Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani 16v. haluaa erota kirkosta

Vierailija
11.07.2013 |

Taustana kerron että hän "tuli kaapista" viime joulukuussa ja se on meille vanhemmille täysin okei, mutta nyt hän on esittänyt toivomuksena, että annamme hänen erota kirkosta. Olen vähän kahden vaiheilla... Antaisitteko? Ja siis tämä ei liity mitenkään Päivi Räsäsen lipsautuksiin, hän ei vaan nää siitä mitään hyötyä olla kirkon jäsen. Me vanhemmat emme ole uskovaisia, mutta kuulumme silti kirkkoon. Mielipiteitä kiitos!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin erota. Hän voi toki 18-vuotiaana erota ilman lupaanne, mutta on hyvä saada vanhemmilta tuki päätökselle.

Vierailija
2/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin erota. Hän tekisi sen kuitenkin parin vuoden päästä itse. Minusta on hienoa, että hän uskaltaa puhua asiasta teidän kanssa. Itse en uskaltanut nuorena puhua asiasta vanhemmilleni vaikka välit muuten olivatkin hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin edelliset, antakaa vain erota nyt.

Vierailija
4/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, Miksi olet kahden vaiheilla? MIksi et soisi pojallesi ero kirkosta, jos hän niin haluaa?

Vierailija
5/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vastauksista! Ja 5, se kysymys tuli niin jotenkin puskista, että ajattelin jos tulee vielä katumapäälle... Mutta olen miettinyt asiaa ja ollaan sovittu miehen kanssa, että istutaan alas pojan kanssa ja näillä näkymin annetaan suostumus :) 

Vierailija
6/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Te siis vain yllätyitte.

Ei sitä katumapäätä tarvitse arastella, se ei ole edes kovin todennäköistä ja siksi toisekseen, kirkkoon pystyy aina liittymään uudelleen. Kun itse erosin, olin vähän ihmeissäni, kun kirkkoherranvirastossa sanottiin ystävällisesti, että olen aina tervetullut takaisin, jos siltä alkaa tuntua. Ei ole alkanut, mutta asenne lämmitti.

Musta on hyvä, että te tuette poikaanne. Se, että hän haluaa jakaa asian kanssanne, kertoo jo aika paljon suhteistanne.

Mukavaa kesää!

-5-

Vierailija
7/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:14"]

Kiitos hyvistä vastauksista! Ja 5, se kysymys tuli niin jotenkin puskista, että ajattelin jos tulee vielä katumapäälle... Mutta olen miettinyt asiaa ja ollaan sovittu miehen kanssa, että istutaan alas pojan kanssa ja näillä näkymin annetaan suostumus :) 

[/quote]

Vaikka tulisikin katumapäälle niin takaisin liittyminen on melkein yhtä helppoa kuin eroaminen, ainakin jos poika on kastettu ja konfirmoitu.

Vierailija
8/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ainahan hän voi liittyä takaisin, jos tulee myöhemmin katumapäälle. Pääasia minusta on se, että mitä hän menettää jos ei saa erota (= uskonnonvapaus), ja toisaalta menettääkö hän jotain jos eroaa? Siis jotain muutakin kuin velvollisuuden maksaa kirkollisveroa mahdollisista veronalaisista tuloistaan vastentahtoisesti?

Kumpi sinulle olisi tärkeämpää, uskonnonvapaus vaiko olla pakotettu kuulumaan uskonnolliseen yhteisöön johon et haluaisi kuulua? Toisaalta eikö ihan jo perhesovunkin kannalta ole fiksuinta sallia lapselleen se uskonnonvapaus? Parin vuoden kuluttua hän saa päätöksensä tehdä ilman teidän suostumustannekin, toisaalta ilman teidän suostumustanne hänen suhteensa teihin saattaa kärsiä.

Vierailija
9/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet oman lapsesi suhteen niinkuin sinä näet parhaaksi. Sinulla on siihen oikeus ja jopa moraalinen velvollisuus. Älä anna muiden vaikuttaa päätöksiisi.

Minä en antaisi 16-vuotiaani erota kirkosta. Minä haluan kasvattaa lapseni niiden arvojen mukaan, jotka koen oikeaksi. Kun hän on täysi-ikäinen, olen kasvatustehtäväni suorittanut ja silloin hän on omillaan ja kulkee elämässään niitä latuja jotka hän kokee oikeaksi.

Vierailija
10/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se "rakastava jumala" kuitenkin suuttuu ja tappaa kun eroaa kirkosta?

Eikö niin?

Fiksua tuo satuolennon pillin mukaan tanssiminen! :)

Vierailija
11/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SORRY, PAINOIN VAHINGOSSA PEUKKU ALAS- NAPPULAA. EI OLLUT SIIS TARKOITUS.

[/quote]

Vierailija
12/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu päätös pojaltasi.

Olisitko muuten huomannut poikasi homoutta ilman virallista kaapista tuloa? Minkäikäisenä huomasit ensimmäisen kerran, ettei poikasi ole kiinnostunut tytöistä "siinä mielessä"? Vai tuliko uutinen täysin puun takaa?

Vierailija
13/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annatte erota, ja jos ette ole uskovaisia, tulisi teidän itsennekin erota.

Vierailija
14/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:27"]

Eikö niin?

[/quote]

Minusta tuntuu, että halusit pilkata uskovia kommentillasi. Minusta tuntuu, että se on kirjoitettu ivalliseen sävyyn. Minusta se ei tunnu hyvältä.

Vierailija
15/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirkkoon liittäminen oli väärin, mutta nythän teillä on tilaisuus korjata virheenne! Antakaaa pojan erota ja olkaa ylpeitä hänestä. 

Vierailija
16/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:32"]

Fiksu päätös pojaltasi.

Olisitko muuten huomannut poikasi homoutta ilman virallista kaapista tuloa? Minkäikäisenä huomasit ensimmäisen kerran, ettei poikasi ole kiinnostunut tytöistä "siinä mielessä"? Vai tuliko uutinen täysin puun takaa?

[/quote]

No kyllä mulle tuli ihmetys, kun 15v. poika ei ollut kertaakaan puhunut "tyttöystävästä" tai aina kun mainitsimme miehen kanssa pienessä kiusoittelun mielessä tytöt, hän jotenkin pelästyi tai miten sen sanoo.. muuttui oudoksi. Jonkusen likan se on meille tuonut kylään, mutta suurin osa tulee porukassa tai on hyvä ystävä vuosien takaa... Mielessäni kävi se, että hän ehkä vielä on vähän hämmentynyt omasta seksuaalisuudestaan. Sitten hän tuossa meidät istutti alas ja kertoi että seurustelee pojan kanssa ja tyttöihin ei palaa. Olin hyvin ylpeä, että poikani osaa puhua tälläisista asioista meidän kanssa. Olen tavannut pojan, hyvin mukava. Vieläkin seurustelevat! 

Pidin kahdenkeskeisen palopuheen pojan kanssa, esim. seksistä. Kertoi (hämmennyksekseni) sitten, että on harrastanut seksiä tytön kanssa. Hän sanoi, että sen jälkeen hän oli varma että hän ei tunne vetoa tyttöihin. En tosin tiedä koko tarinaa, mikä tuskin meni tulkitsemalla tavallani. Mutta uskon että jossain vaiheessa homous olisi tullut, ilmi vaikka "virallista" homous julkistusta ei olisi tullut :) 

Ja anteekis vastaukseni myöhyys!!

Vierailija
17/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:27"]

Eikö niin?

[/quote]

Minusta tuntuu, että halusit pilkata uskovia kommentillasi. Minusta tuntuu, että se on kirjoitettu ivalliseen sävyyn. Minusta se ei tunnu hyvältä.

[/quote]

No shit, sherlock....

Vierailija
18/19 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Moos 18-21: "Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen."

Vierailija
19/19 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 23:36"]

5. Moos 18-21: "Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen."

[/quote]

En ymmärrä, miksi tämä on saanut peukkuja alas. Tämähän on juuri sitä, mitä Päivi Räsänen on pari päivää yrittänyt saada suomalaiset ymmärtämään: raamattu on Suomen lain yläpuolella ja raamatussa sanotaan näin. :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä