Mikä mietityttää tulevassa syksyssä eniten?
Alla kysely
Kommentit (25)
Toinen korona-aalto ja sen vaikutukset. Ollaanko eristyksissä syksyn pimeillä loskakeleillä. Mietityttää myös oma työtilanne ja koronan vaikutus siihen.
Harvassa on varmaan ihmiset, joita joku muu asia kuin korona mietityttäisi enemmän. Vaikken minäkään ole omasta, enkä juuri lähimmäistenikään terveydestä huolissani, huolestuttaa, miten se muuten vaikuttaa yhteiskuntaan.
taloushuolet, että kuinka paljon pitkäaikaista tai lopullista vahinkoa taas tehdään ihmisille tällä koronasekoilulla.
Lapsen päiväkotiin viemisen riskit Koronan osalta. Itse voi omalla käytöksellä vaikuttaa moneen asiaan, mutta pieni lapsi kaivaa nenää, hieroo silmiä, syö sormia, aivastelee, miten sattuu. Koko kesän olen yrittänyt saada 5v ymmärtämään, miten nyt pitäisi muistaa olla kaivamista nenää. Mutta ei hän vaan muista.
Saanko laihdutettua bmin alle 30. Olen saanut 15 kg pois, vielä pitäisi saada 6 kiloa painoa pois.
Uudet BB-asukkaat. Onko asukkaissa tuttuja. Innolla odotan uutta kautta!
Miten käy ihanalle tapailusuhteelle.
Tuleeko etätyösuositus takaisin. (Pidin kevään etätyöjaksosta.)
Korona huolettaa eniten muutaman läheisen vuoksi, ovat matkailualalla.
Sukujoulua ei varmasti pysty viettämään. Syyskuusta toukokuuhun ollaan varmaan lockdownissa. Siis ihan totaalisessa, mitä ei vielä keväällä nähtykään.
Kevään koronatilanteen arveltiin näkyvän minun työpaikalla vasta syksyllä. Koronan yli mentiin helposti koska tauti ei levinnyt siinä kunnassa ja tilauskirjat oli täynnä. Mietityttää että säilyykö työt ja että miten mahdollinen uusi aalto vaikuttaa jos joutuu ersimään uusia töitä talvella?
Olen töissä yläkoulussa. Mietityttää sijaisten saaminen, sillä meillä on tähänkin saakka ollut vain 2 vakisijaista, jo eläköityneitä opettajia. Heitä ei nyt sijaiseksi saada koronan takia. Tähänkin saakka olemme aina opettajien Whatsapp-ryhmissä sopineet, ketkä voivat jäädä sairastamaan kotiin. Vain kaksi kun voi olla pois samaan aikaan. Muut ovat napanneet särkylääkkeitä ja tulleet töihin. Nyt, kun kipeänä ei saa tulla töihin, menee tilanne hankalaksi. Työttömiä opettajia täällä 10 000 asukkaan kaupungissa ei ole, eikä opettajainkoulutusta ole lähellä, joten ei saa opiskelijoita sijaiseksi. Harva opiskelija kun haluaa käyttää matkaan 3 tuntia julkisilla aamuin illoin päästäkseen tänne. Mistä siis sijaiset...
Työ- ja taloustilanne koronan pitkittyessä. Pelkään mahdollisesti iskeviä lomautuksia.
Lisäksi työasiat huolettavat muutenkin.
Toinen iso asia on lasten hyvinvointi, toivottavasti heillä menee päiväkodissa hyvin, eivätkä sairastu. Tähän mennessä ollut kaikki hyvin, mutta miten helposti joutuu ihan tavallisesta nuhasta hoitamaan lasta kotona? Jos tulee pitkiä sairaan lapsen hoitojaksoja, miten järjestän sen töissä? Vaimo ei voi olla poissa töistä.
Sitten huolettaa eläkeikäiset vanhemmat, heidän tapaamisensa ja se, miten he jaksavat taas olla eristyksissä, jos yli 70-vuotiaiden on taas oltava kotioloissa. Keväällä he eivät aktiivisina ihmisinä olisi lainkaan malttaneet olla kotosalla, vaan oli "pakko päästä ihmisten ilmoille". Onneksi eivät saaneet tartuntaa.
Muitakin huolenaiheita on, mutta ne ovat pienempiä, luokkaa "vuotaako kesämökin vierasmajan katto talvella".
Lähenkö vaellukselle vai en ja jatketaankohan työsopimusta marraskuun jälkeen.
No tietysti se, että tuleeko toinen korona-aalto niin kovana, että sitten kun alkaa oikein pimentyä niin pitää olla aivan eristyksissä.