Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pudotti tänään pommin: ei tiedä rakastaako

Vierailija
10.07.2013 |

Mieheni kertoi tänään aivan yllättäen, että jopa viimeinen kokonainen vuosi on hänen mielestään sujunut huonosti. Olen kuulemma muuttunut. Suurin muutos on se, että olen jatkuvasti vihainen. Tämä on osin totta, elämäntilanteeni on ollut rankka, ja mies on saanut siitä toki kärsiä. Myönnän tehneeni usein väärin.

Kuultuani uutisen olen itkenyt hysteerisenä koko illan. Mies on maailmani, elämäni rakkaus. Hän lupasi miettiä jatkoa ja ilmoittaa sitten haluaako erota.

Pelkään tuon mietinnän tulosta nyt itku kurkussa. Mitä voin tehdä??

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hysteerisen itkemisen ja omaan napaan tuijottamisen sijasta alkaisit nyt miettiä, miten voisit parantaa parisuhdettanne ja ottaa miehen paremmin huomioon? Mitä voisit tehdä, ettet olisi koko ajan vihainen?

Vierailija
2/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yritä olla vahva ja tehdä jotain ihan omaa ilman miestä, se saa hänet lähentymään, usko pois. Voimia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet tiedostat oman tilanteesi.

Miehesi oli hieman epäreilu sinänsä, miksei puhunut aikaisemmin? Päästi tilanteen noin pahaksi. Miksei hän ole yrittänyt auttaa sua?

Musta tuntuu oudolta, että parisuhteessa vain mulla olisi rankka elämäntilanne. Vaikka asia koskisi ns. vain mua, työpaikka olisi mennyt, läheiseni olisi kuollut jne. Kyllä asia olisi yhteinen sinänsä, että paljon keskusteltaisiin ja hän lohduttaisi ja mahdollisesti auttaisi. Kuten silloin kun rakas veljeni kuoli, mieheni oli kallioni.

Valitettavasti kun huonosti menee, niin sitä sitten purkaa läheisiinsä tavalla tai toisella. TAI jos ihminen olisi lähellä saatavilla koko ajan, niin eipä sitten tule auttavaa kättä helposti purtua.

Voimia sulle! Yrittäkää keskustella, kun sen sijaan vaan odottaa minkä päätöksen mies tekee.

Vierailija
4/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pommi aina pudotetaan? Eikö se pitäisi ennemminkin sytyttää tai räjäyttää?

Vierailija
5/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, sama tilanne täällä. Vain siltä osin eri, että mies pudotti tuon samaisen pommin n. 2kk sitten ja en ole ollut vihainen, niinkuin ap. Tässä sitä kituutellaan edelleen ja mieli on koko ajan hyvin epävarma ja ihan kuin pohja olisi pudonnut kaikelta.. todella raskasta ja surullista. Ei oikein tiedä mihin tarttuisi jne. Täytyy taas jonakin iltana miehen kanssa keskustella rauhassa. Minä en todellakaan halua erota, mutta pakkohan se on jos mies niin haluaa.

Vierailija
6/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:17"]

Miehesi oli hieman epäreilu sinänsä, miksei puhunut aikaisemmin? Päästi tilanteen noin pahaksi. Miksei hän ole yrittänyt auttaa sua?

[/quote]

AV-mammuutta parhaimmillaan. Tämäkin asia hienosti käännettiin miehen viaksi. Vaikka AP jo myönsi olleensa vihainen ja että mies on siitä kärsinyt, hienosti kaivoi mamma sen ainoa asian mistä miestä voi vielä napauttaa sormille: miksi hän päästi itsensä kärsimään. Bravo!

Vierailija
7/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös samantapainen tilanne päällä. Mies ilmoitti vähän reilu kuukausi sitten, ettei meidän jutusta tule mitään. Olemme eläneet molemmat todella vaikeita aikoja tahollamme, mä olen kärsinyt työttömyyden aiheuttamasta masennuksesta ja mies on kokenut pahan takaiskun urallaan. Sen sijaan meidän suhteessa ei mun mielestä ollut vikaa. Ja koskapa me ollaan nämä 10 vuotta kyetty aina puhumaan asioista, niin oletin ettei miehenkään mielestä.

Miehen ilmoitettua uutisen lähdin sitten kolmeksi viikoksi pois, jotta mies pääsee miettimään. Kun palasin, elimme pääosin parina (jaoimme siis saman vuoteen jne.), mutta miehen tunteet eivät kuulemma ole muuttuneet, edelleen haluaa erota, neuvottelematta. Valmis keskustelemaan, mutta "se ei muuta mitään".

Myönsipä vielä treffailleensa työkaveria. Se oli sellainen pommi, jota en olisi miehestäni ikimaailmassa uskonut, mutta taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus näiden yhtäkkiä jättävien joukossa. Ei kuulemma tapaile naista enää (nainen pisti poikki, kun halusi palata yhteen eksänsä kanssa!!). Nyt mies lähti sitten itse vanhempiensa luokse lomailemaan ja minä jäin yhteiseen asuntoomme itkemään. Tai miehen asuntohan tämä on, minulta siis lähtee eron myötä kotikin alta. 

Ja tosiaan, kun yhdessä olemme, niin halailee ja pussailee ja seksiäkin harrastamme. Tiedän, että se on typerää minun taholtani, mutta kun vaan yhä rakastan. Mutta sikahan tuo on, kun käyttää minua noin hyväksi, kun ei kerran halua jatkaa. Aivan uskomatonta, miten sitä luulee tuntevansa jonkun, muttei sitten tunnekaan yhtään. 

Anteeksi, tilitin vain omasta tarinastani, mutta istun täällä pimeässä yksin vieraalla paikkakunnalla (Niin, minulla ei juuri ole kavereita täällä asuinpaikkakunnallamme, jonne muutin miehen perässä. Nekin vähät ovat lomilla).

Vierailija
8/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 22:17"]

[/quote]

AV-mammuutta parhaimmillaan. Tämäkin asia hienosti käännettiin miehen viaksi. Vaikka AP jo myönsi olleensa vihainen ja että mies on siitä kärsinyt, hienosti kaivoi mamma sen ainoa asian mistä miestä voi vielä napauttaa sormille: miksi hän päästi itsensä kärsimään. Bravo!

[/quote]

Vaikka vikaa on myös ap:ssa, niin onhan se vähän selkärangatonta toisen selän takana surkutella itseään marttyyrina ja tehdä eroa. Miksei sanonut aikaisemmin, ettei kestä tällaista vihamielistä ilmapiiriä? Miksei sanonut ettei näin voi jatkua? Miksi avaa suunsa vasta kun ollaan jo eroamassa? 

Niin ja tämä koskee kyllä ihan niin miehiä kuin naisiakin.

Vierailija
9/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuosi on minusta lyhyt aika yhtäkkiä lakata rakastamasta toista. Kuulostaa siltä, ettei mies ole kunnolla sitoutunut jos vuoden kestäneen huonon ajanjakson takia on valmis eroamaan. Olen myös samaa mieltä muiden kanssa, että parisuhteeseen eron ei koskaan pitäisi tulla yllätyksenä toiselle. Siitä on puhuttava ja keskusteltava ja toiselle on annettava mahdollisuus yrittää vaikuttaa tilanteeseen. 

Vierailija
10/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on tosiaankin lyhyt aika, mutta ymmärrän miehesi kärsimyksen. Omasta kokemuksesta patistaisin teidät nyt heti pariterapiaan asiaa selvittämään. Molemmilla on opittavaa. Sinun täytyy oppia huomioimaan miestäsi ja hänen täytyy oppia kommunikoimaan.

Vierailija
11/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä tosi itsekästä ihan yht'äkkiä sanoa toiselle, että ei rakasta enää. Asioista pitäisi puhua silloin, kun niille on mahdollista tehdä jotain. Tuossa vaiheessa asia tulee niin isona shokkina, että se lamauttaa täysin ja se jo kuulostaakin siltä, että kaikki on loppu ja tunne on lopullinen.

