Te, joiden parisuhteessa on selkeästi eripariset seksuaaliset halut
Miten olette ratkaisseet tilanteen tai kuinka paljon tuo kuormittaa suhdettanne? Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa viisi vuotta ja useimmilla elämänalueilla olemme loistava tiimi: arki pelaa, meillä on hauskaa yhdessä, tulen hyvin toimeen mieheni lapsen kanssa, tykkäämme monista samoista asioista (esim. reissaamistyylimme on hyvin samanlainen), samanlainen arvomaailma jne. Mutta seksi on haaste.
Mieheni haluaa seksiä minua huomattavasti useammin ja myös eri tavalla: hän nauttisi roolileikeistä ym, minä olen "maltillisempi", kaipaan kainaloa ja silittelyä ja parhaat kicksit saan hellästä rakastelusta oikean ihmisen kanssa. Minäkin siis nautin seksistä, koen erityisesti tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa voimakasta himoa miestäni kohtaan, mutta voin myös hyvin olla viikon ilman seksiä. Haluamiseni on myös herkkä alue, jos olen esim. stressaantunut tai väsynyt, harvemmin tekee mieli. Mieheni taas on melkeinpä aina valmis ja hänellä seksi nimenomaan toimii lääkkeenä huonoon fiilikseen. Ollaan puhuttu aiheesta melko paljon, myös kriiseilty sen takia, aallon pohjalla mietitty jopa eroa, mutta sieltä pohjalta noustessa yhdessä tuumin todettu, ettei voida heittää suhdettamme menemään. Välillä toivon, että osaisin antaa toisen toteuttaa itseään seksuaalisesti myös muiden kanssa, mutta ainakaan toistaiseksi ajatus ei itsestä tunnu hyvältä. Toisaalta tuntuu väärältä vaatia häntä olemaan vain minun kanssani, jos hän joutuu ikään kuin unohtamaan osan itsestään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Näin oli meilläkin, kun itseltä meni halut hormonaalisen ehkäisyn vuoksi. Stressasin siitä, ettei mua haluta ja annoin usein vain miehen mieliksi. Nyt, kun puntit on toisin päin, seksiä ei ole enää ollenkaan, koska miestä ei tietenkään ko. asia vaivaa, eikä todellakaan vain minun haluja ala tyydyttämään, kun itseään ei enää seksi kiinnosta.
Meillä sama alkuosa, mutta vaimo ei luopunut kierukasta koska välttää sillä kivuliaat kuukautiset ja minulla libido tallella. Kierukka on tehnyt hänestä aivan toisenlaisen kylmemmän ihmisen, joka ei pussaa, halaa eikä halua seksiä. Hitaasti, mutta varmasti, on mennyt melkein 30-vuotinen parisuhde karikolle ja nykyisin on riitoja pahimmillaan päivittäin, kun kaksi itsepäistä kämppistä ottaa yhteen. Neljä vuotta sitten molemminpuolinen varsin raju ihastuminen työkaveriin ei lopulta johtanut mihinkään, mutta herätti sisälläni jotain. Tähän päälle iskemään tulevat naiset (urheilen ja ulkonäkö kunnossa), mutta koskaan en ole edes suudellut muita parisuhteemme aikana. Sittemmin olen ihastunut harrastuskaveriin, jonka kanssa ollaan jo hyviä ystäviä, kipinä on vahvasti molemminpuolista ja hänelläkin parisuhde ilmeisesti umpikujassa. Päätin tällä kertaa katsoa mihin päädytään.
Jos vaimo ei olisi viitannut ongelmalle kintaalla, keskusteltu kunnolla ja edes kokeillut elämää ilman hormonaalista ehkäisyä tai toisella hormonilla, tilanne olisi ehkä toinen. Kannattaa siis keskustella kuten ap on hienosti tehnyt.
#82 Lisäys:
Halut itsellä tallella, mutta vaimoa kohtaan heikentyneet ja nyt kesällä melkein kokonaan kadonneet.
Olen vähän yli 5-kymppinen mies. Vaimo ei halua seksiä kanssani. Sen tiedostaminen tietysti heikensi omaakin libidoani ja erektion laatua. Tämä johti sitten siihen, että aloin vältellä aloitteita seksiin, koska pelkäsin, ettei erektio kestä ja tämä puolestaan johti siihen, että erektio ei sitten tilanteessa kestänytkään. Runkatessa erektio oli kuitenkin hyvä ja kestävä. Usein mietinkin, että miten tämä on mahdollista. Kävin lääkityksen, joilla kyllä toimii, mutta liiankin hyvin siihen. Erektiota riittäisi moneen kierrokseen, mutta sitä ei ole tarjolla koskaan. Seksikerrat ovat vaimoni ”armosta antamia” 100% yksipuolisia nopeaan orgasmiin tähtääviä minuutin pumppauksia. Niistä emme varmasti kumpikaan nauti. Kaikkea olen yrittänyt, mutta olen tullut johtopäätökseen, että tämä seksittömyys on ongelma vain minulle. Lienee aika yleistä avioliiton väljähtymistä kymmenien vuosien yhteiselon jälkeen? Avioero- keskustellutkin on käyty, mutta en itsekään haluaisi erota muilta osin hyvästä puolisosta ja lastemme äidistä.
Olen miettinyt jopa vakituista maksullista seuraa, mutta jokin ”typerä” miehinen ylpeyteni on toistaiseksi estänyt tämän toteuttamisen. Maksullisia palveluja käyttäneet ystäväni ovat niitä kyllä lähes estoitta suositelleet. - saat juuri sitä mitä haluat, silloinkin se sinulle sopii, ei jälkipuheita ja nainen miellyttää sinua varmasti. Hän tekee sitä työkseen ja saa siitä korvauksen. Sitten ei tule näitä tunnesiteitä puolin - toisin. Miksi minä en silti sitä tee?? En tiedä? Jotenkin olen joskus nuorena saanut sen illuusion molemminpuolisesta halusta ja seksin ilosta. Jotenkin minulle tulisi ehkä se hyväksikäyttäjän fiilis, vaikka selkeä deal olisikin olemassa?
On tämä vaikeaa, vaikka juuri nyt kypsemmällä iällä tuntuisi olevan aikaa ja valmiuksiakin tarjota naiselle ihania fiiliksiä, kiireetöntä yhdessäoloa, estotonta ja pelotonta ”kropan likoon laittamista.” Mistä löytää 100% luotettava kumppani tähän? Vaimoani en haluaisi koskaan loukata omilla tarpeillani ja niiden tyydyttämisen vaatimuksilla.
Montakohan hyvää parisuhdetta on kierukka hajoittanut. Meillä kierukka muutti muutaman vuoden aikana vaimon kylmäksi raivopääksi. Kierukasta luopuminen on pikkuhiljaa parantanut tilannetta ja parisuhdekin alkanut taas toimimaan joten kuten. Mikään ei kuitenkaan poista sitä, että jatkuvat riitelyt ja torjunta muuttivat parisuhteen luonnetta luultavasti pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan hyvää parisuhdetta on kierukka hajoittanut. Meillä kierukka muutti muutaman vuoden aikana vaimon kylmäksi raivopääksi. Kierukasta luopuminen on pikkuhiljaa parantanut tilannetta ja parisuhdekin alkanut taas toimimaan joten kuten. Mikään ei kuitenkaan poista sitä, että jatkuvat riitelyt ja torjunta muuttivat parisuhteen luonnetta luultavasti pysyvästi.
Siis ai kupari vai hormoni? Enpä oo tällaisesta kuullutkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ai kupari vai hormoni? Enpä oo tällaisesta kuullutkaan...
Hormoni ainakin meillä vaimolla.
T: #86
Jos nainen on haluton osapuoli niin koskaan ei puhuta siitä mitkä jäljet haluttomuus jättää mieheen. Ensimmäisen vaimoni kommentit olivat luokkaa "sika aina sulla on mielessä." Jaksoin tätä aikani ja sitten tuli ero. Olen huomannut että tämä pitkään jatkunut mollaaminen on vaikuttanut myöhempiinkin suhteisiini. Vaikka on mennyt hyvin niin takaraivoon on jäänyt pelko että josko taas tulee lunta tupaan.
Nyt olen ollut saman naisen kanssa 12 v ja pikkuhiljaa epävarmuus on hellittänyt. Olemme puhunee asiasta useampaankin otteeseen. Hän ymmärtää kuinka isosta asiasta on kysymys ja ei ole yrittänyt käyttää seksiä mollaamiseen.
Täytyy vaan olla ilman ja hoidella omin käsin, kun vaimoa ei seksi kiinnosta. Ei kiinnosta enää edes ehdottaa, kun tarpeeksi usein tuli torjutuksi.
Meillä yli 35 yhteistä Vuotta takana.
Minä olen aina ollut selvästi aktiivisempi ja ehkä useinkin vaimo on antanut vaikka ei ole itse halunnut.
Nyt on vaimo jo useamman vuoden puhunut että on ok jos käy thaihierojalla tai maksullisella. En ole käynyt ja olen vaimollekkin kertonut etten tykkää maksullisesta.
Vaimo tietää että fantasiani on joku mieluiten varattu rouva joka on samassa tilanteessa. Sellaista vaan on näköjään vaikea löytää
Minä haluan vieraita naisia, vaimo taas ei. Tästä on ollut pientä vääntöä jo jonkun aikaa. Toivotaan että asia selviää ennen pikkujouluja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yli 35 yhteistä Vuotta takana.
Minä olen aina ollut selvästi aktiivisempi ja ehkä useinkin vaimo on antanut vaikka ei ole itse halunnut.
Nyt on vaimo jo useamman vuoden puhunut että on ok jos käy thaihierojalla tai maksullisella. En ole käynyt ja olen vaimollekkin kertonut etten tykkää maksullisesta.
Vaimo tietää että fantasiani on joku mieluiten varattu rouva joka on samassa tilanteessa. Sellaista vaan on näköjään vaikea löytää
Sama tilanne ja löysin deittisovelluksesta eronneen naisen, jonka kanssa olen suhteessa
mikä kompromissi pitää tehdä vai joku muu jos miehenpä teen läytännöss kaikki aloittee jotka johtaa lähekkäin oloon ' hierontaan' yhteiseen harrastukseeen oli se vaikka kävely' seksiin' romanttiseen viikonloppuun??
entä jos puhkun naisella vajaa 2vk kuusta velttoa aikaa jolloin ei minä kiinnosta on sillon menkatki jään usein kuulematta vetäytyy puhelimelle. lähestyn niin ei anna vastakaikua ja sitten kun hän lähestyy minun pitäs vaihtaa lennosta halulevy että tuon jääkaapinko kanssa nyt kinnostas sitten. jos teen niin etten silloin anna vastakaikua saan kyllä pärjätä yksin monta päivää et hän uudelleen enää lähestyyat