Mies pudotti tänään pommin: ei tiedä rakastaako
Mieheni kertoi tänään aivan yllättäen, että jopa viimeinen kokonainen vuosi on hänen mielestään sujunut huonosti. Olen kuulemma muuttunut. Suurin muutos on se, että olen jatkuvasti vihainen. Tämä on osin totta, elämäntilanteeni on ollut rankka, ja mies on saanut siitä toki kärsiä. Myönnän tehneeni usein väärin.
Kuultuani uutisen olen itkenyt hysteerisenä koko illan. Mies on maailmani, elämäni rakkaus. Hän lupasi miettiä jatkoa ja ilmoittaa sitten haluaako erota.
Pelkään tuon mietinnän tulosta nyt itku kurkussa. Mitä voin tehdä??
Kommentit (64)
Nämä kommentit todistavat hyvin miksi mies ei halua "keskustella". Pelkkää syyttelyähän siitä tulee: miksi et ottanut asiaa esille aikaisemmin, tai jotain muuta. Vikaa etsitään aina toisesta. Siksi on parasta vain ilmoittaa että ei rakasta ja katsoa tapahtuuko mitään konkreettista muutosta parempaan. Jos mikään ei muutu, erotaan.
En usko ollenkaan että tunteisiin voi aina vaikuttaa. Kyllä ne vaan voi kuollakin.
Ap, en olisi minäkään uskonut, että mies voisi selkäni takana käydä treffeillä. Todellakin uskollisuus oli muka hänelle ensisijaista, hän oli aikaisemmassa suhteessa tullut tosi pahasti petetyksi. Tästä käytiin vieläpä hänen aloitteestaan syvällisiä keskusteluja silloin kuin aikoinaan aloimme seurustella.
Ikävä totuus vaan on, että yleensä miehet viihtyvät vähän huonommassakin suhteessa, mutta häipyvät vasta, kun näköpiirissä on toinen nainen. Ja käytännössä nyt erotarinoita selailtuani, varsinkin näissä, missä ero on tullut toiselle ikään kuin puskista, takana on yleensä joku kolmas osapuoli.
t: 8
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:16"]
En usko ollenkaan että tunteisiin voi aina vaikuttaa. Kyllä ne vaan voi kuollakin.
[/quote]Ei pitkässä suhteessa yleensä eletä tuuliviirinä joidenkin pinnallisten, kuolevaisten tunteiden varassa. Kyllä pitkässä suhteessa pitää tehdä valinta, että haluaa rakastaa sitä toista. Jos on halua, pystyy kyllä niihin omiin tunteisiinsa vaikuttamaan. Ja siinä sivussa sitten sellaisia uudelleenrakastumishuippuja saattaa tulla ja mennä useitakin pitkän suhteen aikana. Siis ihan sitä omaa kumppania kohtaan.
Enpä tuiedä minäkään yhtään tapausta, jossa mies olisi noin vain eronnut, aina on ollut toinen nainen kuvioissa. Näin se vain menee, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:24"]
[/quote]Ei pitkässä suhteessa yleensä eletä tuuliviirinä joidenkin pinnallisten, kuolevaisten tunteiden varassa. Kyllä pitkässä suhteessa pitää tehdä valinta, että haluaa rakastaa sitä toista. Jos on halua, pystyy kyllä niihin omiin tunteisiinsa vaikuttamaan. Ja siinä sivussa sitten sellaisia uudelleenrakastumishuippuja saattaa tulla ja mennä useitakin pitkän suhteen aikana. Siis ihan sitä omaa kumppania kohtaan.
[/quote]
Mulla ei ilmeisesti sitten ollut tarpeeksi pitkä suhde 12v.
Ja toisekseen mun uusi suhde 16v, on sellainen että on menty tahtomattakin todella upeasti.
Ennen vanhaan, jos nainen menetti miehensä suosion, oli hänellä kaksi vaihtoehtoa. Kärsiä hiljaa mielessään tai pyrkimys miellyttämään miestä.
Mitä sinä aijot tehdä? Jos tämä miehesi ja parisuhde ovat sinulle tärkeitä, valitset tietysti tuon jälkimmäisen vaihtoehdon.
Omasta parisuhteestani sanoisin sen verran, että en valitsisi kumapaakaan vaihtoehtoa, vaan noudattaisin kolmatta ja lähtisin kävelemään.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:30"]
[/quote]
Ja toisekseen mun uusi suhde 16v, on sellainen että on menty tahtomattakin todella upeasti.
[/quote]
No jonkun tahtominen loppui siinä sitten edellisessä suhteessa. Ja nyt vaan sitten odotellaan, että tulee tarpeeksi vaikea hetki, että sama käy uudessakin suhteessa?
Vuosi on pitkä aika ihmisen elämässä. Minulla on takanani todella huono vuosi. Miehen työttömyys, laiskuus, aloitekyvyttömyys, vastuuttomuus, alkoholismi ja väkivaltaisuus ovat olleet minulle liian raskas taakka. Jätin erohakemuksen kuukausi sitten enkä todellakaan halua enää keskustella asiasta. Minulla ei ole mitään tunteita tuota miestä kohtaan.
Maailma on miehiä täynnä, ap, avaa silmäsi!
