Lue keskustelun säännöt.
Rippilahjaksi käytetty esim. Aalto-maljakko? Kommentteja?
10.07.2013 |
Haluaisin ostaa ystävän tyttärelle rippilahjaksi jonkun klassikkoesineen esim. Aalto-maljakon, mutta ne maksaa niin himputin paljon uutena joten olisiko aivan järkyttävä ajatus antaa joku klassikkolasiesine käytettynä? Siisti kuntoinen tietysti! ;)
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:57"]
Käytettynä voi lahjaksi minusta antaa joko antiikkia tai sitten esineen, johon liittyy merkittävää tunnearvoa (esim. lahjan saajalle rakkaan mummo-vainaan lempivaasi). Käytetty random aaltovaasi tai muu vastaava perus-design-vaasi olisi minusta aika omituinen lahja.
Lisäksi rippilapsi ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä osaa arvostaa mitään maljakkoa. Sopisi ylioppilaslahjaksi paremmin, koska silloin omilleen muutto on ajankohtaisempi. Tosin ei niille vaaseille opiskelija-asunnoissakaan kovin suurta käyttöä ole.
Itse ostaisin lapsen keräämää astiastoa, korun tai antaisin rahaa.
[/quote]
Hmm, no ei me opiskelijat enää olla kaikki tyypillisesti sitä porukkaa, joka istuu sukulaisten nurkista haalituilla eriparituoleilla ja syö naapurin tädin perintömökkiastioista. Tarkkailepa nuorten ihmisten koteja - monasti ovat huomattavasti paremmalla maulla, vaikkakin pienellä budjetilla, sisustettuja kuin monen varttuneemman. Hyviä esimerkkejä löytyy vaikkapa pienemmistä blogeista - niihin sisustuksiin eivät ole ainakaan mainostulot vaikuttaneet. Itse ainakin arvostan suuresti rippi-, ylioppilas- ja synttärilahjoiksi saamiani suomalaisia design-esineita. Mukaan mahtuu niin astioita, Aalto-vaaseja kuin Toikan lintujakin. Ne erottavat minun asuntoni siitä tyypillisestä IKEA-massasta. Enkä suinkaan ole ainut nuori joka näin nykyään ajattelee.