Vierailija
12/64 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin just yle areenasta Jenny lehtisen ohjelmaa seitsemästä "kuolemansynnistä" joista pienin on hekuma, himo

Siinä juuri erikoissseksuaaliterapeutti toteaa että esimerkiksi himo on TUNNE  jota voi ruokkia, kasvattaa.

Tunteet ei tule ja mene, niihin voi vaikuttaa.

On siinä paljon muutakin, kuuntele huviksesi niin saat muuta ajateltavaa.

Vierailija
13/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole vielä valmis pohdinnoissaan. Miten kauan minun pitäisi mielestänne odottaa? Miten minun on tänä aikana käyttäydyttävä? Minulla olisi valtava tarve puhua, puhua ja puhua, mutta kuten tilanteestamme varmasti huomaa (ja osa on jo huomannutkin), ei mieheni ole puhuja-tyyppiä. Miksi ihmeessä hän on odottanut kokonaisen vuoden vihjaamatta minulle mitään...

Ap

Vierailija
14/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ex-mieheni teki tuon saman, ilmoitti vain että ei rakasta ja että haluaa erota eikä mikään mitä tekisin muuta asiaa. Kuulemma vuoden pohtinut asiaa eikä minulle sanaakaan.

Jälkikäteen käynyt ilmi että kaiken takana oli toinen nainen.

Vierailija
15/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan... eikös miehesi vasta eilen ilmoittanut, että aikoo miettiä. Anna nyt hyvänen aika miehelle aikaa! Ja yritä sinä olla ihmisiksi. Älä vänkää vastauksia, vaan yritä olla mukava ja hyväntuulinen - jotain sellaista mies on varmaan kaivannut.

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:13"]

Mies ei ole vielä valmis pohdinnoissaan. Miten kauan minun pitäisi mielestänne odottaa? Miten minun on tänä aikana käyttäydyttävä? Minulla olisi valtava tarve puhua, puhua ja puhua, mutta kuten tilanteestamme varmasti huomaa (ja osa on jo huomannutkin), ei mieheni ole puhuja-tyyppiä. Miksi ihmeessä hän on odottanut kokonaisen vuoden vihjaamatta minulle mitään...

Ap

[/quote]

Vierailija
16/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:17"]

minun ex-mieheni teki tuon saman, ilmoitti vain että ei rakasta ja että haluaa erota eikä mikään mitä tekisin muuta asiaa. Kuulemma vuoden pohtinut asiaa eikä minulle sanaakaan.

Jälkikäteen käynyt ilmi että kaiken takana oli toinen nainen.

[/quote]

Juuri tästä syystä pommi pudotetaan yht´äkkiä, ilman vihjeitä. Ehkä siksi teilläkin, ap?

Vierailija
17/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisuus voi olla merkki masennuksesta. Ja ap:hän sanoi, että elämäntilanteensa on ollut rankka. Eli käytökselle oli SYY. Ja aikuistuneen miehen pitäisi nähdä tämä ja yrittää ymmärtää ja olla tukena. Eikä vain vuosi miettiä itsekseen, että kylläpä MINUA nyt ei huomioida tarpeeksi, nyyh. Jotain apua kyllä tarvitsisitte...

Vierailija
18/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa. Totta sekin mikä tullut esiin, että usein takana on toinen nainen. Silloin on keinot vähissä.

Vierailija
19/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:27"]

18 jatkaa. Totta sekin mikä tullut esiin, että usein takana on toinen nainen. Silloin on keinot vähissä.

[/quote]

En usko että on toinen nainen, miehen arvoihin kuuluu uskollisuus. Tilanne on vain päässyt näin pahaksi koska hän ei ole jostain syystä aiemmin edes vihjannut että hänellä on niin paha olla.

Ap

Vierailija
20/64 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 10:50"]

Tilanne on vain päässyt näin pahaksi koska hän ei ole jostain syystä aiemmin edes vihjannut että hänellä on niin paha olla.

[/quote]

Ei, vaan tilanne on päässyt näin pahaksi koska sä olet ollut jatkuvasti vihainen, kuten jo aloituksessasi myönsit. Älä yritä paeta vastuuta tässä asiassa. Muuten mies saa lisää syitä erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan