Onko olemassa muita, jotka ei ymmärrä Räsäs-kohua?
Olisiko siinä puheessa ollut ongelmaa, jos se "laki" olisi jätetty siitä pois?
Niinhän se menee, että välillä on rikottava omaatuntoaan kohtaan, jotta menisi maallisen lain mukaisesti. En haluaisi tehdä aborttia(tappaa ja aiheuttaa kärsimystä), mutta lain mukaan minun on abortti tehtävä.
Kommentit (5)
Itse ainakin pidän Räsäsestä persoonana:) Hienoa, että joku jaksaa puolustaa meitä kristittyjä:) Ei kirkkoa ja valtiota voi sekoittaa keskenään. Kirkon asiat peristuvat täysin uskomuksiin, uskoo ken haluaa, vapaus kai myös noudattaa omaa uskoaan, vaikka se olisikin kristinusko?Kas kummaa kun muutkin voivat täällä noudattaa mitä uskontoa tahtovat ja toimia uskontonsa mukaan, MIKSI TÄMÄ OIKEUS KIELLETÄÄN SUOMESSA KRISTITYLTÄ?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 21:48"]
Itse ainakin pidän Räsäsestä persoonana:) Hienoa, että joku jaksaa puolustaa meitä kristittyjä:) Ei kirkkoa ja valtiota voi sekoittaa keskenään. Kirkon asiat peristuvat täysin uskomuksiin, uskoo ken haluaa, vapaus kai myös noudattaa omaa uskoaan, vaikka se olisikin kristinusko?Kas kummaa kun muutkin voivat täällä noudattaa mitä uskontoa tahtovat ja toimia uskontonsa mukaan, MIKSI TÄMÄ OIKEUS KIELLETÄÄN SUOMESSA KRISTITYLTÄ?
[/quote]
Suomessa pitää puolustaa vain musseja ja niiden tollojen oikeuksia. Niille kyllä suodaan kaikki oikeudet (vrt. äskeinen ramadan turvapaikkakeskuksessa). Turha jäkättää, samanlainen sananvapaus se on Räsäselläkin.
Tämän ketjun kirjoittajat lienee sitä mieltä että, sisäministeri voi huoletta sanoa massatapahtumassa pitämässään puheessa että uskonnollisuus on kipu ja psykososiaalinen kehityksen häiriö.
Tämä kohu on osa tätä nykyajan maallistumista ja Raamatusta vieraantumista. Lisää on varmasti tulossa tulevaisuudessa.
t. kristitty