Zalando ja lasku
Siis mitä ihmettä? Ensin poistui laskulle tilaaminen ja sen tilalle tuli ennakkolasku, mutta nyt ei näemmä ole enää sitäkään vaihtoehtoa vaan pitää olla maksukortti..
Hassuinta oli, että kun luin sitä selitystä miksi laskulle maksaminen ei onnistu niin ensimmäinen/ todennäköisin syy on kuulemma se, että olet valinnut toimitustavaksi noutopisteen.. Ööö siis häh? Ainahan nuo paketit on noutopisteestä noudettu..
Kommentit (50)
Itse lopetin asiakkuuden silloin kuin tuo ennakkolasku tuli eikä harmita.
Mitä???
Koska tämä muutos on tullut :O
Haluaako ne asiakkaistaan eroon vai miksi niille ei raha kelpaa?
Tästä oli aiemminkin juttua, jos olet tehnyt liikaa asiakaspalautuksia niin laskumahdollisuus poistetaan henkilökohtaisesti. Sitä ei ole poistettu kaikilta suomalaisilta eikä se liity luottotietoihin mitenkään.
Eilen tilasin ja laskulla otin.
Mulla vielä oli niin höntisti, että kesäkuussa tilaamani tuotteesta oli jäänyt 20 senttiä maksamatta. Siitä ei ollut vieläkään tullut karhua. Ja silti sain laskulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä???
Koska tämä muutos on tullut :O
En tiedä, mutta tänään olisin tilannut yhden mekon koska olen kytännyt sitä ihan kaikkialta muualta epätoivoisena, mutta nytpä ei ennakkolasku-vaihtoehtoakaan enää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli aiemminkin juttua, jos olet tehnyt liikaa asiakaspalautuksia niin laskumahdollisuus poistetaan henkilökohtaisesti. Sitä ei ole poistettu kaikilta suomalaisilta eikä se liity luottotietoihin mitenkään.
Tämähän se muuten onkin! Se tulee merkittävän kalliiksi firmoille, kun jengi tilailee tarkoituksellisesti ylimääräisiä ja sitten palauttelee takaisin.
Itse tilaan vain sen, mitä tarvitsen ja oikeassa koossa. Eikä ole ollut ongelmia.
6
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli aiemminkin juttua, jos olet tehnyt liikaa asiakaspalautuksia niin laskumahdollisuus poistetaan henkilökohtaisesti. Sitä ei ole poistettu kaikilta suomalaisilta eikä se liity luottotietoihin mitenkään.
Ai ennakkolaskumahdollisuuskin? Erikoista kyllä, koska itse en ole tuolta mitään edes tilannut sen jälkeen kuin ennakkolasku tuli ainoaksi mahdollisuudeksi.. Pari kertaa kyllä meinannut, mutta kun normilasku ei vaan ole palannut valikoimaan niin olen tyhjentänyt ostoskorini. Nyt sitten ajattelin, että menköön maksuun ensin kunhan vaan saan tuon mekon, mutta nyt olisi pitänyt sitten ollakin jo maksukortti.
Mä taas yritin etsiä tänään niiden sivuilta yhteydenottolomaketta, mutta vissiin ei ole asiakaspalvelua ollenkaan heillä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ne asiakkaistaan eroon vai miksi niille ei raha kelpaa?
Tuskin nyt sentään asiakkaista, mutta "turhia" tilauksia ja palautuksia tuo kyllä vähensi tuntuvasti. Ehkä ostosten tekijät harkitsevat tarkemmin, kun menee viikkoja saada maksamansa rahat takaisin. Zalandolle kun on tullut paljon tilauksia, joista jokainen vaate on palautettu takaisin. Ei ole kannattavaa toimintaa sellainen, toimitukset ja palautukset kun ovat heillä ilmaiset ja jos asiakas ei osta yhtäkään vaatetta tilauksestaan niin tappiotahan siitä tulee.
Tästä oli jossain lehdessä joskus juttua, uutisen pääaiheena oli muistaakseni firman halu pitää palautukset ilmaisena.
Siis mitä? Mä tilasin just viime kuussa kyllä ihan laskulle. Ja Zalandosta oon tilannu varmaan 1-3 kertaa vuodessa niin pitkään kuin muistan ja lähes joka kerta palauttanut jotain.
Mä tilasin toukokuussa ja sain normaalin laskun kuukauden maksuajalla. Paketti tuli nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli aiemminkin juttua, jos olet tehnyt liikaa asiakaspalautuksia niin laskumahdollisuus poistetaan henkilökohtaisesti. Sitä ei ole poistettu kaikilta suomalaisilta eikä se liity luottotietoihin mitenkään.
Mikä määrä on liikaa? Nuohan nimittäin ihan itse houkuttelee asiakkaita tilaamaan, koska muistuttelevat alvariinsa että tilaa huoletta ja sovita rauhassa, koska palautus on ilmainen ja aikaakin on puoli vuotta.. Nytkö siitä sitten rankaistaan jonkun tietyn määrän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Eilen tilasin ja laskulla otin.
Mulla vielä oli niin höntisti, että kesäkuussa tilaamani tuotteesta oli jäänyt 20 senttiä maksamatta. Siitä ei ollut vieläkään tullut karhua. Ja silti sain laskulle.
Ei taida olla pienintäkään logiikkaa tässä vaan asiakkaita kohdellaan epätasa-arvoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Mä tilasin just viime kuussa kyllä ihan laskulle. Ja Zalandosta oon tilannu varmaan 1-3 kertaa vuodessa niin pitkään kuin muistan ja lähes joka kerta palauttanut jotain.
Mutta et kaikkea ole palauttanut.
Mä tiedän muutaman ihmisen jotka tilaa esim. mekon, kolmessa eri värissä ja kaikki parissa eri koossa, että löytyisi se sopivin. Sitten ei muka mikään sovikaan ja palauttaa kaikki.
Tuolta omituiselta mustalta listalta ei sitten vissiin pääsekään ikinä pois :-(
Jos palauttelet niin et saa kk maksuaikaa. Just hyvä!
Ihmiset on ääliöitä tuossa tilaus/palauttelutouhussa. Hyvä että asiaan on puututtu.
Minä olin zalandon vakioasiakas monta vuotta. Sitten häipyi laskun mahdollisuus, luottotiedot aina olleet kunnossa. En saanut edes jotain 20 € tavaraa laskulla, kun kokeilin kerran että onko tosiaan niin pikkumainen uudistus. No siihen loppui minun Zalando-shoppailuni. Edelleen rakastaisin sitä, mutta en todellakaan ala syytämään rahojani etukäteen yhtään mihinkään ja odottelemaan viikkotolkulla niitä takaisin.