Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustaisitko raskaista huumerikoksista syytettyä perheenjäsentäsi?

Vierailija
03.08.2020 |

Mitä tekisit tämän eteen? Antaisitko lausuntoja julkisuudessa? Puolustelisitlo nimettömänä netissä? Kävisitkö läpi lehtien empaattiset naistoimittajat säälin herättämisen toivossa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustaisi edes lastani. Myöntäisin vain, että jotakin on mennyt todella pahasti pieleen kasvatuksessa ja kaikessa, mutta en puolustaisi.

Vierailija
2/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu siitä olisiko hän varmasti syyllinen vai ei. Jos olisi käyttänyt huumeita ja olisin tietoinen, olisin katkaissut välit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Moniko on kuollut hänen tekojensa seurauksena? Sama kuin puolustaisin tappajaa. Jos oma lapsi kyseessä, tilanne voisi olla kimurantimpi...

Vierailija
4/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puolustanut, jokainen vastaa teoistaan itse. Vankila on oikeastaan monelle sellainen paikka missä edes hetkeksi pääsee eroon huumeista, sillä on helppo pysyä erossa muista käyttäjistä, kun omaa aikaa omassa sellissä on lähes koko vuorokauden tunnit käytössä.. Vankilasta vapautuvia tosin tulisi kuntouttaa paremmin yhteiskuntaan, se että vapaudutaan korvaushoito jonoon saa helposti saman elämäntavan jatkumaan... Pitäisi panostaa asuntola toimintaan vapautuville vangeille. Katto päänpäälle, ruoka, selkeä päivärytmi, työtoiminta, psyykkisten syiden selvittäminen ja lääkitseminen olisi ehdottomasti tärkeää, päihdeongelma edes huumeongelma ei korjaannu tarjoamalla korvaushoitoa, sillä syyt käyttää ovat psykologisia ja näiden hoitoon ei panosteta juuri lainkaan, sillä on hyvin paljon edullisempaa tarjota korvaushoitoa, kun jopa vuosien työ selvittää mitkä traumat /neurologiset poikkeavuudet ovat johtaneet päihteiden käyttöön ja lääkitä näitä oikein, jolloin voidaan saada elinikäinen lääkitys, mikä saa ihmisen takaisin toiminta kykyiseksi ja ihmisen oman elämän laadun kannalta tämä olisi ehdottomasti tärkeää.

Vierailija
5/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustaisinko mitä vastaan, ketä vastaan? Jos hän olisi syyllinen, niin en minä tekoa puolustelusi, vaan tuomitsisin sen itsekin. Mutta ihminen on muutakin kuin väärä tekonsa, ja voin kuvitella että esim. suhteessa koko ihmisen viemäristä vetäviin sukulaisiin tai tuttaviin seisoisin lapseni rinnalla. Mitään mediashowta en laittaisi pystyyn, olen yksityisyyttä arvostava ihminen.

6/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaa, mutta jos koti lähtee syystä tai toisesta niin saa tulla punkkaamaa väliaikasesti.

Vierailija
7/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En puolustele ketään, joka on mukana levittämässä huumeita varsinkin nuorille. Miten kukaan voi vajota niin alas.

Vierailija
8/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin, en puolustaisi.

Pahinta mitä läheinen voi tehdä, jos kyse päihteistä, on se että mahdollistaa tilanteen jatkumisen puolustamalla, pelastamalla, auttamalla. Teoilla pitää olla seuraukset, jotka tuntuvat niin ikävältä ettei niitä huvita toistaa.

Vierailija
9/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puolustamisella tarkoitetaan? Jos tarkoitetaan läheisen puolesta selittelyä, niin en. Enkä lähtisi missään netissä seuraamaan keskusteluja ja kirjoittelemaan. IRL voisin ärähtää, jos läheisestäni puhuttaisiin huomattavan törkeään sävyyn minun kuullen. Ja olisin kuitenkin läheiseni tukena. Olettaen siis, että meidän välillämme olisi kaikki ok, eikä hänen rikoksensa olisi vaikuttaneet väleihimme. Tämä ei kuitenkaan varmaan ole monien huumepiireissä pyörivien kohdalla todellisuutta. Omaa lastani en kyllä voisi kuvitella hylkääväni.

Vierailija
10/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin puolustaisin!

Huumeista tulee sitä paitsi ihan törkeän kovat tuomiot. Liian kovat, esim. Vs lastenraiskaaminen. Sitä en puolustaisi.

Vierailija
11/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% kyllä

Mahtisuvut ymmärtävät perheen merkityksen, ja se tekee heistä mahtavia. (Kennedyt, Bushit, Trumpit,...)

Vierailija
12/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti!

Vierailija
13/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. En näe huumekaupassa sinänsä mitään ongelmaa, kunhan myyjä myy sitä mitä lupaa. Sama juttu kuin Alkosta alkoholin ostaminen. Jos Alko myisi metanolia viinapullossa, niin sitten joutaisi Alkoikin oikeuteen.

Vierailija
14/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni tukena olisin, mutta en puolustelisi.

.

Kaikkien muiden kohdalla sanoudun irti kaikesta kanssakäymisestä, en halua olla missään tekemisissä minkäänlaisen rikollisuuden kanssa. Aivan sama kuka on kyseessä, mutta minun maailmaani en sitä mustaa päästä.

Vierailija
15/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolusta. Olen jopa ilmiantanut veljeni huumeiden käytöstä.

En pidä häntä enää veljenäni. Hävettää se, että perheessä on huumerikollinen.

Vierailija
16/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin kaverista nettivinkin poliisille kerran kun tämä kaveri kehuskeli ostamaansa amfetamiinia. En siis nähnyt huumetta enkä ole varma oliko vaikutuksen alaisena minun seurassa mutta vihaan huumeita niiden aiheuttaman rikollisuuden takia. Jos pyöräsi varastetaan tai autoon murtaudutaan, aika todennäköisesti huumeidenkäyttäjä.

Vierailija
17/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustelisi, jos kyseessä perheenjäsen, tämä jäsen ei kuuluisi enää minun perheeseeni. Jos kyseessä oma lapsi, pitäisi selvittää missä meni vikaan. Haluaisin kuitenkin hänelle aivan samat tuomiot kuin muillekin, en mahdollistaisi ainakaan huume-elämää.

Vierailija
18/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusvaltiossa on tapana, että kaikkia syytettyjä puolustetaan. Puolustuksen tarkoitus ei ole tehdä syytettyä syyttömäksi, vaan taata oikeudenmukainen oikeudenkäynti ja lainmukainen rangaistus myös syylliselle. Ja todellakin varmistaisin perheenjäseneni kohdalla, että näin tapahtuu.

Tukisin häntä myös kaikin keinoin henkisesti ja emotionaalisesti tutkinnan, oikeudenköynnin ja rangaistuksen ajan ja sen jälkeen. Tekisin yhteiskuntaan paluun mahdollisimman helpoksi.

Somessa en alkaisi puhua yhtään mitään enkä antaisi kommentteja tiedotusvälineisiin.

Vierailija
19/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittäviä vastauksia kyllä suurin osa, ottaen huomioon että esim. joku pössyttelystä kiinnijäänyt ei todellakaan ole rikkonut kenenkään oikeuksia tai tehnyt kenellekään mitään pahaa.

Sitten kiinnijäämisen jälkeen vielä katkaistaan välit kun se on niin hirveä "HUUUUMErikollinen" :D

Ja ei, en ole käyttänyt mitään elämässäni. Naurattaa vain nämä aivopestyt robotit.

Vierailija
20/22 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti puolustaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan