Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työelämästä syrjäytynyt enkä meinaa jaksaa

Vierailija
02.08.2020 |

Tylsyyttä olla vaan kotona. Toisilla alkaa taas kaikkea kivaa syksyllä. Mistä voimaa kun vapaaehtoistyö, harrastukset tai uskonto ei auta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ainakin suuttuu jos yrittää aiheesta keskustella

Vierailija
2/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fyysisen terveyden peruskomponentit kunnossa ja tarpeeksi sosiaalista elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma helvettinsä. Itselläni hirvittää taas työn aloittaminen loman jälkeen. Reilu 20 vuotta jo huonosti palkattua ja stressaavaa työtä takana.

Voimia meille kaikille.

Vierailija
4/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta hankkia keikkatyötä

Vierailija
5/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko fyysisen terveyden peruskomponentit kunnossa ja tarpeeksi sosiaalista elämää?

Ei ole eikä ole oikein ystäviäkään ja ne jotka on käyvät tietenkin töissä ja ovat kiireisiä

Vierailija
6/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin uupunut tähän kaikkeen.

Vierailija
7/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä naurata vapaaehtoistyöllä.

Vierailija
8/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nauramista siinä on?

Vierailija
9/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et nyt lähde aikasi kuluksi keräämään marjoja tai sieniä metsästä? Nuo voi myydä ostajille tahoille (mm. toreilla) verottomasti, ja maksu käteisellä. Ahkera saa kymmeniä euroja päivässä.

Vierailija
10/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et nyt lähde aikasi kuluksi keräämään marjoja tai sieniä metsästä? Nuo voi myydä ostajille tahoille (mm. toreilla) verottomasti, ja maksu käteisellä. Ahkera saa kymmeniä euroja päivässä.

Mistä tietäisi mitä sieniä voi syödä et keräis?

Sit pitäis keksiä mistä niitä löytää?

Vierailija
11/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nauramista siinä on?

Siitä ei makseta palkkaa ja työtön tarvitsee rahaa!

Vierailija
12/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olenkin kerännyt ja melko paljon marjastanut. Sitten välillä käyn laittamassa ruokaa työttömille ja jakamassa ruokakasseja.

Vierailija
13/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua sun tuntemuksiin. En oikein tiedä kuinka sua neuvoa ja piristää. Vähän samassa suossa ollaan täälläkin ja tuntuu, että sitä eristäytyy koko ajan enemmän yhteiskunnasta ja sosiaalisesta elämästä. Kannattaa kuitenkin edes pienissä määrin pysyä mukana maailman menossa omien voimavarojen mukaan. Tsempppiä syksyyn!

Vierailija
14/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietäisi mitä sieniä voi syödä et keräis?

Sit pitäis keksiä mistä niitä löytää?

Helpoin tapa nykyään on syöttää Googleen hakusanaksi "Kanttarelli" tai "Herkkutatti" tai "kauppasienet". Sitten pitäisi osata lukea ja ymmärtää lukemansa.

Vierailija
15/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiin kerätessä myös sienien ostaja kyllä tarkastaa ne sienet, eli vaikka keräisikin korin täyteen valkoisia kärpässieniä, niin tuskin niitä kukaan ostaa.

Vierailija
16/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä ole oikein ystäviäkään ja ne jotka on käyvät tietenkin töissä ja ovat kiireisiä

Koita saada nämä kuntoon, siinä on sulle projektia ja tekemistä. Syömisellä, liikunnalla ja hyvällä unella on valtava vaikutus mielialaan. Työttömyydessä on se hyvä puoli että ehtii keskittyä näihin kaikkiin paljon ja hakea rutiineja. Ystäviä on vaikea saada, mutta sinulla on onneksi mies ja sentään nuo mainitsemasi kiireiset. Laatu korvaa määrän.

Vierailija
17/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mä taasen oon kateellinen sulle ja kaltaisillesi. Toki varmaan taloudellisesti on tiukkaa ja se on rankkaa. Mutta olen niin loppu tähän raadolliseen työelämään, en jaksa enää yhtään. Ei oo mitään omaa elämää kun kaikki vapaa-aika menee työstä toipumiseen.

Vierailija
18/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, mä taasen oon kateellinen sulle ja kaltaisillesi. Toki varmaan taloudellisesti on tiukkaa ja se on rankkaa. Mutta olen niin loppu tähän raadolliseen työelämään, en jaksa enää yhtään. Ei oo mitään omaa elämää kun kaikki vapaa-aika menee työstä toipumiseen.

Talouspuoli ei niin haittaa, vaan tylsyys ja tekemisen puute.

Vierailija
19/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota rennommin hommassasi?

Vierailija
20/25 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, tulee potkut. Sitten kun lopulta päädyn siitä tukien pariin, pudonnut tulotasoni vaikuttaa negatiivisesti myös muihin talouteeni kuuluviin.