Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko putkiremppa maksaa per neliö?

Vierailija
13.07.2013 |

Noin suunnilleen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 - 1500. Yleensä samalla tehdään muutakin kuin pelkkä putkiremppa ja se tietty nostaa lisää hintaa.

Vierailija
2/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisellä menetelmällä 500-1000€. Riippuu monesta asiasta, esim. taloyhtiön koosta. Isossa maksaa vähemmän. Ja vaikka olisi isokin talo, mutta on paljon yksiöitä, niin maksaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osalta n 31.000  ja neliöitä on 56 Hgissä. Maksan kerralla kaiken.

Vierailija
4/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,minkäkokoinen taloyhtiö? Löysin kiinnostavan kämpän, johon remppa on tulossa n 5 vuoden päästä. Ap

Vierailija
5/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla 1200e/neliö 20-luvun talossa Töölössä. Kaverilla 60-luvulla rakennettu talo itä-Helsingissä; 600e/neliö.

Noissa vanhemmissa taloissa se hinta saattaa nousta ihan sen takia että putkinousut eivät ole suoria ja muitakin yllätyksiä seinistä löytyy.

Vierailija
6/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 euroa neliö 50-neliöisessä asunnossa Turussa, talo valmistunut 1961. Remontissa laitetaan myös sähköt ja lämmön talteenotto sekä valokuitu joka kämppään.

Vierailija
7/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin alkuvuodesta putkiremontin ensimmäinen osa, jossa pinnoitettiin pohjaviemärit. Pystyviemärit asuntoihin tehdään muutaman vuoden päästä. Kyseessä 60-luvun lopulla rakennettu kerrostalo maalaiskaupungissa, melko lähellä Turkua. Meillä neliöhinta oli vähän vajaa 27€. Mutta ei tosiaankaan vaihdettu koko putkia, vaan pelkästään pinnoitettiin.

Vierailija
8/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on 1960-luvun talo. Pienehkö yhtiö. Luulen että tulossa muutakin kuin pinnoitus. Ap

Vierailija
9/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:n remontissa siis korjattiin vasta viemäreitä.Yleensä vaihdetaan myös vesijohdot, siis ne, joista lämmin ja kylmä vesi tulee. Tärkein täysimittaisten remonttien syy on kuitenkin se, että vanhoista kylpyhuoneista puuttuvat vesieristeet. Kun tällaisessa kylppärissä tapahtuu vesivahinko, seurauksena ovat joko kalliit korjaukset alapuolisessa huoneistossa tai homeongelmat. Siksi remonteissa riivitään kylppärit betonille asti, laitetaan vesieristeet ja laatoitetaan  ja kalustetaan uudelleen.

Useimmiten lisäksi uusitaan sähköt, koska vanhoissa taloissa sähköjohdot on mitoitettu niin, että nykyaikainen liesi voi viedä kaiken sähkön, mitä huoneistoon tulee. Ja kun remontoidaan niin yleensä kannattaa myös säätää ilmastointi ja ottaa käyttöön lämmön talteenotto, vaikka se ei ole vielä pakollista. Näin säästetään lämmityskuluissa.

Tämä kaikki tietenkin maksaa.

Vierailija
10/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:n remontissa siis korjattiin vasta viemäreitä.Yleensä vaihdetaan myös vesijohdot, siis ne, joista lämmin ja kylmä vesi tulee. Tärkein täysimittaisten remonttien syy on kuitenkin se, että vanhoista kylpyhuoneista puuttuvat vesieristeet. Kun tällaisessa kylppärissä tapahtuu vesivahinko, seurauksena ovat joko kalliit korjaukset alapuolisessa huoneistossa tai homeongelmat. Siksi remonteissa riivitään kylppärit betonille asti, laitetaan vesieristeet ja laatoitetaan  ja kalustetaan uudelleen.

Useimmiten lisäksi uusitaan sähköt, koska vanhoissa taloissa sähköjohdot on mitoitettu niin, että nykyaikainen liesi voi viedä kaiken sähkön, mitä huoneistoon tulee. Ja kun remontoidaan niin yleensä kannattaa myös säätää ilmastointi ja ottaa käyttöön lämmön talteenotto, vaikka se ei ole vielä pakollista. Näin säästetään lämmityskuluissa.

Tämä kaikki tietenkin maksaa.

Vierailija
11/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 22:44"]

Tämä on 1960-luvun talo. Pienehkö yhtiö. Luulen että tulossa muutakin kuin pinnoitus. Ap[/quote]

Alle tonnin se neliöhinta on noin "uudessa" talossa. Noissa vanhemmissa on siis aina se ongelma että nousut eivät ole suoria ja muita kivoja ylläreitä tulee jotka nostavat hintaa. Sitten tietysti jos on arvotalo niin yleensä asukaat eivät ihan halvinta laattaa pintamateriaaliksi laita.

Realistinen arvio voi olla 600-800e välillä per neliö 60-luvulla rakennetussa talossa. Näin ainakin minä toivon. Meillä tosin ikkuna&parvekeremontti tänä kesänä, sillä on on jo hintaa 390e/neliö.

Vierailija
12/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on iso asunto oy, oisko jotain yli 400 asukasta. Perinteinen remppa, keittiössä sähköt uusitaan, esim minä otin lattialämmityksen, ovi korjataan koska täyttä puuta, panelikatto, ne ei kuulu putkiremppaan.

Vierailija
13/15 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 18:27"]

Mun osalta n 31.000  ja neliöitä on 56 Hgissä. Maksan kerralla kaiken.

[/quote]Kylppäri repitään alkutekijöihin, olinko jo kyllästynyt beesiin laattaan ja ammeeseen.

Vierailija
14/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostamassa asuntoa ja yritän varautua siihen, että selviän jos neliöhinta olisi 1500€. Realistinen arvio se ei tietenkään ole, vaan aika sellainen maksimi jos kaikki menee pieleen. Enpähän joudu ongelmiin. :)

Vierailija
15/15 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:31"]

Mä olen ostamassa asuntoa ja yritän varautua siihen, että selviän jos neliöhinta olisi 1500€. Realistinen arvio se ei tietenkään ole, vaan aika sellainen maksimi jos kaikki menee pieleen. Enpähän joudu ongelmiin. :)[/quote]

Parempi noin päin. Itse kuuntelin huuli pyöreänä työkaverin putkirempan hintaa ja tulin siihen tulokseen että pitää ruveta säästämään. Tosin meillä on tänä vuonna tuo ikkuna&parvekkeenovi -remontti ja parvekkeiden maalaus jolle tulee hintaa ihan mukavasti, putkiremppaa ei ole tiedossa vähään aikaan mutta kerkeääpä säästää.