Mun yks kaveri väittää ettei haise
Käy kuulemma kaksi kertaa viikossa suihkussa, ei käytä saippuaa tai shampoota vaan pesee pelkällä vedellä. Haisee k*selle, p*skalle, vanhalle hielle ja eltaantuneelle talille. Miten voisin sanoa hänelle että kyllä sinä haiset loukkaamatta?
Kommentit (67)
Kuulisin itse mielelläni ihan suoraan.
Joo, olen niitä jotka eivät käytä shampoota tai saippuaa, ja siksi kiinnostaisi. Suihkussa kyllä käyn. Joskus haistatin tukkaa kaverilla, jonka arvelin uskaltavan sanoa totuuden, mutta väitti että ei se haise. Tiedä sitten oliko totta.
Käyttääkö kaverisi edes dödöä? Peseekö hampaatkin pelkällä vedellä?
Vierailija kirjoitti:
Toisen ketjun innoittamana: kysymys tuoksuyliherkille. Kumpi haju on pahempi; hien- ja muiden eritteiden hajut vai kemikaalien hajut?
Kemikaalien.
Tosin ei se niin ole, että kemikaalien haju olisi paha sinänsä, vaan siitä saa päänsärkyä. Paska haisee pahalle, mutta ei aiheuta oireita.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa, että haisenko minä. Kukaan ei ole koskaan mitään sanonut. Käyn kyllä suihkussa aamuisin ennen töihin lähtöä ja käytän pesuaineita, pesen hampaat ja laittaudun ja vaatteet ovat puhtaita. Mutta juon joka ilta vähintään sixpäkin kaljaa (usein enemmänkin) ja poltan puoli askia - askin röökiä. Aamulla en polta enkä työpäivän aikana, enkä juo tietenkään, vaan vasta iltaisin. Haisenko?
Varmasti haiset spurgulle. Olet alkoholisti, mitä luulet?
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen niitä jotka eivät käytä shampoota tai saippuaa, ja siksi kiinnostaisi. Suihkussa kyllä käyn. Joskus haistatin tukkaa kaverilla, jonka arvelin uskaltavan sanoa totuuden, mutta väitti että ei se haise. Tiedä sitten oliko totta.
Shampoota karttavien hiukset haisevat minusta vähän samalta kuin koiran turkki. Ihan siis puhtaan kuivan koiran turkki. Se on varmaan se rasva/tali. Onko se paha haju, riippuu ihmisestä. Minua se ei häiritse, koska olen tottunut koiriin ja kissoihin. Oikeastaan pidän siitä hajusta.
Minua ei tosin häiritse myöskään tuoreen hien haju, mutta pinttynyt hienhaju kun siihen sekoittuu ties mitä bakteereja, se on kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haisee vanhalle mummolle /papparaiselle
Jaa, ei mun tuntemat vanhukset haise. Taas tuota palstalla yleistä vanhusten haukkumista.
Jotkut haisee ja toiset ei. Kokemusteni perusteella tuntuu, että virtsahygienialla on paljon vaikutusta asiaan. Muuan tuttu papparainen alkoi haista eturauhassyövän ja ilmeisesti siitä aiheutuvien pidätysvaikeuksien myötä. Mutta esimerkiksi isäni vanhemmissa en koskaan huomannut mitään "vanhan ihmisen" hajua, vaikkeivät kovin usein edes peseytyneet. Se varmaan vaikutti, etteivät juuri hikoilleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi valehteli, kyllä sinä haiset. Mikset käytä shampoota tai saippuaa? Ei tali, rasva ja hiki lähde pelkällä vedellä.
Ihan reilu hien haju vielä ohimennen menee, mutta pesemätön lian haju on järkkyä.
Usein kyseessä on joku vaate, joka ei välttämättä ole edes tiiviisti ihoa vasten ja siksi sitä ei tule pestyä edes sitää vähää, kun ei ole näkyvästi likainen... mikrobit siinä kuitenkin pikkuhiljaa saa aikaan tunkkaisen, eltaantuneen hajun.
Ja hiuspohja alkaa haista myös.
Vierailija kirjoitti:
Toisen ketjun innoittamana: kysymys tuoksuyliherkille. Kumpi haju on pahempi; hien- ja muiden eritteiden hajut vai kemikaalien hajut?
Ihan ehdottomasti hien- ja lianhaju on pahempi. Meille ei tule kukaan vahvasti hajustettuna, kun olen astmaatikko, mutta esim. kaupassa kävelen mieluummin hajuvesipilven kuin hikipilven läpi.
Hiki on niin vahva haju, että koko tila haisee ja haju oikein pinttyy seiniin ja jää leijumaan useiksi päiviksi. Lapsen kaveri on tällainen haisuli, jonka jälkeen kaikki pitää pestä ja siivota, ja tuulettaa monta päivää. Ei alkeellisintakaan hygieniaa nähtävästi.
Deodorantti/antiperspirantti ei toimi, jos sen levittää likaiselle iholle! Eli aamulla suihku, ja antiperspiranttia puhtaalle kuivalle iholle. Puhtaat vaatteet. Yöllä ihon kautta erittyy vaikka mitä, ja siihen kun alkaa hikoilla päälle, niin hajua syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoota karttavien hiukset haisevat minusta vähän samalta kuin koiran turkki. Ihan siis puhtaan kuivan koiran turkki. Se on varmaan se rasva/tali. Onko se paha haju, riippuu ihmisestä. Minua se ei häiritse, koska olen tottunut koiriin ja kissoihin. Oikeastaan pidän siitä hajusta.
Minua ei tosin häiritse myöskään tuoreen hien haju, mutta pinttynyt hienhaju kun siihen sekoittuu ties mitä bakteereja, se on kamalaa.
Tukka on ruvennut iän myötä erittämään talia yhä vähemmän ja vähemmän, ei ole enää ikinä sellainen rasvaletti kuin vielä nuorena aikuisena oli, ja siksi oikeastaan luovuinkin shampoosta.
Tuore hikihän ei haise miltään. Hajua tulee vasta sitten kun bakteerit alkavat hajottaa sitä. Silloinkin on yksilöllistä (yksilöllisestä bakteerikannasta kiinni), miltä haisee. Kaikissa se haju ei omaan nenääni ole heti paha. Pahin haju kyllä tulee hoitamattomista hampaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa, että haisenko minä. Kukaan ei ole koskaan mitään sanonut. Käyn kyllä suihkussa aamuisin ennen töihin lähtöä ja käytän pesuaineita, pesen hampaat ja laittaudun ja vaatteet ovat puhtaita. Mutta juon joka ilta vähintään sixpäkin kaljaa (usein enemmänkin) ja poltan puoli askia - askin röökiä. Aamulla en polta enkä työpäivän aikana, enkä juo tietenkään, vaan vasta iltaisin. Haisenko?
Kaikki tupakoitsijat haisevat, vaikka olisivat juuri peseytyneetkin.
Ja vanhan viinan haistaa myös
Eihän ihminen haista omaa hajuaan. Mm kun syö valkosipulia ei itse sitä haista itsestään , mutta lähimmäinen haistaa. Sama pätee hajuvesiin ja kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi valehteli, kyllä sinä haiset. Mikset käytä shampoota tai saippuaa? Ei tali, rasva ja hiki lähde pelkällä vedellä.
Iho on niin rutikuiva.
Voihan sitä pestä rasvallakin. Perusvoiteilla peseytymistä kuivaihoisille suositellaankin. Hiki kyllä lähtee vedellä. Hiuksista lähtee talia lämpimällä vedellä ihan tarpeeksi. Ei kaiken ole tarkoituskaan lähteä. Miksi kroppa sitä muuten tuottaisi?
Ap ymmärrän että elämäsi on täydellistä ja olet maailman parhaimpia ihmisiä koska olet täydellinen mutta olet liian täydellinen kertomaan hänelle
Olette ilmeisesti alle 25-vuotiaita
Vierailija kirjoitti:
Se kuinka paljon ihminen haisee riippuu siitä, mitä bakteereja ihmisen ihossa on hikirauhasten alueella.
Bakteerit pilkkovat hiessä olevan ihon valkuaisaineita ja riippuen bakteerikannasta hiki haisee enemmän tai vähemmän.
Kaikki haisevat, mutta toiset haisevat enemmän.
Kyllä se riippuu myös pesutiheydestä, vaatteiden vaihtotiheydestä, hampaiden herjauksesta, tupakoinnista jne.
Vierailija kirjoitti:
Ap ymmärrän että elämäsi on täydellistä ja olet maailman parhaimpia ihmisiä koska olet täydellinen mutta olet liian täydellinen kertomaan hänelle
T. Haisuli ja kenties jopa ap:n kaveri
Sanot että olet tottunut omaan 💩-hajuun. Me muut emme ole.
Jaa, ei mun tuntemat vanhukset haise. Taas tuota palstalla yleistä vanhusten haukkumista.
Toki jos kotihoito pesee kerran viikos suihkus, ja itse ei suihkuun pääse...