty puhumaan terapiassa mistään mikä liittyy seksiin.

Vierailija
11/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 13:52"]

Kuinka voit käydä terapiassa kertomatta mitään? Vai käytkö taikinaterapiassa? 

[/quote]

tosikot ootte typeriä tällä palstalla.

[/quote]

en nyt hullu enkä tosikko. Voihan sitä käydä ulkoisen pakon sanelemana terapiassa avautumatta syvällisemmin siellä. Eli en sinänsä ihmetellyt suuremmin kunhan kysyin miten terapia suoritettiin. Totta sekin että kaikki puheet jäävät kansioihuin jossain muodossa. 

Vierailija
12/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 18:37"]

[/quote]

Ei korreloi millään tavalla "normaaliuden" kanssa (mitä sillä nyt tahtoo sitten tarkoittaa milloinkin).

Se, kenet oletat normaaliksi (ehkä sinä itse?) esittää kyllä kaiken olevan normaalia ja tavallista, mutta et tiedä hänen sisimmässään olevia tunteita. Ne voisivat helpottua terapiassa. Surullista, jos joku jättää terapian väliin siksi, että se on "hullujen hommaa".

Vierailija
13/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 18:38"]

Minulla on paljon näitä asioita. Siksi olenkin miettinyt, että minun olisi varmaan parasta vaihtaa terapeuttia, mutta toisaalta olen kiintynyt häneen kaikessa ahdistavuudessaan.

En ole kertonut/vältän mainitsemasta mm.

- sitä että tupakoin

- että minulle on tehty abortti

- että mieheni juo oikeasti paljon enemmän kuin kerron

- että olen väkivaltainen

- että olen todennäköisesti jonkin sortin nymfomaani ja melkein jo hajottanut tämän suhteen sen takia

En pysty puhumaan terapiassa mistään mikä liittyy seksiin.

[/quote]

Oletko kertonut terapeutille, että sinun on vaikeaa puhua joistakin asioista? Kannattaisi kertoa. Hän voisi auttaa sinua ymmärtämään sen, miksi puhuminen on vaikeaa. Ehkä oppisit myös puhumaan niistä. 

Vierailija
14/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Heh, tietäisit vaan...

Vierailija
15/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiasta ei ole apua, jos on kovin paljon aiheita, joista ei halua puhua. Olisi ihan terapiaistunnon arvoinen puheenaihe, miksi jotkut asiat ovat niin vaikeita, ettet pysty niistä puhumaan. 

Vierailija
16/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pahimpia ovat käsitykseni mukaan ne, jotka pitävät itseään niin terveinä, että heillä on varaa pilkata niitä, jotka ovat ymmärtäneet oman avun tarpeensa ja hakeneet itselleen ammattiapua. 

Usein sanotaan myös, että "terveen" ja hullun erottaa ainoastaan yksi asia: diagnoosi. 

Vierailija
17/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain lauseessa sivunnut tuota seksiin liittyvää ahdistusta, mutta en suoraan myöntänyt vaikeuden olevan myös terapiatilanteessa läsnä. Olen koko elämäni ajan tuntenut itseni huonommaksi kuin muut, ja siksi minun pitää jotenkin peitellä näitä inhimillisiä piirteitä itsessäni. Näin kerrottuna kuulostaa hassulta mutta niin se on :)

Vierailija
18/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan viisasta osata rajata asioitaa. Kummallinen ajatus, että terapeutille pitäisi kertoa avoimesti "kaikki". Ei tarvitse. Mitä terapeutti tekee mm.tiedolla, että asiakkaansa tupakoi, tai että on tehty abortti (mikäli henkilön ongelmat eivät juuri keskeytyksen ympärille kulminoidu)? Ei kaikilla asioilla ole terapian edistymisen kannalta merkitystä!

Vierailija
19/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 18:46"]

Olen jossain lauseessa sivunnut tuota seksiin liittyvää ahdistusta, mutta en suoraan myöntänyt vaikeuden olevan myös terapiatilanteessa läsnä. Olen koko elämäni ajan tuntenut itseni huonommaksi kuin muut, ja siksi minun pitää jotenkin peitellä näitä inhimillisiä piirteitä itsessäni. Näin kerrottuna kuulostaa hassulta mutta niin se on :)

[/quote]

Pitää sen verran korjata itseäni, että nuo väkivaltaiset impulssit ovat ehkä tavallaan ihmisluontoon kuuluvia mutta en niitä hyväksy itsessäni oleviksi paheiksi kuten vaikkapa tuo tupakointi. En ole lyönyt ketään vuosiin, mutta lähellä on ollut. Ja kun Vauvapalstalla ollaan niin ei, lapsia minulla ei ole eikä tule...

Vierailija
20/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Mikä maailmassa nyt on normaalia. Olen aivan varma, että sinustakin löytyy jotain "epänormaalia". Sellaisia me ihmiset ollaan, erilaisia. Itsekään en ole terapiassa käynyt, mutta suon sen toisille, jos se heitä jossain elämäntilanteessa helpottaa.

Kun en minä niin et sinäkää, on aika suppeaa katsantokanta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme