Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kohteliain tapa kertoa ihmiselle, että ystävyytemme on ohi?

Vierailija
31.07.2008 |

Pitkän harkinnan jälkeen, vastuuni myöskin tilanteesta tuntien olen tähän päätynyt. Miten kertoa se mahdollisimman vähän toista osapuolta loukaten?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harventaisin yhteydenpitoa enkä olisi itse aloitteellinen

Vierailija
2/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kaikki yhteydet tähän henkilöön, tai kirjoita kirje. Tai sano yhteiselle tuttavalle, joka voi sitten sanoa, että sinua ei enää kiinnosta hänen seuransa.

Mutta en tajua, miksi se pitää erikseen ilmoittaa. Jos joku ärsyttää minua, niin olen vain soittamatta, kyllä ne lopulta lopettaa soittelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, mitä ajattelet. Älä jätä toista vuosiksi miettimään, mitä tapahtui.

Vierailija
4/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei se ehkä olekaan helppoa, on parasta kertoa toiselle suoraan asiasta ja syyt siihen, miksi olet tehnyt tällaisen ratkaisun.

Vierailija
5/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että se loukkaa, hän joutuu miettimään ja kärsimään epätietoisuudesta. Parasta on kertoa asia suoraan, näin ei jää mitään epäselväksi ja asiaa suree aikansa ja sitten sen voi jättää taakseen.

Miksi on parasta loukata entistä ystävää?

Vierailija
6/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on parasta loukata entistä ystävää?

Vierailija
7/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tähän vaikuttaa se syy, miksi katkaiset välit. Jos se on tosi iso moka (esim. pokasi sun miehesi) niin silloin se on helppo perustella. Jos taas syyt ovat vähäpätöisiä, niin ehkä vaan on parasta olla pitämättä yhteyttä

Vierailija
8/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että se loukkaa, hän joutuu miettimään ja kärsimään epätietoisuudesta.

Kyllä ihmiset ajautuvat erilleen ja yhteydenpidot harvenevat ilman että kukaan siitä ihmeemmin loukkaantuu, ja nämä ihmiset unohtuvat. Sen sijaan se loukkaa varmasti eikä ikinä unohdu, kun toinen tulee sanomaan että en voi enää olla ystäväsi koska... ja luettelee pitkän listan loukkaavia syitä, tai sanoo jotain ympäripyöreää joka pyrkii siihen ettei loukkaisi, mutta aiheuttaa kahta kauheamman epätietoisuuden.

Vierailija
9/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos kyseessä on tuttava tai kaveri.

Vierailija
10/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei loukkaa vielä paljon paljon paljon enemmän, että saa kuulla olleensa niin huono ystävä, ettei enää kelpaa?

Vierailija
11/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos olette vain kasvaneet erilleen, niin älä mene toista loukkaamaan.

Vierailija
12/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättää taakseen kuin se, että saa vuosia jälkeenpäin miettiä että mitä oikein tapahtui.

se ei loukkaa vielä paljon paljon paljon enemmän, että saa kuulla olleensa niin huono ystävä, ettei enää kelpaa?

Vierailija
13/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi perustella itselleen parhain päin.

Vierailija
14/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi paljon helpompi surra, käsitellä ja jättää taakseen se, että mulla oli kerran yks ystävä mutta sitten jotenkin ajauduimme erilleen ja yhteydenpito harveni, kuin että mulla oli kerran yks ystävä, joka katkaisi välit kanssani koska ei enää siedä naamani näkemistäkään.

Vierailija
15/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totuuden kertominen on sama kuin sen ystävän haukkuminen tai jotain sinnepäin. Mä en ajatellut asiaa ollenkaan näin. Mutta jos oikeasti olisikin joku sellanen syy että olet vaikka levitellyt henk koht asioitani kylille tai olet hyväksikäyttäjä taijotain, niin sekin on mun mielestä hyvä kuulla. Koska ikävän totuuden kuuleminen käytöksestään voi ehkä avata silmät ja saada aikaan tapojen parantamisen.

Sen voi perustella itselleen parhain päin.

Vierailija
16/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävyys lopu. Tai jos se loppuu, molemmat varmasti tietävät syyn. Tai jos ystäväsi ei sitä tiedä, kyse on oman maailmasi kummallisuudesta haluta kertoa jokin syy. Syyn kertominen ei sinua pelasta. Pöljänähän sinua pidetään, jos menet kertoilemaan joitain syitä. Ystävyys joko loppuu johonkin radikaaliin tai tuttavuus hitaasti sammuu kummankaan siitä loukkaantumatta.

Vierailija
17/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totuuden kertominen on sama kuin sen ystävän haukkuminen tai jotain sinnepäin. ]

Vierailija
18/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on muuttunut tylsäksi niin eihän se tarkoita että tuo olisi joku totuus ihmisestä. Se on vain sen toisen kokemus ja mielipide. Mä ainakin suhtautuisin tuollaisen kuulemiseen niin että ai se pitää mua tylsänä. Surullista mutta minkäs sille voi etten hänelle kelpaa omana itsenäni. Se olisi helpompi hyväksyä kuin miettiä että teinkö jotain sokus väärin, loukkasinko, tapahtuiko jotain ja mitä jos kyseessä olikin joku väärinkäsitys...

Vierailija
19/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin, että hänellä on jotain henkilökohtaisia ongelmia ja kohteliaisuusnormien puutetta. Jos siis en olisi itse tehnyt mitään.

Vierailija
20/33 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ilmoittaisit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi