Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla erota :(

Vierailija
03.08.2020 |

Tilanteeni on se, että olen vahvasti ihastunut toiseen mieheen ja en tunne omaa kumppaniani kohtaan mitään. Olen kertonut asiasta kumppanilleni, ja hän haluaa olla yhdessä ja yrittää saada suhteemme toimimaan.
Minulta on hävinnyt kipinä tähän, haluan vain tuon toisen miehen. Hän on vahvasti ihastunut myös minuun.
Meillä on 4 vuotias lapsi, mutta ajatus jäädä vain lapsen takia suhteeseen ahdistaa minua.
Onko muita, jotka ovat olleet samassa tilanteessa? Jäitkö vanhaan suhteeseen vai erositteko?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihastus katoaa parissa kuukaudessa, itselleni kävi niin. Nykyään mietin mitä ihmettä näin siinä toisessa miehessä. Onneksi en ikinä kertonut mitään, enkä jättänyt omaa miestäni.

Meillä on upea elämä yhdessä oman mieheni kanssa, elämä on vain parantunut koko ajan.

Näissä asioissa voi lopputuloksena olla mitä tahansa.

Vierailija
2/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihastus katoaa parissa kuukaudessa, itselleni kävi niin. Nykyään mietin mitä ihmettä näin siinä toisessa miehessä. Onneksi en ikinä kertonut mitään, enkä jättänyt omaa miestäni.

Meillä on upea elämä yhdessä oman mieheni kanssa, elämä on vain parantunut koko ajan.

Tämä vahva ihastus on kestänyt yli puoli vuotta :( Hän tuntuu niin ihanalta. Oma kumppanini on hyvä mies, kiltti, ei väkivaltainen, vakavarainen jne.. Se tunne vain on kadonnut

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin, mutta ex-mieheni oli todella kylmä minua kohtaan. Hän oli jo lopettanut avioliittomme puhumattomuudella ja muuttamalla sohvalle nukkumaan.

Olin ollut ihastunut jo kaksi vuotta toiseen mieheen ja tein siirron eteen päin. Lapset oli jo teinejä.

Vierailija
4/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää teksti olis voinut olla mun kirjoittama. Täysin sama tilanne oli itselläni. Rakastan omaa miestäni tällä hetkellä enemmän kuin koskaan.

Vierailija
5/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele byt lastasi. Herranen aika tätä ihmisten itsekkyyttä tämä päivänä. Vähän kun on tasaista arkea ja tylsää ja joku saa sukat pyörimään jalassa, ollaan heti menossa omien tunteiden mukana, muita ajattelematta.

Olin myös puoli vuotta erittäin ihastunut toiseen mieheen. Niin että monta kertaa olin lähdössä, mutta kylläpä ne tunteet lähti, kun ihan päätin valita mieheni. Ja olen onnellinen, että en todellakaan rikkonut siinä samalla muita elämäni osa-alueita.

Vierailija
6/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastus menee ohi. Tulee vielä muitakin ihastuksia. Onko mitään viitettä siitä, että uusi mies haluaisi ryhtyä parisuhteeseen kanssasi? Panosuhde, kun kelpaa kenelle vaan...

Vierailija
7/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa tilanteessa useamman kerran mutta en tehnyt asialle mitään, ihastukset menevät ohi. Olen tyytyväinen että asetin perheen edelle ja suosittelen sitä sinullekin.

Vierailija
8/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastus menee ohi. Tulee vielä muitakin ihastuksia. Onko mitään viitettä siitä, että uusi mies haluaisi ryhtyä parisuhteeseen kanssasi? Panosuhde, kun kelpaa kenelle vaan...

Ihastukseni olisi valmiina suhteeseen, mutta ymmärtää tilanteeni vaikeuden.

ap

Vierailija
9/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihastus ainakin sinun puoleltasi toki kestää vaikka vuosia, jos ruokit sitä aina vain. Mutta jos teet päätöksen jatkaa avioliittoasi, pointti onkin että lopetat sen ruokkimisen ja haaveilun. Et tapaa enää ihastusta, et tuijottele hänen kuviaan tai faceaan ja tietoisesti ajattelet jotakin muuta, kun tekisi mieli haaveilla hänestä.

Jos panostat omaan aviomieheesi kaiken sen ajan ja tunteen ja keksit muuta tekemistä kuin ihastuksen ajattelemisen, ihastus hiipuu muutamassa kuukaudessa. Ihmiset eivät ole ohimenevien tunteidensa vietävissä, elleivät itse niin päätä.

Vierailija
10/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko ihastuksellasi mitään menetettävää? Perhettä?

Tottakai hän on valmis suhteeseen. Sinulla sen sijaan on vähän isommat panokset. Eihän siinä, jos ei oma perhe kiinnosta. Menoksi vaan, mutta voin sanoa, että se sinun onki ei löydy uudesta suhteesta, vaan oman pääsi sisältä. Jos se kipinä sammuu seuraavassakin suhteessa, niin olet aika surkeana silloin.

Jos haluat erota nykyisestä, niin eroa, hoitakaa lapsi hyvin ja kasva ihmisenä, etsi sisältäsi se onnellisuus ja katsele sitten onko ihastuksesi perässä silloin.

Ulkoistat hyvänolon tunteesi, onnesi ja kipinöintisi uuteen ihastukseen.

Vierailija
11/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onki = onni

Vierailija
12/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen kehen tahansa, milloin tahansa, on ihan normaalia, eikä siitä kannata sen enempää välittää. Tai voi ajatella niinkin, että on hyvä että tämä mekanismi itsessäni toimii; olen normaali ja terveen kirjoissa. Mutta jos lähtee hytkymään tällaisten mielitekojen kanssa, niin se vaan lähinnä addiktoi, eli jos menet tämän ihastuksen mukaan, niin aivot saavat siitä palkinnon, mikä koukuttaa helposti jatkamaan toumintaa, ja kohta sulla on jo taas uusi ihastus mielessä. Kannattaa ajatella asioiden todellisia puolia.

Vierailija
13/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aikuinen ihminen olla oikeasti näin lapsellinen?

Vierailija
14/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää teksti olis voinut olla mun kirjoittama. Täysin sama tilanne oli itselläni. Rakastan omaa miestäni tällä hetkellä enemmän kuin koskaan.

Sama täällä, tosin menin kertomaan tuosta ihastuksestani miehelleni. Hän on siitä hetkestä alkaen vihannut ja halveksinut minua ja osoittanut sen päivittäin mm haukkumalla minua. Pitkään ajattelin, että ehkä ansaitsen tämän, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa riittää.

Enkä todellakaan kertonut ihastukselleni mitään (onneksi!). Epäreilulta tässä tuntuu se, että kun kerroin ihastuksestani, mies kertoi pettäneensä minua (tätä olin osannut arvellakin). Minunkin itsetuntooni kolahti petetyksi tuleminen, varmasti ihan yhtälailla kun miehen itsetuntoon se, että ihastuin johonkin muuhun. Mutta en voisi kuvitellakaan kohtelevani häntä kuten hän on kohdellut minua sen jälkeen kun kerroin ihastuksestani. Itse yritän olla ottamatta esiin vanhoja asioita, kuten miehen syrjähyppyä. Mutta jos joskus mainitsen asiasta, tyyliin miltä miehestäni tuntuisi, kun joka päivä ottaisin jonkun häntä harmittavan asian esiin, hän muistaa aina mainita, kuinka ihastuminen on paljon enemmän väärin kuin pettäminen. Mies aina puolustelee, ettei pettäminen merkinnyt mitään. No, enpä minäkään ymmärrä mitä siinä tyyypissä näin, johon ihastuin.

Vierailija
15/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli panosuhde. Unohda.

Vierailija
16/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että sulla oli joku oikea ongelma, kuten väkivallalla uhkaava kumppani.

Hohhoijaa. Lopeta haihattelu ja keskity perheeseesi.

Vierailija
17/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt kun sanon mutta kukaan ei voi tehdä valintaa sinun puolestasi. Meillä on vain yksi elämä ja se pitää elää itselleen rehellisesti. Arvostan sitä ettei ihastuksesi painosta. Ehkä asiasta pitäisi keskustella, miehesi kanssa ja ihastuksesi kanssa? En tekisi heppoisesti vastaavaa päätöstä mutta en kuluttaisi elämääni myöskään miettien mitä jos olisin uskaltanut -ajatusten kanssa.

Vierailija
18/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--- hän muistaa aina mainita, kuinka ihastuminen on paljon enemmän väärin kuin pettäminen. Mies aina puolustelee, ettei pettäminen merkinnyt mitään ---

No juuri päinvastoin!! Pettäminen on TIETOINEN valinta, ihastumiselle ei voi mitään, se vaan tulee jostain!!! Ja kuten sinulla, meni jo ohi! -Miehesi on todella epäreilu! 

Vierailija
19/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuollaista samanlaista. Ihastukset on kestäneet joskus jopa vuosia, mutta aina ovat menneet ohi.

Et todennäköisesti edes oikeasti tunne tuota tyyppiä, vaan olet ihastunut johonkin mielikuvaan hänessä. Jos syy miksi ihastuilet ei selviä ja poistu, tulet ihastumaan muihin vaikka olisit tuon haavemiehesi kanssa.

Selvitä mitä sellaista sinulta puuttuu, miksi ihastut muihin. Minä en osannut olla oma itseni parisuhteessa, vaan esitin sellaista vaimoa ja äitiä mitä kuvittelin että minun piti olla. Totta kai tuli paha olo, ja luulin että se johtui miehestä. Se kuitenkin johtui itsestäni, ja missä tahansa suhteessa olisi siltä lähtökohdalta tullut paha olla.

nykyisin otan tilaa, kuuntelen mitä itse haluan, en yritä koko ajan suorittaa mitä vanhemman sukupolven naiset ovat minuun ohjelmoineet.

Avioliittoa ei pelasta vähempi itsekkyys vaan nimenomaan enempi. Sen sijaan ihastukset on tuhon tie. Ennemmin sitten eroa äläkä ole kenenkään kanssa.

Vierailija
20/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, tosin menin kertomaan tuosta ihastuksestani miehelleni. Hän on siitä hetkestä alkaen vihannut ja halveksinut minua ja osoittanut sen päivittäin mm haukkumalla minua. Pitkään ajattelin, että ehkä ansaitsen tämän, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa riittää.

Enkä todellakaan kertonut ihastukselleni mitään (onneksi!). Epäreilulta tässä tuntuu se, että kun kerroin ihastuksestani, mies kertoi pettäneensä minua (tätä olin osannut arvellakin). Minunkin itsetuntooni kolahti petetyksi tuleminen, varmasti ihan yhtälailla kun miehen itsetuntoon se, että ihastuin johonkin muuhun. Mutta en voisi kuvitellakaan kohtelevani häntä kuten hän on kohdellut minua sen jälkeen kun kerroin ihastuksestani. Itse yritän olla ottamatta esiin vanhoja asioita, kuten miehen syrjähyppyä. Mutta jos joskus mainitsen asiasta, tyyliin miltä miehestäni tuntuisi, kun joka päivä ottaisin jonkun häntä harmittavan asian esiin, hän muistaa aina mainita, kuinka ihastuminen on paljon enemmän väärin kuin pettäminen. Mies aina puolustelee, ettei pettäminen merkinnyt mitään. No, enpä minäkään ymmärrä mitä siinä tyyypissä näin, johon ihastuin.

Syy sinun ihastukseen siis löytyi, teidän välisen aidon välittämisen ja yhteyden puute.

Voisit löytää sen eri miehen, sinulle sopivan kanssa. Miksi olet tämän kanssa? Lapsiako vai miksi ei voi erota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi