Mun yks kaveri väittää ettei haise
Käy kuulemma kaksi kertaa viikossa suihkussa, ei käytä saippuaa tai shampoota vaan pesee pelkällä vedellä. Haisee k*selle, p*skalle, vanhalle hielle ja eltaantuneelle talille. Miten voisin sanoa hänelle että kyllä sinä haiset loukkaamatta?
Kommentit (67)
Olen ollut töissä kirpputorilla ja siellä käy yllättävän paljon haisuliporukkaa kaikissa ikäluokissa.
Kuitenkin vanhat naiset ja nuoriso erottuu eli heissä eniten haisulityyppiä.
Sitten oma ongelmansa on nämä jotka lotraa hajusteita lian päälle.
Se kuinka paljon ihminen haisee riippuu siitä, mitä bakteereja ihmisen ihossa on hikirauhasten alueella.
Bakteerit pilkkovat hiessä olevan ihon valkuaisaineita ja riippuen bakteerikannasta hiki haisee enemmän tai vähemmän.
Kaikki haisevat, mutta toiset haisevat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joka toinen päivä suihkussa ja hiukset pesen kerran viikossa. En hikoile ja tukka ei rasvoitu. Miksi pitäisi käydä joka päivä suihkussa jos ei haise? Välttelen turhaa kemikaalikuormaa.
Jokainen ihminen hikoilee, et ole mikään lääketieteellinen ihme. Olet juuri tuollainen ylempänä mainittu hajupommi, joka ei itse haista omia oksettavia hajujaan.
Tämä. Kaikki ihmiset hikoilee.
Vierailija kirjoitti:
Näitä "en haise" -tyyppejä on yllättävän paljon. Miten ei voi itse haistaa? Onko siihen hajuun nokka turtunut? Itse kyllä haistan oman hien.
Siihen turtuu, kuten oman kämpän hajuunkin. Jos ei normaalisti haise 24/7, huomaa kyllä äkkiä jos alkaa kainalot haiskahtaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joka toinen päivä suihkussa ja hiukset pesen kerran viikossa. En hikoile ja tukka ei rasvoitu. Miksi pitäisi käydä joka päivä suihkussa jos ei haise? Välttelen turhaa kemikaalikuormaa.
Kaikki ihmiset hikoilee, vaikkei tekisikään mitään fyysistä. Eikä jokaisen suihkussakäynnin tarvitse tarkoittaa mitään kemikaalikuormaa. Minä käyn joka päivä suihkussa, mutta käytän hajustamattomia ja väriaineettomia pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten ihanaa kun tällainen hajupommi tulee istumaan viereen bussissa.
Vielä pahempaa on jos tuollainen on työkaverina. Nimimerkillä Kokemusta on.
Näitä haisuleita on yllättävän paljon. Miten voi olla niin turtunut omalle p*skanhajulle?
Tokmannilla oli töissä nainen, joka haisi niin hielle, että koko vaateosasto hajahti.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa, että haisenko minä. Kukaan ei ole koskaan mitään sanonut. Käyn kyllä suihkussa aamuisin ennen töihin lähtöä ja käytän pesuaineita, pesen hampaat ja laittaudun ja vaatteet ovat puhtaita. Mutta juon joka ilta vähintään sixpäkin kaljaa (usein enemmänkin) ja poltan puoli askia - askin röökiä. Aamulla en polta enkä työpäivän aikana, enkä juo tietenkään, vaan vasta iltaisin. Haisenko?
Haiset.
Kaikki tupakoijat haisevat.
Itsekin ajattelin ennen, etten haise.
Luokkatoveri kerran nätisti huomautti että kannattaisi ostaa vahvempaa dödöä ja luoja että hävetti. En pessyt itseäni aiemmin saippualla, mutta nykyään aina. Ja dödö käytössä.
Musta on jännä miten nämä kerran päivässä suihkuttelijat on niin 100% varmoja siitä että juuri tämä on se oikea pesufrekvenssi, ja kahden päivän välein suihkussa käyvien on pakko haista kuin raadot. Kyllä, kaikki hikoilee, kaikki alkaa pidempään pesemättöminä pikkuhiljaa haista, mutta miksi kaikkiin pätisi juuri tämä 24 tunnin ajastus? Ehkä olisi turvallisempaa peseytyä 12 tunnin välein? Tai vaikka kuuden?
Ja sitten samat ihmiset ihmettelee, jos joku valittaa hajusteita.
Voi olla, että on vaan tottunut siihen hajuun. Sama asia kun menee esim. navettaan, niin siellähän haisee, mutta muutamien minuutien kuluessa siihen hajuun tottuu jotenkin.
Mullakin oli yksi entinen työkaveri. Nuori nainen, jolla meikit aina viimeisen päälle ja siistit vaatteet. Mutta usein haisi pahalle. En oikein tiedä mikä siinä naisessa tuoksui. Ei varmaan itse huomannut asiaa ollenkaan.
Kauheeta, jos itse haiseekin pahalle, mutta kukaan ei vaan kehtaa huomauttaa asiasta!
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että on vaan tottunut siihen hajuun. Sama asia kun menee esim. navettaan, niin siellähän haisee, mutta muutamien minuutien kuluessa siihen hajuun tottuu jotenkin.
Mullakin oli yksi entinen työkaveri. Nuori nainen, jolla meikit aina viimeisen päälle ja siistit vaatteet. Mutta usein haisi pahalle. En oikein tiedä mikä siinä naisessa tuoksui. Ei varmaan itse huomannut asiaa ollenkaan.
Kauheeta, jos itse haiseekin pahalle, mutta kukaan ei vaan kehtaa huomauttaa asiasta!
Niinpä. Itsekin välillä pelkään että haisen, vaikka käyn joka päivä suihkussa, joskus kahdestikin (aamulla ja illalla). Eli ap:ta neuvon että sano vain suoraan sille kaverille.
Etottele ne hajut kuten aloituksessa, luulisi että tajuaa ettet vedä hatusta kun erikseen pystyt erottelemaan mikä haisee.
Toisen ketjun innoittamana: kysymys tuoksuyliherkille. Kumpi haju on pahempi; hien- ja muiden eritteiden hajut vai kemikaalien hajut?
Nuo haisemiset on todella kiusallisia ongelmia, kun ei niistä oikein voi sanoa loukkaamatta toista. Minullakin on yksi työkaveri jonka kohdalla olen opetellut pidättämään hengitystä aina kun kulkee ohi. Toivon salaa että joku asiakas valittaisi ja pomon täytyisi hoitaa tämä hygieniakeskustelu.