nyt mielipide av-mammat, kumpi nolompaa rippijuhlat ja kutsutut vieraat..
Tilanne on tämä, äitini (vanha ihminen) on saanut kutsun noin 500 km päässä oleviin sukulaislapsen rippijuhliin ja haluaisi kovasti mennä sinne. Hän ei jaksa matkustaa junalla, ja minä lupauduin viemään hänet. Itse en kuitenkaan ole saanut kutsua, koska tämä sukulainen ei ole niin läheinen minulle ts. emme ole tekemisissä (mutta ei siis ole mitään riitoja tms. en vain tunne häntä niin hyvin). Nyt sitten kun vien äitini sinne, kumpi on nolompaa a) mennä sinne juhliin mukaan b) kaasuuttaa paikalta pois ja hakea äiti vain pois sieltä.
Ajattelin itse, että en menisi juhliin, koska ei ole kutsuttu ja äitini taas sitä mieltä, että tottakai menen mukaan, kun siellä on sukulaisia..... aaaapua..a
Kommentit (9)
Voisihan sitä kysäistä vaikka juhlien emännältä. Uskon, että hän sanoo, että mukaan vaan ja kiva kun sinuakin näkee! Noloa olisi jos lähtisit paikalta edes moikkaamatta.
Äitisi pitäisi tässä tapauksessa ottaa yhteyttä kutsujiin ja kysyä, sopiiko, että hän tulee juhliin saattajansa, eli sinun, kanssasi, koska ilman apuasi ei pääse paikalle lainkaan.
Kyllä mä menisin juhliin mukaan. Ottaisin sitten myös tietysti jollain tapaa osaa lahjaankin, jonka äitisi aikoo viedä.
Kun on kuitenkin sukua ja sinullekin tuttu niin kyllä voit mennä juhliin mukaan.
Jos olisi sinulle joku täysin tuntematon äitisi tuttu niin sitten olisit vain kuski.
Rippijuhlat ihan äskettäin järkänneenä voin sanoa, että mukaan vain. Minä olisin jopa ilahtunut, jos joku vaivautuu tuomaan paikalle sukulaisen joka ei muuten pääsisi, oli vaikka naapurinsa talonmies. Kyllä meillä riitti ruokaa niin, että muutamankin ylimääräinen olisi ruokittu.
Minä menisin siksi aikaa pyörimään kaupungille ja syömään ym. Mutta johtuukin siitä että en pidä rippijuhlista ja vastaavista.
Onko juhlapaikka keskellä korpea vai sellaisessa paikassa jossa voit viettää ajan kivasti itseksesi esim shoppaillen tms.? Ja minkä henkistä porukkaa te kaikki olette? Minä en itse menisi juhliin tuossa tapauksessa, mutta jos teillä on koko suku tavattoman suurpiirteistä ja rentoa porukkaa, niin voithan mennäkin.