Jätä tuollainen nyhvö, joka ei jaksa seistä rinnallasi kun on vaikeaa, etsi uusi rakkaus.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi kärsimykseen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:19"]
Ap, en olisi minäkään uskonut, että mies voisi selkäni takana käydä treffeillä. Todellakin uskollisuus oli muka hänelle ensisijaista, hän oli aikaisemmassa suhteessa tullut tosi pahasti petetyksi. Tästä käytiin vieläpä hänen aloitteestaan syvällisiä keskusteluja silloin kuin aikoinaan aloimme seurustella.
Ikävä totuus vaan on, että yleensä miehet viihtyvät vähän huonommassakin suhteessa, mutta häipyvät vasta, kun näköpiirissä on toinen nainen. Ja käytännössä nyt erotarinoita selailtuani, varsinkin näissä, missä ero on tullut toiselle ikään kuin puskista, takana on yleensä joku kolmas osapuoli.
t: 8
[/quote]
Tämä voisi olla oma tarinani! Monesti hurskasteli uskollisuudellaan, sitten yhtäkkiä halusi erota, toinen nainen valmiina odottamassa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:26"]
Enpä tuiedä minäkään yhtään tapausta, jossa mies olisi noin vain eronnut, aina on ollut toinen nainen kuvioissa. Näin se vain menee, valitettavasti.
[/quote]
Pettämisestä kirjoitetaan paljon koska se on mielenkiintoinen ja tunteita herättävä aihe. Kukapa haluaisi kuulla jännityskertomuksen "rakkaus vain hävisi ajan myötä eikä takana ollut mitään dramatiikkaa". Älä kuitenkaan luule että av-palstan tai naistenlehtien kertomukset kertoisivat jotain todellisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
No jonkun tahtominen loppui siinä sitten edellisessä suhteessa. Ja nyt vaan sitten odotellaan, että tulee tarpeeksi vaikea hetki, että sama käy uudessakin suhteessa?
[/quote]
Ei meillä ollut vaikeaa edellisessäkään suhteessa, sepä se!
Totta kai elämältä putoaa pohja pois jos puoliso on kaikki, koko elämä! Ja jos hänen perässään on muutettu paikkakunnalle, jossa ei tunneta juuri ketään kuten toinen vaikeassa tilanteessa oleva kommentoi. Kuvitteletteko te naiset että elämä rakennetaan jonkun toisen varaan? Sitten tätä toista syytetään oman elämän rikkomisesta... hirveän omistushaluista ja omistautumishaluista. Surullista ja pelottavaa.
Mä en ole puolisolleni koko elämä. Huh, onneksi.
Totta kai elämältä putoaa pohja pois jos puoliso on kaikki, koko elämä! Ja jos hänen perässään on muutettu paikkakunnalle, jossa ei tunneta juuri ketään kuten toinen vaikeassa tilanteessa oleva kommentoi. Kuvitteletteko te naiset että elämä rakennetaan jonkun toisen varaan? Sitten tätä toista syytetään oman elämän rikkomisesta... hirveän omistushaluista ja omistautumishaluista. Surullista ja pelottavaa.
Miehet ihastuvat naisiin kuin teini-ikäiset läpi elämänsä. Naiset toivovat, että miehet 'aikuistuvat' ja alkavat käyttäytyä niin kuin naiset haluavat, mutta todellisuudessa vastuuntuntoinen, avulias tukikallio-mieskin voi yhtäkkiä ihastua korviaan myöten (tästä yli kasikymppinen äitini kerran puhui ja näyttää pitävän paikkansa).
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:25"]
Vihaisuus voi olla merkki masennuksesta. Ja ap:hän sanoi, että elämäntilanteensa on ollut rankka. Eli käytökselle oli SYY. Ja aikuistuneen miehen pitäisi nähdä tämä ja yrittää ymmärtää ja olla tukena. Eikä vain vuosi miettiä itsekseen, että kylläpä MINUA nyt ei huomioida tarpeeksi, nyyh. Jotain apua kyllä tarvitsisitte...
[/quote]
Höpön pöpön. Ei se, että on ogelmia ja masennusta tarkoita, että saa vapaasti kaataa kaiken paskan toisen ihmisen niskaan koko ajan. Tuloksena on, kuten huomataan, sitten kaksi masentunutta ja surullista ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 11:44"]
[/quote]
Jos toista rakastaa enemmän kuin ketään niin kyllä elämältä pohja vaan putoaa vaikka molemmilla olisi "omakin elämä"!
nimim. kokemusta on, valitettavasti.
Todella ikävää tässä tapauksessa on se ettei ap ole saanut kunnon potkua persuuksiin mieheltä aiemmin, kun suhteen olisi hyvinkin voinut pelastaa. Mikä on sitten ollut ap:n vihamielisyyden syynä? Onko työ- tai opiskelustressiä? Lapsia? Mies liikaa töissä/muissa menoissa, ei kahdenkeskistä aikaa, liian vähän keskustelua, mies ei auta kodin hoitamisessa jnejnejne? On monia syitä miksi ap on saattanut käyttäytyä huonosti, en siis huonoa käytöstä sinällään puolusta, mutta miehelläkin voi olla siinä osansa. Ja juuri siksi asiasta olisi pitänyt puhua.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:27"]
18 jatkaa. Totta sekin mikä tullut esiin, että usein takana on toinen nainen. Silloin on keinot vähissä.
[/quote]
En usko että on toinen nainen, miehen arvoihin kuuluu uskollisuus. Tilanne on vain päässyt näin pahaksi koska hän ei ole jostain syystä aiemmin edes vihjannut että hänellä on niin paha olla.
Ap
[/quote]