Auttakaa autotietämätöntä!
Kumman ottaisit ja millä perusteella; Volkswagen polo 2004, ajettu 71 000 km vai Toyota corolla 2002, ajettu 117 000 km. Kumpi on kannattava valinta, hinnoiltaan melkein samat. Volkkareista mulla ei ole kokemusta, mutta Toyota taitaa olla luotettava, vaan onko liian "vanha"? Tarkoitus ostaa auto, jota en ole vuosiin vaihtamassa. En aja kovin pitkiä matkoja.
Ja tietääkö joku, onko Toyota, tai autot ylipäätään sisätilavuudeltaan pienempiä kolmiovisina?
Kommentit (29)
Ottaisin sen uudenmman vähemmän ajetun, jos hinta on kohdillaa. Kannattaa vertailla mitä muut vastaavat saman merkkiset maksaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 12:22"]
Kumman ottaisit ja millä perusteella; Volkswagen polo 2004, ajettu 71 000 km vai Toyota corolla 2002, ajettu 117 000 km. Kumpi on kannattava valinta, hinnoiltaan melkein samat. Volkkareista mulla ei ole kokemusta, mutta Toyota taitaa olla luotettava, vaan onko liian "vanha"? Tarkoitus ostaa auto, jota en ole vuosiin vaihtamassa. En aja kovin pitkiä matkoja.
Ja tietääkö joku, onko Toyota, tai autot ylipäätään sisätilavuudeltaan pienempiä kolmiovisina?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 14:01"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 14:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos sulla on lapsia kuljetettavana, älä missään nimessä ota kolmiovista, minkään merkkisenä.... Onko kummassakaan ilmastointia? Onko huollot tehty ajallaan, muutakin kuin pelkkä öljynvaihto? Onko kumpaakaan kolhittu/kolaroitu (katso maalin tasaisuus, onko esim. oven tai lokasuojan väri hieman erilainen eri valoissa), onko alkavaa ruostetta esim. helmapelleissä, takaluukunreunoissa, lokasuojissa, konepellin reunoissa? Katsastettu? Toimiiko kaikki kunnolla (ikkunat nousee ja laskee, ovet menee lukkoon ja aukeaa, ilmastointi/tuuletus, radio, käsijarru, startti onnistuu kerralla, vaihteet menee päälle lonksumatta ja rohisematta, nivelet ei rahise eikä lonksu, iskarit joustaa samalla tavalla - mikään nurkka ei painu liikaa eikä tunnu löysältä, katso käynnistettäessä pakokaasun väri - onko harmaata vai pöllähtääkö sinistä, anna auton seisoa vähän aikaa ja tarkista auton siirtämisen jälkeen, onko nestevuotoja maassa näkyvillä jne.). Koeajo ja ajotuntuma tärkeä - aja sekä röykkyistä pikkutietä että maantievauhtia, kokeile ohituskiihtyvyyttä, ohjausta, jarruja. Jos et itse tiedä autoista, ota mukaan joku, joka tietää.
Corolla, siihen saa halvemmalla varaosat.
Kummassakin on siedettävä määrä kilometrejä.
Meillä on ollut vuoden 2005 VW Polo. Se oli oikein näpsäkkä pikkuauto, pikkumoottorilla. Neliovinen. Tuo aloituksessa mainittu auto on vanhempaa mallia, mutta lähinnä faceliftistä oli kyse tuossa päivityksessä. Kun perhe kasvoi lapsilla, vaihdettiin Golf Variantiin. Itse tykkään volkkareista ja seuraavana on haavena Sharan.
Mikä varustelupaketti Polossa on? Niitä on yleensä Trend Line (perus), Sport Line (urheilullinen), Comfort Line (lisävarusteita, autom. ilmastointi)... Meillä oli tuo Comfort Line ja itse en ihan perusmallia ottaisi.
Polossa oli meillä tosiaan 1.2 moottori, mutta kyllä sillä satunnaisesti ajoi maantielläkin. 100 km/h meni ihan ok, mutta siitä ylöspäin moottorin ääni ja kierroksen alkoi nousta. Ohituksissa ei riittänyt isoilla nopeuksilla teho ja tuuli otti välillä pikkuautoon eli kädet piti pitää aukeilla ja silloilla ratissa. Huoltaa ei tarvinnut juurikaan eli mikään ei hajonnut. Golfista on nyt 5 vuoden aikana mennyt vesipumppu, ja se korjattiin tehdastakuuna. Kaupungissa Polo oli näppärä, taipuu taskuparkkiin ja kulutus oli pieni.