Aikamoinen äiti
Melko karsea tapaus.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 13:14"]
outoa koska vauvapalstan mukaan vammainen lapsi on silkka ilo ja opettaa elämästä niiiiiinnnnn paljon
[/quote]
Oletko sinä jotenkin tyhmä? Eli yksittäisen pipipään tekosista voidaan vetää yhtäläisyysmerkki kaikkien vammaisten vanhempiin? Toimiiko tämä myös siihen jos terveen lapsen äiti yrittää tappaa lapsensa, eli silloin terveistäkään lapsista ei voi olla vanhemmilleen iloa?
Olipa tuuria, ettei käynyt pahemmin.
Mutta, tuo äiti on lähes mun äidin ikäinen ja mulla on itselläni 15v terve tyttö, joten ymmärrän jaksamisen olevan rankkaa...
Niin.... toisaalta, tuo voi kertoa äärimmäisestä epätoivosta. Yhteiskunta hylkää nykyään vammaiset aika mieluusti iäkkäiden ihmisten vastuulle, apua pitää taistella. Ehkä tuo 58-vuotias äiti oli huonokuntoinen ja epätoivoinen sen suhteen, kuka pitää tyttärestä huolen, kun hänestä aika jättää. Hänhän aikoi itsekin tehdä itsemurhan siinä samassa.
En siis tuomitsisi, vaan panisin äidin mielentilatutkimukseen ja miettisin, miten tyttären hoitoa voisi paremmin järjestää.
-autistisen lapsen äiti-
5 tarkentaa, totta kai nainen tuomitaan oikeusistuimessa, mutta en siis tuomitsisi tällaisella keskustelupalstalla, kun emme tiedä tuon enempää.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 13:29"]
5 tarkentaa, totta kai nainen tuomitaan oikeusistuimessa, mutta en siis tuomitsisi tällaisella keskustelupalstalla, kun emme tiedä tuon enempää.
[/quote]
No kyllä tuossa uutisessa oli jo sellainen infopläjäys, että ihan kauheasti paljon enemmän ei infoa tarvitsekkaan. Jokainenhan tuosta tajuaa, että nainen on vetänyt kännit, suunnitellut murhaa, tietoisesti roudannut tarvikkeet sisälle ja tuikannut kämpän tuleen. Harmi vaan, kun unohtui tuo palohälytin ja tytöllä on ollut voimaa jo sen verran, että mamman loistava suunnitelma meni vituiksi.
Putkaa, linnaa ja vankeutta. Tytölle varmasti parempi päästä hoitoon sellaiseen paikkaan, missä ei tarvitse pelätä.
7, höpsistä. Jutusta ei käy ilmi naisen perhetilanne, se onko lapsella riittävät tukitoimet, miten vakavasti vammainen lapsi on, onko nainen kenties vaikkapa juuri saanut tietää kuolevansa syöpään tms.
Lisäksi luet itse kumman valikoiden: hänhän suunnitteli murhaa JA itsemurhaa eli aikoi tappaa itsensä ja lapsen. Siinä on selvästi erittäin paha epätoivo taustalla, ja senkään syitä emme tiedä.
Toki lasta käy sääliksi ja toivoisin hänelle hyvää hoitopaikkaa ja terapiaa tuollaisen kokemuksen jälkeen.
Mutta itse olen siis vammaisen lapsen äiti ja tiedän, miten huonosti yhteiskunta hoitaa velvoitteitaan avun antamisessa, joten voisin kuvitella, että äiti todella on harhaisessa mielessään ajatellut pelastavansa tyttärensä kauhealta elämältä sitten, kun äidistä on aika jättänyt. Näitä tapahtuu välillä, ja traagista se on aina.
-5-
outoa koska vauvapalstan mukaan vammainen lapsi on silkka ilo ja opettaa elämästä niiiiiinnnnn paljon