Nainen, voisitko tapailla miestä tai seurustella 34v miehen kanssa jolta puuttuu yläetuhampaat?
Tarkoitus on kyllä hankkia implantit, mutta niiden hinnan säästämiseen menee useampi vuosi...Olisiko sinulle tuo asia ok?
Kommentit (114)
Privaatista saa nykyään osamaksusopimuksia, jos ei kerralla ole laittaa rahaa kiinni. On kuitenkin niin iso juttu, että hankkisin ne hinnalla millä tahansa. Julkiseltakin voi saada implantit, koska etuhampaat on ihmiselle sen verran iso juttu. Ei niitä toki ilmaiseksi saa mutta hinta voi olla edullisempi kuin privaatista. Kysy.
Oon vähän pettynyt, että onko ihmiset näin pinnallisia. Vakuutuskyselijöille tiedoksi, että monet vakuutus korvaa hammashoitokuluja vain tapaturma tapauksessa tai yleissairauden hoitamisen takia välttämätön hammashoito. Yksi implantti itsessään maksaa helposti sen 2500e, joten kyllä jos useamman implantin tarvii joutuu siihen useampi säästämään hetken. Itsellä suussa yksi maitohammas (joskus ihmisille jää suuhun maitohammas ja siihen ei ole edes tulossa rautahammasta.) Kyseinen hammas halkeilee jatkuvasti (eihän noita maitohampaita ole tarkoitetti kestämään koko elämää) ja suu alkanut hylkiä tapausta. Lähi vuosina pitää repiä suusta jos ei irtoa itsestään. Olen alkanut säästää implanttiin, koska vaikka tulenkin hyvin toimeen niin on 2500e itselle aika iso summa siltikin. Eikä ole mahdollista saada mitään korvausta vakuutuksesta, kun ei ole mikään tapaturma kyseessä eikä mitenkään vaikuta muuhun terveyteen.
Lainaa, pankista siis. Joissain hammalääkäripaikoissa myös voi maksaa osamaksulla. Kannattaa selvittää vaihtoehtoja ja pyytää tarjouksia.
Ja entä ulkomaat, tosin riskit pitää selvittää!
Virossa ilmeisesti suomalaisiakin hammaslääkäreitä - pitää toki taustat tarkistaa. Halvempaa kuitenkin.
Montako hammasta puuttuu ja miksi? - joissain tapauksissahan sossus tai Kela voi korvata.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pystyisi. Implantit tai joku siltasysteemi peliin.
Olenhan jo kertonut että implantit on tarkoitus hankkia...Eikö pääasia ole, että asia etenee? Pitääkö kaiken olla heti valmista...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenhan jo kertonut että implantit on tarkoitus hankkia...Eikö pääasia ole, että asia etenee? Pitääkö kaiken olla heti valmista...
ap
No laita suuhusi ilmoitus, että "hetkinen... hammasimplanttiasiaa hoidetaan parhaillaan!".
Olrtko muuten samalla myös se ikityötön 35 vuotias, joka ei halua pazkaduuniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No laita suuhusi ilmoitus, että "hetkinen... hammasimplanttiasiaa hoidetaan parhaillaan!".
Olrtko muuten samalla myös se ikityötön 35 vuotias, joka ei halua pazkaduuniin?
Ei kun 34 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ota laina ja lopeta valitus. Vai etkö saa lainaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mahdollista saada tilapäistä siltaa?
Sillat ovat myös kalliita, vaikka eivät yhtä kalliita kuin implantit...Implantit siirtyisivät pidemmälle tulevaisuuten. Ja lisäksi niissä pitää rikkoa viereisiä hampaita.
ap
Minun siltani on kestänyt 25 vuotta. Mitä väliä jos viereisiä rikotaan? Ei se tunnu. Jos minulta puuttuisi etuhammas laittaisin siihen mieluummin minkä vaan hätäratkaisun kuin kulkisin ihmisten ilmoilla ilman hampaita. Vaikuttaa niin paljon ulkonäköön.
Herää muuten kysymys pirinkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole mahdollista saada tilapäistä siltaa?
Sillat ovat myös kalliita, vaikka eivät yhtä kalliita kuin implantit...Implantit siirtyisivät pidemmälle tulevaisuuten. Ja lisäksi niissä pitää rikkoa viereisiä hampaita.
ap
Eli implantteja ei ole tulossa ilmeisesti ikinä, vaan hengaat hampaattomana.
Kyllä haaveenani on saada suuhuni kiinteät implantit, jotka ovat kuin omat hampaat : )
Toteutan sen heti kun se on mahdollistaap
Irtoproteesi. Jos odottelet kauan implanttien kanssa, luu "sulaa", eikä sitä enää ole riittävästi implanttien istuttamiseen.
Miksi teet näitä aloituksia yhä uudestaan? Eikö vastaukset miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No miksi se suhde pitäisi sitten saada heti? Eikö pääasia ole ole, että sekin asia etenee sitten kun hampaat on kunnossa?
Mä en ymmärrä ap:n mollaamista. Itseltäni puuttuu etuhampaat, kun kompastuin tarvella ja löin hamapaat jäähän. Väliaikaiset muovihärpäkkeet näihin tynkiin maksoivat maltaita ja jouduin lainata rahaa muutamaltakin sukulaiselta. Perheemme on köyhiä ja kenelläkään ei olisi tuosta noin vaan varaa ostaa monen tonnin hampaita. He keillä luottotiedot kunnossa ja työpaikka saavat lainan, itselläni vuosien sairauskierre ja olen menettänyt luottotietoni. Nyt väliaikaishampaat alkaneet heilua. Jään hampaattomaksi vuosiksi, kunnes saan säästettyä rahat uusiin. Ja tosiaan mulla täysin terveet ja hyvinhoidetut muut hampaat ja sillalla en ala niitä pilaamaan. Implantit tulee seuraavaksi. Onneksi ei tarvitse yrittää töitä hakea tällä ulkonäöllä. Mielestäni osamaksumahdollisuus on monissa paikoissa, mutta vaatii puhtaat luottotiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitte, kun on implantit voisin seurustella. En ole kyllä täysin ehdottomasti seurustelua vastaan vaikkei niitä mplantteja olisi. Riippuu siitä, miksi ne hampaat on lähtenyt. Esim se kiinnostaa miksi ei vakuutus auta implanttien maksussa, jos hinnan säätämiseen menee kerran pari vuotta.
Mikä se sellainen vakuutus on?
ap
Ei vakuutus mitään hammasjuttuja maksa. Itse ne on maksettava, ellet ole Kelan/sossun asiakas. Hampaiden puuttuminen voi johtua monestakin eri syystä (esim. onnettomuudesta, hoitamattomuudesta, sairauksista). En jaksa kertoa omien hampaitteni historiaa, mutta koko aikuisikäni olen käynyt yksityisellä hammaslääkärillä ja maksanut hoidoista maltaita. Nyt viimeksi kävin yhteen menoon v:sta 2009 tammikuuhun 2020 ja hintaa kertyi lähes 20 000 e. Tätä viimeisintä projektia ennen olin ehtinyt maksamaan yksityisille hammaslääkäreille moninkertaisesti. Jostain ne rahat on aina ollut pakko repiä (omasta selkänahasta). Paljon muuta on sitten jäänyt ostamatta. Esim. lomamatkat, ravintolareissut, uudet vaatteet jne. jne. ovat jääneet ostoslistalta. Alkoa en käytä enkä tupakkaa polta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ap:n mollaamista. Itseltäni puuttuu etuhampaat, kun kompastuin tarvella ja löin hamapaat jäähän. Väliaikaiset muovihärpäkkeet näihin tynkiin maksoivat maltaita ja jouduin lainata rahaa muutamaltakin sukulaiselta. Perheemme on köyhiä ja kenelläkään ei olisi tuosta noin vaan varaa ostaa monen tonnin hampaita. He keillä luottotiedot kunnossa ja työpaikka saavat lainan, itselläni vuosien sairauskierre ja olen menettänyt luottotietoni. Nyt väliaikaishampaat alkaneet heilua. Jään hampaattomaksi vuosiksi, kunnes saan säästettyä rahat uusiin. Ja tosiaan mulla täysin terveet ja hyvinhoidetut muut hampaat ja sillalla en ala niitä pilaamaan. Implantit tulee seuraavaksi. Onneksi ei tarvitse yrittää töitä hakea tällä ulkonäöllä. Mielestäni osamaksumahdollisuus on monissa paikoissa, mutta vaatii puhtaat luottotiedot.
Oletko sinkku? Nyt yhteystietoja vaihtamaan ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinkku? Nyt yhteystietoja vaihtamaan ap:n kanssa.
No en ole sinkku. Ihan hampaat suussani tapasin mieheni jo 20 vuotta sitten. Hänkin pätkätöissä ja olemme todella köyhiä. Kummalista joillekkin ymmärtää, ettei kaikilla ole monta tonnia laittaa hampaisiin hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitte, kun on implantit voisin seurustella. En ole kyllä täysin ehdottomasti seurustelua vastaan vaikkei niitä mplantteja olisi. Riippuu siitä, miksi ne hampaat on lähtenyt. Esim se kiinnostaa miksi ei vakuutus auta implanttien maksussa, jos hinnan säätämiseen menee kerran pari vuotta.
Mikä se sellainen vakuutus on?
ap
Ei vakuutus mitään hammasjuttuja maksa. Itse ne on maksettava, ellet ole Kelan/sossun asiakas. Hampaiden puuttuminen voi johtua monestakin eri syystä (esim. onnettomuudesta, hoitamattomuudesta, sairauksista). En jaksa kertoa omien hampaitteni historiaa, mutta koko aikuisikäni olen käynyt yksityisellä hammaslääkärillä ja maksanut hoidoista maltaita. Nyt viimeksi kävin yhteen menoon v:sta 2009 tammikuuhun 2020 ja hintaa kertyi lähes 20 000 e. Tätä viimeisintä projektia ennen olin ehtinyt maksamaan yksityisille hammaslääkäreille moninkertaisesti. Jostain ne rahat on aina ollut pakko repiä (omasta selkänahasta). Paljon muuta on sitten jäänyt ostamatta. Esim. lomamatkat, ravintolareissut, uudet vaatteet jne. jne. ovat jääneet ostoslistalta. Alkoa en käytä enkä tupakkaa polta.
Kyllä vakuutus korvaa tapaturmassa tms. Ei tietenkään, jos huumeita käyttää ja sillä pilaa hampaansa.
Mulla meni mäsäksi etuhampaat tapaturmassa (harrastuksessa) ja vakuutus korvasi uudet.
Vastaus kysymykseesi, jonka olen lukenut tältä palstalta jo moneen kertaan:
En. En usko, että voisin kokea haluttavaksi, seksikkääksi ja puoleensavetäväksi miehen, jolla ei ole etuhampaita.
Sinuna myös perehtyisin tuohon implanttiasiaan siltä osin, että pystyykö niitä tosiaan enää pitkän ajan kuluttua edes laittamaan. Esim. täällä sanotaan:
"Mikäli hampaan poistosta on pitkä aika, voi leukaluun määrä vähentyä sen seurauksena. Koska keinojuurihoito edellyttää riittävää leukaluun määrä, voidaan joutua ottamaan avuksi luusiirteet sekä keinoluu."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko työtön työnhakija? Noin näkyvä esteettinen haitta voi hankaloittaa työn saantia. Luulisi että saisit kelasta tai sossusta maksusitoumuksen hammaslääkärille että asia korjattaisiin pikimmiten. Perusteluna että pääset aloittamaan työelämän. Kannattaa kysyä.
Eivät maksa kuin jonkun väliaikaisen muovihärpäkkeen, tai erittäin harvoissa tapauksissa sillan
No eikö se väliaikainen muovihärpäke olisi parempi kuin ei mitään?
Av-mammoilta ei kannata tällaisia kysyä, varsinkaan tähän aikaan koska ne tasapäisimmät ovat muualla kuin täällä tähän aikaan.