Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivaa ruokaa nakeista?

Vierailija
10.07.2013 |

Olisko ideoita mitä tehdä nakeista, jotain vähän erilaista? Ei jaksais nakkikeittoa tai -kastiketta.

Ja ne jotka eivät nakkeja syö ja ajattelevat että ne ovat saatanan keksintöä, ei tarvitse vastata kiitos :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä meinaan itse kokeilla viikonloppuna: http://reseptivihko.net/nakki-kukkakaalivuoka-2165 Nyt ei ole nakkeja eikä kukkakaalia. 

Vierailija
2/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusauksen voisi varmaan tehdä nakeistakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nauravia nakkeja.

Vierailija
4/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee nakkirisottoa, jonka maustaa mm. oreganolla. Tarvitaan öljyä, riisiä, sipulia, valkosipulia, nakkeja, soijakastiketta, mausteita. En osaa antaa tämän tarkempaa ohjetta. Nakkeja hän viipaloi joukkoon todella runsaasti. 

Resepti kuulostaa oudolta, mutta maistuu sekä lapsille että aikuisille. ;)

Vierailija
5/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään nakeista yleensä jauhelihakeittoa.

Vierailija
6/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sitä ruokaa sanotaan, joka on kuin makkarakeitto, mutta vähemmällä nesteellä. Joskus oli yhteishyvän tai pirkan kannessa hyvän näköinen kuva... Hmm sitä tekisin lapsille ja miehelle, itse olen vege. Siihen tuli paljon tuoreita vihanneksia ja yrttejä. Ei tainnu mun ehdituksesta olla sulle apua...

Vierailija
7/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:08"]

Miks sitä ruokaa sanotaan, joka on kuin makkarakeitto, mutta vähemmällä nesteellä. Joskus oli yhteishyvän tai pirkan kannessa hyvän näköinen kuva... Hmm sitä tekisin lapsille ja miehelle, itse olen vege. Siihen tuli paljon tuoreita vihanneksia ja yrttejä. Ei tainnu mun ehdituksesta olla sulle apua...

[/quote]

Sitä oli koulussa aikoinaan ja se oli aivan järkkyä ruokaa. 

Vierailija
8/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 20:58"]

Mun mies tekee nakkirisottoa, jonka maustaa mm. oreganolla. Tarvitaan öljyä, riisiä, sipulia, valkosipulia, nakkeja, soijakastiketta, mausteita. En osaa antaa tämän tarkempaa ohjetta. Nakkeja hän viipaloi joukkoon todella runsaasti. 

Resepti kuulostaa oudolta, mutta maistuu sekä lapsille että aikuisille. ;)

[/quote]

Tää kuulostaa itseasiassa hyvältä, kiitos!

ap

Vierailija
9/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini nakkiruoista ovat nakkistroganoff (tai muuten muunneltu kastike), peruskastikekin toki hyvä!, munakas, pyttipannu...Tai sitten ihan vaan nakit keitettynä, paistettuna tai uunissa valmistettuna. Lisukkeeksi vaihtelevasti mitä vain.

Googlettamallakin löytää varmasti vaikka mitä ohjeita! Kannattaa googlettaa esim nakkipata.

Vierailija
10/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit sopii täydellisesti tomaattikeittoon!

Vierailija
11/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa...

Joskus tehdään hodareita. Paahtoleipää, nakki väliin ja jokaiselle mausteita maun mukaan. Yllättävän hyvää on pelkästään ketsupilla, sinapilla ja valkosipulilla.

Vierailija
13/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 19:11"]

Nimenomaan kivaa :) http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/394993/Lasten%20nakki-spagetti%20-h%C3%A4ss%C3%A4kk%C3%A4/

[/quote]

Ööh..eihän tuo voi maistua miltään.

Vierailija
14/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkipiilo! Nakki laitetaan voitaikinan sisään ja paistetaan uunissa. Niin hyyvää ainakin juniorin mielestä :-)

Vierailija
15/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoveteen sopivasti mausteita. Oon kuullut, että kokonaiset pippurit nakkien keitinvedessä vaikuttavat makuun tosi paljon.

Vierailija
16/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selventää: Haluaisin vinkkejä HYVÄÄN ja MAISTUVAAN ruokaa, ei siis kiitos reseptejä joissa on kaksi ainesosaa (nakit + spagetti tai nakit + voitaikina).

Vierailija
17/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 19:19"]

Ap selventää: Haluaisin vinkkejä HYVÄÄN ja MAISTUVAAN ruokaa, ei siis kiitos reseptejä joissa on kaksi ainesosaa (nakit + spagetti tai nakit + voitaikina).

[/quote]Että mikään ei kelpaa...! Tee sitten vaikka Nakkeja lehtipihviin käärittynä seurana nakkitäytteiset uuniperunat. Ja herne-maissipaprikaa, niin on kolme ainesosaa. 

Vierailija
19/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia, että mikään ei näytä kelpaavan, linkitin tuon kotikokkinetin. Ei havaintoa niistä resepteistä, mutta saatpahan kokeilla ;) T. nro 8

Vierailija
20/24 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä resepti! Tuli tosi makoisia, lisäsin vielä puolikkaan tuoreen chilin joukkoon.

http://www.yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/reseptit/nakkipasteijat/013853