Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin, se olis 35kg laihdutettavana. Mitäs lähtisin liikkeelle?

Vierailija
13.07.2013 |

-35kg ja olen silti monen mielestä vielä pyöreä ja painoindeksinkin mukaan taitaa olla lievän ylipainon puolella,mutta itse koen että olisin ihan hyvä niin. Olen 166cm pitkä ja tällä hetkellä painan 115kg.

En jaksa mitään. Olen vetelä ja saamaton. Koko kroppa tuntuu tosi vetelälle ja väsyneelle päästä varpaisiin. Puuskutan,hengästyn hikoan, Inhoan tätä oloa. Miljoona miljoona kertaa olen päättänyt laihduttaa ja yrittänyt,aina yritykset ovat kaatuneet..miten tekisin toisin nyt? Uskon että olen syönyt aikaisemmilla kerroilla yksinkertaisesti liian vähän,liian tiukasti ja sitten repsahtanut. Vinkit ja neuvot ja tsempit kehiin<3

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten eka päivä on mennyt? Mulla on sujunut hyvin, vaikka koko päivän olinkin liesussa. Syön iltapalaksi vielä viilin+mansikoita ja vesimelonia ja oikein jo odotan huomisaamun puuroannosta :)

T: Myös tänään aloittanut nro 4/32

Vierailija
2/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan aloittaa itsensä kuulostelulla. Mitä ja milloin syöt liikaa? Herkkuja iloon, suruun, kyllästymiseen? Vai vaan aina ja kaikkea? Mikä aiemmissa laihdutuksissa on ollut helppoa ja mihin homma on kaatunut? Kannustaisiko sinua reipas aloitus? Vai pitäisikö muutosten olla niin pieniä, että ne eivät ala ahdistaa? Onko sun helpompi pysyä ruodussa jos tiedät saavasi vähän herkkujasi vai onko totaalilakko parempi?

Pidä viikon verran ruokapäiväkirjaa, armottoman rehellisesti jokainen suupala ja huikka. sitten olet vielä viisaampi. 

Yksi suunnitelma voisi olla vaikka, että syöt ihan samaa ruokaa kuin ennen, mutta tavallista ruokaa kolmas osan vähemmän, herkkuja puolet vähemmän ja kasviksia tuplasti. Kesäjuhlat tai terassillakäynti ei kaada laihdutusta, koska mikään ei ole kiellettyä.

Laihdutustavoitteesi on niin huikea, että kannattaa ottaa välitavoitteita. Esim. joka kerta kun 10 % painosta on tippunut, pidät pienen tuumaustauon ja totuttelet siihen. Nyt ensimmäisen 13,5 kgn kimppuun!

Tsemppiä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet noin ylipainoinen, niin aloittaisin lääkäristä, ihan terkkarista. Tuolloin voisi pohtia, miten sinua voisi auttaa. Onko taustalla kuitenkin ahmimishäiriö, jolloin saattaisit hyötyä syömishäiriöihin erikoistuneesta tuesta? Hyötyisitkö ehkä laihdutusleikkauksesta? Tai ehkä aivan käynti ravitsemusterapeutilla, seurantakäynnit terveydenhoitajalla tai mahdollisesti kunnan liikunta/laihdutusrymässä voisivat tukea tavoitteitasi.

Vierailija
4/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aamiaisen päälle pullaa, iltapäivällä kahvilassa kakkupalan ja kohta jälkiruuaksi jäätelöä (suclaista Hääkendäätsiä). Mitat 180/75. Urheilen paljon, joten ei mitään pelkoa lihomisesta (esim. tän illan lenkillä paloi 1 500 kcal). Eipä tässä muuta! Tsemppiä kaikille tai ainakin minulle!

Vierailija
5/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tajusin samalla lailla väärin. Kun kirjoittaa kieliopillisesti päin helvettiä niin puolet ymmärtää väärin.

Vierailija
6/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 09:56"]

Hyvä ihminen, otapa selvää faktoista ja katso tosiasioita silmiin. Kyse ei todellakaan ole pyöreydestä tai lievästä ylipainosta. Painoindeksin mukaan olet sairaalloisen lihava ja riski erilaisiin sairauksiin on iso. On tosi hyvä että aijot tehdä tilanteelle nyt jotain. Itsensä pettäminen kannattaa kuitenkin lopettaa heti. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että olet LIEVÄSTI ylipainoinen?

[/quote]

Opettele lukemaan. AP kertoi aloituksessaan et tavoite on ensin laihtua 35kiloa jonka jälkeen hän on vielä lievästi lihava!!!!!!!!!  

Vierailija
7/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 21:49"]

Söin aamiaisen päälle pullaa, iltapäivällä kahvilassa kakkupalan ja kohta jälkiruuaksi jäätelöä (suclaista Hääkendäätsiä). Mitat 180/75. Urheilen paljon, joten ei mitään pelkoa lihomisesta (esim. tän illan lenkillä paloi 1 500 kcal). Eipä tässä muuta! Tsemppiä kaikille tai ainakin minulle!

