Yliopistokoulutetut: avokonttori, jaettu huone vai kokonaan oma?
Otsikossa kaikki. Vastata voi yksinkertaisesti k/e, tutkinto ja onko tilanne alalla normaali.
Kommentit (53)
Amk-koulutus, avokonttori. En tiedä onko alalla yleistä, mutta minä tykkään. Kiva olla nopeassa kontaktissa työkavereihin. Minä pystyn keskittymään aika hyvin hälyssäkin, joten siksi mulle toimii.
Tykkään meidän akvaarioista. Oma huone siis, mutta avoimen tilan/käytävän suuntaan oleva seinä on lasia. KTM, ei liene tyypillinen ratkaisu.
FM, oma huone. Missään avokonttorissa en osaisi keskittyä, vaikka esimerkiksi lehtien toimitusten olevan avokonttoreita. Olen tottunut omaan rauhaan ja siihen, että voin halutessani vetäytyä suljetun oven taakse.
DI, IT-ala. Tiimin (~5 henkeä) kanssa jaettu huone. Aivan normaalia tällä alalla.
Oma huone, mutta olin suorastaan järkyttynyt, kun näin yliopistolla 4 ihmistä - varmaan kaikki korkeakoulututkinnon suorittaneita - yhtä pienessä huoneessa kuin mitä minulla on ollut joskus yksinäni.
FM, oma huone. Normaali tilanne alalla.
FM, oma huone. Töissä yliopistolla. Normaali tilanne tässä tehtävässä eli opettajana.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 16:54"]
Amk-koulutus, avokonttori. En tiedä onko alalla yleistä, mutta minä tykkään. Kiva olla nopeassa kontaktissa työkavereihin. Minä pystyn keskittymään aika hyvin hälyssäkin, joten siksi mulle toimii.
[/quote]
Lukutaito tai luetun ymmärtäminen hakusessa? Kysyttiin yliopistotutkinnon suorittaneilta. Oli vissiin pakko sohaista muurahaispesää, vai? :D
FM, aikuiskoulutuksessa, jaan huoneen kollegan kanssa. Normaali tilanne.
Avokonttori, YTM, it-ala. Normaalia on.
FM, jaettu huone toisen kanss. Haluaisin ts kokonaan oman, on vaikea keskittyä, kun toinen kailottaa puhelimeen tai on verkkokokouksessa.
Vtm,neljä henkeä suuressa huoneessa. Osin on sermit. Kamalaa on, olen tottunut omaan huoneeseen. Aion hankkia toisen työn.
Avokonttori. FM. IT-ala. On tyypillistä.
VTM, avokonttori, tyypillistä rahoitusalalla
KTM, oma huone. Johto ja asiantuntijat omissa huoneissaan, muut avokonttorissa.
FM, ope- oma huone, iso- voi kuunnella radiota hyppytunneilla ja opetusmatskut voi levitellä vapaasti- luksusta verrattuna opettajahuoneeseen.
Avokonttori, kuten alallani yleensäkin. Jotain sermejä saisi edes olla, että pääsisi välillä paremmin keskittymään, mutta tällä alalla suositaan täysin avointa tilaa.
Näin loma-aikaan saa kerrankin keskittymisrauhan, ah!