[/quote]

Onnea vaan sulle, kuulostat mittojen perusteella siltä et olet hyväkroppainen mies eikä niitä ole koskaan liikaa. =)

Vierailija
8/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin vajaat 2 viikkoa sitten ja olen laihtunut jo 3,5 kg. Ekan viikon vain kevensin, rupesin laskemaan kaikki kalorit mitä suuhuni pistin ja tavoittelin n. 1200-1500 kcal määrää. Nyt sitten muutama päivä sitten aloitin VLCD:n eli pussikeittokuurin ja tämä toimiikin mulla hyvin, ei tule sellaista sudenkuoppaa että "ei nyt yksi pulla maailmaa kaada, hups söin kolme, no päivä pilalla syön 7547 pullaa lisäksi". Olen tämän parin päivän aikana ehtinyt jo kerran pullakahvipöytään ja kerran juhliin täytekakkupöytään, mutta kun rehellisesti vaan kerroin olevani pussikeittokuurilla, niin ihmiset oli ymmärtäväisiä eivätkä tuputtaneet mitään. Ja kahvia saa tälläkin kuurilla juoda. :) Tsemppiä!

T. 160cm lähtöpaino 105kg

Vierailija
9/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotakoot vielä, että olen käynyt helmikuussa lääkärillä jossa on otettu kaikki mahdolliset testit, kilpparit,hemot,sokerirasitus,verenpaine....kaikki arvoni (luojan kiitos) ovat loistavia. Haluan että ne pysyy loistavina,joten nyt on pakko laihduttaa. Ikää kun kertyy (olen nyt 24v,pian 25) niin terveys voikin romahtaa. Olen myös joskus käynyt ravitsemusterapeutilla,mutta siellä jankattiin ihan perus kliseitä laihdutuksesta "syö vähemmän kuin kulutat,ää suostu olemaan roskakorina"=etten söisi lasten lauatselle jättämiä tähteitä,joita en edes syö.....yms yms itsestään selvää asiaa.

Itselleni tsempiksi varasin vaellus matkan ensi kesälle..5h vaelluksia ei tällä painolla tehdä,joten nyt on vähänniinkus pakko :D

Vierailija
10/49 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 23:19"]

-35kg ja olen silti monen mielestä vielä pyöreä ja painoindeksinkin mukaan taitaa olla lievän ylipainon puolella,mutta itse koen että olisin ihan hyvä niin. Olen 166cm pitkä ja tällä hetkellä painan 115kg.

En jaksa mitään. Olen vetelä ja saamaton. Koko kroppa tuntuu tosi vetelälle ja väsyneelle päästä varpaisiin. Puuskutan,hengästyn hikoan, Inhoan tätä oloa. Miljoona miljoona kertaa olen päättänyt laihduttaa ja yrittänyt,aina yritykset ovat kaatuneet..miten tekisin toisin nyt? Uskon että olen syönyt aikaisemmilla kerroilla yksinkertaisesti liian vähän,liian tiukasti ja sitten repsahtanut. Vinkit ja neuvot ja tsempit kehiin<3

[/quote]

Toivottavasti olet ap kuunnellut tämän ketjun "järjen ääniä", etkä näitä, joilla on päässä naksahtanut, ja sitten aloitettu hirveä kitukuuri alimitotetuilla kaloreilla. Koska aivan varmaa on, että ne jotka muuttivat kertalaakista elintapansa ja elävät nyt itsekurin ja kieltäymyksen maailmassa, ovat niitä jotka tulevat epäonnistumaan.

Sen sijaan ne, jotka vähentävät perusruoan määrää maltillisesti, muuttavat elintavoissaan joitain lihottavia asioita, tai aloittavat laihduttamisen ylipäätään esim. vain rajoittamalla herkuttelua, ovat niitä jotka tulevat onnistumaan.

Tätä tukee ihan joka ikinen tutkimustulos ja terve järkikin. Mitä tiukempi kuuri, sen todennäköisempää ja helpompaa on epäonnistuminen, ja juuri ne " nyt on kaikki pilalla, nyt mässään sitten kunnolla"- meiningit, jotka johtaa ikuiseen jojolaihduttamiseen.

T: Entinen jojoilija, elintapoja muuttamalla - 50 kg.

Vierailija
11/49 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle ap eilen palstalla ollut ketju tsempiksi! Laitoin tän itselleni kirjanmerkkeihin ja toivottavasti voin joskus aloitta samanlaisen.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3837228/ketju/jeeeee_olen_laihtunut_vuodessa_39_kiloa

Vierailija
12/49 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanaiset viesteistä<3!! wou,-50kg, arvostettava suoritus!! No mutta kerro sinäkin onnistumis tarinasi,onnistumisen avaimet, miten sen teit ja miten söit, joku esimerkki päivä;)? Ne on aina kivoja =) Kiitos nro48,luinkin tuota ketjua jo eilen! Tosi huimaa tulosta ja antaa itsellekkin tsemppiä!

Vierailija
13/49 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://miniah.blogspot.fi/

Suosittelen tuota blogia, joku tänään siitä tänne aloitusta jo laittoi kun oli kuulemma niin kamala nuori nainen. Hänkin on nyt aloittanut uuden "projektin", voisiko hänestä olla tukea?

Vierailija
14/49 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Minun vinkkini: Syö kuituja, paljon! Ne pitää nälän poissa pitempään, niin napostelutarve jää vähemmälle. Valitse täysjyväleipää, kuitupitoisia vihanneksia, täysjyväpastaa ja tarvittaessa välipalaksi oikeasti kuitupitoisia välipalakeksejä (Elovenan on hyviä, ne pitää nälän oikeasti pitkään poissa).

Ja juo vettä riittävästi. Monesti keho sekoittaa nälän ja janon ja sitten tulee naposteltua kun oikeasti kaipaisi vain ison lasin vettä. Eli ota juomapullo, josta näet paljonko olet päivän aikana juonut vettä ja tavoitteeksi se 2 litraa.

Vierailija
15/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 12:01"]

Jos herkut on ongelma niin älä pienennä ruoka-annoksia jos ne mahtuvat yhdelle lautaselle. 50%lautasesta salaattia ja/tai kasviksia ja ruokaa voi ottaa yhtä paljon. Ei yhtä isoa kekoa kuin salaattia vaan painossa saman verran. Kun syö kunnolla ja tervellisesti, ei tule mielitekoja niin paljon.

[/quote]

Minä puhuin puolittamisesta ja muusta pitkähkösti. Mulla oli siinä ajatuksena, että ruokaa on varmaan nyt mennyt pari lautasellista ja pari leipää aterialla. Siitä kun puolittaa, niin yksi lautasellinen + yksi leipä voi olla hyvä määrä, jos siis on mennyt enemmän aiemmin.

Ja viisaita sanoja oli tuo, että ruokaa ja salaattia saman verran painossa mitattuna, ei keon koossa tai lautasta peittävän pinta-alan laajuudessa mitattuna.

Vierailija
16/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos naiset vinkeistä ja tsempeistä! Tämän aamun aloitin ruispuurolla ja nokareella oivariinia,lasin kevyt maitoa otin myös. Täytys vissiin rasvattomaan siirtyä? toiset jankuttaa että pitää olla kaikki tosi tosi rasvattomia,kumijuustot ja kasvisrasvasekoitteet,rasvaton jugurtti yms ja toiset taas sanoavt että paras syödä luonnollisesti,oikeasti kylläisyyttä tuovia ruoka-aineita,esim kevytmaitoa, normi juustoa, turkkilaista jugurttia. Tiedä hyvin hyvin paljon laihduttamisesta,olen "harrastanut tätä" seeuren osaa elämästäni,mutta jotenkin on toisaalta pää pyörällä kaikesta tiedosta ja teorioista. Ap

Vierailija
17/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herkut on ongelma niin älä pienennä ruoka-annoksia jos ne mahtuvat yhdelle lautaselle. 50%lautasesta salaattia ja/tai kasviksia ja ruokaa voi ottaa yhtä paljon. Ei yhtä isoa kekoa kuin salaattia vaan painossa saman verran. Kun syö kunnolla ja tervellisesti, ei tule mielitekoja niin paljon.

Vierailija
18/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistuta YKSITYISELLÄ kilpirauhasarvot koska julkisella ei tarkisteta kaikkia kilpirauhasarvoja Jos ne eivät ole kunnossa, paino ei vaan laske. Suosittelen anstioksidanttiklinikkaa. Pikkuhiljaa liikuntaa lisäten saat varmasti liikunnasta iloa, uinti ja vesijuoksu on hyvä...se ei rasita niveliä ja on hyvää liikuntaa. ja ainakin mä oon jääny siihen ihan jumiin kasvaa varmaan evät :) ensin pieni kävely, sitten pikkuhiljaa pidempiä lenkkejä ja kohta sä jo haluat juosta...Porin kaupungin nettisivuilla on hyvä juoksuohjema. pikkuhiljaa hyvää tulee! ja katsot mitä suuhusi laitat. tee jääkaappiin herkkulautanen (porkkanoita, tomaattia, kurkkua, paprikaa jne palasina, joita voi tarvittaessa napsia, terveellistä ja herkullista) pikkuhiljaa haluat salaattia aina ja unohdat makeat herkut. TSEMPPIÄ TULEVAAN!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
19/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin myös rasvaisia tuotteita koska, rasva pitää nälkää paremmin kuin hiilarit. Itse olen koko aika nälkäinen jos syön vähärasvaisesti kun kaikki rasva on korvattu hiilareilla. Lisäksi rasva pitää rasvanpolton käynnissä ja auttaa mieltä pysymään hyvänä.

Vierailija
20/49 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot on syytä tarkistuttaa, jos ei hiljattain ole tarkistettu. Nuku ainakin 8 tuntia/vrk, mieluummin 12. Kauniita unia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä